Welke is de beste beveiliging voor een pc?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

zeg eens welke firewal neem ik het best
ik gebruik voor het moment
zonealarm pro 3.(weet nie van buite)
en als virus scanner heb ik NAV pro 2003

welke beveiliging is het best
gelive wat tips te geve voor goede beveiliging tegen hackers.
Modbreak:
meon
Gamefreak, ik heb je bericht afgesplitst van het ADSL2Fit-topic, aangezien deze er helemaal niets meer mee te maken had.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Kijk eens deze topic na, daar vind je pracktisch alle nodige info > :wink:
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... ftw&sub=av
Dit kun je ook vinden als je de tutorials nakijkt of zoeken gebruikt!
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Die antivirus-tutorial heeft niet echt iets met firewalls te maken. Het gaat er wat naar toe.

Je moet zelf wat uitkijken en proberen. ZoneAlarm is niet slecht, maar ik heb er niet zo goede ervaringen mee. Mijn voorkeur gaat uit naar Sygate Personal Firewall. Je kan ook altijd de firewall van Norton gebruiken, deze wordt ook door vele mensen gebruikt. Ze lijken allemaal erg op elkaar hoor. De meeste bieden een voldoende bescherming. Het is niet zo dat je PC om de 5 sec gehackt zal worden. Als je het 1 keer in je leven zal meemaken, dan heb je echt geluk hoor. Ik surf zonder firewall en ik heb nog nooit iets voorgehad. Je moet niet zo paraoïde zijn, er is geen enkele reden toe. De "aanvallen" die je hoort, dat zijn gewoon portscans en zo van kinderen die zich vervelen en die nooit de kennis hebben om ook maar iets te kunnen uitrichten. Er is geen enkele reden om je in een verstevigde vestiging te zetten... Een goeie viruskiller is essentieel. Maar een firewall is eigenlijk in principe niet nodig.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

sub, hierin moet ik je tegenspreken, voor mij is een goed geconfigureerde firewall even essentieel als een virusscanner, zeker als je met breedband zit.

er is idd wel veel parranoïde gedrag als het over hacken gaatn, er wordt veel overdreven enz.
let wel op dat het goed geconfigged moet zijn, zodat je er geen last van hebt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
kryptonate
Member
Member

de beste firewall is een hardware firewall, daarvoor kan een router onder andere gebruikt worden :P .
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Van NIS ben ik wel echt tevreden Norton Internet Security.(daar zit ook Norton Antivirus in)
Dit pakket heb ik bij ADSL Go extra bijbesteld, dit komt nog altijd beterkoop uit als een ADSL Plus waar het gratis in het abonnement zit.
Vraagt wel wat werk om deze goed te configureren, als men sommige instellingen op standaard laat staan is het nogal streng.
Dan komen er teveel vragen, welke dan telkens moeten beantwoord worden met Toestaan of Weigeren.
Voor het ogenblik is de instelling zo, dat er af en toe een vraag komt ? Welke dan met toestaan bevestigd wordt.
Is een beetje zoekwerk, maar eens goed ingesteld werkt dat prima :wink:
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

kryptonate,

een hardware firewall is niet altijd de beste oplossing. Wegens NAT houdt de firewall geen outbound verkeer tegen, ZA en NIS-achtigen wel.

Nu, voor de doorsnee gebruiker is ZA-KPF-SPF-NIS voldoende.

ZA zou ik niet meer aanbevelen wegens enkele rare voorvallen en minder goede ervaringen.

Gratis oplossingen zijn:
Sygate Personal Firewall
Kerio Personal Firewall

Betalend:
Norton Internet Security

Heb je enkele een firewall nodig, ben je misschien beter af met de gratis oplossingen. Wil je een all-in-one (vrij automatische) oplossing. Kies dan NIS: NAV+PF.
I love it when a plan comes together!
Grunger`
Member
Member

Hallo,

Ik gebruik ook "Sygate Personal Firewall Pro 5.1" als firewall. Heb er tot nu toe geen klagen van gehad en werkt vlotjes op mijn oude PIII.

De beste beveiliging ben jijzelf als je het objectief bekijkt.
Als je slim omspringt met je emailafhandeling dan ontloop je zeker al
95% van de globale virusinfecties die je kan oplopen.

1) Een goed antivirussysteem: Norton, Mcafee,...
2) Een goed firewallsysteem (al dan niet software/hardware): Sygate, ZoneAlarm, Tiny,...
3) Windows Update regelmatig es checken voor patches
4) Zoveel mogelijk SPAM-email blokkeren, bouncen,...
5) Af en toe je PC es scannen op SpyWare: Adaware,...
6) Uw eigen gezond verstand inzake internet gebruik

Je kan ook es deze site bezoeken http://www.labmice.net :)

greetz

Grunger`
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Steeds uw windows up to date houden (dus uwe internet explorer)regelmatig updaten,heeft ook een bescherming tegen bepaalde hack aanvallen en een goeie scanner zoals norton antivirus moet je zeker heel goed beschermen tegen allerlei aanvallen van trojan horses en wormen enzovoort.
Mijn voorkeur gaat naar Norton, als dit je mocht helpen,,,, greets
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Weetgraag
Erelid
Erelid

Grunger` schreef:,...
6) Uw eigen gezond verstand inzake internet gebruik

Je kan ook es deze site bezoeken http://www.labmice.net :)

greetz

Grunger`
Mooie opsomming maar dat laatste is de beste vind ik en die
site is heel leerrijk.
Thanks Grunger

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

The Oddity schreef:kryptonate,

een hardware firewall is niet altijd de beste oplossing. Wegens NAT houdt de firewall geen outbound verkeer tegen, ZA en NIS-achtigen wel.
Oddity,

Als je je firewall niet goed configureerd is dat idd een risico ... maar juist vanwege NAT heb je al een degelijke beveiliging van buitenaf naar binnen toe. En oubtound verkeer kan geen kwaad hé.

Trouwens elke firewall/router dat zich ook als dusdanig profileert heeft wel de mogelijkheid om outbound verkeer te blokkeren d.m.v. rules.

Zelf heb ik een Cisco PIX 501 (veel te duur om thuis te gebruiken, maar dat is via het werk) ... en daar kun je alles instellen wat je wil. Ook met een DLink router kun je outbound verkeer blokkeren (de reden daarvan ontgaat me voor thuisgebruik, maar kom.)

Conclusie: Een hardware Firewall is ALTIJD beter dan een software oplossing. Een software firewall heeft ALTIJD bugs die kunnen gexploiteert worden, want het verkeer word pas gestopt wanneer het op je PC is toegekomen, als je dus de exploit kent, is het gewoon een kwestie van de TCP pakketjes te editeren en voila, firewall (software) gedaan.

Met een hardware firewall gaat dit theoretisch gezien ook, maar dat is dan 10 keer zo moeilijk juist vanwege de NAT tabel :)

Grtz Siske.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een software-router is op dat punt maar net zo goed hoor. Die werken in casu net hetzelfde als een harware router. Hardware routers draaien overigens heel vaak een speciale distributie van linux, dus op zich is dat ook "software".

Maar een software router/firewall heeft misschien nog meer voordelen, zoals niet enkel filteren op packet nivau, maar ook op 'inhoudelijk' vlak. Zo kan je bvb mp3's weren op http of ftp, bepaalde internet-adressen bannen, werken met filters die sites met bepaalde woorden niet door laten, ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Siske,

hardware en software firewalls zijn idd bijna gelijkwaardig. Als ge nen pc als server zet en ge shared er uw inet op en ge zet er nen deftige software firewall op. En dan verbindt ge de rest van uw lan met die server ewel dan doet die server dienst als router met ingebouwde firewall.

Dat hardware bakske van nen router/firewall kan vergelijken worden met nen pc eh :-).

Dat van dat outbound verkeer was maar om een voorbeeldje te geven. Alles is dichtbaar en alles is omzeilbaar, ook dit hangt af van de sysadmin die de boel installed en onderhoud.

Why outbound traffic blocken? Trojans, beperkingen opleggen etc etc.

My opinion ge kunt mij beiden even veel. Ik spreek nu ook wel niet over NIS te vergelijken met nen hardware firwall, maar een linuxdistro met nen firewall etc etc... is zo goed als gelijkwaardig als een hardware firewall :-p
I love it when a plan comes together!
airzimmy
Erelid
Erelid

Wel niet vergeten dat hardware firewall's meestal geoptimaliseerde stuursystemen hebben, voor een home user maakt het niet teveel uit maar als je ietwat grotere of zwaar bezette connectie's moet gaan ondersteunen is zo'n dure hardware firewall wel beter ;)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”