tipje van de sluier

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Overal hoor je adsl2 aanbiedingen vanaf ...

dommel gaat vdsl aanbieden vanaf 2008 ...

Wat gaat tele2 doen? @ the one.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

HANs schreef:Overal hoor je adsl2 aanbiedingen vanaf ...

dommel gaat vdsl aanbieden vanaf 2008 ...

Wat gaat tele2 doen? @ the one.
Als ze het aanbieden, hopelijk wat beter doordacht als hun eerste allin aanbod! :)

Hopelijk nog steeds unlimited :twisted:
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Mijn naam is haas. Ik ben tech support, wat er in de breinen van onze marketing jongens/meisjes omgaat is voor mij een groot misterie ;)
Afbeelding
skindred
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

The_One schreef:Mijn naam is haas. Ik ben tech support, wat er in de breinen van onze marketing jongens/meisjes omgaat is voor mij een groot misterie ;)

Tiens, tiens, om een of andere manier weet ik het wel wat zich daar afspeelt :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tele 2 ?
Hahaha, nee, die gaan geen ADSL2+ aanbieden hoor sinds ze het belgacom netwerk gebruiken..., zou me zelfs sterk verbazen moesten zijn VDSL2 aanbieden...
T2m
Plus Member
Plus Member

Oeps foutje: TELE2 heeft ook z'n eigen netwerk!

ADSL 2+ vragen alom tegenwoordig ook. ADSL 2+ is de toekomst, een norm om hogere snelheden te halen. Dus net zoals Telenet wel over zal schakelen op de nieuwe 3.0 standaard zullen zowat alle providers op termijn ook wel de nieuwe ADSL standaards adopteren.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Maar wat is die termijn?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Da's een andere vraag natuurlijk.

Feit is dat in ALLE ons omliggende landen waar Tele2 actief is, Tele2 daar een veel snellere verbinding kan aanbieden dan de 4 tot 5 meg verbindingen die ze in België hebben : Nederland, Duitsland, Frankrijk schermen daar allemaal met een mogelijkheid tot 20/24 meg aan prijzen die *lager* liggen als wat wij hier worden geacht te betalen.

Het ligt dus waarschijnlijk eerder aan de "Situation Belgique" als aan echte slechte wil vanwege Tele2, nietwaar. Ach ja, en natuurlijk is het in die landen bij Tele2 ook Fup/Unlimited voor iedereen en niet just for the happy few, maar dat heeft toch niemand nodig hé, want wij Belgen zijn *veel* slimmer en hebben helemaal geen internet nodig : wij lezen namelijk volgens recent onderzoek veel zorgvuldiger de kranten ..... :twisted:

Om het met auto's uit te drukken : in het buitenland rijden de mensen al jaren 120 km/h op de autoweg, maar in België doen we 50 als we geluk hebben, en hebben onze autootjes miezerige tankjes van 15 liter, die ons trouwens meer kosten om vol te gooien als de 80 liter tanks in de buurlanden. Maar we vinden het niet erg hoor, want het is altijd al zo geweest en we hebben niet meer nodig. En bovendien worden we door onheilsprofeten gewaarschuwd over het onweerlegbare en vaststaande feit dat de wegen zullen verzakken, de hemel open zal splijten en de beschaving tot een stilstand zal komen indien ook maar iemand het onzalige idee zou hebben om hier tegen in te gaan door pakweg tankjes van 80 liter in te bouwen of de snelheid aan te passen aan die van onze buurlanden.

Belachelijk, ik weet. Niemand zou dit slikken, maar als het over de Belgische internetsituatie gaat vinden we de huidige gang van zaken blijkbaar totaal normaal en vanzelfsprekend, meer nog, een deel van ons vindt het zelfs nodig om het gegeven te verdedigen onder het uitermate zwakke excuus "dat ze niet meer nodig hebben als dit". Pathetic.
Laatst gewijzigd door kaween 06 jun 2007, 21:06, in totaal 1 gewijzigd.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Daarmee dat die hollanders in België komen tanken?
En de Engelsen misschien hier sigaretten komen kopen?
Everything that has a beginning has an end.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... en Belgen gaan shoppen in Engeland, en Belgen hun frisdranken en dergelijk massaal over de grens kopen in het "arme Nederland" wordt even verzwegen, nietwaar. We kunnen een heel rits dingen aanhalen en nog dagen lang pingpong spelen zonder enig resultaat. Het gaat over ISP's. Niet over cigaretten, melkflessen of voorbehoedsmiddelen. ISP.

Get over it. België is op ISP gebied *achtergesteld*. Je kan kiezen om hier blind voor te zijn, of het te vergoedelijken door andere vergelijkingen erbij te halen, maar het blijft een feit dat niet te betwisten valt, zelfs niet als je op een Telenet of BGC loonlijst staat. (waarmee ik niet wil beweren dat dit in jouw geval waar is).
T2m
Plus Member
Plus Member

Niet zo negatief over onze Belgische situatie mensen. Het is nu eenmaal erg moeilijk om binnen België iets uit te bouwen dat ook die mogelijkheden biedt. Vergeet niet dat we in een klein landje leven en de rentabiliteit van de uitbouw van netwerken,... erg kostelijk is in verhouding met het klantenpotentieel.

Maar kom, zo erg is het ook weer niet. En als je ziet welke bewegingen er plaats vinden binnen die sector is er toch geen sprake van een status-quo? Unlimited abonnementen *zijn* er en goede prijzen *zijn* er. Daarnaast staan we in België toch op een erg kwalitatief niveau en hebben de gebruikers (terech) hoge verwachtingen op dat vlak.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn bij mijn weten maar twee echte FUP abonnementen in België en dat zijn Chello Extreme (geografisch beperkt) en e-Leven ADSL2+ (geografisch beperkt).

Maar de goede prijzen zijn inderdaad al beschikbaar voor de geïnformeerde consument. En hopelijk kan Tele2 met zijn nieuwe reclame (die ik trouwens geslaagd vind, zit na een tijd altijd met "good morning good morning" in mijn hoofd) nog veel klanten wegsnoepen van BGC & Telenet zodat de markt verder bougeert.

Alleen zou een statement over ADSL2+ mij ook nog veel plezier doen ;-).
zippie666
Pro Member
Pro Member

Deej_1977 schreef:Er zijn bij mijn weten maar twee echte FUP abonnementen in België en dat zijn Chello Extreme (geografisch beperkt) en e-Leven ADSL2+ (geografisch beperkt)
Ik zou Dommel daar toch ook bijrekenen hoor, uw eerste 50 gig (en binnenkort is't 75 gig) aan volle snelheid en erna verder doen aan een lagere snelheid...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

zippie666 schreef:
Deej_1977 schreef:Er zijn bij mijn weten maar twee echte FUP abonnementen in België en dat zijn Chello Extreme (geografisch beperkt) en e-Leven ADSL2+ (geografisch beperkt)
Ik zou Dommel daar toch ook bijrekenen hoor, uw eerste 50 gig (en binnenkort is't 75 gig) aan volle snelheid en erna verder doen aan een lagere snelheid...
Mja, dat is mediumband, en met échte FUP abonnementen bedoelt hij geen limieten op volle snelheden :)
zippie666
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:Ik zou Dommel daar toch ook bijrekenen hoor, uw eerste 50 gig (en binnenkort is't 75 gig) aan volle snelheid en erna verder doen aan een lagere snelheid...
Mja, dat is mediumband, en met échte FUP abonnementen bedoelt hij geen limieten op volle snelheden :)[/quote]

Nja, als sommige van die mini-ISP'tjes soms maar die snelheid kunnen leveren ;)

Maar je hebt wel een punt hoor :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster

http://www.united-telecom.be/index.php? ... anguage=nl

.... maar neem dit niet als een aanbeveling, enkel dat het wel nog mogelijk is ....
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

maar terug, United Telecom = TELE2 onderverkoop!
Dus Tele2 unlimited ... de enige echte.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Alleen vrees ik dat van zodra de Tele2 Unlimiteds ook maar iets moeten wijzigen aan hun contract (bv nieuw contract voor ADSL2+) ze ook meteen hun unlimited mogen inleveren.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Ja, en _natuurlijk_ wist ik dat dit een reseller van Tele2 is (zie mijn posts van lang, lang geleden), maar feit blijft : op _dit_ moment kan je daar een contract afsluiten dat nog het beste aanleunt aan het soort kontrakt dat de pre-06 Tele2'ers hebben, zijnde een defacto unlimited account.

Vandaar ook mijn "ik ga het niet aanbevelen". Hoewel ik tevreden ben van Tele2 zoals het nu bij mij draait, heb ikzelf persoonlijk genoeg problemen gezien om Tele2 te weerhouden als alternatief indien iemand me vraagt om een zo-betrouwbaar-mogelijke- ISP.

Een van de problemen is dat je je trouwens dan echt wel voor jaren vastzet. (minimale contractduur : 3 jaar, afkoopsom mogelijk vanaf de eerste 2 jaar)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Jelly schreef:Daarmee dat die hollanders in België komen tanken?
En de Engelsen misschien hier sigaretten komen kopen?
Nee ze komen naar hier om via BGC te surfen. :twisted:
T2m
Plus Member
Plus Member

By the way - tijdelijk kan je het liedje van onze spot GRATIS DOWNLOADEN vanaf onze homepage.

www.tele2.be en klik op het bannertje onder het logo (zit in een zip bestand)

Er is een beperkt (maar groot) aantal downloads beschikbaar - daarna gaat het weer offline...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dat verklaart misschien dit probleem: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 624#159601
:p
T2m
Plus Member
Plus Member

:-D :-D

Nee dat was inderdaad een bugje met een extern bestand dat geladen werd maar niet meer bestond --> redirect naar homepage --> afspelen muziekje.

:wink:
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

kaween schreef: Een van de problemen is dat je je trouwens dan echt wel voor jaren vastzet. (minimale contractduur : 3 jaar, afkoopsom mogelijk vanaf de eerste 2 jaar)
Zo'n probleem is dat niet zalle:
indien de overeenkomst verbroken wordt gedurende het derde jaar : 50€ ; gedurende het tweede jaar : 150€ ; gedurende het eerste jaar : 150€ plus de resterende abonnementsgelden van het eerste jaar
Ik vind die kosten nog meevallen. Natuurlijk blijven het grotere kosten dan bij een andere operator, maar voor een unlimited... :eek:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”