Mijn vraag was hoe het komt dat de FTP server van Telenet geen APPE ('append') operatie ondersteunt. Blijkbaar is die nodig als ik met Bazaar (http://bazaar-vcs.org/) data op mijn webruimte wil zetten. Ik heb eerst op de Bazaar mailinglist gevraagd wat er mis kon zijn, en ze zeiden "It might be something that can be easily enabled in your FTP server (it has been a part of the FTP spec for a long time)".
Aangezier het niet om mijn FTP server gaat, vroeg ik het aan Telenet en ik krijg gewoon een nutteloos antwoord terug:
De rest van de mail is nog algemener (referentie naar online help, Google, nieuwsgroepen, en Telenet EasyCare) en helemaal offtopic. Als wat ze zeggen ("als internet-provider ondersteunen wij enkel software die door Telenet aangeboden wordt of nodig is voor het bekomen van een internetverbinding") waar zou zijn, dan zouden ze trouwens totaal geen webruimte ondersteunen. Volgens mij gebruiken ze ofwel een heel oude FTP server, ofwel vinden ze het niet nodig append te ondersteunen; ze zullen waarschijnlijk alleen maar willen zorgen voor de dingen die de meerderheid nodig heeft, en die meerderheid gebruikt enkel FTP voor het kopiëren van HTML bestanden enzo naar hun webruimte. En dus vinden ze het genoeg dat enkel de operaties die gebruikt worden door FTP file transfer programma's werkenTelenet support schreef:We willen uw mail graag beantwoorden, maar als internet-provider ondersteunen wij enkel software die door Telenet aangeboden wordt of nodig is voor het bekomen van een internetverbinding. Voor uw specifieke vraag kan u best de fabrikant van het programma contacteren.