KaiZas schreef:FTD? Zo erg handig vind ik dat niet hoor. Staan ook vaak alleen maar de posts van de hollanders op. (Die trouwens op een verschrikkelijke manier het usenet aan het vervuilen zijn met het eeuwige dubbelposts, crappity ass hard-coded ondertitels en mysterieuze posts waar je maar moet gissen naar wat het is tot je op FTD zelf gaat kijken.)
Tja, dat kan een groot voordeel zijn als je kinderen hebt die liefst nederlands of vlaams hebben. NL custom ondertitels zijn gelukkig ook al serieus verbeterd tegenover enkele jaren geleden.
Dubbelposts, tja , dat kan wel minder, maar meestal scheelt de ene versie toch wel iets met de andere versie waardoor het voor de leecher alleen gemakkelijker wordt. Enne..wat maakt het uit nu tussen de payservers toch een retentie-oorlog aan de gang is ?
Euh...je moet eerst op FTD kijken en dan met 3 kliks (koalaftd) alles binnenhalen, da's de volgorde. En de reden dat (sinds het begin) veel in wartaal gepost wordt , is om een soort codering te creëren. Groepsnamen en bestandsnamen interesseren me allang niet meer. Van mij mogen alle headers in wartaal staan...dit zou misschien de levensduur van usenet verlengen.(want ooit zal het toch gedaan zijn..)
KaiZas schreef:Ik hou het wel bij
NewzBin. Da's net dat tikkeltje beschaafder, heeft een pak meer zoek opties, een pak meer tracking opties, een rss functie die samenwerkt met Sabnzbd om automatisch dingen te laten downloaden (zoals nieuwe afleveringen van de reeksen die je volgt) en ik hoef daar maar op het groene vinkje naast de post te klikken om m'n download in de que te zetten. En je kunt op Newzbin ten alle tijden 120 dagen terug. Het is te lang geleden da'k FTD gedumpt heb om nog te weten hoeveel "retentie" die hebben, maar het was destijds wel één van de redenen waarom ik het heb laten vallen. (Dat en het kinderachtige gedrag van de meeste reageerders.)
Tja, er is altijd kaf tussen het koren, maar zeker 99 % vd leden is beschaafd te noemen...Als ik dat vergelijk met de a.b. periode...man man man.
120 dagen terug terwijl je blijkbaar tot hiertoe altijd max 60 dagen genoten hebt met Tele2's gratis trage servers ? Akkoord, FTD's 35 dagen is iets te weinig, maar daar wordt aan gewerkt. Zelf geef ik liever enkele euro's per maand voor een 10 x hogere downloadsnelheid.
Persoonlijk vind ik de 'look' van FTD en de 'voorstelling' van de posts veel aangenamer dan newzbin, maarja, gelukkig mag iedereen zijn eigen methode kiezen !
Nog veel plezier met usenet !