connectie valt soms uit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 maa 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit probleem al een tijdje

1j thuis dommel gehad
en nu samenwonen terug genomen

om de paar dagen valt connectie ineens weg en ik zou niet weten waaraan het kan liggen

nog iemand met deze problemen ?

Heb een Belkin Wireless G router
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is dat toevallig iedere 36 uur ? Zoja, dat is normaal. Om de 36 uur wordt de adsl connectie voor een aantal seconden onderbroken. Niet de schuld van Dommel, maar van Belgacow.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Spyder schreef:Ik heb dit probleem al een tijdje

1j thuis dommel gehad
en nu samenwonen terug genomen

om de paar dagen valt connectie ineens weg en ik zou niet weten waaraan het kan liggen

nog iemand met deze problemen ?

Heb een Belkin Wireless G router


Spyder al is rondgezien op het forum of niet ??

Hier staat er in iedergeval wat info over.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14187
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 maa 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

het zal zoiets zijn ja ...

iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Spyder schreef:het zal zoiets zijn ja ...

iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Heb je het tegen mij ?
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 maa 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

jep
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Lord Utopia schreef:
Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.


Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ketter schreef:
Lord Utopia schreef:
Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.


Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.


nogal logisch dat je dan minder last hebt. je zou er in feite geen last meer mogen van hebben.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
ketter schreef:
Lord Utopia schreef:
Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.


Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.


nogal logisch dat je dan minder last hebt. je zou er in feite geen last meer mogen van hebben.


Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?

Ik heb er ook soms last van. M'n modem slaagt er meestal wel in om vanzelf te reconnecten, maar heel sporadisch eens niet en dan krijg ik meestal m'n vriendin aan de telefoon met de medeling dat "tinternet weg is".
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

hier ook net net meegemaakt, ik moest de modem uitschakelen :cry:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

DarthDavy schreef:Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?


Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

zippie666 schreef:
DarthDavy schreef:Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?


Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)


Om aan een hogere prijs vaste IP abo's te verkopen :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kheb da simpel opgelost (is voor mij okl maar misschien niet voor jullie)

heb een stekkerblok gekocht, als de computer afsluit wordt automatisch de stroom op de andere 5 stekkers ook uitgeschakeld .... dus gedaan met downloaden = afsluiten van PC = stroom van de modem :-D

http://www.beterelektro.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=267

heb absoluut geen problemen met het wegvallen van de connectie 8)
It ain`t what you say but the way you say it !
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Er is niks mis met het feit dat een verbinding om de zoveel uur wegvalt en hersteld moet worden. Dat is compleet normaal. Het probleem bestaat er enkel in dat een modem (en we hebben het over een minderheid) om de een of andere reden kan vertikken om de verbinding daadwerkelijk automatisch te herstellen.

Mijn oude E-tech modem van Versatel: regelmatig dat soort disconnects. Mijn nieuwe Netgear modem: nooit zulke disconnects.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Coolrunner schreef:kheb da simpel opgelost (is voor mij okl maar misschien niet voor jullie)

heb een stekkerblok gekocht, als de computer afsluit wordt automatisch de stroom op de andere 5 stekkers ook uitgeschakeld .... dus gedaan met downloaden = afsluiten van PC = stroom van de modem :-D

http://www.beterelektro.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=267

heb absoluut geen problemen met het wegvallen van de connectie 8)


Als dat soort oplossingen aanvaardbaar is, waarom steek je de stekker van de modem niet in een timer? (zo een waar je kan bepalen wanneer hij stroom geef en wanneer niet, kost een paar euro). Stel hem zo in dat de modem 1 kwartier per dag afstaat (bvb 's nachts), dan kan je 24 uur (euh, min 1 kwartier dan) op 24 downloaden.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja maar als het system van die stekker blok gebruikt, verbruik je wel veel minder energie :) Je kan er ook je printer enzo erop aansluiten
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Lord Utopia schreef:
Spyder schreef:het zal zoiets zijn ja ...

iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Heb je het tegen mij ?



dat zegt die boxer ook altijd ...die firmin
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

wat nut heeft het eigenlijk om de 36 uur disconnected..

Toch niet voor een beter internet verbinding :) aja want je disconect om de 36 uur
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

geeft iemand ook problemen met fritzbox of niet? Want binnenkort zit ik bij dommel
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

DimaX schreef:geeft iemand ook problemen met fritzbox of niet? Want binnenkort zit ik bij dommel


De kans dat je er last van hebt is zo klein dat je er als toekomstige klant echt geen rekening mee moet houden. Koop gewoon een degelijke modem (ook omdat die beter tegen zwaar verkeer zoals torrents en dergelijke kunnen).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

ik wil ook voip bij dommel nemen dus jah, ik download ook redelijk veel gaan er dan problemen komen of niet?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nope, die fritz gaat je non-voip connectie wel vertragen als er niet genoeg bandbreedte is om te bellen. Lang leve QoS ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

on4bam schreef:Om aan een hogere prijs vaste IP abo's te verkopen :wink:


zippie666 schreef:Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)


Je reinste b*llshit. Ik heb een vast IP (kost 93 euro/ maand) en nog steeds een disconnect om de 36H :evil:

Rottekoppen :evil:
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Als je de Fritzbox 5140 koopt kun je zelfs andere providers nemen als Dommel hoor, Dommel is zeker niet slecht maar er zijn er nog genoeg die dezelfde kwaliteit leveren maar ook nog goedkoper zijn (kga hier wel geen reclame maken voor mijn eigen maar...) zoals bij mij op het bedrijf :D
:lol:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Wat is er eingelijk verder zo speciaal aan die Fritzbox? Ik kom dat precies zovaak tegen...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Een fritzbox is een modem-router met uitgebreide voip functionaliteit en een uitstekende QOS om bellen en downloaden naast elkaar te laten lopen.
Dat is alles.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

ik heb 'n US Robotics wireless adsl modem, vroeger met skynet marcheerde die perfect, nu met dommel heb ik nog steeds veel last met de hier reeds vermelde "authentication faillures" die zich nu en dan voordoen na de 36h disconnect... kzal blijkbaar bijna verplicht zijn mij 'n andere modem aan te schaffen..
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Roygenz schreef:ik heb 'n US Robotics wireless adsl modem, vroeger met skynet marcheerde die perfect, nu met dommel heb ik nog steeds veel last met de hier reeds vermelde "authentication faillures" die zich nu en dan voordoen na de 36h disconnect... kzal blijkbaar bijna verplicht zijn mij 'n andere modem aan te schaffen..


Niet vergeten het ontvangstbewijs bij te houden hee. Mocht het probleem nog steeds bestaan dan heb je 15 dagen (als ik me niet vergis) om hem terug te brengen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik. :)
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Ik doelde op de nieuwe modem die je zegt te gaan aanschaffen, Roy. :-)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

aah k, i'll do :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik. :)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie (behalve als het anders vermeld is)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:
Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik. :)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie (behalve als het anders vermeld is)

Je hebt op ieder elektronisch product minimum 2 jaar garantie. ook al staat er 1 jaar: ge hebt recht op 2. (anders zou die wet behoorlijk nutteloos zijn)

Ik dacht dat het probleem was dat de handelaar verplicht is die garantie te geven, niet de fabrikant. Dus als de fabrikant 1 jaar garantie geeft, dan zijn de overige 12 maand garantie op kosten van de handelaar.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Ken schreef:
Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik. :)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie (behalve als het anders vermeld is)


Jaja, maar dat soort garantie is nutteloos in dit geval, aangezien de modem naar behoren werkt. De fabrikant heeft geen enkele verplichting om een modem te vervangen omdat die heel toevallig niet helemaal compatibel is met de manier waarop Dommel verbindingen maakt.

Het kan wel zijn dat zijn modem effectief kapot aan het gaan is, en dan speelt de garantie, maar meestal is de functionaliteit dan totaal en in één keer om zeep. Als het probleem de kop opdook onmiddellijk bij het overschakelen van Skynet naar Dommel dan is het heel waarschijnlijk het fameuze "disconnect" probleem.

Wat Roygenz kan doen is een andere modem kopen, hem proberen, en indien het probleem verdwijnt hem houden (99% kans dat dit ook zo is), en indien niet hem gewoon terugdragen naar de winkel binnen de 15 dagen na aankoop. Want dat kan altijd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

kan ik idd doen ja, tis blijkbaar 'n probleem die zich alleen voordoet bij USR & dommel. alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Roygenz schreef:alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!


Bij mij varieerde de frequentie ook zeer sterk, dus denk ik eerder dat je er niet vanaf bent hoor.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Roygenz schreef:kan ik idd doen ja, tis blijkbaar 'n probleem die zich alleen voordoet bij USR & dommel. alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!


Ik had ook een USR router (is nu defect) en bij mij varieerde dat probleem ook zeer sterk ...
Ik had soms 4 weken aan één stuk totaal geen last ervan, en dan ineens van den ene dag op den andere dat ik bijna elke 36u handmatig moest resetten.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Drewvt schreef:
Roygenz schreef:alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!


Bij mij varieerde de frequentie ook zeer sterk, dus denk ik eerder dat je er niet vanaf bent hoor.

hier ook,heel vaak stabiel aan 420kb/s en soms valt de verbinding dan toch weg (altijd 6-7Db Noise Margin),met de linksys niet echt een probleem,want die verbind constant.
Heel soms gaat internet wel tergent traag;op een ander profiel zijn de waarden juist hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”