Dit is eigenlijk geen goede reclame mààr het kan nog slechter => LaTribu of EDPNet!
Ik heb me net ingeschreven bij Dommel maar heb toch een aantal opmerkingen.
Er wordt je aan het begin van de inschrijfprocedure (3de scherm) gevraagd of je maandelijks, driemaandelijks, 6-maandelijks of jaarlijks wil betalen. Logisch dat je maandelijks kiest.
Een aantal pagina's verder (6de scherm) krijg je de vraag of je via kredietkaart wil betalen, domiciliëring of overschrijving. Als je overschrijving pakt (ik geef anderen niet graag zeggenschap over mijn rekening) moet je 1,5 euro extra betalen per keer dus op jaarbasis wordt dat 18 euro. Dat heb ik er voor over cfr het contract:
Artikel 16 : Algemene bepalingen.
16.1. SCHEDOM VOF behoudt zich het recht voor om deze
kaderovereenkomst te wijzigen of te vervolledigen, op voorwaarde dat het
de Klant minstens vijftien (15) dagen voordat de wijziging van kracht
wordt, in kennis stelt door middel van een bericht op de webpagina
(http://www.dommel.com) of een e-mail. Indien de Klant een wijziging
aan de kaderovereenkomst weigert, kan hij het contract opzeggen tot de
datum waarop de nieuwe kaderovereenkomst in werking treedt, met
ingang op die datum en zonder hierdoor aanspraak te kunnen maken op
een terugbetaling van de nog openstaande periode van zijn dienst(en).
Deze kaderovereenkomst is onderhevig aan wijziging. De Klant heeft de
plicht om zich op de hoogte te stellen van deze kaderovereenkomst en ze
regelmatig te raadplegen op http://www.dommel.com.
(Niettemin vind je deze voorwaarden wellicht bij alle ISP's.)
Verder krijg je de melding (6de scherm) of je akkoord gaat met "ik heb de verkoopsvoorwaarden en gebruiksvoorwaarden gelezen en ga er mee akkoord" maar dan krijg je een verwijzing naar de AUP en dat is niet echt het contract.
Vervolgens krijg je het bericht (8ste scherm) dat je binnen enkele minuten het contract krijgt toegestuurd per email dat je getekend moet terugsturen. Eigenlijk krijg je gewoon een email met de overschrijvingsinformatie en de login-gegevens. Na gebeld te hebben met de service desk blijkt het effectieve contract dus een uur later aan te komen. Dat is blijkbaar de standaardprocedure dus de content van de berichten moet een beetje aangepast worden denk ik.
Het contract, dat ik eerder al eens via de service desk had opgevraagd, moet je zelf uitprinten, tekenen en terugsturen. Dit lijkt mij enigszins een zwakke plek want je kan de pdf in tussentijd aanpassen. De lettertjes zijn zo klein dat de Dommel-medewerkers bij het nazien van de handtekeningen het waarschijnlijk niet eens zouden opmerken. Maar kom, dan vraag je om problemen natuurlijk.
Bovenstaande is niet echt kritiek maar misschien wel handig om weten. Nu hoop ik maar dat EDPNet met zijn fikken van Dommel blijft of het wordt miserie redux.
Adios LaTribu, adios EDPNet! Hola Dommel
Kersvers Dommel-abonnee
dommel en edpnet zijn ongeveer even groot dus die kunnen elkaar niet overnemen.
En als je het contract zelf zou wijzigen is het niet meer geldig natuurlijk
En als je het contract zelf zou wijzigen is het niet meer geldig natuurlijk
maar doordat ze niet groot zijn hebben ze dat kapitaal niet.kick schreef:Volgens mij is het altijd mogelijk als ge maar het kapitaal hebt :???:hellsnake schreef:dommel en edpnet zijn ongeveer even groot dus die kunnen elkaar niet overnemen.
Moesten ze kapitaal hebben zouden we ook wel reclamespots van dommel op tv zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wat is je bron ?hellsnake schreef:dommel en edpnet zijn ongeveer even groot dus die kunnen elkaar niet overnemen.
een goede schatting.ditCh schreef:Wat is je bron ?hellsnake schreef:dommel en edpnet zijn ongeveer even groot dus die kunnen elkaar niet overnemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Haha ... nice onehellsnake schreef: een goede schatting.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad nice one...ditCh schreef:Haha ... nice onehellsnake schreef: een goede schatting.
EDPnet is dan ook enkele jaren ouder en meer actief op de zakelijke markt dan Dommel. Ook van Dommel resellers hoor ik niet veel (echte winkels dan).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)