discovery lijn

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

als ik mijn gewone belgacom classic telefoonlijn ( 17,5 euro/maand) laat overzetten naar een discovery lijn, moet ik dan eerst mijn ISP (evonet) verwittigen? Ga ik een tijd zonder internet zitten?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

neen, ik heb dit ook laten doen omdat we hier vooral bellen met VOIP. Dit is geen echte technische wijziging, gewoon iets dat ze in hun computer moeten aanpassen zodat je op een ander tariefplan komt
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

mijn bedoeling is ook om mijn uitgaande gesprekken naar vaste nummers en gsm nummers in Belgie via voip te laten verlopen.
Heeft iemand tips voor goede voip aanbieders ?
kost bijv. bellen via 3starsnet evenveel als bellen via voipbuster?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

over het bellen met voip vind je in desbetreffende categorie heel wat info, maar uiteindelijk hebben ze elk hun eigen voordelen en is het aan jou om te kiezen wat je het belangrijkste vind

De prijzen van de gesprekken kan je altijd bekijken op de sites van de voipproviders
starterkit
Starter
Starter

vraagje:

stel nu dat je van je eerder dure BGC abo afwilt, dus je neemt zo'n discoverylijn. Op de website van BGC staat dat de discovery lijn 6.85 euro per maand kost. Plus, voor ALLE type oproepen komt er 15 ct per minuut BOVENOP het normale tarief.

En dan neem je bij een andere provider een Preselectie om goedkoper te kunnen bellen (met het vormen van cijfercode of automatische preselectie (cps). Werk je dan met het goedkope tarief, of met het goedkope tarief plus die enorme 15 ct/min erbij (wat dus ECHT duur zou uitvallen, hehe)?

maw kan BGC die oproepen over het andere netwerk zien en factureren?

Is mss wat duivels.. maar ze wringen de werkmensch ook uit waar ze kunnen :twisted:
stefken1969
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

starterkit schreef:vraagje:

stel nu dat je van je eerder dure BGC abo afwilt, dus je neemt zo'n discoverylijn. Op de website van BGC staat dat de discovery lijn 6.85 euro per maand kost. Plus, voor ALLE type oproepen komt er 15 ct per minuut BOVENOP het normale tarief.

En dan neem je bij een andere provider een Preselectie om goedkoper te kunnen bellen (met het vormen van cijfercode of automatische preselectie (cps). Werk je dan met het goedkope tarief, of met het goedkope tarief plus die enorme 15 ct/min erbij (wat dus ECHT duur zou uitvallen, hehe)?

maw kan BGC die oproepen over het andere netwerk zien en factureren?

Is mss wat duivels.. maar ze wringen de werkmensch ook uit waar ze kunnen :twisted:
Een preselectie nemen op een Discoverylijn helpt niet, ze factureren inderdaad de 15cent op de gesprekken die je voert bij een ander.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus

Hmm en als direct call back van Voipbuster gebruikt? mijn ouders proberen dit nu al een paar weken, nu bang afwachten op factuur van BGC discovery line.

Directcallback is dat je in voipbuster eerst je eigen tel. nr moet invullen (moet maar 1 keer gebeuren) en dan vul je de tel. nr van je correspondent in. dan druk je op directcallback, en voipbuster belt eerst naar jou, je neemt op en dan hoor je dat er een connectie wordt gemaakt met je correspondent. Je betaalt hier wel 0,05 euro voor per gesprek maar je kan hiermee wel zo lang bellen als je wil. Allé dat denk ik toch maar ik twijfel wel nu je zegt dat preselectie niet werkt met discovery line. Zou directcallback dan ook niets uithalen? :s
stefken1969
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berserk schreef:Hmm en als direct call back van Voipbuster gebruikt? mijn ouders proberen dit nu al een paar weken, nu bang afwachten op factuur van BGC discovery line.

Directcallback is dat je in voipbuster eerst je eigen tel. nr moet invullen (moet maar 1 keer gebeuren) en dan vul je de tel. nr van je correspondent in. dan druk je op directcallback, en voipbuster belt eerst naar jou, je neemt op en dan hoor je dat er een connectie wordt gemaakt met je correspondent. Je betaalt hier wel 0,05 euro voor per gesprek maar je kan hiermee wel zo lang bellen als je wil. Allé dat denk ik toch maar ik twijfel wel nu je zegt dat preselectie niet werkt met discovery line. Zou directcallback dan ook niets uithalen? :s
directcallback van voipbuster lukt uiteraard omdat je opgebeld wordt. Voor ik me voiprouter had gebruikte ik ook altijd die callback. Belgacom en/of je isp rekenen maar aan als je een uitgaand telefoongesprek activeerd met je telefoonlijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”