Onze newsserver...

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

... heeft een vette upgrade gekregen en wordt vanaf dit weekend gevuld en zal over een dag of 60 de 100 dagen retentie bereiken :)

BRON

Enfin, Tele2 België loopt er niet mee te koop op hun site, maar wij mogen dus gratis en voor niks gebruik maken van de TweakDSL newsserver TweakNews te holland. Je reader instellen op news.tweaknews.nl op poort 119, zonder username of password. Je krijgt 2 draadjes ter beschikking waardoor je een 65kB per seconde kunt zuigen.

Even bij vermelden dat je natuurlijk ook een abotje kunt nemen voor een appel en een ei, howel de Tele2 actie niet geldig is voor ons belgen. Geen probleem verder, het blijft goedkoop. En voor diegenen die geen unlimited account hebben bij ons Tele2 zal het wellicht niet eens nodig zijn hier voor te betalen. Slow but steady will suffice.

Tip voor prettig browsen van de posts: NewzBin
Tip om prettig neder te halen: SabNZBd
Tips om deze netjes te combineren tot een one-click-downloading geheel:

FireFox!
GreaseMonkey
en last but not least, SabTab, het greasemonkey scriptje dat de brug slaat tussen Newzbin en SabNZBd.

Uiteraard allemaal om gemakkelijk Linux distributies binnen te halen :wink:

Enjoy!
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hehe, daar kan Scarlet nog iets van leren :x
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar kunnen ze allemaal nog wat van leren :P
Alee, de grote spelers dan toch.
KaiZas
Pro Member
Pro Member

De grote zeker. Ware het niet voor het unlimited account van Tele2, zou ik allang bij Dommel zitten. Die krijgen gratis Giganews. Daar kan TweakNews nog een puntje aan zuigen hoor, die hebben ondertussen 120 dagen retentie en dommel geeft de users een pijp van 200kB per seconden.

Maar ik klaag niet hoor. Tele2 unlimited for ever :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bij dommel haal je wel 420kb of meer :)
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ehr... Your point being... ??

Afbeelding

Om maar te zeggen dat ik gewoon 4mbit door mijn Tele2 lijntje kan trekken hoor. Niet altijd, maar daar lig ik niet van wakker. Meestal wel. En als het een keer stropt, dan schommelt het tussen de 380kB/s en de 400kB/s, wat ik nog steeds heel acceptabel vind.
Laatst gewijzigd door KaiZas 24 mei 2007, 11:48, in totaal 1 gewijzigd.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

KaiZas schreef:Ehr... Your point being... ??
Hij bedoelde op de nieuwsserver, je zei zelf dat je max 65kB/s haalt met 2 connecties.
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ach zo. Ja, ik was in de veronderstelling dat het capped was. M'n maat zal er naast gezeten hebben, heeft wellicht zichzelf "gecapped" op 200kB/s om de rest van het internet acceptabel te houden.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Als je nu 400kb/s van nieuwsserver haalt of 400kb/s van een ftp, veel maakt het niet uit voor de lijn. (Denk ik toch :) )
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Waar heb je het nu weer over? Je moet eens leren jezelf wat duidelijker op te stellen in plaats van mensen te laten gissen waar je het over hebt.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Bestaat er trouwens nog geen router die het downloadwerk voor jou kan doen ? Ik ken al routers die je kan aansluiten op een HDD, en ik ken er die werken met bittorrent ... maar voor usenet ???
KaiZas
Pro Member
Pro Member

spacekiek schreef:Bestaat er trouwens nog geen router die het downloadwerk voor jou kan doen ? Ik ken al routers die je kan aansluiten op een HDD, en ik ken er die werken met bittorrent ... maar voor usenet ???
Nog nooit van gehoord. Maar ga me nu niet vertellen dat het downloaden via usenet ingewikkeld is he. Met de paar tips die ik hierboven uit de doeken heb gedaan is het echt niet meer dan één keer klicken om te krijgen wat je moet hebben. De eenvoud zelve.

Trouwens, de gratis server is news.tele2.nl en niet news.tweaknews.nl. Men excuses :)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

KaiZas schreef: Nog nooit van gehoord. Maar ga me nu niet vertellen dat het downloaden via usenet ingewikkeld is he. Met de paar tips die ik hierboven uit de doeken heb gedaan is het echt niet meer dan één keer klicken om te krijgen wat je moet hebben. De eenvoud zelve.

Trouwens, de gratis server is news.tele2.nl en niet news.tweaknews.nl. Men excuses :)
Gaat hem mij niet over de eenvoud, maar omwille van het feit dat je PC dan niet de hele tijd moet blijven opstaan als je iets wil laten binnenkomen.
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

KaiZas schreef: Nog nooit van gehoord. Maar ga me nu niet vertellen dat het downloaden via usenet ingewikkeld is he. Met de paar tips die ik hierboven uit de doeken heb gedaan is het echt niet meer dan één keer klicken om te krijgen wat je moet hebben. De eenvoud zelve.
Deze tip ben je nog vergeten: FTD
Die maakt het helemaal poepsimpel :lol:
KaiZas
Pro Member
Pro Member

FTD? Zo erg handig vind ik dat niet hoor. Staan ook vaak alleen maar de posts van de hollanders op. (Die trouwens op een verschrikkelijke manier het usenet aan het vervuilen zijn met het eeuwige dubbelposts, crappity ass hard-coded ondertitels en mysterieuze posts waar je maar moet gissen naar wat het is tot je op FTD zelf gaat kijken.)

Ik hou het wel bij NewzBin. Da's net dat tikkeltje beschaafder, heeft een pak meer zoek opties, een pak meer tracking opties, een rss functie die samenwerkt met Sabnzbd om automatisch dingen te laten downloaden (zoals nieuwe afleveringen van de reeksen die je volgt) en ik hoef daar maar op het groene vinkje naast de post te klikken om m'n download in de que te zetten. En je kunt op Newzbin ten alle tijden 120 dagen terug. Het is te lang geleden da'k FTD gedumpt heb om nog te weten hoeveel "retentie" die hebben, maar het was destijds wel één van de redenen waarom ik het heb laten vallen. (Dat en het kinderachtige gedrag van de meeste reageerders.)

Toegegeven, het kost je 15 frank per week, maar daar lig ik niet echt van wakker :)
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

KaiZas schreef:FTD? Zo erg handig vind ik dat niet hoor. Staan ook vaak alleen maar de posts van de hollanders op. (Die trouwens op een verschrikkelijke manier het usenet aan het vervuilen zijn met het eeuwige dubbelposts, crappity ass hard-coded ondertitels en mysterieuze posts waar je maar moet gissen naar wat het is tot je op FTD zelf gaat kijken.)
Tja, dat kan een groot voordeel zijn als je kinderen hebt die liefst nederlands of vlaams hebben. NL custom ondertitels zijn gelukkig ook al serieus verbeterd tegenover enkele jaren geleden.
Dubbelposts, tja , dat kan wel minder, maar meestal scheelt de ene versie toch wel iets met de andere versie waardoor het voor de leecher alleen gemakkelijker wordt. Enne..wat maakt het uit nu tussen de payservers toch een retentie-oorlog aan de gang is ?
Euh...je moet eerst op FTD kijken en dan met 3 kliks (koalaftd) alles binnenhalen, da's de volgorde. En de reden dat (sinds het begin) veel in wartaal gepost wordt , is om een soort codering te creëren. Groepsnamen en bestandsnamen interesseren me allang niet meer. Van mij mogen alle headers in wartaal staan...dit zou misschien de levensduur van usenet verlengen.(want ooit zal het toch gedaan zijn..)
KaiZas schreef:Ik hou het wel bij NewzBin. Da's net dat tikkeltje beschaafder, heeft een pak meer zoek opties, een pak meer tracking opties, een rss functie die samenwerkt met Sabnzbd om automatisch dingen te laten downloaden (zoals nieuwe afleveringen van de reeksen die je volgt) en ik hoef daar maar op het groene vinkje naast de post te klikken om m'n download in de que te zetten. En je kunt op Newzbin ten alle tijden 120 dagen terug. Het is te lang geleden da'k FTD gedumpt heb om nog te weten hoeveel "retentie" die hebben, maar het was destijds wel één van de redenen waarom ik het heb laten vallen. (Dat en het kinderachtige gedrag van de meeste reageerders.)
Tja, er is altijd kaf tussen het koren, maar zeker 99 % vd leden is beschaafd te noemen...Als ik dat vergelijk met de a.b. periode...man man man.

120 dagen terug terwijl je blijkbaar tot hiertoe altijd max 60 dagen genoten hebt met Tele2's gratis trage servers ? Akkoord, FTD's 35 dagen is iets te weinig, maar daar wordt aan gewerkt. Zelf geef ik liever enkele euro's per maand voor een 10 x hogere downloadsnelheid.

Persoonlijk vind ik de 'look' van FTD en de 'voorstelling' van de posts veel aangenamer dan newzbin, maarja, gelukkig mag iedereen zijn eigen methode kiezen !

Nog veel plezier met usenet !
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Nah. Ik heb anderhalf jaar Giganews gehad. Tot ik te horen kreeg dat Tweaknews de servers ging updaten. Nu zit ik daar sinds een maand of twee, met een jaar abo. Scheelt aardig wat in de portomonee.

Zal FTD nog eens proberen, kijken of het erop vooruit gegaan is.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Altijd Newsleecher gebruikt en nu dan eens die SABnzbd getest...

Alles netjes geïnstalleerd:

- SABnzbd
- Greasemonkey
- Sabtab

Ik kan alles netjes configureren via de webpagina, server instellen en zo. Ik kan een NZB inladen, hij begint dan netjes te dl-en.

Wanneer ik echter via SabTab (het Vinkje naast een report) een NZB wil toevoegen, dan komt die niet bij de queue te staan... Ik zie wel dat de tab even van naam wijzigt om te melden dat de post is toegevoegd aan de queue, maar hij doet het niet.

Iemand een idee?
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Heb je in Sabnzbd je gebruikersnaam en wachtwoord van Newzbin geplaatst? Zo ja, verwijder ze een keer en plaats opnieuw, misschien klopt het niet.

(Misschien een nog stommere vraag, je hebt een betaald account bij Newzbin? Geloof dat je geen nzb's krijgt via een gratis account, maar ik kan er naast zitten.)

Ook FTD weer geïnstalleerd en nog eens een testrun gegeven. Ben nog steeds niet te spreken over de kwaliteit ervan. De hoeveelheid gemelde posts is erbarmelijk, het echte goud zit er zelfs helemaal niet tussen. Misschien heb je gelijk en is het wel tof voor mensen die persee nederdlandse subs willen in hun gerief en is de volledigheid daarvan wel in orde. En ja, de 35 dagen is karig. Zeker als de newsservers tegenwoordig 100 tot zelfs 120 dagen terug gaan. Ben niet overtuigd. Ik hou het wel bij Newzbin. (Deze kan ik ook op het werk gebruiken. M'n SabNZBd is van overal aan te spreken, dus ik kan rustig browsen en posts aan m'n que toevoegen aldaar. Onder de middag wel te verstaan ;) )
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

KaiZas schreef:Heb je in Sabnzbd je gebruikersnaam en wachtwoord van Newzbin geplaatst? Zo ja, verwijder ze een keer en plaats opnieuw, misschien klopt het niet.
Nee, en ook niet beveiligd met een sabnzbd gebruikersnaam...
KaiZas schreef: (Misschien een nog stommere vraag, je hebt een betaald account bij Newzbin? Geloof dat je geen nzb's krijgt via een gratis account, maar ik kan er naast zitten.)
Ja hoor, dat is geen probleem... :)
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Maglor schreef:
KaiZas schreef:Heb je in Sabnzbd je gebruikersnaam en wachtwoord van Newzbin geplaatst? Zo ja, verwijder ze een keer en plaats opnieuw, misschien klopt het niet.
Nee, en ook niet beveiligd met een sabnzbd gebruikersnaam...
Jama, da's wel de bedoeling he. In de sabnzb config - general pagina heb je aan de rechterkant het vakje om je Newzbin account gegevens te plaatsen. Doe je dit niet, kan Sabnzbd geen NZB's van hun site plukken en gebeurt er verders niets.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Thx, that's it!

Ik ging er vanuit dat indien je aangemeld was op Newzbin het ook zou werken...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”