Dommel goede ISP?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Ik heb een vraag. Aangezien er bij LaTribu/EDPNet miserie troef is, is het tijd om over te stappen naar iets beters (zelfs al heb ik voorop betaald voor een jaar en heb ik nog 3 maand te gaan).
Kan iemand me vertellen wat de voor- en nadelen zijn van Dommel. Bij LaTribu/EDPNet waren de problemen bijvoorbeeld downloadsnelheden van 20 kB/s, dagen zonder internet zitten, van geen downloadlimiet naar een 15G -downloadlimiet (onaangekondigd) ....

Verder vroeg ik me ook af of iemand weet of Dommel in de nabije toekomst zou overgenomen worden door een andere ISP. De problemen bij LaTribu, dat voorheen vlekkeloos draaide, zijn begin dit jaar begonnen toen het werd opgeslorpt door EDPNet.

Alvast bedankt voor de info.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Op de website http://www.latribu.com/internet.html staan de download limieten toch niet op 15GB.
Of heb ik het op een andere latribu?

Verder moet je maar eens het forum doornemen. Er zijn al zoveel topic's over dommel dus daar zal je wel vinden wat je wil weten.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Wel toen ik me in augustus '06 aansloot bij LaTribu was er geen downloadlimiet. Eind april ontving ik meermaals een reclamebrief om te kiezen voor één van hun "betere" producten. Ik ben daar niet op ingegaan en nog steeds niet maar vandaag doe ik mijn LaTribu mailbox na anderhalve maand nog eens open en blijkt dat ik 2 weken geleden even op smallband zat. Ik zocht het uit en blijkt dat men de gebruikers (zonder inlichting) met een oud abonnement een downloadlimiet heeft opgelegd en blijkbaar is dat voor het Découverte abonnement 15 GB geworden.... om te antwoorden op je vraag.

De vraag die ik misschien wel het belangrijkst vind is of iemand hier weet heeft van geruchten ofzo van een overname van Dommel. Is dat wel zo, dan zoek ik verder.
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Marauder schreef:Kan iemand me vertellen wat de voor- en nadelen zijn van Dommel.


Wat ik hier vertel is vanuit mijn persoonlijke situatie, kan zijn dat anderen andere ervaringen hebben (maar dan moeten ze dat hier maar komen vertellen ;) ). Ik ben nu een tiental maand bij Dommel.

Positief
+ Snelheid is het afgelopen jaar altijd zeer stabiel gebleven (420KB/s, afhankelijk van de server natuurlijk)
+ Ook de lijn zelf blijft stabiel, zeer weinig perioden zonder internet. Enkel vorige maand heb ik eens 2 dagen zonder internet gezeten, fout lag bij Belgacom.
+ Degelijk nieuwsgroepabbo.
+ Dommel heeft al een viertal keer het abonnement verbeterd zonder dat hieraan een prijsstijging vasthing (upload ongelimiteerd, nachtsurfen, nieuwsgroepen blijven verbeteren, aangepaste telemeter, binnenkort meer downloadlimiet en nachtsurfen naar 50%, ...)
+ Communicatie met helpdesk (tweetal keer nodig gehad) ging zeer vlot.

Negatief
- Het is minder snel dan Telenet ja... En er zijn al snellere ADSL-providers ook. Voor mij persoonlijk geen probleem.

Veel meer negatiefs kan ik er niet over zeggen, ben gewoon zeer tevreden.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Klinkt redelijk positief, alleen, een downtime van 2 dagen is niet zo leuk natuurlijk.
Kwa snelheid is dat ruimschoots voldoende, zolang het maar meer dan 100 kB/s is.
Goede communicatie met helpdesk vind ik ook wel belangrijk.

Thanks voor je info!
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kan Eniac's punten alleen maar beamen, met het verschil dat ik op 8 maand (op bijna 10 locaties) nog geen downtime heb gehad.
Maar ik krijg wel de indruk dat de helpdesk bij Dommel het tegenwoordig té druk heeft. Ik kan dat niet uit persoonlijke ervaring bevestingen, aangezien ik ze alleen eens heb gecontacteerd om te vragen of de fax met mijn contract was aangekomen.

Edit: Ik heb op alle locaties een Tomson/Speedtouch 510 draaien, 1 van de betere modems en vandaar mss de goeie uptime.
Laatst gewijzigd door Burny op 12 jun 2007, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Marauder schreef:Klinkt redelijk positief, alleen, een downtime van 2 dagen is niet zo leuk natuurlijk.
Kwa snelheid is dat ruimschoots voldoende, zolang het maar meer dan 100 kB/s is.
Goede communicatie met helpdesk vind ik ook wel belangrijk.

Thanks voor je info!


Drie maanden klant bij Dommel. Geen klachten. Mijn Internet is snel, op de limiet van wat je van je theoretische snelheid mag verwachten. De 50GB limiet zorgt ervoor dat je zonder zorgen kunt surfen en dat vind ik wel belangrijk. Het product werkt dus volledig zoals het behoort te werken en daar heb ik dan ook niets over te zeggen. Integendeel, Dommel biedt je heel veel voor je geld. Veel meer dan iedere andere provider.

Over de helpdesk kan ik je niet veel zeggen aangezien ik ze nog niet nodig gehad heb (ik hoop dat ik ze nooit nodig zal hebben :p). Ik heb hier toch wel al veel gelezen dat de communicatie met de helpdesk niet altijd evident is.

Ook stel ik mij wat vragen hoe de betalingen gebeuren. Dommel eiste een domiciliëring voor betaling, dus je regelt dat maar even, maar toch krijg ik nog iedere maand een mailtje met de melding dat ik mijn facturen moet betalen (terwijl die automatisch betaald worden). Dommel zegt zelf dat je je niets moet aantrekken van die mailtjes en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden, maar ik vind het toch maar slordig dat ik zo'n mailtjes krijg.

Al bij al ben ik tevreden van mijn Internet. Ik vind het goed degelijk product belangrijker dan de service (wat heb je namelijk aan de goede service die Belgacom biedt als het product dat je hebt al in de eerste plaats niet goed is).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Op 1 jaar en half, Geen problemen mee :)

Dommel is in mijn ogen zeker nog een aanrader.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb uw problemen nu zowat gelezen, maar in feite ben je dus nog geabonneerd bij LaTribu (alhouwel het nu een onderdeel is van EDPnet).

Want op zichzelf lees ik nu niet zoveel problemen omtrent EDPNet.

Ik ben echter wel nog benieuwd naar EDPnet ervaringen omdat ik zelf EDPNet overweeg, maar het moet uiteraard wel de juiste keuze zijn.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

TomG schreef:Ik heb uw problemen nu zowat gelezen, maar in feite ben je dus nog geabonneerd bij LaTribu (alhouwel het nu een onderdeel is van EDPnet).

Want op zichzelf lees ik nu niet zoveel problemen omtrent EDPNet.

Ik ben echter wel nog benieuwd naar EDPnet ervaringen omdat ik zelf EDPNet overweeg, maar het moet uiteraard wel de juiste keuze zijn.

Volgens mij is latribu gewoon gestopt en verkopen ze nu alleen nog abonnementen via edpnet. Maar edpnet heeft helemaal geen abonnement met 15GB limiet. Dus het is maar een raar verhaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hellsnake schreef:edpnet heeft helemaal geen abonnement met 15GB limiet. Dus het is maar een raar verhaal.


Niet alléén dat, hij spreekt ook nog over het "Découverte abonnement" (klinkt als een light abonnement) ?

Misschien moet hij eens eerst vertellen wat hij maandelijks moet betalen, en welke de officiele specificaties zijn van z'n abonnement. Heeft hij trouwens al contact opgenomen met EDPnet om dit te bespreken ?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Ik had wel wat problemen (zijn ze definitief over?)-nix met dommel te maken eigenlijk(hebben we alleen omdat we een hoger lijnprofiel hebben gekregen)
Maar de lijnwaarden zijn hetzelfde gebleven.

Snelheid was niet constant,viel terug,... Linksys modem gekocht,zelfde probleem,maar linksys was wel betere modem.
Paar dagen later,problemen weg.Niet meer weer weergekeerd.vreemd.

Gaat allemaal wel goed, alleen moet je wel disconnecten en connecten als je je meterstatus wil vernieuwen(van smallband nr mediumband,nr breedband) Als je dat niet doet kun je gewoon aan breedbandsnelheid verder downloaden na de 50GB.
sealken
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2006, 17:19

Het verhaal van marauder klopt helaas wel. Begin april kregen alle latribu-klanten het bericht dat latribu er het bijltje bij neerlegde als ISP omdat het aanbieden van ongelimiteerde abonnementen niet langer leefbaar was. Ze boden vervolgens twee nieuwe abonnementen die beheerd zouden worden door EDPnet. Klanten die niet ingingen op dit aanbod werden sowieso gemigreerd naar het EDPnet-netwerk. En toen begon de miserie: dagenlang geen internet, plots was er sprake van limieten (15, 45 of 60 GB, afhankelijk van het vroegere Latribu-abonnement), bij overschrijding van deze limieten overschakeling naar smalband en op de koop toe snelheden om bij te huilen (10 à 15 Kb). Het erge van de zaak was dat Latribu/EDPnet bleef beweren dat deze maatregelen geen afbreuk deden aan de oorspronkelijke contractvoorwaarden (waarin geen sprake was van limieten of overschakeling naar smalband, er was enkel een FUP-clausule in voorzien) en het contract dus niet verbroken kon worden door de klant zonder opzegvergoeding. Lees er de berichten op het ADSL BC forum (Franstalige tegenhanger van userbase) maar eens op na. Veel gewezen Latribu-klanten zijn de wanhoop nabij en schakelen Testaankoop in (dat hen gelijk geeft). In ieder geval geen goede reclame voor EDPnet, dat is zeker.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Wat zijn de prijzen dan voor die abonnementen van latribu?
En die 20KBps downloadsnelheid, is dat toevallig omdat je dan op smallband zat omdat je die 15GB limiet had overschreden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hellsnake schreef:Wat zijn de prijzen dan voor die abonnementen van latribu?


Dat wil ik dus ook wel eens weten... als je eveneens 30 euro per maand moet betalen zie ik niet in waarom je maar 15 GB zou krijgen ipv. 20 GB bij EDPnet, en evenzeer zo voor de snelheid.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat hij een light formule heeft, en dus minder moet betalen... en ook maar 15 GB krijgt. Trouwens 20 KB/s is nog steeds 1.6 Mbit wat misschien wel de snelheid is van zo'n light abonnement.

Wie is trouwens de schuldige achter die dagenlang geen internet... LaTribu met een slechte overdracht of EDPnet ? Ik wil hier EDPnet niet verdedigen, maar op dergelijke manier iemand met een stok slaan lijkt me iets te eenvoudig.

Dat Marauder dus eerst eens de prijzen en specificaties post.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

r2504 schreef:Trouwens 20 KB/s is nog steeds 1.6 Mbit wat misschien wel de snelheid is van zo'n light abonnement.


Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Oei... nen byte met 80 bits :oops:

Maar de vraag voor de prijs/specificaties blijft.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ja, van de een op de andere dag kwamen héél veel klanten bij op het DSL-netwerk, wat natuurlijk niet voorzien was. Hierdoor kreeg je dan trage downloadsnelheden. Dit was blijkbaar vooral slechte communicatie tussen Scarlet en EDPNET.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

bijna half jaar Dommel, en komende van telenet (oke was niet veel gewend) kan ik zeggen dat dommel super is !

Hier geen downtime en altijd goede snelheid, en giganews acountje is ook mooi meegenomen :)

Stap over, je zult het je niet beklagen !
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

ik geniet al 10 maand van dommel, nog geen sec spijt gehad, eerder spijt dat het nog maar 10 maand is :)
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

Ook nog geen moment spijt gehad van dommel :)
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Marauder schreef:Klinkt redelijk positief, alleen, een downtime van 2 dagen is niet zo leuk natuurlijk.


Was inderdaad niet tof, maar aangezien de fout volledig bij Belgacom lag kan ik het Dommel moeilijk kwalijk nemen.

Nee, ik denk er nog helemaal niet aan om over te stappen :)
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

eniac schreef:Was inderdaad niet tof, maar aangezien de fout volledig bij Belgacom lag kan ik het Dommel moeilijk kwalijk nemen.


Euh, ik heb daar 4 uur ofzo geen internet van gehad, geen 2 dagen :?
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goed voor u, ik van maandagmorgen tot dinsdag in de vooravond. En okee, da's geen 2 volle dagen :)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb iets meer dan 1 jaar Dommel, super tevreden van! En ik had Easynet dus ik was al een zeer goede connectie gewoon :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

verb schreef:Ik heb iets meer dan 1 jaar Dommel, super tevreden van! En ik had Easynet dus ik was al een zeer goede connectie gewoon :)


Same here :-D

2 keer uitval door overactive BC medewerker (contradictio in terminis?)

Enig nadeel (heel soms) manke connectie met de newsserver (be.* hierachie).

De lijst met voordelen is echter vele keren groter... :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

on4bam schreef:Enig nadeel (heel soms) manke connectie met de newsserver (be.* hierachie).
Ne goeie usenetter heeft meerdere bij voorkeur gratis servers ter zijner beschikking ,zowel voor txt als bins. :wink:

Tip: Ben nog maar net bij Dommel en heb toch al ondervonden dat Dommel binserver het beste werkt met 4 draadjes.
Durf je meerdere connecties maken dan op dat moment toegestaan 'slippen' alle Dommel connecties dicht en komt er geen druppel meer binnen.
Terwijl dat bij meeste servers je enkel een error zal krijgen op de verbinding(en) die je boven het maximum toegelaten aantal tracht te openen.

Oh ja voor de OP: ik zit op 4.2Km v.d. centrale en haal continu 420Kb.
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Petrikske schreef:Terwijl dat bij meeste servers je enkel een error zal krijgen op de verbinding(en) die je boven het maximum toegelaten aantal tracht te openen.


Bij mij werkt dat gewoon op die manier hoor.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Bedankt voor de reacties op mijn vragen!

r2504 schreef:
hellsnake schreef:Wat zijn de prijzen dan voor die abonnementen van latribu?


Dat wil ik dus ook wel eens weten... als je eveneens 30 euro per maand moet betalen zie ik niet in waarom je maar 15 GB zou krijgen ipv. 20 GB bij EDPnet, en evenzeer zo voor de snelheid.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat hij een light formule heeft, en dus minder moet betalen... en ook maar 15 GB krijgt. Trouwens 20 KB/s is nog steeds 1.6 Mbit wat misschien wel de snelheid is van zo'n light abonnement.

Wie is trouwens de schuldige achter die dagenlang geen internet... LaTribu met een slechte overdracht of EDPnet ? Ik wil hier EDPnet niet verdedigen, maar op dergelijke manier iemand met een stok slaan lijkt me iets te eenvoudig.

Dat Marauder dus eerst eens de prijzen en specificaties post.


@r2504
Wel, toen ik me in augustus 2006 aansloot bij LaTribu pakte ik het Découverte abonnement en dat is idd de light versie. Je had ook nog Grand Frison (grootste) ofzoiets en nog één. De downloadlimiet alsook de uploadlimiet was Unlimited en daarmee trok het ook haar klanten aan. De downloadsnelheid was 1024 kbit en upload kwam neer op ~25 kB.

De kostprijs voor een Découverte abonnement bedroeg voor een jaar 260 + 100 euro dat je vooraf moest betalen. Tot circa maart was er geen vuiltje aan de lucht maar vanaf dan zijn de problemen begonnen. Nadat LaTribu was opgeslorpt door EDPNet werden de LaTribu gebruikers overstelpt (emails en per post thuis) met de boodschap om over te stappen op één van hun 2 nieuwe formules. Als je daarop inging hing je natuurlijk weer voor een jaar vast aan hen. Op dat ogenblik waren er al een aantal problemen geweest (gemiddeld per week één dag zonder internet) maar toch overwoog ik toen nog om in augustus op EDPNet over te stappen. Het ging echter van kwaad naar erger. Op een gegeven ogenblik zat ik 2 dagen zonder internet. Na gebeld en gemaild te hebben naar EDPNet dat het zo niet langer kon en dat ik eiste gecompenseerd te worden kreeg ik de genereuze som van 1,43 euro (één komma drieënveertig euro!), had me vergist in de andere post. Na die 2 dagen zonder internet zaten we op het EDPNetwerk maar blijkbaar is op voorhand plannen nooit hun sterkste kant geweest want er was blijkbaar iets mis met hun hub (weet de naam al niet meer) waardoor haast alle LaTribu gebruikers in België nog maar tegen 20 kB/s konden surfen. Na een 8-tal dagen was de snelheid weer normaal.

Toen ik begin deze week belde naar de helpdesk van EDPNet om te zeggen dat er nooit sprake was van een datalimiet toen ik me aansloot bij LaTribu kreeg ik zo'n klootzak aan de lijn die mij enkel in het Engels te woord wou staan en zei dat hij het probleem niet zag. Soit, ik ben toch weg. Die 3 resterende maanden ten spijt.

LaTribu of EDPNet, nooit of te nimmer!
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Marauder schreef:*snipped for space*

Toen ik begin deze week belde naar de helpdesk van EDPNet om te zeggen dat er nooit sprake was van een datalimiet toen ik me aansloot bij LaTribu kreeg ik zo'n klootzak aan de lijn die mij enkel in het Engels te woord wou staan en zei dat hij het probleem niet zag. Soit, ik ben toch weg. Die 3 resterende maanden ten spijt.

LaTribu of EDPNet, nooit of te nimmer!


Hm, dat bevestigt nog maar eens dat corporate takeovers zelden goed zijn voor de klant. Net zoals het Verstatel/Tele2 debacle. Sommige Versatellers (waaronder ikzelf) waren daar door de mazen van het "nieuwe voorwaarden" net geglipt, in de zin dat we onze (zo goed als onbeperkte) datalimiet konden behouden. Dat waren tenslotte de voorwaarden waar we voor getekend hadden. Maar na verloop van tijd gaat het toch vaak fout, en er ontstaat zoveel onduidelijkheid als gevolg van de takeover dat je er kop noch staart kan van maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik kan je frustratie een beetje begrijpen, maar langs de andere kant heeft LaTribu je destijds iets verkocht (unlimited internet aan 20 euro per maand) wat men gewoon niet kon waarmaken.

EDPnet heeft initeel problemen gehad met de nieuwe toevloed van klanten wat op zich normaal is voor een kleinere speler (en waarschijnlijk niet anders geweest zou zijn moest het Dommel geweest zijn), maar heeft deze uiteindelijk opgelost voor zover ik weet.

Om dan vandaag van EDPnet te verlangen om eveneens je unlimited te hebben lijkt me een beetje kort door de bocht. Het lijkt me dan ook dat dit alles eerder emotioneel dan rationeel wordt bekeken...

Misschien dat je daarom ook best overstapt naar een andere provider... je zal betalen voor een volwaardig abonnement, en je weet wat de specificaties ervan zijn. Op die manier kan je met een propere start beginnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Drewvt schreef:Dat waren tenslotte de voorwaarden waar we voor getekend hadden.


Maar als je leverancier dat niet kan waarmaken, en je dus valse beloften heeft gegeven, verwacht je dan echt dat je nieuwe leverancier hier ook z'n tanden op stuk bijt ? (zeker indien geen enkele andere leverancier iets dergelijks kan leveren)
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

r2504 schreef:Maar als je leverancier dat niet kan waarmaken, en je dus valse beloften heeft gegeven, verwacht je dan echt dat je nieuwe leverancier hier ook z'n tanden op stuk bijt ?


Als het inderdaad valse beloften waren, dan ga ik akkoord.

Maar Versatel was het in elk geval aan het waarmaken op het moment van overname. En eigenlijk is Tele2 - ere wie ere toekomt - voor een groot deel die bestaande beloften blijven inlossen; alleen niet zonder een aantal problemen die een gevolg waren van de overname, en niet zonder een typische hardhandige campagne om ex-Versatel klanten om te zetten naar hun eigen formules.

En die laatste twee dingen zijn de voornaamste reden dat ik nu bij Dommel ben.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

r2504 schreef:Maar als je leverancier dat niet kan waarmaken, en je dus valse beloften heeft gegeven, verwacht je dan echt dat je nieuwe leverancier hier ook z'n tanden op stuk bijt ? (zeker indien geen enkele andere leverancier iets dergelijks kan leveren)


Mja, toch vind ik het nog steeds fout, ze zouden gewoon je contract moeten ontbinden en u de keuze geven waar je naartoe gaat, niet gewoon hun klanten doorverkopen om er nog iets aan over te houden.

Ik ga er nog steeds van uit als ik een contract teken met iemand dat die persoon mij die diensten kan leveren, of hij er nu 100 euro op verdient of 1 euro, als hij het niet kan waarmaken moet hij't maar niet verkopen ook!

Ik ga toch ook geen dingen verkopen die'k nooit kan leveren?
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

r2504 schreef:Ik kan je frustratie een beetje begrijpen, maar langs de andere kant heeft LaTribu je destijds iets verkocht (unlimited internet aan 20 euro per maand) wat men gewoon niet kon waarmaken.


Wel, (260 + 100) / 12 is nog altijd 30 euro ;-) Die 100 zie ik namelijk niet meer terug.

Maar uiteindelijk gaat het er niet om of ze iets verkopen dat ze niet kunnen waarmaken. Je koopt een product/dienst voor een jaar en als leverancier heb je WETTELIJK de plicht om te voldoen aan de voorwaarden zoals je ze presenteerde.

r2504 schreef:Om dan vandaag van EDPnet te verlangen om eveneens je unlimited te hebben lijkt me een beetje kort door de bocht. Het lijkt me dan ook dat dit alles eerder emotioneel dan rationeel wordt bekeken...

Neen toch niet. Bij de overname van LaTribu hebben ze ook de contracten met de klanten overgekocht. Dat blijft hetzelde.

r2504 schreef:EDPnet heeft initeel problemen gehad met de nieuwe toevloed van klanten wat op zich normaal is voor een kleinere speler (en waarschijnlijk niet anders geweest zou zijn moest het Dommel geweest zijn), maar heeft deze uiteindelijk opgelost voor zover ik weet.

Dat vind ik eigenlijk geen argument. Een bedrijf moet streven naar een continuïteit in dienstverlening. Dat heeft EDPNet nagelaten te doen, anders hadden we al die problemen niet gehad en anders zou de Franstalige variant van Userbase (http://forum.adsl-bc.org/viewforum.php?f=37) niet bol staan van de klachten.

Even een rationele vergelijking:
Ik neem aan dat jij bij EDPNet zit. Stel dat je een MAX24 DYN abo hebt. Je tekende en betaalde voor een jaar maar na 6 maand wordt het opgeslorpt door Telenet. Telenet zegt dan dat het MAX24 DYN abo niet concurentieel genoeg is en ze verlagen de datalimiet van 40 GB naar 5 GB, dan zou't gij ook niet content zijn.

Toen je je aansloot, tekende je immers voor een datalimiet van 40 GB en geen 5 GB.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marauder schreef:Wel, (260 + 100) / 12 is nog altijd 30 euro ;-) Die 100 zie ik namelijk niet meer terug.


Aansluitingskosten hebben niets te maken met je abonnementsgeld, of je ze nu terug ziet of niet. Dat weet je op voorhand en moet je incalculeren.

Marauder schreef:als leverancier heb je WETTELIJK de plicht om te voldoen aan de voorwaarden zoals je ze presenteerde. Neen toch niet. Bij de overname van LaTribu hebben ze ook de contracten met de klanten overgekocht. Dat blijft hetzelde.


Je hebt gelijkt (al zoek ik nog steeds achter de Dual-recording die TN me een jaar geleden beloofde) al koopt men meestal de userbase (niet dit forum)... maar in dat geval zou men wel de klanten moeten vrij laten gratis op te stappen (al heeft een collega van me ook nog altijd problemen sinds hij niet echt vrijwillig bij BGC is terechtgekomen nadat EasyNet het boeltje verkocht).

Marauder schreef:Dat vind ik eigenlijk geen argument. Een bedrijf moet streven naar een continuïteit in dienstverlening. Dat heeft EDPNet nagelaten te doen


Als ik je goed begrijp was dat na een week opgelost... ik denk dat dit enorm goede prestaties zijn (bij TN doet men er minstens 6 maanden over voor men een node heeft kunnen ontdubbelen).

Marauder schreef:Toen je je aansloot, tekende je immers voor een datalimiet van 40 GB en geen 5 GB.


Eerst en vooral ben ik realistisch in wat ik kan verwachten van breedband in Belgie... maar indien je niet gratis kon opstappen begrijp ik je frustatie volledig. In dat geval zou ik ook mijn bestaande voorwaarden eisen, of de kans om gratis op te stappen.

Marauder schreef:Ik neem aan dat jij bij EDPNet zit.


Nee, absoluut niet... al stuur ik soms wel eens mensen door naar EDPnet, en op zich heb ik daar tot op heden nooit een slechte ervaring mee gehad. Ik vond het dan ook vreemd dergelijke commentaar te lezen, en probeerde die gewoon in z'n juiste context te plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”