autoreclame

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Ik schaf een 2e hands wagen aan via particulier,2-3maand later krijg ik al reclame van de merkverdeler.Dit gebeurt echt heel vaak! al van 3 merken krijgen we op deze manier regelmatig reclame.

Hoe komen zij dit te weten? nooit naar een garage geweest tot noch toe,geen factuur,niets...
via de div?

Hoe komt verzekeraar Y te weten dat wagen X bij verzekering X verzekerd is.(we kregen een brief van touring,terwijl we bij ethias zitten en we hebben touring nix laten weten)

recht op privacy???[/code]
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Misschien is het gewoon toeval maar let je er nu meer op omdat je een nieuwe auto hebt gekocht.
Ze sturen zoveel reclame over auto's en verzekeringen. Niets speciaals lijkt me.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ander voorbeeld... Ik koop voor een vriendin een pre-paid gsm kaart (base) en de verkoper vraagt naar naam / adres / geboortedatum / ....
Als een goede vriend weet ik die natuurlijk niet allemaal even goed :roll: , zegt die man 'geeft niet, de computer zal dat wel corrigeren'... Beetje later.. 'Inderdaad, ik had de naam fout geschreven'...

De persoon in questie is was hiervoor nog nooit base klant geweest. Wil ik wel eens weten aan welke databank dat systeem gelinked is...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Styno schreef:Ander voorbeeld... Ik koop voor een vriendin een pre-paid gsm kaart (base) en de verkoper vraagt naar naam / adres / geboortedatum / ....
Als een goede vriend weet ik die natuurlijk niet allemaal even goed :roll: , zegt die man 'geeft niet, de computer zal dat wel corrigeren'... Beetje later.. 'Inderdaad, ik had de naam fout geschreven'...

De persoon in questie is was hiervoor nog nooit base klant geweest. Wil ik wel eens weten aan welke databank dat systeem gelinked is...
Als je ooit al eens in die winkel bent geweest zit je in het systeem dus dan kan de computer dat inderdaad zien.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Een hele tijd geleden was er eens een reportage op de vrt over het recht om je privé-gegevens te laten schrappen uit een databank.

Naar aanleiding daarvan hadden ze het eens geprobeerd, maar wat bleek: een of ander ministerie dat het had geprobeerd, raakte gewoon de tel kwijt van het aantal databanken dat dit soort gegevens gebruikt (ze zaten toen rond de 700 databanken, geloof ik).

Dus in de praktijk is dat recht zogoed als ontoepasbaar, en wordt er vlot geld verdiend aan het verhandelen van jouw privé-gegevens.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:Misschien is het gewoon toeval maar let je er nu meer op omdat je een nieuwe auto hebt gekocht.
Ze sturen zoveel reclame over auto's en verzekeringen. Niets speciaals lijkt me.
het valt mij op dat bij elk type voertuig dat ik koop/ouders kopen dat we dan net die reclame van dat nieuw merk krijgen en niet meer van het oude merk!!!

Ik heb er nooit achter gevraagd en altijd vermeden dat ik een vorm van reclame zou krijgen!
Styno
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:Als je ooit al eens in die winkel bent geweest zit je in het systeem dus dan kan de computer dat inderdaad zien.
Wel dat is het rare dus, nooit in die winkel geweest, nooit klant geweest van base...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Styno schreef:
hellsnake schreef:Als je ooit al eens in die winkel bent geweest zit je in het systeem dus dan kan de computer dat inderdaad zien.
Wel dat is het rare dus, nooit in die winkel geweest, nooit klant geweest van base...
Hoeft ook niet, er zijn veel (érg véél) databanken en die kopen en verkopen hun informatie aan elkaar en van/aan winkel(keten)s.

Als je VB gegevens ingevuld hebt voor een Delhaize-kaart, of een lid kaart voor een boeken/cd/dvd club kan deze dit verkopen aan andere geïnteresseerden.
Het is beangstigend hoeveel informatie dit soort bedrijven over je kunnen hebben van je schoenmaat tot je lievelings vis, dessert,drank tot hoe vaak je sterke drank koopt in je lokale GB.

En je hebt dan wel het recht te eissen dat ze je informatie schrappen uit hun databank . . maar dan moet je:
1) het eerst beseffen dat ze je informatie hebben
2) de juiste Databanken vinden
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tis wel grappig als ergens u naam slecht leesbaar en bepaalde letter wordt anders geinterpreteerd. Ik heb op die manier gezien dat neckermann (catalogus) aan veel bedrijven mijn naam heeft verkocht -.-
wem
Premium Member
Premium Member

LoSeR schreef:tis wel grappig als ergens u naam slecht leesbaar en bepaalde letter wordt anders geinterpreteerd. Ik heb op die manier gezien dat neckermann (catalogus) aan veel bedrijven mijn naam heeft verkocht -.-
Zo heb ik voor de "Nacht van het examen" ook een appart email-adres opgegeven (een eigen domein met een catch-all geeft mogelijkheden), en verbazend hoeveel zogenaamde sponsers ervan "spam" sturen ...
zippie666
Pro Member
Pro Member

Niet dat het immens veel verschil zal maken maar:

http://www.robinsonlist.be/

Daar kan je je naam laten schrappen uit een lijst van het Belgisch Direct Marketing Verbond, dat volgens de site een 450tal bedrijven telt!

Ikzelf heb er nog steeds niets van gemerkt, 'k krijg nog steeds berichten op mn gsm om over te schakelen naar the mobile factory :/

Nuja, ieder spambericht dat je niet kwijt bent is toch iets hé :)
Funsize
Member
Member

zippie666 schreef:Niet dat het immens veel verschil zal maken maar:

Daar kan je je naam laten schrappen uit een lijst van het Belgisch Direct Marketing Verbond, dat volgens de site een 450tal bedrijven telt!

Ikzelf heb er nog steeds niets van gemerkt, 'k krijg nog steeds berichten op mn gsm om over te schakelen naar the mobile factory :/

is volgens mij gewoon weer een manier om nieuwe database aan teleggen :|
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Funsize schreef:
zippie666 schreef:Niet dat het immens veel verschil zal maken maar:

is volgens mij gewoon weer een manier om nieuwe database aan teleggen :|
Denk het ook,gegvens worden enkel doorgegeven aan bedrijven waarvan u geen spam meer wilt . :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”