Datavolume?wtf?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
LaZeR
Starter
Starter
Provider

Hey,,

ik ben bij fulladsl (tevreden klant, ping: 15 in UK , europe CSS servers)
deed de Speedtest, kom uit op 5200KB/s en upload 580 ofzow
nu ik check fulladsl website om men datavolume te zien, ik zie 32.58GB, en je mag max 30gb hebben, ik d8 van wtf? ik heb echt deze maand niet zoveel gedownload en hun meter was ook 3 dagen down deze maand.Want ik deeed normale gebruik als in april (16GB) en maart (12gb)
ok om eerlijk te zijn ik torrent nu 2 dagen (down - uploading) maar ik heb max nog maa 3 gigs op dat gedownload.

iemand die weet hoe dit komt? een fout ofzo?.. (ben wel nog niet op smallband natuurlijk ;))
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Wireless router zonder beveiliging?? Virusje? p2p software laten opstaan?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Torrent is wel een beetje tricky.
Al wat je download, wordt direkt beschikbaar gezet voor anderen en als die dan van bij jou gaan downloaden, komt dat bij jouw upload volume.
Bij Kazaa kan je instellen dat anderen van bij jou niks kunnen downloaden maar torrent heeft die optie niet.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Al kun je de volgende keer wel zorgen dat je upload aan 0.1 kb/s, zoals ik doe. Zo, als je het vergeet uit te schakelen, kom je niet aan je hoge volume.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

Lord Utopia schreef:Al kun je de volgende keer wel zorgen dat je upload aan 0.1 kb/s, zoals ik doe. Zo, als je het vergeet uit te schakelen, kom je niet aan je hoge volume.
Zo doe je je mede-torrenters wel geen plezier aangezien je hen veel snelheid afpakt en de anderen dan ook nog eens jouw deel moeten uploaden. Telenetters houden het beter bij Usenet/nieuwsgroepen, vind ik.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Die mede torrenters kunnen evengoed hetzelfde doen eh :p Het is nu niet iets dat je kunt afdwingen omdat het zo f*** legaal is hé...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

nogChoco schreef:
Lord Utopia schreef:Al kun je de volgende keer wel zorgen dat je upload aan 0.1 kb/s, zoals ik doe. Zo, als je het vergeet uit te schakelen, kom je niet aan je hoge volume.
Zo doe je je mede-torrenters wel geen plezier aangezien je hen veel snelheid afpakt en de anderen dan ook nog eens jouw deel moeten uploaden. Telenetters houden het beter bij Usenet/nieuwsgroepen, vind ik.
Ze moeten maar niet zagen, zij hebben unlimited, wij niet. :P
LaZeR
Starter
Starter
Provider

mij draadloos is niet beveiligd, maar als iemand hier rond draadloos downloadt is hij echt zielig, zal wel aan 10kb/s gaan zo, met al die muren.

nu deed ik speedtest; 202 KB/SEc, klootzakken ,, ik heb mss max 4 uur getorrent... er klopt iets niet.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

LaZeR schreef:mij draadloos is niet beveiligd, maar als iemand hier rond draadloos downloadt is hij echt zielig, zal wel aan 10kb/s gaan zo, met al die muren.

nu deed ik speedtest; 202 KB/SEc, klootzakken ,, ik heb mss max 4 uur getorrent... er klopt iets niet.
zet er maar vlug een wachtwoord op.
De kans is groot de één of andere puber zit de downloaden op je netwerk.
download ook eens netlimiter. Daarmee kans je precies zien welk programma wat verbruikt.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Provider

Onbeveiligde netwerken :roll: . Meteen WPA + MAC opzetten. 99% zeker dat een zielig persoon jouw limiet gebruikt.
LaZeR
Starter
Starter
Provider

nou ja, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit doe?
op mijn netwerk zijn 2 pc's met draad en 1 laptop die draadloos is.
ik heb de philips N6600 ofzoiets ;) die met de blauwe kap.
Dus ik heb al gezien hoe of waar, maar snap het niet helemaal.

net DHCP gecheckt, hij ziet nu 2 comps, ik zie
Ip: mac= dan nummers
Ip: mac= nummers...vb 21-32-32-12-23

ik heb mac filtering aangezet, dan op draadloze router ipconfig /all gedaan, Fysicial adress in mac gezet, update. nu zou mijn DRAADLOOS, toch moete beveiligd zijn? en ik moet deze pc (draad) niet in het mac tabel zetten of wel?
Hoe check ik dat hij beveiligd is?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer
Provider

LaZeR schreef:nou ja, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit doe?
op mijn netwerk zijn 2 pc's met draad en 1 laptop die draadloos is.
ik heb de philips N6600 ofzoiets ;) die met de blauwe kap.
Dus ik heb al gezien hoe of waar, maar snap het niet helemaal.

net DHCP gecheckt, hij ziet nu 2 comps, ik zie
Ip: mac= dan nummers
Ip: mac= nummers...vb 21-32-32-12-23

ik heb mac filtering aangezet, dan op draadloze router ipconfig /all gedaan, Fysicial adress in mac gezet, update. nu zou mijn DRAADLOOS, toch moete beveiligd zijn? en ik moet deze pc (draad) niet in het mac tabel zetten of wel?
Hoe check ik dat hij beveiligd is?
Je hebt toch het mac adres van je laptop in je filter gestoken? Het is niet echt duidelijk uit je post. MAC filter werkt alleen draadloos.

Handig zou ook nog zijn om een simpel WEP beveiliging erop te zetten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Zo'n MAC filter is zo lek als het groot is.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Provider

We hebben in de theorielessen networking gezien hoe eenvoudig het is om zowel WEP als MAC te kraken. WPA is uiteraard fijner, maar de combo MAC-WEP is al voldoende om een hele boel af te weren.
Zij die binnen willen zullen zich ook door WPA niet laten tegenhouden. De personen die anders gewoon op hun gemak je internet opgebruiken moeten nu opeens WEP en MAC omzeilen. Grote kans dat ze daar geen zin in hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

SantaSCSI schreef:Zij die binnen willen zullen zich ook door WPA niet laten tegenhouden.
WPA is nochtans enkel via brute force te "kraken"... daar heb je dus heellll veellll geduld voor nodig.
LaZeR
Starter
Starter
Provider

mm ik zal aparte topic maken over hoe ik dit doe... ik check elke dag men DHCP 4x om te zien of er niemand anders op men internet zit.

maar hoe controlleer ik nou dat mijn mac werkt? als mijn laptop zoekt nara draadloze netwerken ziet hij mij connectie nog steeds zonder zo'n sleutel...ik denk ig wel dat ik een simpele WEP ga maken, mensen hier rond zullen niet zo slim zijn denk ik.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

LaZeR schreef:mm ik zal aparte topic maken over hoe ik dit doe... ik check elke dag men DHCP 4x om te zien of er niemand anders op men internet zit.

maar hoe controlleer ik nou dat mijn mac werkt? als mijn laptop zoekt nara draadloze netwerken ziet hij mij connectie nog steeds zonder zo'n sleutel...ik denk ig wel dat ik een simpele WEP ga maken, mensen hier rond zullen niet zo slim zijn denk ik.
WPA is wel beter
Wep kunnen ze tegenwoordig in 5 minuten kraken.
http://zdnet.be/news.cfm?id=67023
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”