EDP-netwerk verzadigd

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

" maandag 28 mei 2007 - heden
Er blijft een zekere verzadiging aan een welbepaald knooppunt van het Broba II-dsl-netwerk, waarop een honderdtal EDPnet-klanten verspreid over Wallonië, Brussel en een deel van Vlaams-Brabant en de Kempen onrechtstreeks zijn aangesloten. Om een aantal praktische redenen is het moeilijk om dit knooppunt op korte termijn te upgraden en daarmee de snelheidsschommelingen weg te nemen.

We verzekeren u dat EDPnet alle mogelijke middelen inzet om de Broba II-netwerkadministratie ertoe te bewegen deze interface zo snel mogelijk van meer bandbreedte te voorzien. Alle hulp daarbij is welkom. Hiervoor surft u naar een aantal testwebsites, zoals www.userbase.be, www.speedtest.nl en speedtest.edpnet.be, waar u uw resultaten noteert, en dit bij voorkeur gedurende enkele dagen herhaalt, gespreid over verschillende tijdstippen van de dag. Let u er uiteraard op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bv. net op hetzelfde moment via VoIP te telefoneren of uw e-mail af te halen of te versturen. Probeer daarom zoveel mogelijk toepassingen die van uw internetverbinding gebruik maken, af te sluiten.

De beste manier om ons uw resultaten te bezorgen, is via een My EDPnet-ticket. U kan ervan opaan dat EDPnet alle goed gedocumenteerde tickets ernstig zal onderzoeken.

We verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw begrip en geduld. "

Bron : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dit noem ik nu eens respect hebben voor uw klanten.

Ik wou dat ik skynet kon verlaten voor één van de betere alternatieven :|
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hebben deze problemen ook invloed op verbindingen in West-Vlaanderen (regio Kortrijk)?

Het is inderdaad mooi dat men dit hier bekend maakt, maar zoals bij alles zullen er natuurlijk eerst resultaten moeten komen (op termijn want het lijkt nogal moeilijkhaalbaar op korte termijn).

Ik vraag mij echter ook af wat voor een impact dit zal kennen op ADSL2. Want hoe kunnen ze nu zo'n snelheden aanbieden als een gewone lijn bij momenten niet volledig gebruikt kan worden?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Vergis ik me, of is dat bericht hier een tijdje geleden al eens gepasseerd in een andere topic? Ik dacht dat hun bedoeling de volgende was: hoe meer tickets, hoe meer druk EDPnet kan zetten op ... (Belgacom denk ik, of was het Scarlet?) om dat knooppunt in het netwerk weg te werken.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

't Is de backbone van Scarlet die volzit hé (BROBA). Anders was 't BRUO.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:Hebben deze problemen ook invloed op verbindingen in West-Vlaanderen (regio Kortrijk)?

Het is inderdaad mooi dat men dit hier bekend maakt, maar zoals bij alles zullen er natuurlijk eerst resultaten moeten komen (op termijn want het lijkt nogal moeilijkhaalbaar op korte termijn).

Ik vraag mij echter ook af wat voor een impact dit zal kennen op ADSL2. Want hoe kunnen ze nu zo'n snelheden aanbieden als een gewone lijn bij momenten niet volledig gebruikt kan worden?


verspreid over Wallonië, Brussel en een deel van Vlaams-Brabant en de Kempen :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Deej_1977 schreef:'t Is de backbone van Scarlet die volzit hé (BROBA). Anders was 't BRUO.

De backbone van Scarlet zit nog niet vol hoor. Het zijn de links naar de DSLAMS die soms vol komen te zitten.

ADSL2+ gaat dus over BRUO en staat los van de snelheid op het BROBA2 DSL netwerk.
FTX
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:43

TomG schreef:Ik vraag mij echter ook af wat voor een impact dit zal kennen op ADSL2. Want hoe kunnen ze nu zo'n snelheden aanbieden als een gewone lijn bij momenten niet volledig gebruikt kan worden?


Ze bieden momenteel ADSL2 enkel aan op de plaatsen waar ze eigen DSLAMs staan hebben. Een overvolle VP voor ADSL naar een Belgacom DSLAM zal dus geen impact hebben op ADSL2.

F
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmm, ik vraag me nog altijd af of het toeval was dat ik heel lage snelheden kreeg gedurende de laatste maand van mijn contract (vanaf het moment dat ik opgezegd heb). Ik was er redelijk van overtuigd dat ze mij ergens op lagere prioriteit gezet hadden...

Anyway, sinds ik bij Belgacow zit (jaja: Belgacom TV, hé) heb ik daar toch geen last meer van. Regio: zuiden van Brussel.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ik haal nu speeds van max 100 kb/s ipv 450 kb/s
pfff :(

Your DOWNLOAD Speed:
322 kbps or 40 KB/sec
an efficiency of ~5%


Your UPLOAD Speed:
395 kbps or 49 KB/sec
Laatst gewijzigd door doeternietoe 26 jun 2007, 21:05, in totaal 1 gewijzigd.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Blijkbaar wat probleemkes momenteel:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 26 kbit/s or 3 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue Jun 26 2007 at 20:21:23 UTC+0200
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hoe lang hebt g erover gedaan om hier te geraken en te posten :D
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Met véééééél geduld...

Ondertussen is het al een stuk beter:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2983 kbit/s or 373 kbyte/s
- Upload speed : 529 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue Jun 26 2007 at 22:01:41 UTC+0200
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Die verzadiging duurde dan ook al een hele tijd en dat was voor mij een reden meer om meteen over te stappen naar de welgekende andere kant.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Heb soms wat snelheidsproblemen in de avonduren, maar mag niet klagen.
Bij Telenet had ik elke maand wel snelheidsproblemen, meestal na een 10-tal GB te downloaden... :lol:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Sneu voor de getroffenen, hopelijk word het snel opgelost.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Had er al een tijdje geleden over gehoord dat er "problemen" waren. Normaal gezien wordt er atm aan gewerkt om verder dichtslippen tegen te gaan.
Dit is btw veroorzaakt door de heavy users die maandelijks massas downloaden.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

SantaSCSI schreef:Had er al een tijdje geleden over gehoord dat er "problemen" waren. Normaal gezien wordt er atm aan gewerkt om verder dichtslippen tegen te gaan.
Dit is btw veroorzaakt door de heavy users die maandelijks massas downloaden.


Vreemd, want er zijn al redelijk wat van deze heavy users van EDPnet naar de die "andere" ISP gegaan, en hier zit het niet dichtgeslipt ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Arqentus schreef:Vreemd, want er zijn al redelijk wat van deze heavy users van EDPnet naar de die "andere" ISP gegaan, en hier zit het niet dichtgeslipt ...


En van waar haal je deze info ?
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Arqentus schreef:Vreemd, want er zijn al redelijk wat van deze heavy users van EDPnet naar de die "andere" ISP gegaan, en hier zit het niet dichtgeslipt ...

Dommel ? Die zitten toch op Turboline ? Ander netwerk hoor...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

SantaSCSI schreef:Had er al een tijdje geleden over gehoord dat er "problemen" waren. Normaal gezien wordt er atm aan gewerkt om verder dichtslippen tegen te gaan.
Dit is btw veroorzaakt door de heavy users die maandelijks massas downloaden.


Daar word ik dus ziek van he "heavy users die maandelijks massas downloaden"... je zou bena denken dat het zware criminelen zijn :!:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

sail0rbe schreef:
SantaSCSI schreef:Had er al een tijdje geleden over gehoord dat er "problemen" waren. Normaal gezien wordt er atm aan gewerkt om verder dichtslippen tegen te gaan.
Dit is btw veroorzaakt door de heavy users die maandelijks massas downloaden.


Daar word ik dus ziek van he "heavy users die maandelijks massas downloaden"... je zou bena denken dat het zware criminelen zijn :!:
Mja, je zou het idd bijna zeggen he ;)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”