Tele2 All-In Light .. light zoals in "bijna echt telefo

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb m'n pa vorige maand laten overschakelen van Belgacom Classic + Versatel ADSL Light naar Tele 2 All-In Light.
Internet werkt zoals altijd, niet veel klagen daar.
Maar telefonie ... ik weet niet of ik deze vaststellingen voor lief moet nemen (wegens normaal voor die dienst), of dat het zinvol is dit aan te kaarten bij Tele2.
- Als je gebeld wordt is de beller al 2 beltonen verder voor je telefoon over gaat
- Anderom ook: als die dicht legt gaat de telefoon nog makkelijk 2-3 beltonen verder door.
- CLIP werkt soms wel, soms niet
- CLIP werkt soms .. half. Een nummer dat halverwege ophoudt bvb.
- Watergeluid, dof, zeker niet de kwaliteit van klassieke telefonie.
- Correspondenten beweren gebeld te hebben, maar de telefoon hier nooit over horen gaan.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

- Als je gebeld wordt is de beller al 2 beltonen verder voor je telefoon over gaat
Wat je als persoon die belt hoort, is geen beltoon, dat is een inkiezingstoon. Dat is niet hetzelfde als het toestel aan de andere zijde dat overgaat. In feite is dit perfect normaal, dat kan evengoed bij analoge telefonie voorvallen, al is het wel zo dat daar minder geswitch mee gepaard gaat.
- Anderom ook: als die dicht legt gaat de telefoon nog makkelijk 2-3 beltonen verder door.
Dit is niet normaal, maar evenmin ongewoon. Het probleem zal echter niet zozeer liggen bij de VoIP zelf, maar bij ofwel de router/modem, ofwel het gebruikte telefoontoestel.
- CLIP werkt soms wel, soms niet
- CLIP werkt soms .. half. Een nummer dat halverwege ophoudt bvb.
Zolang het nummer niet onderdrukt wordt mag dit niet voorvallen. Ook niet half overigens. Dit kan echter vanalles zijn, enkel Tele2 kan de exacte oorzaak hiervan bepalen.
- Watergeluid, dof, zeker niet de kwaliteit van klassieke telefonie.
Kans is groot dat dit aan het telefoontoestel ligt, alhoewel dat er een kleine kans is dat het bij de lijn ligt. In dit laatste geval zal het dezelfde oorzaak hebben als het probleem bij de CLIP.
- Correspondenten beweren gebeld te hebben, maar de telefoon hier nooit over horen gaan.
Kan wederom vanalles zijn.

Conclusie: probeer eens met een ander telefoontoestel? Even zien of dat een verschil maakt.... En neem contact op met Tele2 dat ze hun zijde nazien. Eventueel op de site van Alcatel zoeken naar een toestel dat het best aansluit bij die Speedtouch modem. Kans is groot dat apparatuur van Alcatel optimaal met elkaar omgaat, en dat dit minder optimaal is bij apparatuur van andere fabricanten.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Telefoontoestel is een Belgacom Twist 307.
Ik bedoel, die dingen zijn pas opgedoken sinds ik die Tele2-box er tussen heb gestoken.
Oké, dat een telefoon later en langer over gaat dan de telefoneerder (of hoe moet ge dat noemen) effectief belt kan wel, maar dit is echt wel opvallend lang.
Maar vooral die clip vind ik raar. Ik ken het principe er achter niet, maar dat lijkt me toch iets te zijn dat ofwel werkt, ofwel niet, maar toch niet iets tussenin?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

In tegenstelling tot bij paketten via dsl en bepaalde frequenties bij analoge telefonie is er geen corrigerende fase bij het doorsturen van CLIP gegevens. Als het pakket niet aankomt, wordt het dus niet weergegeven. Het is eerder zoeken achter de oorzaak hiervan.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Net naar Tele2 gebeld, ze hebben wat instellingen veranderd, ben benieuwd of die onbereikbaarheid nu nog steeds het geval gaat zijn.
En ivm die CLIP-functie: "Oei, de Twist 307 staat op de lijst van toestellen die daar inderdaad problemen mee hebben."
Ja, juij. Komt ge natuurlijk pas achter na dat ge hele spellement hebt omgegooid. En die lijst natuurlijk online langs geen kanten te bekennen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm ja dat kan wel eens zijn dat dat toestel daar problemen mee heeft.... Wat ik dus al vreesde :s
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”