Beeldinstellingen resolutie 800 x 600

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
guido1
Starter
Starter

Hoi,

Om niet voortdurend van links naar rechts te scrollen moet ik op mijn 17inch scherm de instellingen zetten op 1024 x 768 normaal werk ik met 800 x 600

Is het niet mogelijk om te zorgen dat het forum ook met 800x600 kan gebruikt worden zonder dat ik voortdurend van links naar rechts moet scrollen? Ik zou je zeer dankbaar zijn.

Guido

[mod="SeNsEi Ze0n"]Ik heb je topic even in het juiste forum gezet[/mod]
Morgen wordt het beter.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

off topic:
800*600 op een 17" scherm??????

en nu on topic :)

ik dacht dat meon en the oddity ermee bezig waren (ben niet 100% zeker) ik leg het in ieder geval voor aan de rest van de crew
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, we zijn aan het kijken welke elementen van het menu bovenaan ergens anders geplaatst kunnen worden en hoe.

Maar wees gerust, het komt terug in orde.
Voorlopig is het dus nog even opzij scrollen.

Sorry voor de overlast, maar dat zou niet lang meer mogen duren.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dat ligt heel gevoelig eigenlijk.
We proberen zo goed mogelijk alles op 1024x786 te krijgen, maar zelfs dat is al niet altijd even gemakkelijk. Ik draai bvb een veel hogere resolutie en ik durf dan wel eens iets veranderen dat achteraf veel te veel plaats blijkt in te nemen.
In princiepe is het zo dat ik persoonlijk (en waarschijnlijk ook vele andere webmasters) 800x600 niet meer ondersteunen. Let wel, als ik iets makkelijk op 800x600 kan krijgen doe ik dat, maar als ik een te grote omweg moet maken om 800x600 te ondersteunen laat ik het meestal zo.
Er zijn (als ik even kijk in onze visitor logs) wel nog een hoop gebruikers die 800x600 gebruiken.
TheOddity heeft er daarom een punt van gemaakt om alles ook zo veel mogelijk op 800x600 te krijgen, dus je wens zal waarschijnlijk nog in vervulling gaan ;)
NuKeM
guido1
Starter
Starter

800*600 op een 17" scherm??????

Is dat zo abnormaal?

Als ik andere forums (van je collegas of concurenten) bezie mag dit geen probleem zijn.

In allegeval bedankt en ik hoop dat ik er niet te lang op moet wachten.

Guido
Morgen wordt het beter.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Het probleem is hier dat met de nieuwe layout (en da's mijn schuld :oops: ) dat menu (dat normaal over 2 regels verspreid is) nu op slechts 1 regel staat die geen terugloop toestaat.

Maar we gaan zien welke minder gebruikte knoppen daar weg kunnen, dat zou het moeten oplossen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hehe,

Effe in mengen, want mijnen naam wordt hier vernoemd :p

Mja, een punt van maken niet echt...ik ging er aan wijzigen omdat er mij gezegd was dat véél van onze forum gebruikers er last van hebben van de nieuwe layout op een kleinere resolutie.

Nu, Meon, Nukem & ik zijn aan het kijken wat we kunnen doen en als er een makkelijke weg is dit op te lossen, dan is het binnenkort gedaan met horizontaal scrollen.. dus kzou zeggen nog even geduld. Wat betreft die andere forums: mja die gebruiken de original phpBB styles.. wij niet :)

Wat betreft of die resolutie abnormaal is?

Wel zo'n 18% van al onze forum gebruikers zit op een resolutie gelijk of kleiner dan 800x600. Maw volgens de statistiek zouden we het niet moeten aanpassen. Het is slechts de minderheid.. die nog niet de nieuwe 'standaard' gebruikt... maar zoals ik al zei.. we zullen er naar zien hoe we het best kunnen oplossen.
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The Oddity schreef:...Wel zo'n 18% van al onze forum gebruikers zit op een resolutie gelijk of kleiner dan 800x600. ...

Compleet off-topic, ik weet het, maar... 800*600 of kleiner ? Komaan zeg, ik kan mij dat nietmeer voorstellen :-) Dat lijkt mij voorhistorisch :twisted:
If you can't beat them, confuse them.
guido1
Starter
Starter

Hoi,

Is het niet mogelijk die statistieken te publiceren? Dan hebben wij er ook iets aan.

Guido
Morgen wordt het beter.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Euh, 18% lijkt mij meer dan genoeg om dat daar voor wél aan te passen.
Mijn grens om die gebruikers te verwaarlozen ligt onder de 5% ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De statistieken zijn bij mijn wete vooral voor ons nuttig.. ik weet niet of dat public komt :).

Anyway, die navbar zal wel aangepast worden zodat je niet méér hoeft te scrollen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals beloof is er eens naar het probleem ivm het horizontale scrollen op een resolutie van 800x600 eens gekeken.

We hebben het aantal items in het forum-navigatiemenu bovenaan het forum beperkt en deze op een andere plaats op de portal page ingevoegd. Het Item 'Forum Menu' zal je naar de overige forum items brengen.

Het was een beetje geven en nemen om dit op te lossen. We hopen dat dit voor iedereen handig is. Opmerkingen zijn steeds welkom.

Het kan zijn dat we deze layout opstelling nog een beetje wijzigen.

Maar normaal gezien zouden de 15% gebruikers met een resolutie van 800x600 geen problemen meer mogen hebben. ;-)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Snel en knap opgelost, waarschijnlijk iedereen tevreden :-D
(beetje analoog naar de film " Iedereen beroemd " ....was ook prijsgekroonde kortfilm) :P
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Blue-Sky schreef:(beetje analoog naar de film " Iedereen beroemd " ....was ook prijsgekroonde kortfilm) :P

Blue-Sky, laat me je tegenspreken... Iedereen beroemd is allesbehalve een kortfilm, of het moest zijn dat een film van 97min. kort is :-D

Bron : Imdb (klik hier)
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@CueBoy,
Ik moet je gelijk geven het verlengstukje "Kort" was er te veel aan!
Dus sta ik bij je in 't krijt :beerchug: Toch bedankt voor de link!
(de bedoeling was wel een compliment naar de Crew toe, maar dat had je wel begrepen hé...'k was eigenlijk bijna verplicht "kort" erbij te zetten)

[mod="The Oddity"]
Cueboy & Blue-Sky, genoeg off topic. Stick to the subject! Volgende off-topic posts worden gekilled.[/mod]
Afbeelding
Gast

Hoi,
Snel en knap opgelost, waarschijnlijk iedereen tevreden

Ik ben zo goed als iedereen. Ik ben tevreden, dus iedereen tevreden.

Bedankt voor de snelle aanpassing.

Guido
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”