Fulladsl=>Dommel (Overstap)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kindtje
Member
Member

Hallo,

Kan iemand mij de stappen uitleggen die ik moet ondernemen als ik wil overstappen van Fulladsl naar Dommel.
Regelt Dommel dat zelf (zoals bij BC-klanten) of moet ik schriftelijk en aangetekend opzeggen bij Dommel?
In welke volgorde doe ik dat best zodat ik niet zonder I-net val of toch een zo kort mogelijke tijd?
Is er ook een moment waarbij ik het best opzeg?
Bedankt alvast.
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Je moet zelf opzeggen bij Fulladsl.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
kindtje
Member
Member

En nog andere zaken waar ik op moet letten.
Wanneer zeg ik het beste op, zodat ik geen verloren maand moet betalen?
Bedankt alvast voor je antwoord.
kbraeken
Starter
Starter

Ik heb vorig jaar dezelfde overstap gemaakt en volledig zonder problemen.

Eerst heb ik fulladsl aangetekend opgezegd op een bepaalde datum (aangetekende brief moet je wel een maand ofzo op voorhand opsturen). Op die opzegging kreeg ik trouwens geen reactie.
Tegelijkertijd heb ik bij dommel de aanvraag gedaan, en de activatiedatum 2 dagen eerder gezet als de opzegdatum bij fulladsl. Gevolg : perfecte overschakeling zonder dubbel te betalen en zonder dagen/weken zonder internet.
kindtje
Member
Member

Dit lees ik in hun voorwaarden.
Dus al ik nu opzeg duurt het nog 45 dagen voor ik naar dommel kan?
Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde duur voor een periode van minimum 1 jaar en kan door elke partij worden opgezegd aan het einde van deze periode met een opzegtermijn van 45 dagen. Na verloop van het eerste jaar is het Abonnement te allen tijde opzegbaar mits inachtname van een opzegtermijn van 45 dagen. De opzegging dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden (gericht aan Full Telecom NV., FullADSL®, Belcrownlaan 13i, 2100 Antwerpen).
Bedankt alvast!
esben
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

het zou kunnen dat die termijn van 45 dagen niet meer legaal is, der was iets in het nieuws een tijdje geleden met max 1 maand opzeg voor vanalles (onder andere internetproviders)
weet er het fijne ook niet van
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

kindtje schreef:Dit lees ik in hun voorwaarden.
Dus al ik nu opzeg duurt het nog 45 dagen voor ik naar dommel kan?
Als je nu opzegt moet je nog voor 45 dagen betalen, maar kan je wel meteen overschakelen naar dommel.
kindtje
Member
Member

Wat een zever, 1 maan ok, maar toch geen 45 dagen.
Voorlopig nog geen reactie op mijn mail van hen.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

lol ik weet ...die provider is aleen maar zever in pakskes .

Kreeg vorige week nog rekeningen , van maanden die ik nog niet heb betaald ... :) ..best wel lachen als je zo dingen meemaakt .
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
kindtje
Member
Member

Hier ben ik weer.
Een laatste vraagje nog voor ik overstap.
Ik heb Fulladsl gemaild en kan een datum "kiezen" wanneer ik afsluit.
Wanneer bestel ik dan best dommel. Kan ik heb vragen om op een bepaalde datum aan te sluiten zodat ik niet zonder inet zit, maar ook niet dubbel hoef te betalen?
propke
Starter
Starter

kindtje schreef:Hier ben ik weer.
Een laatste vraagje nog voor ik overstap.
Ik heb Fulladsl gemaild en kan een datum "kiezen" wanneer ik afsluit.
Wanneer bestel ik dan best dommel. Kan ik heb vragen om op een bepaalde datum aan te sluiten zodat ik niet zonder inet zit, maar ook niet dubbel hoef te betalen?
Volgens mij is het zeker mogelijk als je aan je huidige internet provider opzegt vb tegen 31 augustus en je naar dommel mailt dat je klant wil worden vanaf 31 augustus met de vraag dat ze de aansluiting kunnen aanvragen.

Je moet rekenen dat de adsl overschakeling ongeveer een 10 dagen tot 3 weken duurt afhankelijk van wanneer belgacom dit kan want daar is dommel niet verantwoordelijk voor.
Een tevreden DOMMEL klant

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
kindtje
Member
Member

Blijkbaar is het niet mogelijk om een datum te kiezen van aansluiting.
Daarom een volgende vraag.

Als ik vandaag dommel zou bestellen, hoelang duurt het dan tegen dat ik effectoef op internet kan?

Ik wil liefst zo weinig mogelijk overlapping, maar wil ook geen week zonder inet.

Kan ik eerst Dommel bestellen voor ik Fulladsl opgezegd heb, of is de correct volgorde eerst huidig abo afzeggen en dan pas dommel bestellen.
BEdankt alvast.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

kindtje schreef:Blijkbaar is het niet mogelijk om een datum te kiezen van aansluiting.

Als ik vandaag dommel zou bestellen, hoelang duurt het dan tegen dat ik effectoef op internet kan?

Ik wil liefst zo weinig mogelijk overlapping, maar wil ook geen week zonder inet.

Kan ik eerst Dommel bestellen voor ik Fulladsl opgezegd heb, of is de correct volgorde eerst huidig abo afzeggen en dan pas dommel bestellen.
BEdankt alvast.
Staat normaal gezien ook mooi uitgelegd op de site. Je vraagt eerst Dommel aan en vanaf het moment dat je een expected installation date hebt, kan je je huidige ISP opzeggen en zeggen dat ze op de expected installation date je internet mogen afsluiten.

Ik heb nu al twee dommel abonnementen geopend en in beide gevallen was de expected installation date correct. De tijdsduur tussen de aanvraag van het internet en de datum dat je online bent is ongeveer 1 tot 2 weken.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kindtje
Member
Member

Probleem is:
Fulladsl heeft een opzegtermijn van maar liefst 45 dagen.
Dus moet ik een maand dubbel betalen als ik eerst dommel bestel?
Is daar geen betere oplossing voor?
Bedankt alvast voor de hulp.
kindtje
Member
Member

Darthdavy:

Ik zie net dat je bij BGC zat ervoor (of je ouders). Dan is het normaal dat dommel alles regelt, helaas is dit voor fulladsl niet zo en moet je dus handmatig opzeggen.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

DarthDavy schreef:
kindtje schreef:Blijkbaar is het niet mogelijk om een datum te kiezen van aansluiting.

BEdankt alvast.
Staat normaal gezien ook mooi uitgelegd op de site. Je vraagt eerst Dommel aan en vanaf het moment dat je een expected installation date hebt, kan je je huidige ISP opzeggen en zeggen dat ze op de expected installation date je internet mogen afsluiten.

Ik heb nu al twee dommel abonnementen geopend en in beide gevallen was de expected installation date correct. De tijdsduur tussen de aanvraag van het internet en de datum dat je online bent is ongeveer 1 tot 2 weken.
Zie bold... Dat wil dus zeggen dat je idd handmatig moet afsluiten. Ja, ik (mijn ouders) zat vroeger bij BGC, maar voor de zekerheid heb ik toch ook het zelf handmatig afgesloten.

Voor de contractvoorwaarden van FullADSL... Tsjah, je kan er ongeveer vanuit gaan dat na het aanvragen van internet bij Dommel het ongeveer in 2 weken zal geklaard zijn. Dus vandaag opzeggen en volgende maand Dommel aanvragen en je zou met een minimale tussenperiode moeten zitten.

Wil je echt safe spelen, zal het idd een maand dubbel betalen zijn.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”