Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
Indien het voor een backup is, waarom zouden ze dan een tweede maal geld van jou moeten krijgen, je heb het toch al eens betaald en je kan niet naar beide tegelijk kijken. Wij kunnen er toch niet aan doen dat ze ons zo'n brol schijfjes geven.
LaTribu, powered by... euh kapotgemaakt by EDPNet
en dan proberen ze ons nog eens te pesten met al hun kopieer beveiligingen ook.ZMD schreef:Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
Indien het voor een backup is, waarom zouden ze dan een tweede maal geld van jou moeten krijgen, je heb het toch al eens betaald en je kan niet naar beide tegelijk kijken. Wij kunnen er toch niet aan doen dat ze ons zo'n brol schijfjes geven.
Als ik mijn vakantiefoto's op een cd zet, kan ik dan ergens aanvragen dat er een controleur van auvibel mijn cd komt controleren zodat ik mijn tax terugkrijg?hellsnake schreef:en dan proberen ze ons nog eens te pesten met al hun kopieer beveiligingen ook.ZMD schreef:Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
- Als je wil voorkomen dat het origineel beschadigd wordtZMD schreef:Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
- Als je een cd of dvd gekocht hebt en je wil zowel een voor in huis en voor in de wagen
2 redenen waar ik zo direct op kan komen
Neen, ze noemen dit een sociale taks, iedereen die blanco cd's of dvd's koopt moet het betalen, zo houden ze de taks per dvd redelijk laag.zippie666 schreef:Als ik mijn vakantiefoto's op een cd zet, kan ik dan ergens aanvragen dat er een controleur van auvibel mijn cd komt controleren zodat ik mijn tax terugkrijg?
Op hun website verduidelijken ze enkele van deze vragen trouwens : http://www.auvibel.be
Mja, ik ben ook niet voor die taksen, maar ik leg het maar uit hé
Laatst gewijzigd door Braindamage 17 jun 2007, 01:55, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Dat zijn inderdaad redenen, maar je hebt de artist toch reeds betaald bij de aankoop van de DVD, hoe of waar je die bekijkt is toch je eigen keuze zou toch geen extra kost mogen betekenen. Ik kan niet direct een reden bedenken waarom de artist nog eens geld van ons zou moeten krijgen omdat ik even een backup van mijn dvd maak of een eigen film of ander document op dvd brand.Braindamage schreef:- Als je wil voorkomen dat het origineel beschadigd wordtZMD schreef:Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
- Als je een muziek cd gekocht hebt en je wil zowel een voor in huis en voor in de wagen (geld tegenwoordig ook voor dvd's)
2 redenen waar ik zo direct op kan komen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
als ik mij goed herinner: iedereen moet betalen zodat het kost goed verspreid is, en het feit dat niet iedereen illegale dinges ermee doet is ingerekend... or so they sayzippie666 schreef:Als ik mijn vakantiefoto's op een cd zet, kan ik dan ergens aanvragen dat er een controleur van auvibel mijn cd komt controleren zodat ik mijn tax terugkrijg?hellsnake schreef:en dan proberen ze ons nog eens te pesten met al hun kopieer beveiligingen ook.ZMD schreef:Waarom zou je een kopie maken als je het origineel hebt?
- Braindamage
- Elite Poster
Je moet niet extra betalen omdat je ook ergens anders wil kijken, je betaald gewoon voor de kopie, omdat je in principe een 2de exemplaar in de winkel zou moeten gaan kopen. Maar een kopie maken van het origineel wordt dus door middel van die taks toegestaan.ZMD schreef:Dat zijn inderdaad redenen, maar je hebt de artist toch reeds betaald bij de aankoop van de DVD, hoe of waar je die bekijkt is toch je eigen keuze zou toch geen extra kost mogen betekenen. Ik kan niet direct een reden bedenken waarom de artist nog eens geld van ons zou moeten krijgen omdat ik even een backup van mijn dvd maak of een eigen film of ander document op dvd brand.
Het is dus een forfait bedrag dat iedereen betaald. Jij moet per blanco cd/dvd geen taks betalen die overeenkomt met een originele cd/dvd daarom dus dat ze het zogezegde inkomstenverlies spreiden over alle blanco's.
@onze moderators, kunnen we deze discussie niet verplaatsen naar een ander topic? heeft toch totaal niks meer te maken met de originele post ...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ik denk/weet/ben toch bijna zeker dat niemand ooit een tweede exemplaar zou kopen (ook al zou men geen kopie kunnen maken) gewoon om bijvoorbeeld in de wagen of elders af te spelen, dus ik zie niet in waar men een inkomstenverlies zou hebben.Braindamage schreef:Jij moet per blanco cd/dvd geen taks betalen die overeenkomt met een originele cd/dvd daarom dus dat ze het zogezegde inkomstenverlies spreiden over alle blanco's.
- Braindamage
- Elite Poster
let op het ZOGEZEGDEZMD schreef:Ik denk/weet/ben toch bijna zeker dat niemand ooit een tweede exemplaar zou kopen (ook al zou men geen kopie kunnen maken) gewoon om bijvoorbeeld in de wagen of elders af te spelen, dus ik zie niet in waar men een inkomstenverlies zou hebben.Braindamage schreef:Jij moet per blanco cd/dvd geen taks betalen die overeenkomt met een originele cd/dvd daarom dus dat ze het zogezegde inkomstenverlies spreiden over alle blanco's.
Mijn laatste opmerking hieromtrent, is toch eindeloze discussie
Mja, je kan hen altijd eens een mailtje ofzo sturen om duidelijkheid te vragen hé, zij hebben de taks uitgevonden, niet ik