Heeft er iemand al een fax of modem geprobeerd op de Speedtouch 716 ?
Ik heb een modem geprobeerd maar dat werkt niet.
Je kan wel bellen en de modem gaat over en er is wat gekraark en gepiep (normaal natuurlijk bij het connecteren) maar dan plots bezet.
Iemand met een 706 die meer succes heeft ?
Fax / Modem/ 2de Telefoonlijn op Speedtouch 716 mogelijk ?
-
- Plus Member
Een modem op de 716? Dan zit je met een dubbele modem. Ik heb geen flauw idee waarom je dat zou willen Een fax is ondersteund op de ST706 die na september is aangeschaft, als ik me het goed herinner, maar daarvoor werkt het niet, en gaan ze je aanraden om de fax op de PC aan te sluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Doordat de codecs compressie toepassen laten ze wel spraak redelijk onbeschadigd doorgaan, maar een complex signaal als dat van een modem komt er niet goed door.SimplePPC schreef:Heeft er iemand al een fax of modem geprobeerd op de Speedtouch 716 ?
Ik heb een modem geprobeerd maar dat werkt niet.
Je kan wel bellen en de modem gaat over en er is wat gekraark en gepiep (normaal natuurlijk bij het connecteren) maar dan plots bezet.
Iemand met een 706 die meer succes heeft ?
Door een voor fax geschikte codec te selecteren in de Speedtouch zal het wel lukken.
Dit moet een codec zijn met minimale compressie zoals G711 A of U.
Ik ken de 716 niet, maar vaak zie je in de instellingen iets over een fax codec staan.
-
- Plus Member
Je vergeet een ding... Tele2 staat niet toe dat de eigenaars van de modems instellingen aanpassen. Daar heb je bepaalde login gegevens voor nodig dat ze met hand en tand weerhouden van vrijgegeven te worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik vergeet niets.Poedelbrein schreef:Je vergeet een ding... Tele2 staat niet toe dat de eigenaars van de modems instellingen aanpassen. Daar heb je bepaalde login gegevens voor nodig dat ze met hand en tand weerhouden van vrijgegeven te worden.
Er wordt een technische vraag gesteld en die beantwoord ik zo goed als mogelijk.
De Speedtouch gebruikt G711A-law.
Proefondervindelijk bewezen: toen de Speedtouch nog 'open' was een tijdje gespeeld met de verschillende codecs: G.729, G.711, etc... De G.711A-law was de enige coced die DTMF correct overstuurde. G.729 filter te veel. De hoge fax-tonen komen hier niet door.
Ook in de configuratie-file van de Speedtouch staat 711 als geprefereerde codec.
Dit ondersteund in elk geval DTMF tonen en, volgens mijn collega VoIP-expert, ook fax.
Proefondervindelijk bewezen: toen de Speedtouch nog 'open' was een tijdje gespeeld met de verschillende codecs: G.729, G.711, etc... De G.711A-law was de enige coced die DTMF correct overstuurde. G.729 filter te veel. De hoge fax-tonen komen hier niet door.
Ook in de configuratie-file van de Speedtouch staat 711 als geprefereerde codec.
Dit ondersteund in elk geval DTMF tonen en, volgens mijn collega VoIP-expert, ook fax.
Met een modem bedoel ik een V90 56k modem natuurlijk, of een gewone fax die op de telefoonlijn werkt.Poedelbrein schreef:Een modem op de 716? Dan zit je met een dubbele modem. Ik heb geen flauw idee waarom je dat zou willen Een fax is ondersteund op de ST706 die na september is aangeschaft, als ik me het goed herinner, maar daarvoor werkt het niet, en gaan ze je aanraden om de fax op de PC aan te sluiten.
Waarom een V90 modem ? BV BBS systeem ? Of omdat je toevallig een online E-bay winkel hebt die modems verkoopt die je toch eerst eens wil testen ?
Ik vind gewoon dat er tussen de Speedtouch 706 en Speedtocuh716 geen verschil zou mogen zijn in de mogelijkheden. Het is niet omdat ik een iets oudere modem heb, dat de service daarom minder moet zijn terwijl we toch allemaal hetzelfde tarief betalen, bij Telenet werkt die allemaal wel.
En kan je een 2de lijn aanvragen, er zitten toch 2 telefoongaatje in de modems voor iets ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Wel, in verband met een 2de lijn:
Je kunt (ik kan, omdat ik een geflashte modem heb en admin rights) de 2de uitgang als zijnde dezelfde lijn maken als de eerste
Hiermee heb je 2 lijnen met dezelfde telnummer.
Kan je mee 2x bellen of op pakken tegelijkertijd.
Als je een 2de nummer wilt, dat is heel anders en gaat volgens tele2 niet.
Heb ze al eens aan de telefoon gehad en gevraagd aan een helpdesker hier op't forum.
Die zeggen "nee, dit gaat niet omdat wij verplicht zijn per telefoon nummer een tele2 pakket te leveren" (of juist andersom) en ze raden aan voor het 2de telnum een begacom lijn aan te schaffen
De techniek laat het toe maar de regels ivm telnummers in belgie blijkbaar niet.
Wel kun je .. oh nee toch niet... speedtouch 7xx kan maar 1 provider(T2 in dit geval) per modem aan, maar wel 2 logins, of dezelfde...
Je kunt (ik kan, omdat ik een geflashte modem heb en admin rights) de 2de uitgang als zijnde dezelfde lijn maken als de eerste
Hiermee heb je 2 lijnen met dezelfde telnummer.
Kan je mee 2x bellen of op pakken tegelijkertijd.
Als je een 2de nummer wilt, dat is heel anders en gaat volgens tele2 niet.
Heb ze al eens aan de telefoon gehad en gevraagd aan een helpdesker hier op't forum.
Die zeggen "nee, dit gaat niet omdat wij verplicht zijn per telefoon nummer een tele2 pakket te leveren" (of juist andersom) en ze raden aan voor het 2de telnum een begacom lijn aan te schaffen
De techniek laat het toe maar de regels ivm telnummers in belgie blijkbaar niet.
Wel kun je .. oh nee toch niet... speedtouch 7xx kan maar 1 provider(T2 in dit geval) per modem aan, maar wel 2 logins, of dezelfde...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Tiscali in NL (oké, ik mag misschien weer niet vergelijken) geeft in hun VoIP-dienst standaard 2 telefoonnummers die ge naar believen zelf op die 2 beschikbare poorten moogt instellen. Dus 1 nummer op 2 poorten, 2 nummers op 2 poorten, 1 nummer per poort, ...