Heeft er vandaag nog iemand last gehad van "geen verbinding" bij dommel ?
Ik zit in regio 016 en heb van 15u30 deze middag problemen gehad om verbonden te geraken met het netwerk.
Router kreeg geen synchro of viel constant uit ...
Nu blijkt alles weer normaal te zijn.
Problemen regio 016
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
ljd schreef:Misschien is het gewoon je modem?
Kan best zijn ja ... ik heb vandaag het probleem weeral 2x gehad.
Ik was aan het surfen, en ineens valt dat groen lampje van "wan ip" uit (zeer raar want ik heb dat lampje alleen nog maar groen of rood zien worden, nog nooit zien uitvallen). Iets later valt ook het "adsl" lampje uit.
Als dat wan ip lampje uitgevallen is, dan geraak ik ook nimeer in het configscherm via 192.168.1.1
5 min. later gaan alle lampjes weer aan en werkt het weer perfect.
Zeer raar probleem of heeft iemand er ervaring mee ?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
RaPMaN schreef:Ik was aan het surfen, en ineens valt dat groen lampje van "wan ip" uit (zeer raar want ik heb dat lampje alleen nog maar groen of rood zien worden, nog nooit zien uitvallen). Iets later valt ook het "adsl" lampje uit.
Als dat wan ip lampje uitgevallen is, dan geraak ik ook nimeer in het configscherm via 192.168.1.1
5 min. later gaan alle lampjes weer aan en werkt het weer perfect.
Het klinkt alsof je router een reset (of iets dergelijks) heeft gedaan. Kan je eventueel eens kijken of er geen nieuwere firmwares beschikbaar zijn?
Als alternatief kan je ook je router eens grondig resetten en alle gegevens terug ingeven.
Verder kan je misschien ook eens testen met een andere router? (vrienden/...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Mijn router heeft reeds de laatste nieuwe firmware aan boord (is een USR 999105 router trouwens)
Grondig resetten, is dat de optie "factory defaults" of is dat nog iets anders in het routermilieu (een knopke gedurende een tijdje inhouden ofzo) ?
Mij lijkt het ook een soort van reset, echt iets vreemd want dat heeft hij voorheen nooit gedaan.
Bedankt voor de reply's
Grondig resetten, is dat de optie "factory defaults" of is dat nog iets anders in het routermilieu (een knopke gedurende een tijdje inhouden ofzo) ?
Mij lijkt het ook een soort van reset, echt iets vreemd want dat heeft hij voorheen nooit gedaan.
Bedankt voor de reply's
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Ja, ik moet al niet langer zoeken naar een oplossing.
Mijne router is gewoon naar de zak. Hij geeft niks meer , enkel power lampje brandt nog en voor de rest doet hij niks. Hij maakt geen verbinding, vindt zelfs geen synchro meer op de lijn ...
Ik heb hem al een paar keer gereset maar zonder resultaat.
Ik heb nu mijn oude "groene rog" speedtouch modem aangekoppeld en daarmee werkt alles terug perfect.
Mijne router is gewoon naar de zak. Hij geeft niks meer , enkel power lampje brandt nog en voor de rest doet hij niks. Hij maakt geen verbinding, vindt zelfs geen synchro meer op de lijn ...
Ik heb hem al een paar keer gereset maar zonder resultaat.
Ik heb nu mijn oude "groene rog" speedtouch modem aangekoppeld en daarmee werkt alles terug perfect.