Gedaan met automatisch abonnement aan Belgacom

Nieuws omtrent telecom
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Er is nergens bepaald dat Belgacom concurrenten te hoge prijzen moet aanrekenen. Er is een verschil tussen een prijszetting en uw producten onder de marktprijs verkopen. Dat mocht namelijk niet en is nogal wiedes want in welke situatie kom je dan uiteindelijk terug terecht. In theorie kan Belgacom een ADSL lijn verkopen aan pakweg 10€ per maand (zou wel ferm onder de prijs zijn maar soit) maar kunnen concurrerende bedrijven dat niet omdat ze nog altijd met een kost zitten die hoger zijn dan dat, nl die 11€. Dat is een oneerlijk concurrentieel voordeel die Belgacom heeft maar de rest niet en dat mag men niet uitbuiten.


Ge leest weer ni. Niemand zeg dat het niet normaal is dat Belgacom aan een hoger tarief moet rekenen. Ikzelf zei ook niet dat die 11 euro rechtvaardig was. In feite betwist niemand die dingen, maar blijkbaar is het wel noodzakelijk om er een punt van te maken gewoon om er een punt van te maken (zelfs als er geen discussie over is).

Straks ga je beweren dat bedrijven (zelf semi staatsbedrijven) niet zouden mogen concurreren al of niet met prijzen. Op welke grond zouden
ze dat kunnen ? Ze mogen wel concurreren maar met gelijke wapens.


Van een slag onder de gordel gesproken. Wederom suggereer jij dit, en leg je een ander iets in zijn mond. Hij heeft dat evenmin gezegd. Het staat ook nergens dat wij daarover klagen.

En zelf al mag dat nog zo zijn. Als ze niet zouden kunnen of mogen concurreren op prijszetting waarom doen ze dan het niet via de specificaties ? Mij maak je niet wijs dat het BIPT zegt je moet ADSL verkopen aan die prijs aan die specificaties. Men doet gewoon de moeite niet en wie kan het hen kwalijk nemen ? Ze profiteren van de laksheid van de overheid (het is nu weeral de EU die zich moet moeien) en het gebrek aan wil van die hoek om er iets aan te doen.


Ze doen dat niet omdat ook dat oneerlijk zou zijn. Belgacom kan die specificaties veranderennaar hartelust, terwijl andere operatoren moeite zouden hebben om die specificaties aan te bieden en uiteindelijk niet meer mee kunnen. Ook dat mag dus niet (en heel terecht overigens). Terzijde: niemand kloeg hier dat Belgacom niet kan concurreren.

De local loop van Belgacom is geen eigendom van hen maar in hun beheer dat is heel iets anders. En men maakt er misbruik van. Nu men is niet alleen als je leest dat de EU de dominante (zoals Belgacom en hopelijk ook Telenet) telecombedrijven (in de EU) wil opsplitsen in een deel die zich bezig houd met onderhoud en een deel diensten. Dan zijn we tenminste af van die belangenconflicten die we vandaag kennen.


Dat is geheel normaal dat ze dat willen doen. En het netwerk is wel effectief eigendom van de groep Belgacom, ze krijgen enkel bepaalde voorwaarden opgelegd gezien hun dominantie in dit opzicht.

Het geklaag is dus gegrond. Realisme of niet. De realiteit is voor mij dat we eigenlijk een pak te veel betalen en we niet kunnen genieten van de voordelen van een vrije telecommarkt.


Natuurlijk is het gegrond! Want jij vind dat het gegrond is! *cynisme* Als je toch vind dat je te veel betaald, en dat het te veel geld is, zeg dan alles op? Er zijn bibliotheken en internetcafé's. Je kunt zelfs subsidies krijgen als je krap zit. Sociaal tarief remember? Je kunt zo perfect bepalen hoeveel je er aan uitgeeft. Leuk toch? Probleem is dat je echter niet teveden bent met wat je dan hebt, en dat je dus meer wil als dat. En voor meer hoort meer. Dat heet realisme, niet andersom. Voorts kun je perfect genieten van die voordelen. Er zijn een hoop telecombedrijven die heel goedkoop all in formules aanbieden. Voila, je bent gesteld zie. Je pakt op die manier wat je wil vor een lage prijs. En DAT heet vrije markt. Of had jij een andere definitie van vrije markt?
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Wordt hier echt belachelijk
Da s enige wat ik hier nog wil op antwoorden
Hopelijk gaat uw werkgever ook zo nie reageren als hij onderhandelt over uw loon
Want voor de bedrijven kosten wij werknemers in Belgie ook allemaal teveel
Da s laatste wat in die rubriek hier schrijf want vind het kleingeestig aan t worden
Bepaalde personen hebben echt bepaalde zaken verduidelijkt waarom en andere moesten dan maar alles afbreken om toch maar hun gelijk te krijgen
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Goendi schreef:Natuurlijk is het gegrond! Want jij vind dat het gegrond is! *cynisme*

Maar jongetje toch er zijn studies, rapporten en organisaties genoeg die hetgeen wat velen (ik ben niet alleen) staven. Lees jij geen kranten of vakliteratuur? En cynisch genoeg komen die telkenmale tot dezelfde conclussie, hoe zou dat komen? Wat zeg ik al heel de tijd ? Wat quote ik al heel de tijd ? Begrijpend lezen, ken je dat concept ?

Ga je weer een links en bronnen vragen. Die heb ik ondertussen al genoeg gegeven maar het valt mij op dat je echt lijd aan selectieve blindheid.

Als je toch vind dat je te veel betaald, en dat het te veel geld is, zeg dan alles op?

En hoe moet ik mijn werk doen als (web)developer ? Moest ik Belgacom/Telenet vrij kunnen surfen ik doe het direct. Ik probeer zoveel als ik kan Belgacom/Telenet vrij te leven maar jammergenoeg kan ik niet uit aan hun telefoonabonnement die ik niet eens gebruik.

Probleem is dat je echter niet teveden bent met wat je dan hebt, en dat je dus meer wil als dat.
Wat een arrogante pompeuze zak ben jij toch kerel. En dat is normaal ook niet van mijn gewoonte dat ik zo uitvlieg maar nu ben ik het echt kotsbeu want mag ik (en de rest) godverdorie eens zelf bepalen wat ik denk en wil ? Je doet verdorie niet anders dan anderen verwijten te maken dat "ze alles gratis willen", " meer willen" en wat weet ik nog allemaal. Zonder dat er maar een woord in die richting is gezet. Kun jij eigenlijk niets anders dan anderen woorden in hun mond leggen ? En trouwens niet enkel in die van mij.

Ik wil EERLIJKE concurrentie tegen NORMALE prijzen. Hoeveel keer moet ik het nog herhalen ? Al de rest moet ik verdorie niet weten. En is dat nu bij Belgacom/Telenet/Tele2/KPN dat kan mij allemaal geen reet schelen. En ik ben daarin niet alleen, de industrie wil dat (en niet enkel telecom) , de EU wil dat,... . Zijn die allemaal dan uit op gratis en meer :roll:


Er zijn een hoop telecombedrijven die heel goedkoop all in formules aanbieden. Voila, je bent gesteld zie. Je pakt op die manier wat je wil vor een lage prijs. En DAT heet vrije markt. Of had jij een andere definitie van vrije markt?

Hoeveel van die goedkope telecombedrijven gaan er denk ik nog overblijven denk je aan de huidige situatie? Heb je ooit al eens met die bedrijven gepraat ? Heb je er enig idee hoeveel moeilijkheden die bedrijven hebben. Ik heb weet van één populaire alternatieve provider die desondanks de populariteit van hun diensten door al die Belgacom leutigheden toenadering heeft moeten zoeken tot andere bedrijven die het ironisch ook met moeite overleven. De situatie is velen voor die bedrijven onhoudbaar. Blijft de vraag hoelang we nog gaan kunnen genieten van keuze.

EN DAT IS DE REALITEIT MIJN BESTE. Gaan we het nu zoals uw vriendje nog eens hebben over werkgelegenheid ? Neen, dacht het niet hé.

Hopelijk gaat uw werkgever ook zo nie reageren als hij onderhandelt over uw loon

Wat een idiote en domme vergelijkingen zijn dat toch ?

Bepaalde personen hebben echt bepaalde zaken verduidelijkt waarom en andere moesten dan maar alles afbreken om toch maar hun gelijk te krijgen
Niet als het incorrect is. Dan moet die maar beter argumenteren. En argumenteren is niet anderen woorden in hun mond leggen, zaken negeren en 10x hetzelfde neerpennen die anderen al 10x hebben zitten weerleggen.

En leer verdomme eens quoten je opent een tag en je sluit een tag. T'is perthans niet zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door Silence 29 jun 2006, 20:40, in totaal 12 gewijzigd.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Als je toch vind dat je te veel betaald, en dat het te veel geld is, zeg dan alles op?

En hoe moet ik mijn werk doen als webdeveloper ? Moest ik Belgacom/Telenet vrij kunnen surfen ik doe het direct.

[/quote]

Hopelijk geef jij als webdeveloper dan waar voor het gevraagde geld
Als dit uw hoofdberoep is gebruik je toch een business abo
Die hebben toch geen limiet
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Lion schreef:Hopelijk geef jij als webdeveloper dan waar voor het gevraagde geld
Als dit uw hoofdberoep is gebruik je toch een business abo
Die hebben toch geen limiet

Tuurlijk vooral omdat ik geen residentieel adres heb natuurlijk. Ik slaap namelijk in een doos of zoals sommigen in Bangalore onder mijn bureau. En het feit dat ik op kantoor kan genieten van een business abo (EVONET - RAW Copper) maakt natuurlijk dat ik geen mening mag hebben over de huidige stand van zaken. Ik mag ook niet eens van thuis werken, ik mag ook net zaken opzoeken, ik mag ook geen gebruik maken van het internet als ontspanning, etc. Waar zat ik met mijn gedachten ?

Ik woon trouwens ook niet alleen en de rest van het gezin heeft geen business abbo op het werk. Het is trouwens wanneer je met meerdere onder één dak woont je merkt hoe beperkt en duur die abonnementen eigenlijk zijn.

Ah ik heb er genoeg van. Ik reageer hier niet meer op. Jezus zeg.
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

Silence schreef:Ah ik heb er genoeg van. Ik reageer hier niet meer op. Jezus zeg.


Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen, Silence... :wink:
Ik vind dat je gelijk hebt, en ik ben zeker en vast niet de enige.
Ik heb de indruk dat er hier gewoon een paar marionetten van Belgacom in het potje zitten te roeren met nep argumenten in onvervalste Jan Margot stijl...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Maar jongetje toch er zijn studies, rapporten en organisaties genoeg die hetgeen wat velen (ik ben niet alleen) staven. Lees jij geen kranten of vakliteratuur? En cynisch genoeg komen die telkenmale tot dezelfde conclussie, hoe zou dat komen? Wat zeg ik al heel de tijd ? Wat quote ik al heel de tijd ? Begrijpend lezen, ken je dat concept ?

Ga je weer een links en bronnen vragen. Die heb ik ondertussen al genoeg gegeven maar het valt mij op dat je echt lijd aan selectieve blindheid.


Kranten zijn nderdaad studies en rapporten. Vakliteratuur heb je bji mijn weten niet geselecteert, enkel artikels op internetsites. Zo kan ik ook opinie maken... Wat de blindheid betreft, ik heb ze stuk voor stuk gelezen. En ja het bevestigd wat je zegt. Welnu, waar zijn de studies? Conclusies baseer je niet op een artikel. Als je op identieke manier je werk doet, dan hoop ik dat je nog klanten kan overhouden. Nu ja, verkopen kun je zo allezins, je maakt gewoon elkeen wijs dat een krantenartikel per definitie feiten zijn.

Wat een arrogante pompeuze zak ben jij toch kerel. En dat is normaal ook niet van mijn gewoonte dat ik zo uitvlieg maar nu ben ik het echt kotsbeu want mag ik (en de rest) godverdorie eens zelf bepalen wat ik denk en wil ? Je doet verdorie niet anders dan anderen verwijten te maken dat "ze alles gratis willen", " meer willen" en wat weet ik nog allemaal. Zonder dat er maar een woord in die richting is gezet. Kun jij eigenlijk niets anders dan anderen woorden in hun mond leggen ? En trouwens niet enkel in die van mij.


Dat heet van mening verschillen. Met deze nuance dat ik me beleefd kan uitdrukken zonder te schelden.

Hoeveel van die goedkope telecombedrijven gaan er denk ik nog overblijven denk je aan de huidige situatie? Heb je ooit al eens met die bedrijven gepraat ? Heb je er enig idee hoeveel moeilijkheden die bedrijven hebben. Ik heb weet van één populaire alternatieve provider die desondanks de populariteit van hun diensten door al die Belgacom leutigheden toenadering heeft moeten zoeken tot andere bedrijven die het ironisch ook met moeite overleven. De situatie is velen voor die bedrijven onhoudbaar. Blijft de vraag hoelang we nog gaan kunnen genieten van keuze.

EN DAT IS DE REALITEIT MIJN BESTE. Gaan we het nu zoals uw vriendje nog eens hebben over werkgelegenheid ? Neen, dacht het niet hé.


En het is natuurlijk die ene alternatieve provider die je als bron refereert neem ik aan? Nu is mijn vraag: waarom vertellen zij de waarheid en 'liegt' Belgacom? Of is het 'arrogant' dat ik niet bij voorbaat zonder meer alles voor waarheid aanneem wat ik 'ergens' opvang?

Bergie:
Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen, Silence...
Ik vind dat je gelijk hebt, en ik ben zeker en vast niet de enige.
Ik heb de indruk dat er hier gewoon een paar marionetten van Belgacom in het potje zitten te roeren met nep argumenten in onvervalste Jan Margot stijl...


De ene citeert het BIPT, de andere verschillende online opinies. Geloof jij maar alles wat je leest, ik ben er van overtuigd dat er ook nog kritische geesten bestaan die met gefundeerde kritiek afkomen die ze ook nog eens kunnen staven, zonder daarom hopen losse flodders af te schieten gewoon om maar te kunnen bekritiseren.

Ik woon trouwens ook niet alleen en de rest van het gezin heeft geen business abbo op het werk. Het is trouwens wanneer je met meerdere onder één dak woont je merkt hoe beperkt en duur die abonnementen eigenlijk zijn.


Wie weet heb je een gezinskorting! Laat me toch even opmerken (de hoofdletters laat ik bewust achterwege, ik heb geen nood aan manipulatieve zinsconstructies om me uit te drukken) dat je hier klaagt over de prijs van je internetabbo! Aangezien je een degou hebt van Belgacom, neem ik aan dat je elders een internetabbo hebt. Blijkbaar valt de abbo kost van een telefoonlijn weg binnenkort, dus je kosten dalen. Hopelijk dalen ze voldoende, want binnenkort kun je dus enkel klagen bij/over jou leverancier, ipv te klagen over allerhande limieten en tarieven waar je geeneens gebruik van maakt. Zo kan ik me ook expert gaan noemen!

Tot slot: dit 'vriendje' apprecieert dat je niet meer reageert. Persoonlijk vraag ik me af hoe je op je werk meningsverschillen oplost. Gooi je raw coppers naar je collega's?
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

Goendi schreef:
Vakliteratuur heb je bji mijn weten niet geselecteert, enkel artikels op internetsites.

En ja het bevestigd wat je zegt.


Iemand die duidelijk niet genoeg onderwijs genoten heeft om zelfs nog maar de elementairste spellingsregels te kennen, kunnen we hier moeilijk nog ernstig nemen, nietwaar... :roll:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Er staat normaal geen komma voor nietwaar, en een vraagteken er achter. Muggezifterij draagt evenmin bij ten gronde toch?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Goendi schreef:Kranten zijn nderdaad studies en rapporten. Vakliteratuur heb je bji mijn weten niet geselecteert, enkel artikels op internetsites. Zo kan ik ook opinie maken... Wat de blindheid betreft, ik heb ze stuk voor stuk gelezen. En ja het bevestigd wat je zegt. Welnu, waar zijn de studies? Conclusies baseer je niet op een artikel. Als je op identieke manier je werk doet, dan hoop ik dat je nog klanten kan overhouden. Nu ja, verkopen kun je zo allezins, je maakt gewoon elkeen wijs dat een krantenartikel per definitie feiten zijn.

*zucht* buiten het feit dat datanews eigenlijk nog een serieus IT blad is. Misschien zelf het IT blad had ik u ook een link gegeven naar de rapporten van gartner. Gartner is geen krant. Het is een gerenomeerd internationaal onderzoeksbureau gespecialiseerd in technology. De EU is bij mijn weten geen krant. Ik vind het verbazend dat je als IT consultant dat niet eens weet!

Dat heet van mening verschillen. Met deze nuance dat ik me beleefd kan uitdrukken zonder te schelden.

Ik verschil hier met veel mensen van mening op dit forum over diverse zaken, al vaakzelf eens het onderspit moeten delven - zie de realroot discussie r6832 had gelijk , ik niet ) maar bij hen leid het nooit tot schelden. Dit is mss zelf de eerste keer in god zeker 6 jaar en ik mag doodvallen als het geen waar is. Misschien omdat het men hen ook aangenaam discussieren is op een bepaald niveau? Ja, zelfs diegene die een andere mening zijn toebedeeld. Spellingsfouten of niet.

En het is natuurlijk die ene alternatieve provider die je als bron refereert neem ik aan? Nu is mijn vraag: waarom vertellen zij de waarheid en 'liegt' Belgacom? Of is het 'arrogant' dat ik niet bij voorbaat zonder meer alles voor waarheid aanneem wat ik 'ergens' opvang?

Het is nergens opvangen het is direct van de bron mijn beste en dan heb ik het niet over iemand die bij de helpdesk werkt. En nope het zijn er ironisch genoeg meerdere, concurrenten van elkaar die telkenmale hetzelfde zeggen. Toeval ? Is het toeval dat een onderszoekbureau ook tot die conclusie komt. Is het toeval dat wat in die rapporten staat ook weerklinken bij die diverse ISP's ?

Weet je ik ga eens een voorbeeld geven. Een kleine ISP met 50.000 klanten betaald jaarlijks 6.600.000€ aan Belgacom voor de local loop. Dat is 3 miljoen € te veel of in oude belgische frank 120 miljoen bef. 11€ versus 6€ (beraamde kost door een onafhankelijk onderzoeksbureau)

De ene citeert het BIPT, de andere verschillende online opinies. Geloof jij maar alles wat je leest, ik ben er van overtuigd dat er ook nog kritische geesten bestaan die met gefundeerde kritiek afkomen die ze ook nog eens kunnen staven, zonder daarom hopen losse flodders af te schieten gewoon om maar te kunnen bekritiseren.

Als het betrouwbare bronnen zijn wel ja... . Maar in uw opzicht is geen enkele bron te betrouwen. Want gartner en datanews , de eu zijn eigenlijk kranten. Dus ja why bother.

Tot slot: dit 'vriendje' apprecieert dat je niet meer reageert. Persoonlijk vraag ik me af hoe je op je werk meningsverschillen oplost. Gooi je raw coppers naar je collega's?
Nope maar ik werk dan ook niet met over de paard getilde "consultants" met een air van hier tot in mexico die nog niet eens het verschil kennen tussen een krant en mss zelf de authoriteit op gebied van onderzoek en advies over technologie. Je weet toch wat elke serieuze IT'er zo denkt over consultants ? Wel je doet het negatieve beeld trouwens alle eer aan.

Maar wees gerust in deze thread ga je mij niet meer horen want ben het moe. Als ge nog iets wilt toevoegen ofzo je doet maar.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Dit zou een schitterende zaak zijn voor de consument.
- Iemand die nu klant is bij een alternatieve operator krijgt constant reclame meegestuurd om over te schakelen naar met de gesprekken naar Belgacom, of hij dat nu wil of niet. Deze reclame voor de gesprekken opsturen kost niets, want het zit toch bij het factuur van het abonnementsgeld.
- Bij overschakeling naar een alternatieve operator vergeet men bij belgacom al eens de deactivatie van de tariefplannen door te voeren of men zet extra tariefplannen op het abonnement terwijl de klant helemaal geen gesprekken meer heeft via Belgacom.
- Een van de belangrijkste zaken waarom een klant liever geen alternatieve operator wil is het feit dat hij met 2 facturen zit.
- Dan spreek ik nog niet over het feit dat een alternatieve operator zelf zal kunnen bepalen hoeveel zij vragen voor het abonnementsgeld. Als dit lager ligt schakelen de mensen al sneller over.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

*zucht* buiten het feit dat datanews eigenlijk nog een serieus IT blad is. Misschien zelf het IT blad had ik u ook een link gegeven naar de rapporten van gartner. Gartner is geen krant. Het is een gerenomeerd internationaal onderzoeksbureau gespecialiseerd in technology. De EU is bij mijn weten geen krant. Ik vind het verbazend dat je als IT consultant dat niet eens weet!


Hmm, de EU stond niet tussen u links. Mogelijk geciteert ja, maar niet als link. Voorts is "Le Monde" ook een kwaliteitskrant, maar bij sommige van hun bronnen kun je ook grote vraagtekens plaatsen bij de interpretatie van die gegevens. En dat is dus waarom ik niet zonder meer afga op een artikel, of het nu gerenomeerd is of niet. Me dunkt dat als ik al IT consultant zou zijn, het geen goede zaak zou zijn om blindelings af te gaan op lectuur omdat ik ze op hun reputatie betrouw, om achteraf te mogen vertellen dat ik het niet 'double checked' had.

Ik verschil hier met veel mensen van mening op dit forum over diverse zaken, al vaakzelf eens het onderspit moeten delven - zie de realroot discussie r6832 had gelijk , ik niet ) maar bij hen leid het nooit tot schelden. Dit is mss zelf de eerste keer in god zeker 6 jaar en ik mag doodvallen als het geen waar is. Misschien omdat het men hen ook aangenaam discussieren is op een bepaald niveau? Ja, zelfs diegene die een andere mening zijn toebedeeld. Spellingsfouten of niet.


Wat er ook van is, schelden en tieren om je standpunt door te drukken is laag bij de grond. Als een discussie of meningsverschil u niet zint zijn er andere manieren om U uit te drukken. Om dan even te vertellen dat 'discussieren aangenaam is tot op een bepaald niveau' is redelijk ironisch: in deze situatie zou ik dat eerder kunnen inroepen. Scheldtirrades staan doorgaans niet vermeld tussen de agendapunten van correcte debatten.

Het is nergens opvangen het is direct van de bron mijn beste en dan heb ik het niet over iemand die bij de helpdesk werkt. En nope het zijn er ironisch genoeg meerdere, concurrenten van elkaar die telkenmale hetzelfde zeggen. Toeval ? Is het toeval dat een onderszoekbureau ook tot die conclusie komt. Is het toeval dat wat in die rapporten staat ook weerklinken bij die diverse ISP's ?


Dus uw bron is een werknemer van het 'gedupeerde bedrijf'. Of neen sorry, méérdere gedupeerde bedrijven. Laat me toestaan dat ik ze wraak, en verzoek om een onafhankelijke bron te raadplegen. Hiermee claim ik hoegenaamd niet dat ze bij voorbaat ongelijk hebben, maar ik ken evengoed voorbeelden die in hun nadeel spreken. Zo weet ik uit persoonlijke ervaring dat deze concurrenten hun helpdesken met plezier laten doorverwijzen naar Belgacom voor hun lijnproblemen, waarop ik ze dan steevast kan duidelijk maken dat ik niets te zien heb met Belgacom en zij zélf contact moeten opnemen. Probleem is dat als na reparatie van het lijnprobleem zou blijken dat zij zich vergist hebben, zij moeten opdraaien voor de onnodige kosten. En dus verkiezen zij om de klant door te verwijzen, aangezien ze het niet aan hem kunnen doorrekenen wanneer zij uit hun analyse concluderen dat het om een lijnfout gaat. Toegegeven dit zijn geen feiten, maar het lijkt mij een logische verklaring voor het 'waarom' van dat doorverwijzen. Maar goed, niet iedereen weet dat Belgacom van het BIPT hoegenaamd geen enkele actie mag ondernemen voor een product dat niet van hun is, zonder uitdrukkelijke vraag van de begunstigde. Welnu, als die 'helpdesken' zo'n zaken vertellen aan hun eigen klanten en die klanten als dusdanig in de kou laten staan, waarom moet ik dan blindelings afgaan op wat ze over andere onderwerpen verklaren? Zijn ze dan wel goed geinformeerd? Of krijgen zij een hoop propaganda mee die ze gestuurd doorgeven teneinde de klanten professioneel af te kunnen wimpelen indien nodig?

Weet je ik ga eens een voorbeeld geven. Een kleine ISP met 50.000 klanten betaald jaarlijks 6.600.000€ aan Belgacom voor de local loop. Dat is 3 miljoen € te veel of in oude belgische frank 120 miljoen bef. 11€ versus 6€ (beraamde kost door een onafhankelijk onderzoeksbureau)


Dat betwist ik dus niet. Ik geef toe dat 11 euro in die situatie te veel is. Maar laat me toch even een vraagteken plaatsen bij uw rekenkunsten, en wederom uw kritische geest als het om bronnen gaat: 11€ x 50.000 = 550.000€. Je vergelijkt die kost dus met het egbruik van de 'local loop', en die kostprijs bedraagt 6.600.000€. Nu is uiteraard mijn vraag: wat houdt die kostprijs in? En hoe kom jij aan 3.000.000€ té veel als je vervolgens op 3.600.000€ uitkomt? Als ik dat uitreken (6€ x 50.000), dan kom ik aan 300.000€.

Nope maar ik werk dan ook niet met over de paard getilde "consultants" met een air van hier tot in mexico die nog niet eens het verschil kennen tussen een krant en mss zelf de authoriteit op gebied van onderzoek en advies over technologie. Je weet toch wat elke serieuze IT'er zo denkt over consultants ? Wel je doet het negatieve beeld trouwens alle eer aan.

Maar wees gerust in deze thread ga je mij niet meer horen want ben het moe. Als ge nog iets wilt toevoegen ofzo je doet maar.


Een serieuze IT-er documenteert en analyseert gegevens. Hij gaat deze vervolgens toetsen aan de werkelijkheid en legt zijn bevindingen er naast. Tot slot zal hij er een conclusie aan koppelen en deze suggereren aan zijn oversten. Een serieuze IT-er zal zich dus bijgevolg baseren op de overeenkomsten tussen zijn bronnen (vakliteratuur) en zijn test-omgeving om conclusies te trekken. Zo'n methode zal hem overigens een hoop werk besparen, aangezien nonchalance op het gebied van research nefaste gevolgen kan hebben voor de werking. Terzijde, ik ken juist wel het verschil tussen een krant en een authoriteit. Daarmee dat ik dus refereer naar het BIPT. Misschien een idee voor uitbreiding van uw 'vakliteratuur'?

Maar wees gerust in deze thread ga je mij niet meer horen want ben het moe. Als ge nog iets wilt toevoegen ofzo je doet maar.


Dat is inderdaad gemakkelijk. Net nu ik vraagtekens plaats bij uw bronselectie, en de bal terugkaats. Neem nu dat cijfervoorbeeld: persoonlijk vind ik dat pas een écht loos argument. Zoiets noem ik pas propaganda van een IT consultant. Gooi even rap paar cijfers, niemand controleert ze toch. En net dat is waarom ik dus niet per direct op bronnen afga: ook bronnen maken fouten.

Dit zou een schitterende zaak zijn voor de consument.
- Iemand die nu klant is bij een alternatieve operator krijgt constant reclame meegestuurd om over te schakelen naar met de gesprekken naar Belgacom, of hij dat nu wil of niet. Deze reclame voor de gesprekken opsturen kost niets, want het zit toch bij het factuur van het abonnementsgeld.
- Bij overschakeling naar een alternatieve operator vergeet men bij belgacom al eens de deactivatie van de tariefplannen door te voeren of men zet extra tariefplannen op het abonnement terwijl de klant helemaal geen gesprekken meer heeft via Belgacom.
- Een van de belangrijkste zaken waarom een klant liever geen alternatieve operator wil is het feit dat hij met 2 facturen zit.
- Dan spreek ik nog niet over het feit dat een alternatieve operator zelf zal kunnen bepalen hoeveel zij vragen voor het abonnementsgeld. Als dit lager ligt schakelen de mensen al sneller over.


Dergelijke verkoopstaktieken zijn inderdaad niet kunnen. Ik neem aan dat ze niet bewust tariefplannen vergeten aan te passen, maar evenmin daarvoor is er een mogelijke verantwoording te vinden die iets dergelijks zou goedpraten. Mischien een voorbeeld nemen aan Steven Silence. Hij somt een aantal onderbouwde argumenten op waar hij overschot van gelijk mee heeft. Dat is wat ik noem een nuchtere analyse!
mobaonthemoon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2006, 11:47

Twee vraagjes tussendoor: Worden al die All in one formules dan niet overbodig en heb je die speciale boxen van bijvoorbeeld Scarlet en Tele2 dan niet meer nodig om zowel te kunnen bellen als te internetten ?


Groetjes, Bart
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mobaonthemoon schreef:Twee vraagjes tussendoor: Worden al die All in one formules dan niet overbodig en heb je die speciale boxen van bijvoorbeeld Scarlet en Tele2 dan niet meer nodig om zowel te kunnen bellen als te internetten ?


Groetjes, Bart

Toch wel: de telefonie van Scarlet en Tele2 en Dommel gaan niet over het telefoonnetwerk, maar over het Internet (VoIP); er moet dus een 'convertor' zitten tussen je telefoon en het Internet. Als je een Grandstream of Cisco VoIP-telefoon neemt heb je in theorie zo geen 'box' nodig.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wil dit dan ook zeggen dat men internet kan nemen zonder telefoon abonnement !?

want dan lang leve voip :p
mobaonthemoon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2006, 11:47

meon schreef:
mobaonthemoon schreef:Twee vraagjes tussendoor: Worden al die All in one formules dan niet overbodig en heb je die speciale boxen van bijvoorbeeld Scarlet en Tele2 dan niet meer nodig om zowel te kunnen bellen als te internetten ?


Groetjes, Bart

Toch wel: de telefonie van Scarlet en Tele2 en Dommel gaan niet over het telefoonnetwerk, maar over het Internet (VoIP); er moet dus een 'convertor' zitten tussen je telefoon en het Internet. Als je een Grandstream of Cisco VoIP-telefoon neemt heb je in theorie zo geen 'box' nodig.


Maar je kan nu toch abo. betalen aan Belgacom en via Tele2 bellen en dit gebeurt via de gewone telefoonlijn daar je daar geen Easybox voor nodig hebt. Als je vanaf dan je abo. aan Tele2 kan/moet betalen, heb je toch ook een All in one formule. Op vlak van telefonie , bedoel ik.
Of zit ik hier volledig verkeerd !
Nicolrog
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:42

_rEuTeL_ schreef:
Vieten schreef:Mensen wonen hier meer verspreid: meer (kleinere) centrales = meer gebouwen te onderhouden.

Pardon?? België is één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, en dan zijn nog niet alle streken beschikbaar voor adsl...
Meer kleinere centrales mijn anus dus.


De dekking inzake ADSL op de Belgacomcentrales is 100% over het ganse grondgebied!!! Ik ben wel een ex-medewerker van Belgacom (divisie Carrier) en weet dus heel goed waarover ik het heb.
Nicolrog
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:42

Heel die heisa over onheuse praktijken vanwege Belgacom inzake aanrekenen van te hoge tarieven voor één en ander gaan voorbij aan de initiële bedoeling van het groenboek van de Europese Commissie die destijds de barrières wou laten wegnemen opdat andere alternatieve operatoren zouden kunnen op de markt komen. Wel die vrijmaking is er gekomen. Welgeteld één operator (Telenet) heeft z'n eigen netwerk ontplooid en dan nog via partnering met de TV-distributienetwerken. Enkele anderen hebben het geprobeerd en hebben hier en daar een stukje eigen netwerk liggen (Colt Telecom bijv.). De alternatieve operatoren waar we vandaag mee te maken hebben zijn de 'tafelspringers' die in feite geen € investering wensen te doen en aan wie Belgacom zijn netwerk dan maar welwillend zou moeten afstaan. Om bij een klant te geraken heb je nog altijd een 'local loop' nodig, die zou Belgacom inderdaad aan kostprijs kunnen doorgeven aan de andere provider maar dan zal die kostprijs niet veel lager liggen dan het huidige huurgeld. Vergeet niet dat een alternatieve operator ook kosten dient te dragen om de 'local loops' centrale per centrale over te nemen. Hij dient ter plekke zogenaamde interconnectie-apparatuur te plaatsen. Doet hij dat niet dan kan hij aan Belgacom vragen om het backbone-transport tussen de centrales te doen... dat gebeurt uiteraard niet gratis!!!
Dat Belgacom de VDSL voor zich houdt is volkomen normaal en gerechtvaardigd!!! Ik verklaar: het gaat om gloednieuwe investeringen waarvan de kosten volledig los staan van de rest van het netwerk en waar de andere operatoren dus geen claims op historische gronden kunnen laten gelden qua verplichte sharing door de incumbant operator.
Dan hadden ze maar zelf een VDSL-netwerk moeten ontplooien, simpel as that! Belgacom zal wettelijk gezien zelfs nooit kunnen verplicht worden om die VDSL te sharen, anders waren ze er zelfs nooit aan begonnen. Waar zijn die andere operatoren nu? Belgacom experimenteert heden ten dage zelfs met een transmissietechniek die nog hogere bandbreedtes zal toelaten, the sky is the limit!!!?
Dat ADSL2+ niet gewenst was door Belgacom is evenzeer terecht. Belgacom wilde zelf niet investeren in de extra DSLAM's, dus mochten de alternatieve operatoren als ze dat al wilden die kosten zelf dragen... resultaat: ineens waren ze niet meer geïnteresseerd toen ze die investering zelf moesten betalen. Bovendien zorgt de ADSL2+ voor onnodige problemen inzake near-end en far-end fetch: de capaciteit in een lokale kabel om breedbanddiensten aan te bieden zou ineens met 40 à 50 % teruglopen. Een voorbeeld: een lokale wijkkabel die 200 paar draadjes bevat zou dan ineens maar een 100 à 120 paren meer beschikbaar hebben voor breedband. Of hoe een egoïstische kaste van gebruikers die koste wat kost ADSL2+ wensen de andere gebruikers kortwieken.
O ja, in Nederland en Frankrijk zou breedband goedkoper zijn. Jawel hoor, maar dan zullen we maar zwijgen van de dekkingsgraad over het grondgebied en tevens over de snelheid van die BB. Die is in niets te vergelijken met wat je hier in België aangeboden krijgt. En dan het invoeren van datalimieten per maand. Denk je nu echt dat de internationale internetbandbreedte die een provider nodig heeft om z'n klanten te bedienen gratis wordt weggegeven? Ook hier zijn investeringen nodig om zich op internet-X-changes aan te sluiten. Ik weet dat Belgacom zelf dergelijke capaciteit op z'n eigen transatlantisch netwerk doorverhuurt aan concurrenten, die er uiteraard voor betalen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Begin niet over die dekkingsgraad, je vergelijkt een land dat amper op de kaart te zien is met landen waar je niet naast kan zien ! Dat de dekkingsgraad niet volledig is kan ik inkomen ! Trouwens BGC heeft praktisch niks moeten bijdragen aan deze dekkingsgraad die hadden ze al !

Buiten het feit dat ze hun centrales adsl geschikt moesten maken hebben ze eigenlijk weinig gedaan, dat en VDSL en trouwens VDSL is amper ergens beschikbaar, laten we het zo bekijken kwa dekkingsgraad in VDSL kan amper iemand gebruik maken van deze technologie. Ja, zelfs in grootsteden (als ik het zo mag noemen) als antwerpen is deze niet overal beschikbaar !

Hoeveel zou de dekking zijn in VDSL, 5% misschien !? In mijn ogen is dit nog altijd een piloot projectje..
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Nicolrog schreef:Heel die heisa over onheuse praktijken vanwege Belgacom inzake aanrekenen van te hoge tarieven voor één en ander gaan voorbij aan de initiële bedoeling van het groenboek van de Europese Commissie die destijds de barrières wou laten wegnemen opdat andere alternatieve operatoren zouden kunnen op de markt komen. Wel die vrijmaking is er gekomen. Welgeteld één operator (Telenet) heeft z'n eigen netwerk ontplooid en dan nog via partnering met de TV-distributienetwerken. Enkele anderen hebben het geprobeerd en hebben hier en daar een stukje eigen netwerk liggen (Colt Telecom bijv.). De alternatieve operatoren waar we vandaag mee te maken hebben zijn de 'tafelspringers' die in feite geen € investering wensen te doen en aan wie Belgacom zijn netwerk dan maar welwillend zou moeten afstaan. Om bij een klant te geraken heb je nog altijd een 'local loop' nodig, die zou Belgacom inderdaad aan kostprijs kunnen doorgeven aan de andere provider maar dan zal die kostprijs niet veel lager liggen dan het huidige huurgeld. Vergeet niet dat een alternatieve operator ook kosten dient te dragen om de 'local loops' centrale per centrale over te nemen. Hij dient ter plekke zogenaamde interconnectie-apparatuur te plaatsen. Doet hij dat niet dan kan hij aan Belgacom vragen om het backbone-transport tussen de centrales te doen... dat gebeurt uiteraard niet gratis!!!
Dat Belgacom de VDSL voor zich houdt is volkomen normaal en gerechtvaardigd!!! Ik verklaar: het gaat om gloednieuwe investeringen waarvan de kosten volledig los staan van de rest van het netwerk en waar de andere operatoren dus geen claims op historische gronden kunnen laten gelden qua verplichte sharing door de incumbant operator.
Dan hadden ze maar zelf een VDSL-netwerk moeten ontplooien, simpel as that! Belgacom zal wettelijk gezien zelfs nooit kunnen verplicht worden om die VDSL te sharen, anders waren ze er zelfs nooit aan begonnen. Waar zijn die andere operatoren nu? Belgacom experimenteert heden ten dage zelfs met een transmissietechniek die nog hogere bandbreedtes zal toelaten, the sky is the limit!!!?
Dat ADSL2+ niet gewenst was door Belgacom is evenzeer terecht. Belgacom wilde zelf niet investeren in de extra DSLAM's, dus mochten de alternatieve operatoren als ze dat al wilden die kosten zelf dragen... resultaat: ineens waren ze niet meer geïnteresseerd toen ze die investering zelf moesten betalen. Bovendien zorgt de ADSL2+ voor onnodige problemen inzake near-end en far-end fetch: de capaciteit in een lokale kabel om breedbanddiensten aan te bieden zou ineens met 40 à 50 % teruglopen. Een voorbeeld: een lokale wijkkabel die 200 paar draadjes bevat zou dan ineens maar een 100 à 120 paren meer beschikbaar hebben voor breedband. Of hoe een egoïstische kaste van gebruikers die koste wat kost ADSL2+ wensen de andere gebruikers kortwieken.
O ja, in Nederland en Frankrijk zou breedband goedkoper zijn. Jawel hoor, maar dan zullen we maar zwijgen van de dekkingsgraad over het grondgebied en tevens over de snelheid van die BB. Die is in niets te vergelijken met wat je hier in België aangeboden krijgt. En dan het invoeren van datalimieten per maand. Denk je nu echt dat de internationale internetbandbreedte die een provider nodig heeft om z'n klanten te bedienen gratis wordt weggegeven? Ook hier zijn investeringen nodig om zich op internet-X-changes aan te sluiten. Ik weet dat Belgacom zelf dergelijke capaciteit op z'n eigen transatlantisch netwerk doorverhuurt aan concurrenten, die er uiteraard voor betalen.


Tiens, maar adsl2+ ligt er toevallig wel al waar het BGC goed uitkomt (bgctv)? En vasthouden aan middeleeuwse limieten is ronduit belachelijk, dat is doen alsof er geen enkele evolutie is op het gebied van internet in de laatste 10 jaar... En 36 uur pesterijen zijn nog minder nodig. Er zijn genoeg redenen om BGC grondig te haten voor de status quo die ze netjes in stand houden.
Ook het argument van "de alternatieve isp moet zelf maar een netwerk uitbouwen" is gewoonweg achterbaks. Hoe wil je dat die daar nog kapitaal voor overhouden als zij al 17€ per klant moeten betalen aan de monopolist als ze een totaalpakket (abonnement inbegrepen) willen aanbieden. Belgacom heeft een mooie erfenis gekregen en verdient er pakken geld aan, en je moet niet proberen beweren dat dit onjuist is (als ze op een dergelijke schaal kunnen investeren en geld buitenkieperen, dan hebben ze een fenomenaal spaarboekje).

Ik zat gisteren op de metro in Parijs: adsl2+ zonder limiet, 1Gb webspace, digitale tv (zonder idiote encryptie) met +200 kanalen, gratis telefonie naar 28 bestemmingen voor.... 30 EURO! Moet ik u godverdomme mijn factuur van Belgacom eens tonen??? En dan krijg ik maar een miezerige aalmoes in vergelijking met de Fransen. Ik wordt er kotsmisselijk van om dan die nonsens te lezen van Belgacom schoothondjes, die doen alsof het niet anders kan. Het bewijs is er, het Belgische model is een fenomenale klucht. En er zijn er die pakken poen scheppen dankzij die klucht, en dan ook zorgen die mooi in stand gehouden wordt.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Nicolrog schreef:Heel die heisa over onheuse praktijken vanwege Belgacom inzake aanrekenen van te hoge tarieven voor één en ander gaan voorbij aan de initiële bedoeling van het groenboek van de Europese Commissie die destijds de barrières wou laten wegnemen opdat andere alternatieve operatoren zouden kunnen op de markt komen. Wel die vrijmaking is er gekomen. Welgeteld één operator (Telenet) heeft z'n eigen netwerk ontplooid en dan nog via partnering met de TV-distributienetwerken. Enkele anderen hebben het geprobeerd en hebben hier en daar een stukje eigen netwerk liggen (Colt Telecom bijv.). De alternatieve operatoren waar we vandaag mee te maken hebben zijn de 'tafelspringers' die in feite geen € investering wensen te doen en aan wie Belgacom zijn netwerk dan maar welwillend zou moeten afstaan. Om bij een klant te geraken heb je nog altijd een 'local loop' nodig, die zou Belgacom inderdaad aan kostprijs kunnen doorgeven aan de andere provider maar dan zal die kostprijs niet veel lager liggen dan het huidige huurgeld. Vergeet niet dat een alternatieve operator ook kosten dient te dragen om de 'local loops' centrale per centrale over te nemen. Hij dient ter plekke zogenaamde interconnectie-apparatuur te plaatsen. Doet hij dat niet dan kan hij aan Belgacom vragen om het backbone-transport tussen de centrales te doen... dat gebeurt uiteraard niet gratis!!!
Dat Belgacom de VDSL voor zich houdt is volkomen normaal en gerechtvaardigd!!! Ik verklaar: het gaat om gloednieuwe investeringen waarvan de kosten volledig los staan van de rest van het netwerk en waar de andere operatoren dus geen claims op historische gronden kunnen laten gelden qua verplichte sharing door de incumbant operator.
Dan hadden ze maar zelf een VDSL-netwerk moeten ontplooien, simpel as that! Belgacom zal wettelijk gezien zelfs nooit kunnen verplicht worden om die VDSL te sharen, anders waren ze er zelfs nooit aan begonnen. Waar zijn die andere operatoren nu? Belgacom experimenteert heden ten dage zelfs met een transmissietechniek die nog hogere bandbreedtes zal toelaten, the sky is the limit!!!?
Dat ADSL2+ niet gewenst was door Belgacom is evenzeer terecht. Belgacom wilde zelf niet investeren in de extra DSLAM's, dus mochten de alternatieve operatoren als ze dat al wilden die kosten zelf dragen... resultaat: ineens waren ze niet meer geïnteresseerd toen ze die investering zelf moesten betalen. Bovendien zorgt de ADSL2+ voor onnodige problemen inzake near-end en far-end fetch: de capaciteit in een lokale kabel om breedbanddiensten aan te bieden zou ineens met 40 à 50 % teruglopen. Een voorbeeld: een lokale wijkkabel die 200 paar draadjes bevat zou dan ineens maar een 100 à 120 paren meer beschikbaar hebben voor breedband. Of hoe een egoïstische kaste van gebruikers die koste wat kost ADSL2+ wensen de andere gebruikers kortwieken.
O ja, in Nederland en Frankrijk zou breedband goedkoper zijn. Jawel hoor, maar dan zullen we maar zwijgen van de dekkingsgraad over het grondgebied en tevens over de snelheid van die BB. Die is in niets te vergelijken met wat je hier in België aangeboden krijgt. En dan het invoeren van datalimieten per maand. Denk je nu echt dat de internationale internetbandbreedte die een provider nodig heeft om z'n klanten te bedienen gratis wordt weggegeven? Ook hier zijn investeringen nodig om zich op internet-X-changes aan te sluiten. Ik weet dat Belgacom zelf dergelijke capaciteit op z'n eigen transatlantisch netwerk doorverhuurt aan concurrenten, die er uiteraard voor betalen.


Je vergeet wel in heel je betoog dat Belgacom VDSL voor de helft met belastingsgeld financiert, ergo zullen ze VDSL na verloop van tijd wel moeten openstellen. Ze hebben nu gewoon een monopolie van het BIPT gekregen, dat is echter tijdelijk.

Je vergeet ook te vermelden dat Belgacom een volledige telefonie-infrastructuur heeft gekregen, een infrastructuur die ook volledig met belastingsgeld is gebouwd en gemoderniseerd en tegenwoordig al afgeschreven voor het grootste stuk in de boeken. Een voordeel waar geen enkel commerciëel bedrijf aan kan tippen.

Om dus jouw "simple as that" statement te volgen: als een alternatieve operator een volledig netwerk uit de grond wil stampen (of beter: in de grond wil steken) stel ik voor dat de overheid dit dan ook volledig voor hem betaalt - je weet wel, graafwerken, centrales e.d. - om iedereen met gelijke middelen te laten beginnen. Daarna moet de operator dan maar zelf de verdere ontwikkeling financieren.

Of we privatiseren Belgacom volledig, ontnemen BGC, Telenet & Chello hun infrastructuur en steken dat in een aparte volledige privé firma zodat infrastructuur & content volledig gescheiden worden. Dan speelt iedereen met gelijke wapens.

Zoals je ziet, reality ain't as simple as that.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Amaai wat een gezever hier
Oke Belgacom en Telenet hun infrastructuur is betaald met overheidsgeld = geld van ons
Maar je vergeet ook dat Belgacom ieder jaar nog een stuk terugstort van hun winst naar de staat daarentegen Telenet niks
Ik geloof dat veel mensen hier dezelfde toestand zoals in de Amerika willen en zelfs sommige politiekers
Alles naar privebedrijven en dan gaan we eens zien wat alles dan wel zal kosten op termijn en hoe de service zal zijn
Voorbeelden genoeg van privatisering in de omringende landen en hoe het daar is verlopen
Veel zaken lopen fout met overheidsbedrijven maar kijk eens goe waardoor en een van de oorzaken zijn de politiekers
Gezonde concurrentie mag en moet er zijn maar de prive bedrijven die mee de kar op willen springen moeten ook bereid zijn een deel van de vroegere kosten te betalen
Misschien moet da deel dat men betaald maar rechtstreeks naar de staat gaan
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Lion schreef:Maar je vergeet ook dat Belgacom ieder jaar nog een stuk terugstort van hun winst naar de staat daarentegen Telenet niks.


Terugstorten? Als je bedoelt een dividend dat is iets waar elke aandeelhouder recht op heeft als dat wordt uitgekeerd en eigen aan elke firma. Als je bedoelt belastingen dat betaalt elke firma (als ze winst maakt). Voor de rest storten ze niks terug en ze gewoon zoals elke firma.

Lion schreef:Voorbeelden genoeg van privatisering in de omringende landen en hoe het daar is verlopen


Geef er eens een paar die op Internet Service Providers slaan. In Frankrijk, NL, DE & UK is dat precies toch allemaal vlot gegaan. Of vergelijk je appelen moet peren en pak je er de Britse spoorwegen bij?

Lion schreef:Gezonde concurrentie mag en moet er zijn maar de prive bedrijven die mee de kar op willen springen moeten ook bereid zijn een deel van de vroegere kosten te betalen


Vandaag doen ze dat al meer dan behoorlijk. Raw copper kost namelijk veel te veel aan andere ISPs en in de boeken van Belgacom zijn al die lijnen al lang afgeschreven. Al die winst wordt dan belast en gaat naar ons vadertje staat.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Moesten ze hier de Europese regels volgen, dan zou de politiek veel inkomsten mislopen. Hier in België passen ze de Europese regels aan hun behoefte. Het zal hun worst wezen of ze deze of gene Europese regel overtreden. Na een Europese veroordeling volgt meestal toch geen effectieve straf. Europa is slechts een leeuw zonder tanden. De Belgische politici zijn wel jaknikkers, maar daar blijft het ook bij...
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Belgacom is niet efficiënt genoeg. Ze zitten nog met de helft van statutairen die vroeger bij de RTT werkten. Die mensen kunnen niet werken aan de maatstaven van een professioneel/privaat bedrijf.

Zoals ieder persoon heeft ook elk bedrijf zijn beperkingen. Belgacom zou iets moois kunnen zijn of worden, maar er loopt imo veel mank.
Belgacom is ook te groot om slagvaardig te kunnen zijn, opgedeeld in divisies die niet weten wat met elkaar te doen. Laat staan dat ze ook nog beperkt worden in hun doen en laten door het BIPT, dat ergens zowel een zegen als een last is.

Ik wacht met ongeduld op de BELGISCHE privatisering en ook op de volledige llu van het netwerk, maar kgeloof niet dat er privébedrijven zijn die ooit zoveel techniekers kunnen aanwerven om het netwerk up to date te houden. Daarom zal iedere klant, privaat of rechtpersoon die een VVT kabel wil, altijd een beetje afhangen van Belgacom.

Geef Belgacom hier maar de volle laag, iedereen kiest voor de underdog, maar die zijn geen haar beter, waarom zouden we niet hetzelfde zeggen van Telenet die ook de hand boven het hoofd gehouden wordt door het BIPT en de vlaamse overheid (bang voor het faillisement?).

Eerst gaat België een uitbouw nodig hebben (concurrentie telecom) om aan de europese normen te voldoen en PAS dan zal er een revolutie komen zoals we hebben gezien in Nederland en andere omliggende landen...

Besluit; eigenlijk ligt het allemaal aan de Belg zelf. We zijn precies kuddedieren!
Goedkoper zal het uiteindelijk wel worden.
Mijn grootste vrees, en dat zie ik dagdagelijks; er wordt gewoon geen aandacht meer besteed aan de service; enkel harde cijfers die tellen nog.
Zo ook voor Belgacom, Telenet, Tele2/Versatel, Scarlet, Euphony, United telecom, en de nog vele andere wiens ogen enkel gericht zijn op uw portefeuille en echt niet op uw mooie ogen.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

1 april is al halve maand voorbij...
Merk ik verandering ? : Neen
Het zal weer een grap geweest zijn.. :roll:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

De deadline is naar ergens einde zomer 2007 verzet wegens problemen met de regulering...
Maar waarschijnlijk wordt het pas het einde van het jaar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Lion schreef:Amaai wat een gezever hier
Oke Belgacom en Telenet hun infrastructuur is betaald met overheidsgeld = geld van ons

Toch even duidelijk stellen: Telenet heeft de infrastructuur gekocht van de intercommunales. De gemeenten hebben indertijd via onze belastingen de infrastructuur betaald en hebben dankzij de verkoop ervan extra inkomsten gehad.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Toxeh schreef:De deadline is naar ergens einde zomer 2007 verzet wegens problemen met de regulering...
Maar waarschijnlijk wordt het pas het einde van het jaar.
Heb je hier ergens een bron voor? Ik zou nl wel willen weten wanneer ik bye bye BGC kan zeggen...
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Neen, helaas. Ik had gemeend het ergens gelezen te hebben, maar ik kan mij écht niet meer herinneren wanneer of waar. Anders zet ik er altijd mijn bronvermelding bij...

Misschien kan er eens bij het BIPT gecheckt worden?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Toxeh schreef:Misschien kan er eens bij het BIPT gecheckt worden?
Er werkt te weinig volk bij het BIPT om vragen van consumenten te beantwoorden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

localhost schreef:Er werkt te weinig volk bij het BIPT om vragen van consumenten te beantwoorden.
Plus het zijn juristen, geen technische specialisten of economisten. In de Towers in Brussel liggen ze absoluut niet wakker van het BIPT.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32


Je hoort wel eens de kritiek dat het BIPT te weinig mensen heeft voor zijn taken. Vraagt u meer middelen aan de volgende regering?

Van Heesvelde: 'We hadden een kaderuitbreiding gevraagd en een stuk ervan gekregen. Het personeelsaantal is nog altijd scherp maar om nu te zeggen dat we een groot tekort aan mensen hebben, dat gaat u me niet meer horen doen. Wat we nu gekregen hebben is, denk ik, aanvaardbaar. We hebben ook nog altijd redelijk wat middelen om externe consultants in te schakelen. Vorig jaar gebeurde dat voor 2 miljoen euro en dit jaar voor meer dan 1,5 miljoen. Ik vind dat verdedigbaar. Dat was immers hoofdzakelijk voor eenmalige opdrachten zoals marktanalyses en kostenmodellen. Nu die er zijn, is het zwaarste werk wat voorbij en is het terug meer een kwestie van bijhouden en actualiseren. Het zou dan ook niet efficiënt geweest zijn om voor dat werk extra personeel blijvend op de loonlijst te zetten. Uiteindelijk betaalt de sector daar ook voor.


Volledige interview kan je hier lezen
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Een derde dossier is dat van WLR of 'wholesale line rental' (het openbreken van een van de laatste monopolies van Belgacom, namelijk de verkoop van abonnementen voor telefoonlijnen op het net van Belgacom, red.). De gemeenschappen vinden dat zij daar ook voor bevoegd zijn in het kader van triple play, het gezamenlijk aanbieden van telefonie, breedband en televisie. Door dat standpunt kunnen we de maatregel niet langer eenzijdig opleggen.'
Blijkbaar is het zelfs niet tot de zomer uitgesteld, maar ligt heel de discussie nu op "gemeenschapsniveau" en wordt dus zoals de nachtvluchten een werk van heel lange adem.

Ik zou er persoonlijk zelfs voor 2010 niet meer op rekenen nu...

Een zeer interessant interview, bedankt gambit :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Toxeh schreef:
Een derde dossier is dat van WLR of 'wholesale line rental' (het openbreken van een van de laatste monopolies van Belgacom, namelijk de verkoop van abonnementen voor telefoonlijnen op het net van Belgacom, red.). De gemeenschappen vinden dat zij daar ook voor bevoegd zijn in het kader van triple play, het gezamenlijk aanbieden van telefonie, breedband en televisie. Door dat standpunt kunnen we de maatregel niet langer eenzijdig opleggen.'
Misschien kan de BIPT daarvoor eens bij haar Nederlandse collega OPTA te rade gaan, sinds 1994 ligt daar een studie over 'wholesale line rental' op het bureau, zie http://www.opta.nl/asp/nieuwsenpublicat ... sp?id=1481 .
Door het Europeesche kader zal de Belgische situatie niet zoveel afwijken.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Nederland heeft (naar mijn weten) maar 1 regering, en da's de federale.
Wij hebben:
Federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse regeringen... En blijkbaar valt dit stukje opeens onder gewestelijke bevoegdheid dan federale, met heel wat getouwtrek tot gevolg. En da's iets waar ze in Nederland zo geen last van hebben...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wij hebben dus 6 regeringen in totaal, met maar slechts 3 gewesten. :P Als dit een gewestelijke bevoegdheid wordt, dan hoop ik wel dat Vlaanderen minder medelijden heeft met Belgacom dan de federale.
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

Toxeh schreef: Wij hebben:
Federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse regeringen...
zoals lithion aangeeft hebben we in belgie 6 regeringen:
- federaal
- vlaams gewest & gemeenschap
- brussels hoofdstedelijk gewest
- waals gewest
- franstalige gemeenschap
- duitstalige gemeenschap

;)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

details... Maar mijn punt blijft :)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”