probleem met nieuwsservers ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

nu ff 1 tread
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik probeer reeds meer dan een uur omop de newsserver te geraken, tevergeefs. Omdat dit nu toch al enkele dagen aan de gang is heb ik maar een mail gestuurd naar support. Morgen vanaf 9 uur wordt er weer gewerkt bij Dommel en zou ik een ticketnummer krijgen. Ik ben benieuwd wat de uitleg van support zal zijn.


Wat Anarchy betreft: misschien mag hij niet meer posten uit naam van Dommel of heeft hij het te druk... Hij post(te) hier vrijwillig en we mogen niet verwachten dat hij hier continue post. Ik ben er echte van overtuigd dat alles hier gelezen zal worden :wink:

PS: ik heb al een ticket gekregen... ze lezen blijkbaar ook op een feestag hun supportmail bij Dommel :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

on4bam schreef:PS: ik heb al een ticket gekregen... ze lezen blijkbaar ook op een feestag hun supportmail bij Dommel :-D


Of eerder een mailbox die geintegreerd is in hun tickettingsysteem ? ;)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

on4bam schreef:PS: ik heb al een ticket gekregen... ze lezen blijkbaar ook op een feestag hun supportmail bij Dommel :-D

gebeurt dit niet automatisch dmv een standaard reply? (heb nog nooit een ticket aangemaakt bij dommel)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Er stond vermeld dat een ticket zou worden aangemaakt bij het heropenen van 'the office' op werkdagen tussen 9-18u. Vandaar dat ik niet verwacht had dat ik zo vlug een ticket zou krijgen.

Nu heb ik daarnet och de headers en een 8-tal berichten kunnen lezen... na meer dan 2uur retries.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 mar 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mensen neem er gewoon een Payservertje bij, ik heb Eweka kost €7.50 per maand en ik doe dit samen met 4 vrienden op het zelfde account, kost dan nog maar € 1.875 / maand :lol: En als we allemaal tegelijk downloaden met 2 lijntjes per man halen we met gemak 430KB/s :lol:

En je kan nog gewoon verder downloaden als je op mediumband zit :wink:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

dendemen2004 schreef:Mensen neem er gewoon een Payservertje bij, ik heb Eweka kost €7.50 per maand en ik doe dit samen met 4 vrienden op het zelfde account, kost dan nog maar € 1.875 / maand :lol: En als we allemaal tegelijk downloaden met 2 lijntjes per man halen we met gemak 430KB/s :lol:

En je kan nog gewoon verder downloaden als je op mediumband zit :wink:


Daar gaat het niet om. Dommel biedt naast internettoegang ook mailboxen, webspace en newsserver toegang aan. Ze moeten dat dan maar waarmaken. Wat als er om 1 of andere reden dezelfde brakke toegang tot je mailbox moest zijn, ga je dan een betalende e-maildienst nemen?
Ik ga alvast geen extra betalende dienst nemen om de be.* groepen te lezen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 mar 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Maar ik denk dat het probleem gewoon zit dat iedereen tussen 01uur en 13 uur download van de nieuwsgroepen en de rest van de dag niet, want als ik om 10 uur mijn downloads aanzet krijg ik maar 6 lijntjes of minder en als ik bv. om 14uur download heb ik 12 lijntjes :wink:

En dit is juist de bedoeling van dommel om iedereen in de happy hours te laten downloaden om zo overdag hun netwerk stabiel te houden
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dat zou me verwonderen aangzien het bv. gisteren op gelijk welk ogenblik niet werkte. Zelfs als ik wel de headers binnenkreeg was het na herhaalde pogingen. Als ik dan daarna enkele berichten wou lezen waren er weer enkele pogingen nodig. Ook een berichtje posten ging niet zonder problemen. Zowel 's morgens, 's namiddags als 's avonds.
Agent blijft proberen met tussenpozen en geeft het na een uur op.

Toegegeven, het is slecht de laatse dagen dat het zo erg is, Het was meestal zo dat na enkele pogingen alles wel werkte. Dat ik dan 5 minuten moet wachten tot daar toe maar uren aan een stuk geen connectie mogelijk is onaanvaardbaar.

Het zal mij benieuwen welke uitleg ik ga krijgen...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

on4bam schreef:Daar gaat het niet om. Dommel biedt naast internettoegang ook mailboxen, webspace en newsserver toegang aan. Ze moeten dat dan maar waarmaken. Wat als er om 1 of andere reden dezelfde brakke toegang tot je mailbox moest zijn, ga je dan een betalende e-maildienst nemen?
Ik ga alvast geen extra betalende dienst nemen om de be.* groepen te lezen.


Mailboxen, webspace en newsserver zijn value added services, het is niet verplicht dat een ISP deze aanbied. Ik neem aan dat jij toch voor Dommel hebt gekozen voor de internettoegang die ze bieden en niet het mailadres ?

Betalen voor be.* tekst groepen ? Er zijn genoeg gratis alternatieven ...
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ditCh schreef:Mailboxen, webspace en newsserver zijn value added services, het is niet verplicht dat een ISP deze aanbied. Ik neem aan dat jij toch voor Dommel hebt gekozen voor de internettoegang die ze bieden en niet het mailadres ?

Betalen voor be.* tekst groepen ? Er zijn genoeg gratis alternatieven ...


Dit is een discussie die al genoeg gevoerd geweest is. Als men een dienst in het basis packet aanleveren, en er reclame mee maakt, dan hoort deze in het algemene dienstenpakket. En je denk dat je er niet voor betaald of wat? Trust me, de kosten van de newsserver zullen ze wel verrekenen in de prijs.

Alsook, een aangevoerde extra dienst zoals newsservers, limieten, etc zijn allemaal bepalende factoren of een klant een bepaalde dienst afneemt. ISP's hebben nogal vaak de gewoonte om een bepaalde service in hun product als zijnde een gratis dienst te bestempelen, om zo juridische eronder uit te geraken bij een geschil. Zodus we moeten niet beginnen met deze discussie weer te gaan herhalen. Gebruik de search, en je zal genoeg posting vinden ivm de "gratis" aangeboden diensten
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

gaat al enkele uren goed (aan +-300kB/s),tegen 1u zal het wel weer wat minder zijn zekerst?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Deze avond ging het weer goed. Ondertussen ook antwoord van support (17u30) dat er voor textgroepen een andere newsserver mag gebruikt worden (waarschijnlijk een eigen Dommel server (?).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

on4bam schreef:Deze avond ging het weer goed. Ondertussen ook antwoord van support (17u30) dat er voor textgroepen een andere newsserver mag gebruikt worden (waarschijnlijk een eigen Dommel server (?).

tzijn de textgroepen die men download die al die bandbreedte verslinden zekerst :roll:
sinds wanneer heb je toestemming nodig om een andere newsserver te gebruiken?

gratis newsservers(soms vind je zelfs 1 met alt.bin's,de rest is voor text bestanden e.d:

http://www.usenews.info/gratis-nieuwsservers/index.php


Niet elke server werkt btw.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

laurens7 schreef:
on4bam schreef:Deze avond ging het weer goed. Ondertussen ook antwoord van support (17u30) dat er voor textgroepen een andere newsserver mag gebruikt worden (waarschijnlijk een eigen Dommel server (?).

tzijn de textgroepen die men download die al die bandbreedte verslinden zekerst :roll:
sinds wanneer heb je toestemming nodig om een andere newsserver te gebruiken?

gratis newsservers(soms vind je zelfs 1 met alt.bin's,de rest is voor text bestanden e.d:

http://www.usenews.info/gratis-nieuwsservers/index.php


Niet elke server werkt btw.


Het antwoord van Dommel ging over een eigen tekstgroepen server. De gegevens daarvan staan niet op hun site en't is geen publieke server.
Het gaat dus niet om 'toestemming' krijgen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ikzelf gebruik NewsLeecher met tijdsinstelling: van 23u00 to 17u00 (tijd dat ik niet bezig ben op pc) volle snelheid, dan dichtgeknepen op 25%

Als ik de logs bekijk, valt het downloaden vanaf 01u00 lijntje voor lijntje stil tot er na een uurke niets meer overschiet om dan na 13u00 weer in gang te schieten met paar lijntjes. Tegen de vooravond werkt alles dan weer goed (8 à 10 lijntjes, wel traag maar ja, dat heb ik zelf ingesteld)

Als dommel mensen wil verleiden tot het 's nachts downloaden, dan zouden ze er toch moeten voor zorgen dat het dan ook wel werkt :?

De downloadlimiet en newsservers waren twee van de dingen waarom ik veranderd ben van isp. De snelheid maakt mij minder uit. Of ik nu een film binnenhaal in paar uur (voordien 20Mbit bij telenet) of in twee dagen (bij manier van spreken) maakt mij niets uit.
En ik geraak eigenlijk nooit aan mijn limiet dus of het 's nachts nu werkt of niet maakt eigenlijk geen verschil uit maar principieel vind ik wel dat het zou moeten werken. Ik stoor me een beetje aan van die loze beloftes.

Zelfde als met hun aanbod (ivm VDSL volgend jaar) om de limiet op te trekken én om het volume maar voor 50% te rekenen ipv 60% 's nachts. Kan aan mij liggen maar 50% van 0 is nog altijd evenveel als 60% van 0 :roll:

Maar ja, dat is één nadeeltje. Voor de rest ben ik zéér tevreden
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:Ikzelf gebruik NewsLeecher met tijdsinstelling: van 23u00 to 17u00 (tijd dat ik niet bezig ben op pc) volle snelheid, dan dichtgeknepen op 25%

Als ik de logs bekijk, valt het downloaden vanaf 01u00 lijntje voor lijntje stil tot er na een uurke niets meer overschiet om dan na 13u00 weer in gang te schieten met paar lijntjes. Tegen de vooravond werkt alles dan weer goed (8 à 10 lijntjes, wel traag maar ja, dat heb ik zelf ingesteld)

Als dommel mensen wil verleiden tot het 's nachts downloaden, dan zouden ze er toch moeten voor zorgen dat het dan ook wel werkt :?

De downloadlimiet en newsservers waren twee van de dingen waarom ik veranderd ben van isp. De snelheid maakt mij minder uit. Of ik nu een film binnenhaal in paar uur (voordien 20Mbit bij telenet) of in twee dagen (bij manier van spreken) maakt mij niets uit.
En ik geraak eigenlijk nooit aan mijn limiet dus of het 's nachts nu werkt of niet maakt eigenlijk geen verschil uit maar principieel vind ik wel dat het zou moeten werken. Ik stoor me een beetje aan van die loze beloftes.

Zelfde als met hun aanbod (ivm VDSL volgend jaar) om de limiet op te trekken én om het volume maar voor 50% te rekenen ipv 60% 's nachts. Kan aan mij liggen maar 50% van 0 is nog altijd evenveel als 60% van 0 :roll:

Maar ja, dat is één nadeeltje. Voor de rest ben ik zéér tevreden


van 1 uur snachts tot 13 uur in de middag is ene lang nachtarief :). Ik denk dat je in 12 uur wel veel dingen kan binnenhalen :wink:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Kenneth schreef:Ikzelf gebruik NewsLeecher met tijdsinstelling: van 23u00 to 17u00 (tijd dat ik niet bezig ben op pc) volle snelheid, dan dichtgeknepen op 25%

Als ik de logs bekijk, valt het downloaden vanaf 01u00 lijntje voor lijntje stil tot er na een uurke niets meer overschiet om dan na 13u00 weer in gang te schieten met paar lijntjes. Tegen de vooravond werkt alles dan weer goed (8 à 10 lijntjes, wel traag maar ja, dat heb ik zelf ingesteld)

Als dommel mensen wil verleiden tot het 's nachts downloaden, dan zouden ze er toch moeten voor zorgen dat het dan ook wel werkt :?

De downloadlimiet en newsservers waren twee van de dingen waarom ik veranderd ben van isp. De snelheid maakt mij minder uit. Of ik nu een film binnenhaal in paar uur (voordien 20Mbit bij telenet) of in twee dagen (bij manier van spreken) maakt mij niets uit.
En ik geraak eigenlijk nooit aan mijn limiet dus of het 's nachts nu werkt of niet maakt eigenlijk geen verschil uit maar principieel vind ik wel dat het zou moeten werken. Ik stoor me een beetje aan van die loze beloftes.

Zelfde als met hun aanbod (ivm VDSL volgend jaar) om de limiet op te trekken én om het volume maar voor 50% te rekenen ipv 60% 's nachts. Kan aan mij liggen maar 50% van 0 is nog altijd evenveel als 60% van 0 :roll:

Maar ja, dat is één nadeeltje. Voor de rest ben ik zéér tevreden

nou ik ben weer tevreden.constant +400kB/s(+410),s'nachts +320kB.
Daarnet nix gedwonload,maar gewoon 12lijntjes.8)

Ook al zit ik aan 6Db Noise margin,connectie is zeer stabiel en ook de snelheid! (vroeger regelmatig probleem,probleem lost zichzelf op tot nog toe) :-)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

van 1 uur snachts tot 13 uur in de middag is ene lang nachtarief


Is inderdaad een vree lang nachttarief maar ja, daarvoor moet je wel draadjes ter beschikking krijgen é. Na 1 uur vermindert het aantal threads stuk voor stuk om dan niets meer te hebben. En dat is dan tot tegen de middag.

Vree schoon nachttarief maar ik heb er niet echt veel aan
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Meestal begin ik te downloaden van 10 uur en heb ik toch zeker altijd 6 connecties
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Kenneth schreef:
van 1 uur snachts tot 13 uur in de middag is ene lang nachtarief


Is inderdaad een vree lang nachttarief maar ja, daarvoor moet je wel draadjes ter beschikking krijgen é. Na 1 uur vermindert het aantal threads stuk voor stuk om dan niets meer te hebben. En dat is dan tot tegen de middag.

Vree schoon nachttarief maar ik heb er niet echt veel aan


Je moet hem gewoon laten connecteren op een stuk of 3. Ik heb ondervonden als je probeert met 6 of meer, dat hem de helft er toch van weigerde. En nog vreemder, dat de download snelheid een pak lager ligt omdat hij constant de server zit te query'en. Misschien een bug in grabit of zo? Maar zodra ik altijd switch van 6 naar 3 threads, gaat de speed omhoog, alsof grabit gechocked wordt door de constante retry's ( en je merkt het ook aan de graph, dat er non stop 0kb drops in voorkomen ).

Met een stuk of 3 kan je verder doen aan een 180kb/s, nu ook niet de 400kb als ervoor, maar beter dan niets ;)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Arqentus schreef:Misschien een bug in grabit of zo? Maar zodra ik altijd switch van 6 naar 3 threads, gaat de speed omhoog, alsof grabit gechocked wordt door de constante retry's ( en je merkt het ook aan de graph, dat er non stop 0kb drops in voorkomen ).

Met een stuk of 3 kan je verder doen aan een 180kb/s, nu ook niet de 400kb als ervoor, maar beter dan niets ;)
Kan em inderdaad zitten in je reader (Grabit)
Heb altijd Newspro 1 v.d. besten gevonden, geen makkelijk programma maar éénmaal op punt kan een kind de was doen.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

ljd schreef:Meestal begin ik te downloaden van 10 uur en heb ik toch zeker altijd 6 connecties

Same here!
Ik zit wel niet iedere dag te downloaden.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Je moet hem gewoon laten connecteren op een stuk of 3. Ik heb ondervonden als je probeert met 6 of meer, dat hem de helft er toch van weigerde


Goede tip. Zal dat eens proberen. Zoals eerder gezegd, is de snelheid niet zo belangrijk maar dan moet mijn pc wel iets binnenhalen. Dus of het nu op 3 draadjes is of op 15 of op 1000 maakt mij niet veel uit. Had er nog niet bij stilgestaan dat dat constant gequery ook wel voor serieus wat trafiek zorgt
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik ben overgestapt van Grabit naar Newsleecher, want dat dynamisch aantal threads bij Dommel is bijzonder vervelend met Grabit. Het is enkele keren gebeurd dat een groot deel van mijn queue niet gedownload was met een connection timeout boodschap.

Nu stel ik 6 threads in en met de scheduler op full speed tussen 1 en 13 en pause op andere tijdstippen, werkt echt prima.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

verb schreef:Ik ben overgestapt van Grabit naar Newsleecher, want dat dynamisch aantal threads bij Dommel is bijzonder vervelend met Grabit. Het is enkele keren gebeurd dat een groot deel van mijn queue niet gedownload was met een connection timeout boodschap.


Je weet dat je in Grabit onder de options, gewoon retry kan aanzetten? Op deze manier zelf al failen ze, blijft hij proberen, en sta je de volgende dag niet met 95% niet gedaan ;) Maar als nadeel dat de snelheid dropt wegens de retry's ( mechien een bug in de nieuwe 1.7.1? ). Anyway, niet dat ik ga afstappen van deze versie, de automatische par reparatie, en unrar functie is zeer handig ;)
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Ik gebruik nu SABnzbd op een linuxbak die te benaderen is via webinterface. Er draaien nog andere toepassingen op en deze staat altijd aan.

Gisteren nog gedwonload aan 6 connecties tegen 380 kb/sec

Heb al langer de indruk dat je met linux gewoon nog veel sneller binnenhaalt dan op windhoos.

Er is ook een versie SABnzbd for windows. Misschien kunnen jullie deze eens proberen.
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ik gebruik sabnzbd op windows en een constante snelheid van 420kbs
en het progje heeft een automatische par contole en een unpack
gebruik niks anders meer gedaan met grabit en konsoorten
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

heb ook een tijdje SABnzbd gebruikt maar gebruik nu newsleecher. Vind het gewoon prettig werken, zeker sedert de repair en unpack functie erin zit.

maar SABnzbd is zeker wel een aanrader
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nieuwsserver doet vervelend :|
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ljd schreef:Nieuwsserver doet vervelend :|

:???:
heb gewoon 12 treads
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Error : Connection refused

Zit niet op mediumband ofzo
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb de tip van een stuk of drie draadjes toegepast (heb er vier genomen) en moet zeggen dat het dus wel degelijk een verschil maakt ofwel is het gewoon toeval :wink:

Voordien maximum aantal draadjes die één voor één uitvielen tot nul. Nu vier threads aangezet en die bleven de ganse nacht en morgen gewoon verderdoen.

Het kan natuurlijk toeval zijn (dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn :-D ) maar je weet maar nooit dat er iemand anders ook iets mee kan
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Gaan die 4 lijntjes dan ook aan 420kb?
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Mss zijn er problemen omdat iedereen er 12 gebruikt.
Als iedereen max 4 zou gebruiken (wat meer dan genoeg is) zouden er veel minder probs zijn denk ik.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Mss zijn er problemen omdat iedereen er 12 gebruikt


Dan moeten ze er maar geen 12 aanbieden é. Is nu dat het nie zo belangrijk is voor mij hoe snel ik iets binnenhaal maar als ze er 12 aanbieden ...

Dat ze gewoon zeggen dat er maar acht zijn. De meeste zullen braaf acht invullen in hun programma (behalve dan die paar die altijd iets meer willen proberen :wink: )

Gaan die 4 lijntjes dan ook aan 420kb?


Heb daar om eerlijk te zijn niet echt op gelet :oops: Dacht dat ik ergens iets van een 300 gezien heb maar kan daarin redelijk mis zijn. De snelheid is niet zo belangrijk voor mij. Of ik nu iets binnenhaal in twee uur of in twaalf maakt mij niet uit. Als ik nog eens iets afhaal van nieuwsgroepen, zal ik er eens op letten.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kenneth schreef:
Mss zijn er problemen omdat iedereen er 12 gebruikt


Dan moeten ze er maar geen 12 aanbieden é. Is nu dat het nie zo belangrijk is voor mij hoe snel ik iets binnenhaal maar als ze er 12 aanbieden ...

Dat ze gewoon zeggen dat er maar acht zijn. De meeste zullen braaf acht invullen in hun programma (behalve dan die paar die altijd iets meer willen proberen :wink: )

Het is een extra service naar de klant toe he, of heb je liever elke maand een paar mp3'tjes zoals bij BGC?
Ze zetten het trouwens duidelijk in hun helpdesk:
is er een downloadlimiet op uw nieuwsservers?


om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1/ een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2/ een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3/ de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.

Meestal heb i trouwens toch 6-8 lijntjes, wat genoeg is om mijn lijn te maxen op 420kbyte. (wat betekend dat je per lijntje toch meer dan de 50kbyte krijgt die ze zeggen waar je op kan rekenen)

Als iedereen nu is 6-8 lijntjes zou nemen zou het veel vlotter gaan denk ik. En bijna iedereen zou toch zijn lijn (bijna) volledig gebruiken.


@Argentus e.a:
Ik heb hetzelfde voor bij Grabit, gewoon het aantal lijntjes verminderen en hop daar gaat hij weer. Toch raar dat hij "choked" als er lijntjes niet verbinden/retryen . . hopelijk komt er een bugfix uit, want ik vind grabit wel een zeer aangename client.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb vanaf 1 uur tot nu de volle 420KB/s gehaald van de nieuwsserver...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”