Downloadsnelheid is sinds enkele weken verlaagd naar 1536 Kbps.
Mogelijke is de reden is een sterke SNR margin daling .
Was 13 db, nu nog 6 DB !!
Afstand wijkcentrale ongeveer 4.4 km.
Systeemtechnisch is er geen wijziging aangebracht. Edpnet geeft aan dat de binnenbekabeling (nog maar eens ) moet nagezien en (of) gewijzigd worden.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze sterke SNR daling.
SNR margin
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Regen?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
SNR is ondertussen gedaald naar 4 DB !!
Ik zit me mijn handen in mijn haar !!
Het enige wat ik nog niet vervangen heb is modem / router.
Welke test kan ik nog uitvoeren. Voor mijn ISP is het vanzelfsprekend dat
het probleem veroorzaakt wordt door slechte binnenbekabeling.
Ik zit me mijn handen in mijn haar !!
Het enige wat ik nog niet vervangen heb is modem / router.
Welke test kan ik nog uitvoeren. Voor mijn ISP is het vanzelfsprekend dat
het probleem veroorzaakt wordt door slechte binnenbekabeling.
- Bijlagen
-
- ADSL STATUS 24 O3 O7.jpg
- (96.48 KiB) 186 keer gedownload
-
- Starter
is dit een tutorial/review?
normaal gezien, als jij naar de helpdelk belt en je modem staat aangesloten in zijn meest neutrale opzet dan moeten ze die test opnieuw doen en als het lijnprofiel slecht blijft, moeten ze er iets aan doen.
Dwz: je modem staat op je allereerste Belgacom telefoonaansluiting, de hoofdaansluiting, dus geen aftakking. Pech als deze inde garage of kelder staat.. de kabel naar je modem toe is niet al te lang (1-2 meter), de splitter heb je al vervangen OF je kan misschien je kabel rechstreeks in de wanddoos steken, een eventuele hard reset helpt niet..
dan heb je toch wel ongeveer alles gedaan dat een klant kan doen.
Welke provider eigelijk?
ze moeten ook aan je vorige sessies kunnen zien of je lijn ervoor WEL stabiel was.
normaal gezien, als jij naar de helpdelk belt en je modem staat aangesloten in zijn meest neutrale opzet dan moeten ze die test opnieuw doen en als het lijnprofiel slecht blijft, moeten ze er iets aan doen.
Dwz: je modem staat op je allereerste Belgacom telefoonaansluiting, de hoofdaansluiting, dus geen aftakking. Pech als deze inde garage of kelder staat.. de kabel naar je modem toe is niet al te lang (1-2 meter), de splitter heb je al vervangen OF je kan misschien je kabel rechstreeks in de wanddoos steken, een eventuele hard reset helpt niet..
dan heb je toch wel ongeveer alles gedaan dat een klant kan doen.
Welke provider eigelijk?
ze moeten ook aan je vorige sessies kunnen zien of je lijn ervoor WEL stabiel was.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik had hetzelfde probleem.Technieker van Belgacom heeft den 2de keer na dat hij bij me kwam uitmeten in de centrale me op een ander voedingspaar gestoken. Vanaf dan was de noise margin terug het oude ca 16dB. Ik heb het hem wel zelf moeten voorstellen om dit te doen want de metingen die ze uitvoeren zijn maar tijdelijk en dus op dat moment natuurlijk ok.dejean schreef:Downloadsnelheid is sinds enkele weken verlaagd naar 1536 Kbps.
Mogelijke is de reden is een sterke SNR margin daling .
Was 13 db, nu nog 6 DB !!
Afstand wijkcentrale ongeveer 4.4 km.
Systeemtechnisch is er geen wijziging aangebracht. Edpnet geeft aan dat de binnenbekabeling (nog maar eens ) moet nagezien en (of) gewijzigd worden.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze sterke SNR daling.
- bke
- Elite Poster
- Bedankt: 6 keer
Hm, ik heb ook zo'n probleem. Op mijn 1.0 mbit verbinding was de SN margin gedurende een jaar onstabiel, maar goed genoeg. Nu haalt hij amper de 10 nog Mischien moet ik ook voorstellen dat de technieker eens iets doet, want als er iemand komt, zeggen ze altijd dat ik te ver van de centrale woon, terwijl ik perfect 1.0 mbit kon halen vroeger. Als ze je op zo'n ander paar steken, wat moet er dan concreet gebeuren?
-
- Member
hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet maar volgens ik verstaan heb komt het er op neer uw internet te laten vertrekken vanuit een nieuwe/andere voeding in de centrale waar uw kabel vertrekt.bke schreef:Hm, ik heb ook zo'n probleem. Op mijn 1.0 mbit verbinding was de SN margin gedurende een jaar onstabiel, maar goed genoeg. Nu haalt hij amper de 10 nog Mischien moet ik ook voorstellen dat de technieker eens iets doet, want als er iemand komt, zeggen ze altijd dat ik te ver van de centrale woon, terwijl ik perfect 1.0 mbit kon halen vroeger. Als ze je op zo'n ander paar steken, wat moet er dan concreet gebeuren?