LaTribu, powered by... euh kapotgemaakt by EDPNet
Vorig jaar in augustus sloot ik me aan bij LaTribu. Er was toen een download-snelheid van 1024 kbit met een onbeperkte download van toepassing. Inmiddels is LaTribu opgeslorpt door EDPNet en dat ging niet ongemerkt voorbij cfr. internetsnelheden van 10 kB/s of zelfs geen internet en een overrompeling van promomails en promobrieven om me te laten overstappen op hun nieuwe producten.
Omdat er de laatste maanden zoveel problemen waren stuurde ik een klachtenbrief naar LaTribu/EDPNet en kreeg ik een genereuze compensatie van 1,8 euro (één komma acht euro)!! Daar betaal je met moeite ne koffiekoek mee gvd!
De overname heeft nog een ander gevolg gehad. Vandaag keek ik nog eens in mijn fantastische LaTribu mailbox en blijkt dat ik iets gekregen heb. Waar ik in augustus vorig jaar tekende voor een contract waar er geen downloadlimiet was werd ik verast op één van 15 GB. Wat is het leven toch mooi bij LaTribu.
Helaas ga ik zelfs niet wachten tot augustus om over te stappen. Jammer van het geld. En warempel, er zijn er me een hele reeks vóór geweest.
http://forum.adsl-bc.org/viewforum.php?f=37
Leegloop, dat is het juiste woord.
Omdat er de laatste maanden zoveel problemen waren stuurde ik een klachtenbrief naar LaTribu/EDPNet en kreeg ik een genereuze compensatie van 1,8 euro (één komma acht euro)!! Daar betaal je met moeite ne koffiekoek mee gvd!
De overname heeft nog een ander gevolg gehad. Vandaag keek ik nog eens in mijn fantastische LaTribu mailbox en blijkt dat ik iets gekregen heb. Waar ik in augustus vorig jaar tekende voor een contract waar er geen downloadlimiet was werd ik verast op één van 15 GB. Wat is het leven toch mooi bij LaTribu.
Helaas ga ik zelfs niet wachten tot augustus om over te stappen. Jammer van het geld. En warempel, er zijn er me een hele reeks vóór geweest.
http://forum.adsl-bc.org/viewforum.php?f=37
Leegloop, dat is het juiste woord.
- Bijlagen
-
- 20070412-LaTribu.pdf
- "...Nos produits actuels ne nous paraissent
plus assez concurrentiels..." - (92.3 KiB) 146 keer gedownload
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Hoe dikwijls nog mannekens... géén énkele ISP kan overleven met "ongelimiteerde" toestanden...dean3009 schreef:Ik vind dat ze het ongelimiteerd moesten laten.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
En hoe verklaar je dan dat ze het in Nederland wel kunnen en zelfs nog goedekoperMacE501 schreef:Hoe dikwijls nog mannekens... géén énkele ISP kan overleven met "ongelimiteerde" toestanden...dean3009 schreef:Ik vind dat ze het ongelimiteerd moesten laten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
dendemen2004 schreef:En hoe verklaar je dan dat ze het in Nederland wel kunnen en zelfs nog goedekoperMacE501 schreef:Hoe dikwijls nog mannekens... géén énkele ISP kan overleven met "ongelimiteerde" toestanden...dean3009 schreef:Ik vind dat ze het ongelimiteerd moesten laten.
Omdat er in Nederland geen duopolie is, daar is de markt voor internet open. Hier helemaal niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Je kan natuurlijk ook altijd in Nederland gaan wonen en een huis of appartement kopen die anderhalf keer zo duur is als hier.dendemen2004 schreef:En hoe verklaar je dan dat ze het in Nederland wel kunnen en zelfs nog goedekoperMacE501 schreef:Hoe dikwijls nog mannekens... géén énkele ISP kan overleven met "ongelimiteerde" toestanden...dean3009 schreef:Ik vind dat ze het ongelimiteerd moesten laten.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Heeft er toch niks mee te maken.TomG schreef:Je kan natuurlijk ook altijd in Nederland gaan wonen en een huis of appartement kopen die anderhalf keer zo duur is als hier.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ben zelf een Nederlander en heb al mijn familie daar woonen, mijn opa heeft een chello abbo met een Downloadsnelheid van 2MB/s ( 20 Mbit ) en ZONDER datalimiet. Hij betaald daarvoor €50.00. Hij download daar dag en nacht voor mij ongeveer 1 TB per week echt zalig. En ik maar elke week branden als hij met zijn externe HD naar belgie komt gereden hahaJe kan natuurlijk ook altijd in Nederland gaan wonen en een huis of appartement kopen die anderhalf keer zo duur is als hier.
En wat moet jij allemaal downloaden?dendemen2004 schreef:Ben zelf een Nederlander en heb al mijn familie daar woonen, mijn opa heeft een chello abbo met een Downloadsnelheid van 2MB/s ( 20 Mbit ) en ZONDER datalimiet. Hij betaald daarvoor €50.00. Hij download daar dag en nacht voor mij ongeveer 1 TB per week echt zalig. En ik maar elke week branden als hij met zijn externe HD naar belgie komt gereden hahaJe kan natuurlijk ook altijd in Nederland gaan wonen en een huis of appartement kopen die anderhalf keer zo duur is als hier.
-
- Erelid
Linux Distro'shellsnake schreef:En wat moet jij allemaal downloaden?dendemen2004 schreef:Ben zelf een Nederlander en heb al mijn familie daar woonen, mijn opa heeft een chello abbo met een Downloadsnelheid van 2MB/s ( 20 Mbit ) en ZONDER datalimiet. Hij betaald daarvoor €50.00. Hij download daar dag en nacht voor mij ongeveer 1 TB per week echt zalig. En ik maar elke week branden als hij met zijn externe HD naar belgie komt gereden hahaJe kan natuurlijk ook altijd in Nederland gaan wonen en een huis of appartement kopen die anderhalf keer zo duur is als hier.
Ik trek dit in twijfel maar kom, als je betaalt hebt voor een jaar moeten ze de condities in tussentijd niet veranderen.MacE501 schreef:Hoe dikwijls nog mannekens... géén énkele ISP kan overleven met "ongelimiteerde" toestanden...dean3009 schreef:Ik vind dat ze het ongelimiteerd moesten laten.
Als je een abonnement pakt bij Electrabel die na een half jaar plots zou beslissen dat ze tussen 2 en 4 uur 's ochtends geen elektriciteit meer leveren omdat ze zo concurrentiëler zouden zijn, zou dat ook onaanvaardbaar zijn.
(En net zoals bij LaTribu/EDPNet ben je verplicht je eerste jaar uit te doen voor je mag overstappen)
LaTribu of EDPNet, nooit of te nimmer!
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
zippie666 schreef:Slimme jongen, als de oorlog uitbreekt kan hij in een schuilkelder rustig op zn DVD'tjes verdersurfen!
En 1TB per week :-s Als die gast nu ook nog eens durft te beweren dat het Linux Distributies zijn, dan liegt hij toch dat hij zwart ziet
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
nuja danog...
Het downloaden van media (films en muziek) is in nederland toegestaan.
en laat nu toevallig het downloaden zelf in nederland gebeuren.
Greetz cyberbug
- Braindamage
- Elite Poster
Maakt niet uit, je zet die dingen hier op DVD en die DVD's worden hier bijgehouden hé, dus heb je dan illegale copies van films en programma's in je bezit. Gedownload in Nederland of niet maakt dan niet uitcyberbug schreef:nuja danog...
Illegale software en media over de grens smokkelen.cyberbug schreef:nuja danog...
Uiteraard kunnen we eens proberen zonder limieten. Maar wees zeker dat je dat niet wenst, want het netwerk in BE is daar niet op berekend, terwijl ze in holland daar geen problemen mee hebben.
Liever een stabiele lijn met een ruime limiet (30/50Gb) dan geen limiet met massas disconnects.
Liever een stabiele lijn met een ruime limiet (30/50Gb) dan geen limiet met massas disconnects.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?Braindamage schreef:Maakt niet uit, je zet die dingen hier op DVD en die DVD's worden hier bijgehouden hé, dus heb je dan illegale copies van films en programma's in je bezit. Gedownload in Nederland of niet maakt dan niet uitcyberbug schreef:nuja danog...
-
- Erelid
Wedden dat ze in Nederland daar wel problemen mee hebben?SantaSCSI schreef:Uiteraard kunnen we eens proberen zonder limieten. Maar wees zeker dat je dat niet wenst, want het netwerk in BE is daar niet op berekend, terwijl ze in holland daar geen problemen mee hebben.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Het zijn geen Linux Distributies hoorEn 1TB per week :-s Als die gast nu ook nog eens durft te beweren dat het Linux Distributies zijn, dan liegt hij toch dat hij zwart ziet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
/strijkdendemen2004 schreef: Het zijn geen Linux Distributies hoor
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Contacteer:
Niet als de voorwaarden van het contract in die mate gewijzigd zijn dat ze de producteigenschappen in aanzienlijke mate wijzigen.Marauder schreef:(En net zoals bij LaTribu/EDPNet ben je verplicht je eerste jaar uit te doen voor je mag overstappen)
Men kan argumenteren dat een wijziging van ∞ GiB naar 15 GiB een aanzienlijke wijziging van het produkt betekent, en een geldige reden kan zijn voor het kosteloos vroegtijdig verbreken van het contract.
IANAL: lees de Algemene Voorwaarden na!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Niet voor illegale copies.ZMD schreef:Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
Ik vraag me af van waar die hardnekkige urban legend komt.
Ik ken er zo nog een paar:
* Analoge TV via de kabel stopt in 2008 (NIET WAAR)
* Microgolfovens werken op het principe van resonantie van watermolecules (NIET WAAR)
* Er is een meisje met een hersentumor dat voor iedere email die je doorstuurt, één eurocent krijgt van Microsoft (NIET WAAR)
* Alle Nigerianen zitten op het geld van een afgezette dictator (NIET WAAR)
* Vul zelf maar aan...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Bedoel je habu nekhernia mij al de hele tijd aan het beliegen is?localhost schreef: * Alle Nigerianen zitten op het geld van een afgezette dictator (NIET WAAR)
-
- Premium Member
* Telenet opent je wereld...localhost schreef:Niet voor illegale copies.ZMD schreef:Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
* Microgolfovens werken op het principe van resonantie van watermolecules (NIET WAAR)
* Er is een meisje met een hersentumor dat voor iedere email die je doorstuurt, één eurocent krijgt van Microsoft (NIET WAAR)
* Vul zelf maar aan...
geen resonantie nee maar wel de gedefaseerde beweging tussen polaire (water)moleculen en het aangelegd elektrisch veld.... Wat die resonantie in deze context komt doen is me niet helemaal duidelijk...localhost schreef:* Microgolfovens werken op het principe van resonantie van watermolecules (NIET WAAR)ZMD schreef:Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
gegroet,
Willi
-
- Erelid
Nice van jeSiglo schreef:* Telenet opent je wereld...localhost schreef:Niet voor illegale copies.ZMD schreef:Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
* Vul zelf maar aan...
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Vergeef het hem, hij is EDPnet customer. En is er nog fier op ook.lithion schreef:Mis! Het zijn onwaarheden die localhost aanhaaldeMacE501 schreef:Maar voorál: je portefeuille!Siglo schreef:* Telenet opent je wereld...
-
- Premium Member
om geld uit iemands zakken te jagen? maw. een typisch Belgisch fenomeen.ZMD schreef:
Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
andere landen hebben ook iets vergelijkbaars.Praetorian schreef:om geld uit iemands zakken te jagen? maw. een typisch Belgisch fenomeen.ZMD schreef:
Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Na 4 jaar Telenet en geklooi met volumeblokken en betutteling... réken maar dat ik blij ben bij EDPnet te zitten...localhost schreef:Vergeef het hem, hij is EDPnet customer. En is er nog fier op ook.lithion schreef:Mis! Het zijn onwaarheden die localhost aanhaaldeMacE501 schreef:Maar voorál: je portefeuille!Siglo schreef:* Telenet opent je wereld...
-
- Elite Poster
localhost schreef:Niet voor illegale copies.ZMD schreef:Waarvoor dient die auvibel-taks dan denkt ge?
Kopiën branden voor eigen gebruik mag dus.Auvibel schreef: Waarom is er een vergoeding voor het kopiëren voor eigen gebruik?
De bijdrage voor het kopiëren voor eigen gebruik is in het leven geroepen met als doel aan de rechthebbenden een vergoeding toe te kennen voor het kopiëren van hun werken en prestaties binnen de familiale kring. De grondslag van de vergoeding wordt omschreven in de Europese Richtlijn 2001/29/EG die naar Belgisch recht werd omgezet.
De vergoedingen die geïnd worden zijn dus in geen geval een belasting overgemaakt aan de Staat maar een vergoeding bestemd voor de sector van creaties van geluidswerken en audiovisuele werken.
De toestellen en dragers die onderworpen zijn aan een dergelijke vergoeding zijn duidelijk bepaald en de bedragen zijn redelijk ten einde niet overdreven te wegen op de consument en bijgevolg ook niet op de marktontwikkeling. Deze tarieven worden regelmatig herzien om in overeenstemming te blijven met de grote markttendensen.
Het downloaden zelf is ook niet strafbaar, het illegaal verspreiden wel (wat het eerste in princiepe onmogelijk maakt).
- Braindamage
- Elite Poster
Een kopie maken van een originele cd die je gekocht hebt mag (daar is deze taks voor), niet om een cd of dvd uit de bib of videotheek te mogen kopiëren hé. En neen, ook niet om het downloaden van films e.d. legaal te maken.ZMD schreef:Kopiën branden voor eigen gebruik mag dus.
Het downloaden zelf is ook niet strafbaar, het illegaal verspreiden wel (wat het eerste in princiepe onmogelijk maakt).
Downloaden is hier ook officieel strafbaar, maar omdat teveel mensen het doen wordt er bijna niks aan gedaan (ofwel hoor je er niks over), en het is ook moeilijker te bewijzen dat je het doet. Als je films ter beschikking stelt aan anderen kunnen ze wel direct bewijsmateriaal vasthebben en dan ben je bezig met actieve heling en nemen ze wel sneller acties.
Maar waarom ben ik dat hier eigenlijk aan het uitleggen , de discussie die weer begonnen is heeft helemaal niks met het starter topic te maken en blijkbaar willen veel mensen hun illegaal download gedrag goedpraten door te zeggen dat die Auvibel taks daar voor dient ...
Ik denk niet dat ze dit argument gaan aanvaarden wanneer ze bij je binnenvallen.
En de mensen die hardnekkig blijven beweren dat die Auvibel illegaal downloaden legaal maakt, die daag ik uit naar de mensen van de controle organisaties een mailtje hierover te sturen en ze terwijl ook eens bij uw thuis uit nodigen om een kijkje te nemen hoe je braafjes enkel voor bij uw thuis copietjes maakt van films, want je betaalt toch braaf die taksen
gewoon zeggen dat jij het niet was maar dat iemand anders op je wifi netwerk zat en die dingen op je computer heeft gezet.Braindamage schreef: Ik denk niet dat ze dit argument gaan aanvaarden wanneer ze bij je binnenvallen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
En die persoon heeft dan vanop afstand jouw dvd's gemaakt ook?hellsnake schreef:gewoon zeggen dat jij het niet was maar dat iemand anders op je wifi netwerk zat en die dingen op je computer heeft gezet.Braindamage schreef: Ik denk niet dat ze dit argument gaan aanvaarden wanneer ze bij je binnenvallen.
Everything that has a beginning has an end.