overstappen naar SCARLET

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zou eens enkele reacties willen hebben over Scarlet.
Zijn er niet te veel problemen bij deze ISP.
Mensen, zet hier uw mening.

redenen waarom ik misschien zou overstappen zijn:
-downloadlimiet: als je over de 10GB zit heb zit je niet op smallband
-hogere uploadsnelheid

En gaat dat makkelijk zo overstappen?
Hoelang duurt het voor het abbo bij skynet definief afloopt?
Wat moet je juist doen om je abbo op te zeggen?
Zijn er aansluitingskosten bij scarlet als je reeds adsl hebt?
Gebruikersavatar
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2003, 14:23
Locatie: Deurne
Contacteer:

Gewoonlijk doe je gewoon je aanvraag bij planet internet (scarlet) en zij doen het nodige om je abonnement bij je huidige provider op te zeggen, er zijn geen bijkomende kosten voor je activatie bij scarlet, alleen maandelijkse domiciel van 39.50 € :twisted:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat betreft de eigenlijk overstap zijn er genoeg topics open in dit forum:
Gelieve die eerst eens te bekijken. Zoals daar reeds gezegd zal je een tijdje zonder synch zitten. (complete outage).

Ghost-be heeft trouwens al volledig geantwoord.

Indien je je abo vroegtijdig bij Skynet verbreekt (bvb jaarabonnement) zal je wel een 'boete' moeten betalen dacht ik. Indien geen jaarabonnement is het perfect opzegbaar. Duurt een aantal dagen. reken op een tiental.

Het enige dat ik kan zeggen over scarlet dat de mailservers en de service rond de mailservers niet altijd alles is. Ik heb al 4x moeten bellen naar de technici om een mailbox die bij activatie van het abonnement niet geactiveerd was... reden: foutje met de dbase zeggen ze dan :). Af en toe doen die mailservers raar.. maarja waar niet.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OK, en hoe kan ik dan weten dat ik over een jaarabonnement beschik?
En nu PI eigenlijk scarlet geworden is, is er nog altijd geen probleem als je een over je limiet zit. Of hebben ze ook al volume packs ingevoerd?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

@ldegheest
Als je op de homepage van Skynet bent , neven Info & Help >
Ga je naar "Mijn Abonnement" > Administratief > Klik op Contract >
Inloggen : Daar vind je uw gegevens. 8) Of ben je geen abonnee van Skynet ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja, ik ben bij skynet.
Heb die pagina eens bezocht en alleen dit is relevant.
begindatum: 19-10-2000

Ik vindt nergens iets over de duur of zo...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je abonnement op 19-10-2000 begonnen is, dan is dit al meer dan een jaar oud. Zelfs al heb je een jaarabo, dan mag je na dit jaar je abo opzeggen wanneer je wil. Dus na 1 jaar en 1 dag, na 1 jaar en 3 maanden, dan kies je dit zelf.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mooi zo
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er nog iemand die zijn bevinding hier zou willen plaatsen?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Welke bevindingen heb je nog nodig?

Je kan ook de search eens gebruiken en zoeken op scarlet of planet internet. (en varianten). Dan kom je zo wat alle topics met problemen rond die isp tegen. Véél zijn het er niet, ma kom.. dan heb je iets..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is het zeker dat SCARLET zelf ervoor zorgt dat mijn abonnement bij skynet wordt opgezegd? Ik heb al overal op hun site gezocht en dit staat nergens vermeld. Ook een e-mail adres kan ik nergens vinden!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Via email is het support droevig.. je vindt idd moelijk een 0800-nummer of een deftig emailadres waarop ze antwoorden.

Ik stel voor dat je eens belt naar 02/2752727 dat is de technische dienst.

Er is nog een 0800-nummer van de klantendienst, maar ik vind het niet direct terug.. als ik het vind laat ik het nog weten.

Maar je mag betrouwen op de info van Ghost-be zenne :) Hij is BGC medewerker eh.. in elk geval: bij een overstap naar A2F, regelt A2F ook alles.. dus don't worry :)

En anders doe je alles zelf eh..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ben totaal van plan veranderd...
ik ga me een abbo bij ADSL2FIT aanvragen
het is ook nog goedkoper erbij

aanvraagformulier ligt al klaar
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”