T2m gooit een steentje

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Waarom rakel je alle posts over adsl2+ plots op? Zit er iets aan te komen? Gewoon even om te polsen hé.

Ik verwacht zeker niks op korte termijn. Toen der tijd gingen we ook allemaal op het nieuwe netwerk komen te zitten (dat standaard op 5Mbit zou staan) maar ik hoor dus niet allemaal. Pas op, ik ben een super tevreden tele2 klant hé. Unlimited super stabiel mij hoor je niet klagen.

als ze met adsl2+ of vdsl komen zal het zwaai zwaai unlimited zijn.

Als jullie ooit testers nodig hebben, call me in ... maar van mijnen unlimited blijven hé.
T2m
Plus Member
Plus Member

:) Hoi Hans,

De enige reden was dat het alweer een hele tijd geleden was dat ik hier kwam kijken. De lopende acties hebben heel wat tijd en energie gevergd en nu er ietsjes meer tijd is kan ik weer eens door de ongelezen posts gaan. En inderdaad - die dateren alweer van een paar maand terug. Maar ik vind het wel grappig: we hadden hetzelfde fenomeen toen er sprake was van ADSL 2+ bij Belgacom - plots wilde iedereen weten wanneer wij er mee kwamen. En nu hetzelfde met Scarlet.

Wat ik er vooral uit leer: jullie rekenen op Tele2 om te volgen met nieuwe marktontwikkelingen. En da's al positief nieuws op zich. Het getuigt toch van vertrouwen.

Zo - op naar de volgende actie nu! ;)
correctie: <b>ex</b>-T2m...
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

T2m schreef:Zo - op naar de volgende actie nu! ;)
Vergeet je ADSL2+ actie niet voor de unlimietjes niet ... zou niet graag overschakelen en m'n voordelen kwijtspelen.

Als ADSL2+ er komt natuurlijk voor T2 8)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spacekiek schreef:
T2m schreef:Zo - op naar de volgende actie nu! ;)
Vergeet je ADSL2+ actie niet voor de unlimietjes niet ... zou niet graag overschakelen en m'n voordelen kwijtspelen.

Als ADSL2+ er komt natuurlijk voor T2 8)
Tja, dat hangt van persoon tot persoon af natuurlijk. Hoewel ik de luxe/vrijheid van een unlimited zeker op prijs stel, zou ik met een typisch Dommel profiel meer als voldoende hebben, zeker met de 75 gig/upload free regeling die ze nu doorvoeren : dat zou in praktijk voor mij net hetzelfde als een unlimited wezen, feitelijk.

Dus indien Tele2 dat soort abo in ADSL2+ zou uitvoeren : lamakome hoor. :P
T2m
Plus Member
Plus Member

:) Eigenlijk is dit wel best leuk te zien: het meeste waar hier over gesproken wordt op userbase is nog steeds het unlimited aanbod. Vele van onze klanten kiezen ook nu nog voor Light omdat je daar voor zo'n € 40 per maand zowiezo unlimited aan het downloaden bent. Okee - sneltreinvaart is het niet aan 0,5 Mb/seconde, maar mits een beetje geduld en nachtelijke downloads...
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Da's niet waar hoor T2m, want naar het schijnt hebben Belgen dat helemaal niet nodig om meer als 10 (oh pardon, 12) gig limiet te hebben. Allé, als ik de algemene teneur moet geloven tenminste. :twisted:

Wat ik wel raar vind : hoezo kan Telecom Unlimited als reseller van jullie wel aanbieden wat jullie niet meer willen/kunnen ? Buiten de verklaring "niemand en een paardekop heeft ooit van die jongens gehoord dus hun klantenbestand is allerminst een probleem" dan ?
T2m
Plus Member
Plus Member

Da's waar dat eerste. :) ;)

Wat betreft dat tweede: je kent het principe van doorverkoop. Er zijn bijvoorbeeld genoeg bedrijven die belminuten van Belgacom opkopen en dan doorverkopen tegen een lagere prijs dan Belgacom zelf. Ze zijn grootafnemer en krijgen daardoor gewoon een goede prijs, lager dan diegene die jij als consument krijgt van Belgacom. Op welke manier je als opkoper doorverkoopt of op welke manier je die 'korting' vertaalt naar je klanten toe speelt dus eigenlijk niet zo'n rol. En natuurlijk: op deze manier hebben ze toch een verschillend aanbod dan ons en bereiken ze wellicht een aantrekkelijk publiek waarop ze zich kunnen focussen. Vind ik helemaal niet verkeerd - als je erover nadenkt is dat ook voor ons wel interessant.

Los daarvan weet ik helemaal niet welke deal UT precies heeft. Ik kan het wellicht wel te weten komen, daar niet van, maar dan nog mag ik het niet doorgeven (uiteraard).
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Dat was mijn punt niet echt (prijspunt). Wat ik zo wazig vind is dat jullie als Tele2 toch technisch moeten kunnen _instaan_ voor hetgene wat die reseller pushed.

Dus, als Tele2 geen unlimited op 4mbps kan/wil aanbieden, mag ik het dan raar vinden dat een firma als UT dat wel kan, gebruik makende van jullie infrastruktuur ?! 't is maar een balonnetje dat ik op laat hoor.
zippie666
Pro Member
Pro Member

kaween schreef:Dat was mijn punt niet echt (prijspunt). Wat ik zo wazig vind is dat jullie als Tele2 toch technisch moeten kunnen _instaan_ voor hetgene wat die reseller pushed.

Dus, als Tele2 geen unlimited op 4mbps kan/wil aanbieden, mag ik het dan raar vinden dat een firma als UT dat wel kan, gebruik makende van jullie infrastruktuur ?! 't is maar een balonnetje dat ik op laat hoor.
UT koopt bandbreedte op van Tele2 uiteraard aan een goedkopere prijs dan dat jij als Tele2-klant volume bijkoopt (aangezien de grote hoeveelheid). Als er bij UT mensen zijn die minder verbruiken dan een voor hun bepaald break-even-point maken zij daar winst op, als een gebruiker meer dan die hoeveelheid verbruikt maken ze feitelijk verlies op die klant. Wat dat "break-even-point" is kunnen we niet weten, aangezien we de kosten van UT niet kennen! Hopelijk snap je het nu al een beetje beter? Tele2 verdient er nog steeds aan dus :wink: (maar hey, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé, bedrijven moeten winst maken, hoe anders kunnen ze trouwens investeren?)
T2m
Plus Member
Plus Member

Hey Kaween, Zippie slaat hier dus de nagel op de kop en dat was ook de link die ik wilde leggen: als UT een goede prijs heeft als doorverkoper, kan het zijn dat hij niet opteert die prijs rechtstreeks door te rekenen, maar daarentegen extra features biedt.

Wat betreft 'unlimited...' Hoewel ik daar vroeger anders over dacht, denk ik dat je vanaf bepaalde limieten toch over een nichemarkt spreekt. Opgelet: misschien een grote, aantrekkelijk niche. Maar ik wil zeggen: het is een minderheid die boven de 10GB gaat per maand. Akkoord, nieuwe ontwikkelingen zullen dat in de had werken, maar de meeste breedbandgebruikers willen gewoon comfort. Niet downloaden dag in dag uit, nee, gewoon: snel surfen. Daarnaast heb je uiteraard wél een bepaald publiek dat voor unlimited gaat. De échte downloaders. Die meteen ook wel een serieuze load op het netwerk *kunnen* leggen. Het cappen op bijvoorbeeld 60GB is daar een oplossing voor: je zorgt ervoor dat de 2% klanten die 20% van de bandbreedte gebruiken afgeweerd worden. (Om zo maar in 't wilde weg cijfertjes te zetten.)

Persoonlijk denk ik dat bedrijven zoals Belgacom, Tele2 en Telenet niet meteen een echte unlimited gaan aanbieden. (Keyword: persoonlijk). We hebben een ander doel dan dat en proberen een gemiddeld erg aantrekkelijk abonnement aan te bieden aan de meeste gebruikers. You can't please everyone, dus compromissen zijn er zowiezo.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

T2m schreef:Persoonlijk denk ik dat bedrijven zoals Belgacom, Tele2 en Telenet niet meteen een echte unlimited gaan aanbieden. (Keyword: persoonlijk). We hebben een ander doel dan dat en proberen een gemiddeld erg aantrekkelijk abonnement aan te bieden aan de meeste gebruikers. You can't please everyone, dus compromissen zijn er zowiezo.
Ik kan je volgen zolang de marktregels blijven wat ze zijn. Als morgen de local loop echt unbundeld wordt en de kosten voor een ADSL verbinding (als provider) een pak naar beneden gaan, dan kunnen de kleine ISPs nog harder gaan innoveren en uitpakken met straffere aanbiedingen en zouden de grotere wel eens moeten kunnen volgen.

Dit alles met een dikke "als" "dan" "in de hoop dat" want het BIPT hier in België, amai mijn voeten.
T2m
Plus Member
Plus Member

Het zou leuk zijn nog eens een revolutie mee te maken... :) ;)
zippie666
Pro Member
Pro Member

T2m schreef:Het zou leuk zijn nog eens een revolutie mee te maken... :) ;)
We kunnen ons natuurlijk ook nog altijd verlagen tot geweld om onze zin te krijgen hé :wink:
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

toch denk ik dat er iets op til staat.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”