Connectieprobleem dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mss zoals laurens ook een linksys modem aanschafen :)
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

ljd schreef:mss zoals laurens ook een linksys modem aanschafen :)



Toch maar niet.....

Men verdenkt te vlug de modem/router als de oorzaak van héél dit problematic.


Ik had het probleem meer en méér wanneer ik met een p2p zoals (azureus) dag en nacht liet uploaden/downloaden. Dus daar is er iets niet pluis, en dit is dan ook de eerste keer sinds jaren dat ik een zo een probleem met azureus voor heb.


kabster,
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

regeri schreef:Zoals ik al eerder had beschreven is mijn probleem dat ik meestal snachts mijn verbinding verbreekt,als ik een pagina probeer te openen duurt het lang en doet ie niks,uiteindelijk"kan pagina niet openen".Mijn downloads die ip continue lopen staan dan ook stil.Dus niks meer van verbinding.Ik heb een Netopia cayman router,daarbij blijven continue de 4 lampjes branden.Na herstart van modem kan ik wel weer gewoon surfen.Het is nu voor de zoveelste keer in behandeling bij dommel,zelfs belgacom is langsgeweest,thuis niks gevonden alles oke,maar in de centrale bleek een poort defect te zijn.Na twee weken na herstel van poort in centrale wederom disconnects!!
Bij edpnet nooit last gehad van disconnects met zelfde modem. :? :?


Niet vergeten om hier te komen schrijven wat de uiteindelijke oplossing was, graag. Dan kan ik zien of mijn voorspelling uitkomt.

(Daarbij, dat is veel beter voor dit forum, dat toch willens nillens als een soort secundaire helpdesk fungeert. Probleemstelling is niet genoeg, voor de echte aanhoudende problemen moet het hele verhaal hier staan, anders heeft niemand er wat aan.)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Als het iemand moest verderhelpen...
Ik heb onlangs contact opgenomen met USR omtrent dit probleem en dit is hun antwoord.

Uw provider doet kennelijk steeds iets bijzonders bij het verbreken of laat iets na waardoor de router niet ziet dat de verbinding gereset wordt.

We hebben helaas geen oplossing om deze router te laten samen werken met dommel. De router is helaas ook end of life waardoor er geen firmware updates gemaakt worden voor dit model.

U kunt dommel vragen om te bevestigen welke router gegarandeerd zal werken met de door hun gebruikte oplossing.



Blijkbaar dus toch de router ...
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

RaPMaN schreef:U kunt dommel vragen om te bevestigen welke router gegarandeerd zal werken met de door hun gebruikte oplossing.


Op die vraag bestaat geen sluitend antwoord, want het is in het verleden reeds gebleken dat met modems van hetzelfde merk en dezelfde firmware, bij de ene het probleem zich wel voordoet en bij de andere niet.

Wel lijkt het me duidelijk dat modems waarvan de firmware is aangepast door een (niet-Dommel) provider zelf, een grotere kans geven om dit probleem bij Dommel tegen het lijf te lopen.

En ik denk niet dat een Fritzbox van Dommel zelf er ooit al last van heeft gehad (maar dat is op basis van een beperkt aantal reacties en weten we niet zeker natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Drewvt 12 jun 2007, 21:42, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

@drewvt

Ik beschrijf toch mijn connectieprobleem met dommel,daar gaat per slot van rekening dit topic over. :?
Live life to the Max
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

regeri schreef:Ik beschrijf toch mijn connectieprobleem met dommel,daar gaat per slot van rekening dit topic over.


Natuurlijk; ik wilde alleen maar terzijde opmerken dat in dit soort gevallen de oplossing vaak niet wordt gemeld in de topic, wat jammer is.

Uiteraard is dat pas aan de orde als je effectief een oplossing hebt gevonden.
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

RaPMaN schreef:
Blijkbaar dus toch de router ...



Dat verbaast me sterk (nou ja, ik vertegenwoordig hier de philips sna6600 dan ook) :eek: voor de volgende redenen.

1. Modem/router heeft een waarde van boven de 100 euro
2. Nu reeds 2 tal dsl providers uitgetest zonder probleem
3. Originele firmware up-to-date
4. heeft lang goed gewerkt bij huidige provider..en plots...
5. Het probleem neemt continue andere proporties aan (aldus router log)



kabster,
Laatst gewijzigd door Kabukijo 14 jun 2007, 13:18, in totaal 2 gewijzigd.
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

Drewvt schreef:Natuurlijk; ik wilde alleen maar terzijde opmerken dat in dit soort gevallen de oplossing vaak niet wordt gemeld in de topic, wat jammer is.



Dit kom je vaak tegen, daarin volg ik je voor de volle 1000%.

Wat mij betreft ik ben er nog niet helemaal uit hoe dit allemaal ineens PLOTS kan gebeuren. Laat staan een oplossing aanbieden. Één ding is zeker, het probleem kan niet te wijten zijn aan een defecte/ondergewaardeerde modem/router. Daar ben ik 99,999% zeker van. Want de problemen zijn telkens anders en in willekeurig volgorde (op andere tijdstippen). Nu ben ik bevoorbeeld bijna 2 dagen aan één stuk door verbonden zonder probleem :|


groetjes kabster,
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Kabukijo schreef:Nu ben ik bevoorbeeld bijna 2 dagen aan één stuk door verbonden zonder probleem :|


Nu niet voor't één of 't ander, maar om de 36 uur wordt uw verbinding gereset, zijt ge zeker dat ge niet gewoon toevallig af en toe net tijdens die reset online zit en daardoor uw verbinding efkes wegvalt?
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

zippie666 schreef:
Kabukijo schreef:Nu ben ik bevoorbeeld bijna 2 dagen aan één stuk door verbonden zonder probleem :|


Nu niet voor't één of 't ander, maar om de 36 uur wordt uw verbinding gereset, zijt ge zeker dat ge niet gewoon toevallig af en toe net tijdens die reset online zit en daardoor uw verbinding efkes wegvalt?



Zippie666,

Het gaat hem niet daarover, ik weet ook wel dat de verbinding wordt vernieuwd. Trouwens wat het vernieuwe betreft van een verbinding, heeft dat iets te maken met de wanip die hij ververst? Zoja, waarom word dat steeds vernieuwd? Vermits ik via de setup van mijn router expleciet heb geopteerd voor het behouden van mijn ip adres = PERMANENT (zo staat er)? De Lease time staat nochtans op FOREVER!!!

Dat eventjes ter zijde.

Maar om terug in te pikken op die verbinding phenomeen.
Het is zoals ik in mijn vorige post heb aangehaald helemaal iets anders. Ik ben niet zomaar opeens toevallig eventjes verbinding kwijt, maar ik ben echter permanent mijn verbinding kwijt (voor een STUK lees verder waarom) wat het surfen betreft althans en het ontvangen van email langs outlook vlot dan ook niet meer totdat ik mijn modem resset zoals het geval is bij vélen onder ons. Maar wat pas het eigenaardige is aan héél die kwestie is dat mijn p2p program die constant 24/24 upload download well nog gegevens verzend en ontvangt desondanks die akkefietjes met die verbinding zie je :eek:
LoL en eigenlijk is dat nou net de zonnige kant van heel dit verhaal. Want ik kan niet dag en nacht bij die modem router blijven hangen om mij p2p terug te verbinden zie je. Alleen als ik moet surfen of mailen ben ik genoodzaakt om de modem te ressetten. En ik vertik het om terug een Belgacom gemodificeerde Firmware erop te kiepen om dan terug om de 4 - 6 minuten mijn verbinding HELEMAAL kwijt te spelen. Ik hou mijn philips origineel qua hardware en vooral software dankzij joris84 :thumbs:



Steeds tot uw dienst,

kabster,
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Bij mij is dat opgelost met smc firmware op de philips te gooien.
Bc firmware: Een complete ramp en ook constant handmatig resetten
Philips firmware: Was al beter, maar nog verre van ideaal
Smc: Weinig tot geen problemen.
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

kindtje schreef:Bij mij is dat opgelost met smc firmware op de philips te gooien.
Bc firmware: Een complete ramp en ook constant handmatig resetten
Philips firmware: Was al beter, maar nog verre van ideaal
Smc: Weinig tot geen problemen.



HAHAHA toch niet hét kindtje die ik in een draadje ergens op mijn pad ben tegen gekomen .. toch!! hahaah lol,


Ik durf het bijna niet te vragen maar...... zou kindtje zo vriendelijk willen zijn om er wat meer dieper erop in te gaan en ons wat meer info verrschaffen omtrent je ondervindingen met die zogenaamde SMC firmware was het :| !! Misschien een linkje zou helpen naar de info op zen minst en/off de firmware zelf. Trouwens, over welke philips model beschik je a.u.b. Ook heb ik opgemerkt uit je laatste post dat je weinig maar nietemin toch nog problemen ondervindt met die smc firmware. Graag uitleg over de voor en nadelen van die smc firm a.u.b.

En als die smc is wat ik denk dat het is, dan hou ik daar nog eventjes afstand van !? Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideën.


alvast bedankt om dit te lezen,


gr kabster,
Laatst gewijzigd door Kabukijo 17 jun 2007, 00:05, in totaal 1 gewijzigd.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Kabukijo schreef:
kindtje schreef:Bij mij is dat opgelost met smc firmware op de philips te gooien.
Bc firmware: Een complete ramp en ook constant handmatig resetten
Philips firmware: Was al beter, maar nog verre van ideaal
Smc: Weinig tot geen problemen.



HAHAHA kindtje toch niet hét kindtje die ik in een draadje ergens op mijn pad ben tegen gekomen .. toch!! hahaah lol,


Ik durf het bijna niet te vragen maar...... zou kindtje zo vriendelijk willen zijn om er wat meer dieper erop in te gaan en ons wat meer info verrschaffen omtrent je ondervindingen met die zogenaamde SMC firmware was het :| !! Misschien een linkje zou helpen naar de info op zen minst en/off de firmware zelf. Trouwens, over welke philips model beschik je a.u.b. Ook heb ik opgemerkt uit je laatste post dat je weinig maar nietemin toch nog problemen ondervindt met die smc firmware. Graag uitleg over de voor en nadelen van die smc firm a.u.b.

En als die smc is wat ik denk dat het is, dan hou ik daar nog eventjes afstand van !? Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideën.


alvast bedankt om dit te lezen,


gr kabster,

Sorry, maar met zon antwoord zoek je het zelf maar uit.
Staat allemaal op userbase en ervaringen zijn ondertussen postief.
router:Sna6600 (blauw kapje)
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

kindtje schreef:

Sorry, maar met >>> zon <<< (opgepast Spelfouten hahahahahah moet het niet "zo'n" zijn? Want je bent nu ook niet bepaald het "ZON"-netje in huis weet je hahahahahaha) antwoord zoek je het zelf maar uit.
Staat allemaal op userbase en ervaringen zijn ondertussen postief.
router:Sna6600 (blauw kapje)[/quote]


HAHAHAHAH LMAo tjonge jonge hahaha jij bent één héél amusant kinnekke hoor hahahaha.

Mijn liefste bovenste beste oogappeltje kindtje, volgens mijn ben je nog altijd niet die "semantische draadje" te boven gekomen :lol: hahahahah lol. En die rekening blijf ik je nog steeds verschuldigd, is het niet soms!? :lol: Hahahahah Na dit schrijven en ook vanuit de post inverband met die circus rond die philips router zou het toch stillaan moeten dagen dat het helemaal niet beledigend bedoelt was en je beste maatje probeer te zijn hahaha :roll: . En opnieuw, het is niet persoonlijk en/of beledigend bedoelt maar ik stel alleen maar vast dat ik mij schaam bijna omwille van me nationaliteit. Wij belgen zij zOOO vlug prikkelbaar ZoO vlug aangebrand Zo vlugg chagrijnig Zo Vlug.... wel... ik denk dat je het ondertussen wel duidelijk is. We discrimeneren zelfs onze eigen geboren en getogen "Blanke" land genoten notabéne. Waar zal het eindigen... Kom kom nu....

Maar goed, ik zou toch zoiezo mijn router hebben opgewaardeer met een nieuwe firmware die ik heb gevonden voor mijn philips (met of zonder de één of ander zijn/haar opinies). Ik kan eigenlijk juist hetzelfde doen en gewoon pikken wat ik nodig heb en juist de forum gebruiken als infobron en zelf niets in de plaats bieden als een soort kleine compensatie voor wat ik krijg dankzij anderen. Want eigenlijk (zoals je me duidelijk miek) ben ik al blij dat ik beetje van alle markten thuis ben en het meestal zelf op los. Want ik ben immers een doe-het-zelver zoals men dat zegt en een man van geen woorden maar van DADEN (enfin meestal toch hahahahah).

Beste mensen, ik daarintegen (als de verbinding het me toelaat :lol:) zal wel verslag uitbrengen (zo goed of slecht ik kan hehe) van mijn ondervindingen omtrent dit problematic.

Alvast bedankt voor het lezen en reageren kindTje,


mvg kabster, :lol:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wtf is dat hierboven?

Enfin ja.
Kabukijo schreef:Het gaat hem niet daarover, ik weet ook wel dat de verbinding wordt vernieuwd. Trouwens wat het vernieuwe betreft van een verbinding, heeft dat iets te maken met de wanip die hij ververst? Zoja, waarom word dat steeds vernieuwd? Vermits ik via de setup van mijn router expleciet heb geopteerd voor het behouden van mijn ip adres = PERMANENT (zo staat er)? De Lease time staat nochtans op FOREVER!!!
Gij kunt instellen wat ge wilt, maar als ze bij Belgacom om de 36 effe de knop omdraaien kan uw modem niets anders dan te gehoorzamen. Sinds wanneer zou namelijk een client-instelling een server-instelling kunnen overrulen? En die lease-tijd geldt volgens mij voor je interne ip's, want dat is niet eens iets dat je client-side kan instellen. Met andere woorden, je interne pc's of notebooks krijgen telkens dezelfde ip's terug.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Jij blijft erover doorgaan (voor mij al lang een afgesloten hoofdstuk).
Wist zelfs niet eens dat jij het was (en geen probleem trouwens, want ik leef niet in het verleden). Jij moest zonodig beginnen met "hahahaha". Maar wat mij betreft zand erover :).

De "oplossing" Ik heb gewoon de Smc firmware van iemand hier gedownload : http://users.edpnet.be/icpc4u/firmware/ ... C_0.53.zip en hem erop gezwierd op goed geluk, had wel een backup genomen.
Belangrijk om weten is dat je routeradres dan wel verandert in http://192.168.2.1 ipv http://192.168.1.1 en het standaardpaswoord "smcadmin" is (heb er eventjes achter moeten zoeken).
Nu heb ik echt geen enkel probleem meer met die "kut"router of heel occasioneel misschien (maar dat gebeurt bij allemaal wel eens zeker).
Hopelijk is het voor jou ook het einde van de ellende!
Hopelijk is je schaamte al wat weg ondertussen :-D :lol:
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

meon schreef:Gij kunt instellen wat ge wilt, maar als ze bij Belgacom om de 36 effe de knop omdraaien kan uw modem niets anders dan te gehoorzamen.




En gehoorzamen doet ie.. Maar moet de molen=modem-router daarna niet terug draaien/op gang komen na enkele momenten alsof er niets is gebeurd, als ik het in leken taal mag uitleggen!? Bovendien krijg ik geen nieuw ip wanneer dit phenomeen voorvalt, ik blijf dezelfde wanip behouden. Ook, vallen de lampjes niet weg wanneer het gebeurt en dat is toch het eerste wat er gebeurt bij het verversen van een ip! Ook is de verbinding niet volledig weg zoals ik al vele malen tracht duidelijk te maken. Wat me doet vermoeden is dat de isp niet de aan en uit knop omdraait om het met uw woorden te zeggen, maar eerder misschien iemand of toch de isp die één of ander maneuvre uitvoert waarmee er word gexperimenteert :| . Maar als het toch aan de isp ligt vindt ik toch wel een kwalijke zaak, vermits het héél frequent gebeurd vind ik.

meon schreef:Met andere woorden, je interne pc's of notebooks krijgen telkens dezelfde ip's terug.


Vanwege de lease time zal er ook niets veranderen aangezien de interne instelling primeert over al de andere instelling in de router wat de interne ip adres betreft volgens u als ik het goed begrijp. En de interne ip's zijn dus namelijk statisch ingesteld niet automatisch via mijn os.

En nu de fun part hahahahaha lol,

KindTje schreef:Jij blijft erover doorgaan



Ik vul je slechts aan daar waar jij tekort schiet mijn kindTje hahahahaha

KindTje schreef:Sorry, maar met zon antwoord zoek je het zelf maar uit.


Herrinner :think: je nog? Vandaar, wij vullen elkaar aan HAHAHAHAHAH ik lach me een OngelUK bijna :angel: hahahaha

KindTje schreef:(en geen probleem trouwens, want ik leef niet in het verleden).


HUH :think: Een opmerking die word aangevuld ....

met...
KindTje schreef:Jij moest zonodig beginnen met"hahahaha"



Maar ... Maar.. MIJN Hahaha behoorde nochtans niet tot de verleden tijd als mijn biologisch klok nog juist tikt althans hahahaha. Mijn hahaha's dateren van hier en nu in het heden en zelfs voor een stuk toekomst gericht. Nu ik erraan denk, mijn posts zijn meer en meer voor een stuk profetie aan het worden , voorspellingen als je wil. hahahahahahahah Zie je nu wel lol tjonge jongej hahahaha

KindTje schreef:De "oplossing" Ik heb gewoon de Smc firmware van iemand hier gedownload : http://users.edpnet.be/icpc4u/firmware/ ... C_0.53.zip en hem erop gezwierd op goed geluk, had wel een backup genomen.
Belangrijk om weten is dat je routeradres dan wel verandert in http://192.168.2.1 ipv http://192.168.1.1 en het standaardpaswoord "smcadmin" is (heb er eventjes achter moeten zoeken).


In alle ernst nu. Dat allemaal wist ik al kindTje. Ik zal je zelfs terug NOGEENS aanvullen hahah. Namelijk dat je zelfs nog een derde gateway hebt namelijk de 10.0.0.138 ... Dat was het geval bij mijn ander speedtouch modem. Ik had meer gerekend op wat inhoudelijk informatie zoals welke instellingen belangerijk zijn om aan te passen waar en indien nodig waarom zie je. Maar alvast toch bedankt.

KindTje schreef:Hopelijk is het voor jou ook het einde van de ellende!


Zo Zo, dat is al stukken beter kindTje. Ik zou zelfs durven zeggen, een kusje van de JUF en een BANKJE vooruitjes hahahahaahah. Je draait al bij, maar OPGELET AANDACHT AAANDACHT we zijn er nog niet helemaal hoortjes HAHAHAHA BLIJVEN DRAAIEN altijd blijven meedraaien hahahaha. Het is te zeggen, draaien met mate. Nu niet zotjes draaitjes :troosten: ook hé hahahahah


gr kabster,
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Specifiek heb ik weinig veranderd aan de instellingen denk ik.
Mijn mtu waarde is 1492 zie ik net, maar dit is standaard.
Ik zou de update toch eens overwegen. Wel best een backup nemen mocht het toch foutlopen.
Succes nog verder!
Anders kun je ook gewoon een nieuwe router EISEN, want velen hebben hetzelfde probleem ermee.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kabukijo, met je toon ga je hier niet veel vrienden maken. So tone it down a notch, we zijn hier allemaal gelijken (aka userbase users).

(ok, ok, de moderators/admins dan weer niet. Stelletje beuzakken! :p Mijn vergelijking omzeep helpen! :cry: :wink: )
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

kindtje schreef:Specifiek heb ik weinig veranderd aan de instellingen denk ik.
Mijn mtu waarde is 1492 zie ik net, maar dit is standaard.
Ik zou de update toch eens overwegen. Wel best een backup nemen mocht het toch foutlopen.
Succes nog verder!
Anders kun je ook gewoon een nieuwe router EISEN, want velen hebben hetzelfde probleem ermee.


Hallo terug kindT :twisted: ,


Mtu waarde is inderdaad 1492 standaard bij PPoE en 1500 bij PPoA heb ik ook gemerkt. En ik denk er niet aan om die router weg te doen te meer omdat ik zoals ik al heb aangegeven in verschillende postjes van me dat 1. de router prima heeft gewerkt bij iemand anders (dagen lang) 2. Dat alles zo ineens in elkaar stort pas NA 2 a 3 tal maanden sinds ik ben overgeschakeld naar dommel dommel hahahaha . De noise marge is bijzonder gunstig 27DB bij upstream en 29db bij down dus ik ben zo bij benadering een 2 a 3 tal km verwijderd van de centrale en dat merk ik aan mijn upload /download verkeer . Ik haal bij een max upload 50KB/sec en 436 KB/sec download. Maar ik kreeg pas grote problemen toen ze=BC de servers van digitaal tv aanpakten en opwaardeerde (zo luid het daar) vanaf dat moment viel de adsl signaal van mijn modem om de 5 - 8 minuten weg en was ik verplicth om de philips origineel firmware erop te gooien. Nadat ik dat deed verliep alles maar dan ook alles prima tot op de puntjes op de i. Weken lang geen haar in de boter sindsdien ik die 0.43 philips firmware opwaardeerde toen er plots.....het één na het ander liet afweten om het zo te zeggen. Daarom denk ik meer en méér dat bc en/of iemand anders de lijnen verstoort/verkloot met éénder wat dan ook, waardoor wij de pineut zij van heel die problematiek.
Welnu, heb ik me modem-router opgewaardeerd naar 0.54 firmware. Dus dat word afwachten hoe dit zal verlopen.


devilkin schreef:Kabukijo, met je toon ga je hier niet veel vrienden maken. So tone it down a notch, we zijn hier allemaal gelijken (aka userbase users).


Helaas devilkin de TOON is gezet Hahahahahahahahahaah. Ook voor u devilkin is het nog niet te laat om je te :angel: bekeren :angel: hahahahahahahahhaha lol. Maar helaas devilkin vanwege tijdsgebrek en véle ander duivelkens in wording heb ik het hééééldruk en te zien aan je naam zal ik die taak moeten overlaten aan een andere dienaar van onze lieve heer om jouw naar het licht te begeleiden hahahahaha. Want ik voel een grote duistere aanwezigheid in u mijn kind.

Nee, in alle ernst wil ik toch eventjes kwijtjes dat als iedereen zo blij en opgewekt zou zijn als ik, er geen hongersnood meer zou zijn, geen aanslagen meer zou zijn, en wie weet mischien geen DEVILKENS maar ANGELKINS hahahahaha


Mvg kabster,
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

HEt is blijkbaar zo dat ze in samenwerking met BC perfect werken (is bij anderen die ik ken zo), maar bij andere providers blijkbaar niet naar behoren.
Redelijk belachelijk dus al je het mij speelt.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kabukijo schreef:Helaas devilkin de TOON is gezet Hahahahahahahahahaah. Ook voor u devilkin is het nog niet te laat om je te :angel: bekeren :angel: hahahahahahahahhaha lol. Maar helaas devilkin vanwege tijdsgebrek en véle ander duivelkens in wording heb ik het hééééldruk en te zien aan je naam zal ik die taak moeten overlaten aan een andere dienaar van onze lieve heer om jouw naar het licht te begeleiden hahahahaha. Want ik voel een grote duistere aanwezigheid in u mijn kind.


:roll: Ik zou toch eens naar je huisarts gaan, wat je slikt lijkt met niet zo gezond.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

devilkin schreef: :roll: Ik zou toch eens naar je huisarts gaan, wat je slikt lijkt met niet zo gezond.



BWAAAAH hahahaAHAHA het word hoe langer hoe mooier hahahahah.


Kijk mijn duivelken lol, DIT IS MIJN BEHANDELING EN JULLIE ZIJN MIJN PILLEKES HAHAHAHAHAHAH. De kuur die ik volg moet je echt echt waar hoor eens volgen voor een paar weken, ik beloof het u plechtig duivelken. Je zal een beter mens worden ervan jij slecht karakter hahahahahahhahah. Dus ik stel nu voor dat je mijn zelf uitgedokterde behadeling eens uitprobeer en laat me pas volgende week iets weten in een postje maar niet eerder ik HERHAAL NIET EERDER. Want mijn fantastische kuur werkt maar pas na een 5 - 6 tal dagen (hangt af van persoon tot persoon) maar in uw geval raad ik te strengste aan om toch een week tot een anderhalve week rust te nemen hahahahahahah. Daarna evalueer ik je terug en zal ik je op basis daarvan je al dan niet gezond verklaren hahahahaha.


Nu wat belangrijker is

kindTJe schreef:
HEt is blijkbaar zo dat ze in samenwerking met BC perfect werken (is bij anderen die ik ken zo), maar bij andere providers blijkbaar niet naar behoren.



Welnu, mij router is van sinds 2 dagen geleden opgewaardeerd met 0.54.
En het gaat relatief goed :roll:
Bij het controleren van mijn log bestand in mijn modem heb ik terug gemerkt dat ie een "syn flood" probleem heeft voorgehad MAAR, iets verder in de log lees ik dan dat de modem zich goed heeft herpakt en dat alles goed is gekomen. Want, na zoveel uren constant te zijn verbonden kon ik toch nog surfen en mijn outlook emails ontvangen. Wat het geval niet was daarvoor zoals ik al heb beschreven in mijn vorige posts. Maar aan de andere kant, met die 0.43 firmware heeft het ook weken goed gegaan en dan ineens die opéénstapeling van verbinding problemen :|.
Ik zal nogeens over enkele weken (als het zolang goed blijft gaan tenminste) nog eens verslag uitbrengen.


Steeds tot uw dienst,

mvg kabster,
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

OO en wat ik bijna vergat te vermelden is , dat ik wel her en der wat veiligheidshalve instellingen heb aangepast sinds mijn 0.54. Zoals het uitschakelen van mijn UPNP systeem . Naar wat grondig googlen blijkt dat er een zwakheid is in dat systeem dat hackers en andere kwaadwillende gebruikers kan uitbuiten zie je. Hoe dan ook, ik had dat toch niet nodig vermits ik zelf manueel poorten open zet dus... . Ik vondt dat dit toch ietwat te belangrijk was om dit weg te laten uit mijn posts. Dat en het feit dat duivelkin mijn verlossing-van-het-kwade-amen kuur blijft volgen natuurlijk hahahahahahahhahahahaha NIET ONBELANGERIJK !!!!



mvg kabster, :-o
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Kabukijo schreef:hahahahahahahhahahahaha


WTF ?!?
Wirehead
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2007, 21:28

Kabukijo schreef:
Welnu, mij router is van sinds 2 dagen geleden opgewaardeerd met 0.54.
En het gaat relatief goed :roll:
Bij het controleren van mijn log bestand in mijn modem heb ik terug gemerkt dat ie een "syn flood" probleem heeft voorgehad MAAR, iets verder in de log lees ik dan dat de modem zich goed heeft herpakt en dat alles goed is gekomen. Want, na zoveel uren constant te zijn verbonden kon ik toch nog surfen en mijn outlook emails ontvangen. Wat het geval niet was daarvoor zoals ik al heb beschreven in mijn vorige posts. Maar aan de andere kant, met die 0.43 firmware heeft het ook weken goed gegaan en dan ineens die opéénstapeling van verbinding problemen :|.
Ik zal nogeens over enkele weken (als het zolang goed blijft gaan tenminste) nog eens verslag uitbrengen.


Steeds tot uw dienst,

mvg kabster,


1) Stop met u haha-toestanden, dit is enorm enerverend om ook maar iets uit uw tekst op te maken, zowel voor kindtje als alle andere forum users.
2) I.p.v. constant de nickname van "kindtje" in "kindTje" te veranderen, zou u beter even naar uzelf kijken. Wie is hier het kindje?
3) I.p.v. hier wat technical mumbo-jumbo uit te spuien, zou u zich beter even informeren wat die termen bedoelen. Een synflood heeft namelijk NIKS met uw verbinding zelf te maken. Synfloods gebeuren op Level3, alles wat met IP te maken heeft. Uw Azureus-toestand kan hiervoor de verklaring zijn. O ja, een modem herpakt zich niet. Het werkt, of het werkt niet.
4) Zorg eerst dat alles eens deftig geconfigureerd staat op uw modem, zoals NIET op fixed IP, overbodige services uit, ... Desnoods vraag het aan iemand die er iets meer van weet. Indien u dan nog disconnects hebt, bel dan naar uw provider.
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

Kabukijo schreef:
Welnu, mij router is van sinds 2 dagen geleden opgewaardeerd met 0.54.
En het gaat relatief goed :roll:
Bij het controleren van mijn log bestand in mijn modem heb ik terug gemerkt dat ie een "syn flood" probleem heeft voorgehad MAAR, iets verder in de log lees ik dan dat de modem zich goed heeft herpakt en dat alles goed is gekomen. Want, na zoveel uren constant te zijn verbonden kon ik toch nog surfen en mijn outlook emails ontvangen. Wat het geval niet was daarvoor zoals ik al heb beschreven in mijn vorige posts. Maar aan de andere kant, met die 0.43 firmware heeft het ook weken goed gegaan en dan ineens die opéénstapeling van verbinding problemen :|.
Ik zal nogeens over enkele weken (als het zolang goed blijft gaan tenminste) nog eens verslag uitbrengen.



LoL HAHAHAH BAWWAAAAAAHAHAHAHAH tjonge jonge , dit DRAADJE wordt hoelanger HOE plezanter hahahahahah

Blijkbaar heb je dan nog de verkeerde post gequoted ook. Ik vind geen enkele HAHAAAA's terug in die quote dat jij aanhaald. En dat mijn bovenste beste wirehead is toch wel een beetje om the GIEREN is het niet. Toe nou..... HAHAHAHAH. Meer nog, je hebt mijn kuur nog meer nodig dan devilken tenzij jij wirehead en devuilken één en dezelffde persoon zijn waarachter jij schuilt jij net rambo hahahahahahah. Ahoewel, ik begrijp het hoor ik heb devuilken een weekje vrijaf gegeven tenslotte hahahahahahahahahahahah.

Wirehead schreef:2) I.p.v. constant de nickname van "kindtje" in "kindTje" te veranderen, zou u beter even naar uzelf kijken. Wie is hier het kindje?


Maar ik heb dan ook nooit 2x kindTje vermeld in één en dezelfde zin en dan nog in je eerste postje zoals jij hahahahaha. Dus, eigenlijk ben ik maar half het kindje dat jij bent is het niet hahahahahahaha. Trouwens ik denk dat duivelken men favorietje is geworden, tel er maar op na hahaha hahahahahahahah

Wirehead schreef:3) I.p.v. hier wat technical mumbo-jumbo uit te spuien, zou u zich beter even informeren wat die termen bedoelen. Een synflood heeft namelijk NIKS met uw verbinding zelf te maken. Synfloods gebeuren op Level3, alles wat met IP te maken heeft. Uw Azureus-toestand kan hiervoor de verklaring zijn.


Heb ik dat dan niet vermeld in één van mijn véle posts!?

ZIE HIER

Kabukijo schreef:Ik had het probleem meer en méér wanneer ik met een p2p zoals (azureus) dag en nacht liet uploaden/downloaden. Dus daar is er iets niet pluis, en dit is dan ook de eerste keer sinds jaren dat ik een zo een probleem met azureus voor heb.


Dus effe eens goed je huiswerkje maaken vooraleer je iemand wil corigeren. Als je iemand een koppetje kleintjes wil maaken moet je hem/haar een beetje correctjes inmaken hé hahahahahahahahaha


Wirehead schreef: O ja, een modem herpakt zich niet. Het werkt, of het werkt niet.
4) Zorg eerst dat alles eens deftig geconfigureerd staat op uw modem, zoals NIET op fixed IP, overbodige services uit, ... Desnoods vraag het aan iemand die er iets meer van weet. Indien u dan nog disconnects hebt, bel dan naar uw provider.


O nee, dus het automatisch verbinden/inloggen na verlies van connectie is dus voor u niet herpakken?? oK dan, mij goed. het is maar wat je verstaat onder herpakken. Maar ik begrijp het hoor, ik ken er nog zo een aantal die zich dringend eens mag herpakken hahahahahahaha



STEEDS TOT UW HAHA DIENST,


Mvg kabster,
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Afbeelding
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zijn er in feite nog zo'n disconnects problemen momenteel, aangezien dit topic aan het verzieken is...

Aan wat lag het nu eingelijk? Ik lees oa dat Dommel hun ip ranges mischien wel eens te klein zouden worden...

Het is inderdaad vreemd om te zien dat die modems op een andere dsl account perfect werken, zelfs op Skynet die hetzelfde netwerk gebruikt als Dommel (Turboline dus).

En wat die 36h disconnect betreft: zijn ze dan zo afhankelijk van Belgacom om daar ook onderworpen te aan moeten zijn?

@ Drewt,
Je zegt daar iets over je "voorspelling die uitkomt". Over wat heb je het precies?
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Ik versta de mensen hun probleem niet van de 36 uurs disconnectie.
Heb daar nu echt geen last van en nog nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Is gewoon een veiligheid zeker .
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

kindtje schreef:Ik versta de mensen hun probleem niet van de 36 uurs disconnectie.
Heb daar nu echt geen last van en nog nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Is gewoon een veiligheid zeker .

Veiligheid? Dat moet je toch eens verklaren dan.
De veiligheid ligt wat mij betreft nog steeds bij de eindgebruiker, niet bij de provider. Anders krijg je zo'n betuttelende mentaliteit zoals bij Telenet, waar ze "speciaal voor uw veiligheid" al alle geregisteerde inkomende poorten blokkeren.

Ik zit zelf nog bij Skynet voor een tijdje waarschijnlijk, en als je met een Skype call of download bezig bent, besef je hoe irritant die disconnect is.

Er zijn enkele redenen waarom ze dit doen, ik ben niet 100% zeker over de juistheid van alle argumenten:
* Disconnect voor het forceren van een renew van uw ip adres. Je kan enkel maar een ip adres renewen door een nieuwe PPPoe sessie te starten voor zover ik weet.
* Update volumemeter: bij Skynet kunnen ze u bvb maar op smalband zetten na het verlopen van 36h. Ook pas dan wordt de meter upgedate.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

TomG schreef:Je zegt daar iets over je "voorspelling die uitkomt". Over wat heb je het precies?


Ik denk dat een andere modem ook voor hem de enige (echte) uitweg is. Maar ik kan er nog altijd naast zitten, natuurlijk.

Ik zit zelf nog bij Skynet voor een tijdje waarschijnlijk, en als je met een Skype call of download bezig bent, besef je hoe irritant die disconnect is.


Dat is toch wel zeldzaam, nietwaar. Bijna alle download- en P2P-programma's hebben toch een auto-pauzeer functie tegenwoordig? Ze doen gewoon verder waar ze gekomen waren zodra de verbinding terug is.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

TomG schreef:Ik zit zelf nog bij Skynet voor een tijdje waarschijnlijk, en als je met een Skype call of download bezig bent, besef je hoe irritant die disconnect is.

hebt gij thuis mss een server draaien? want de meeste routers verbreken de verbinding als er x minuten geen respons is.,en dan begint de teller van 36h gewoon opnieuw. en wat is de kans dat ge voor <1 seconde offline zijt nét terwijl ge belt :?

(heb ook nooit de klacht van die disconnects begrepen)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

kUmbro schreef:
TomG schreef:Ik zit zelf nog bij Skynet voor een tijdje waarschijnlijk, en als je met een Skype call of download bezig bent, besef je hoe irritant die disconnect is.

hebt gij thuis mss een server draaien? want de meeste routers verbreken de verbinding als er x minuten geen respons is.,en dan begint de teller van 36h gewoon opnieuw. en wat is de kans dat ge voor <1 seconde offline zijt nét terwijl ge belt :?

(heb ook nooit de klacht van die disconnects begrepen)


Router staat geconfigureerd altijd online te blijven. Daarom noemt het toch een "always-on" connectie. :)

Server heb ik draaien ja, binnen mijn netwerk, waar ik soms van buitenaf via ssh op inlog.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

TomG schreef:
kindtje schreef:Ik versta de mensen hun probleem niet van de 36 uurs disconnectie.
Heb daar nu echt geen last van en nog nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Is gewoon een veiligheid zeker .

Veiligheid? Dat moet je toch eens verklaren dan.
De veiligheid ligt wat mij betreft nog steeds bij de eindgebruiker, niet bij de provider. Anders krijg je zo'n betuttelende mentaliteit zoals bij Telenet, waar ze "speciaal voor uw veiligheid" al alle geregisteerde inkomende poorten blokkeren.

Ik zit zelf nog bij Skynet voor een tijdje waarschijnlijk, en als je met een Skype call of download bezig bent, besef je hoe irritant die disconnect is.

Er zijn enkele redenen waarom ze dit doen, ik ben niet 100% zeker over de juistheid van alle argumenten:
* Disconnect voor het forceren van een renew van uw ip adres. Je kan enkel maar een ip adres renewen door een nieuwe PPPoe sessie te starten voor zover ik weet.
* Update volumemeter: bij Skynet kunnen ze u bvb maar op smalband zetten na het verlopen van 36h. Ook pas dan wordt de meter upgedate.

Dat bedoel ik net met veiligheid (voor de provider dan).
Anders zou iedereen naar volle goesting zitten downloaden en de 31 gewoon om 23.59 hem resetten.
Bij mij staat hij ook nooit langer aan dan 24 uur en nog nooit last gehad van die disconnect.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

TomG schreef:Zijn er in feite nog zo'n disconnects problemen momenteel, aangezien dit topic aan het verzieken is...

Aan wat lag het nu eingelijk? Ik lees oa dat Dommel hun ip ranges mischien wel eens te klein zouden worden...

Het is inderdaad vreemd om te zien dat die modems op een andere dsl account perfect werken, zelfs op Skynet die hetzelfde netwerk gebruikt als Dommel (Turboline dus).

En wat die 36h disconnect betreft: zijn ze dan zo afhankelijk van Belgacom om daar ook onderworpen te aan moeten zijn?

@ Drewt,
Je zegt daar iets over je "voorspelling die uitkomt". Over wat heb je het precies?


Er zijn idd nog steeds van die problemen (zie maar naar andere threads die hier lopen). Het rare is dat mensen met diverse routermerken er last van hebben (Belkin, USR, Philips, ...)

Aan diegene die het probleem niet begrijpen : normaal gezien maakt uw router automatisch terug verbinding met het netwerk bij zo een 36u disconnect. Dus in principe merkt ge die disconnect niet eens ...
Bij de mensen met het zogenaamde 36u disconnect probleem is dat dus niet het geval en blijft de router offline en geraakt hij niet verbonden met het netwerk.
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

TomG schreef:Zijn er in feite nog zo'n disconnects problemen momenteel, aangezien dit topic aan het verzieken is...


Met mij gaat alles nog steedjes goedjes hahah, ik ben nog zo gezondjes als een visjes hahaha. Ahoewell, ik heb al wat bijwerkingkjes gehad met het innemen van wireheadjes hahahah. Ik voel me namelijk soms zoOOOO EUFORISCH hahahahahah als ik een wireheadje meer of min inneem. Dus, met de samenstellingje van wireheadjes (halvekes) is ietje niet pluisje hoor, niet 100% zuivertjes als je het mij vraagt hahaha.

Voor het overige, geen disconnect probleempjes meer sindsdien. Dankzij het firmpje vermoed ik voor een stukje dan ook maar, want... ik lees soms nog de volgende melding in mijn router log:

1. *SYN FLOOD*

Maar dat is dan ook het enige!

TomG schreef:zelfs op Skynet die hetzelfde netwerk gebruikt als Dommel (Turboline dus).


Dat is dan ook terug waar. Het is bij mij ook al opgekomen waarom inderdaad dat diezelfde modem die ik jaren lang vlekkeloos zoals in probleemloos heeft gewerkt bij BC aangezien beide inderdaad turboline gebruikt.


TomG schreef:En wat die 36h disconnect betreft: zijn ze dan zo afhankelijk van Belgacom om daar ook onderworpen te aan moeten zijn?


En daar heb ik ook al mijn bedenkingen over gehad. Namelijk, gebruikt bc ons als speelbal om ons terug te winnen met héél die boel te saboteren al dan niet opzettelijk!!!??

kindtje schreef:Ik versta de mensen hun probleem niet van de 36 uurs disconnectie.
Heb daar nu echt geen last van en nog nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Is gewoon een veiligheid zeker .


Hallo terug kind ,

Maar jij bent nogal groot geworden sinds onze laatste onderonsje hahahah :lol:
En ik merk dat aan je wijze woorden die je nu hebt gepost, echt waar hoor.

Welnu, ik ondervind geen probleem meer de laatste dagen. Maar je weet toch wat de duivel zijn sluwste truuk is. Iedereen laten geloven dat ie namelijk niet bestaat ondanks al het geweld in de wereld :twisted: . Lees dit draadje er bevoorbeeld maar nogeens op na hahahaha. Ik bedoel maar, heb je je sindsdien je router log erop na gelezen op eventueele ontwikkelingen waarvan je welliswaar geen last meer ondervind maar die er misschien nog steeds zijn maar dankzij de firmware worden aangepakt of één of ander manier zie je. Het is maar een ideetje :wink:

TomG schreef: ze "speciaal voor uw veiligheid" al alle geregisteerde inkomende poorten blokkeren.


Breek me de bek er niet over open :drool: hahaah. Ik ken er nog zo een paar. En ik dank dan bevoorbeeld aan TELE2 :evil: En mensen vergis je niet TELE2 is niet telenet (kabel) maar ook DSL (toen nog althans :roll: )


steedjes tot uw dienstjes,

mvg kabjes hahah,
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Kabukijo schreef:
En daar heb ik ook al mijn bedenkingen over gehad. Namelijk, gebruikt bc ons als speelbal om ons terug te winnen met héél die boel te saboteren al dan niet opzettelijk!!!??


Erg goed ben je blijkbaar niet geïnformeerd, de 36uren disconnects doen zich voor bij elke ISP die op het Turboline netwerk zit, dus ook de eigen Belgacom Skynet klanten ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kabukijo; gelieve je toon aan te passen, met uitlachen help je niemand en nog minder jezelf.En probeer ook aan te nemen dat anderen het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben en jij verkeerd kan zitten.
Ik heb me de moeite bespaard het volledige topic te doorlezen, maar het is wel duidelijk dat je gedrag als storend wordt ervaren.
Gesloten

Terug naar “Dommel”