Belgacom Philips Router en Dyndns

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
verlegenmanneke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2004, 09:38
Locatie: GENT
Contacteer:

Ik vroeg mij af of de belgacom draadloze modem/router die ook voor IDTV wordt gebruikt ook een functie ingebouwd heeft voor Dyndns of No-IP.
Ik heb hier op het forum gevonden dat er een firmware van
http://www.ozenda.com/downloads.asp kon gebruikt worden.

kheb die gedownload maar de zip file is corrupt.

Mijn bedoeling is om mijn NAS-disk als FTP server te gebruiker achter de Philips router. Omdat de NAS-disk zelf geen DynDns functie heeft ingebouwd is dit nodig op de router.

Kan iemand mij hierbij helpen? thx
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik dacht dat in de originele Philips firmware ook DynDNS zat...
Moet je eens proberen: http://www.p4c.philips.com/files/s/sna6500_00/sna6500_00_fus_eng.zip
verlegenmanneke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2004, 09:38
Locatie: GENT
Contacteer:

Ok bedankt, ik ga dat vanavond eens uittesten thx
verlegenmanneke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2004, 09:38
Locatie: GENT
Contacteer:

Ik heb gisteren de test uitgevoerd.
Hij geeft een foutmelding "wrong version".
verlegenmanneke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2004, 09:38
Locatie: GENT
Contacteer:

Ik heb een oplossing gevonden.
Met deze firmware lukt het heel goed:
http://www.guydepierpont.bubustote.be/firmwareModemPhilips_6500_6600.zip
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

Ik gebruik deze firmware ook. Mijn vorige modem (helaas doodgebliksemd) had ik firmware van ozenda opgekregen. Dankzij de nieuwe firmware en boot rom die belgacom op mijn nieuw modelleke geplaatst heeft lijkt dat niet te lukken. Jammer ... want me deze philips firmware draait de klok tureluur. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden ?
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

Voorlopige conclusies ..

De link van philips hierboven (van verlegenmanneke) doet het bij mijn sna6600 met oorspronkelijke 0.40a8 wel. De klok blijft wel niet gelijk.
De firmware van svekke werkt op mijn toestel niet.

Upgraden naar de ozenda firmware is helaas een ramp. Nadien krijg ik de modem niet meer deftig aan de praat en moet ik de philips firmware opnieuw terugzetten via de recovery module. Jammer van ozenda want bij mijn vorig model (afgeleverd met de 0.36 firmware) ging dit als een fluitje van een cent en de ozenda firmware is veel stabieler en uitgebreider dan de bgc roemel)

Dan maar een poging gedaan om de smc firmware erop te zetten en ... tot nu toe succesvol.
Heb nog niet getest of mijn beperking van max 4 simultane connecties weg is, maar voorlopig draait die al wel stabiel en de klok lijkt juist te staan. Da's toch ook al iets.

Mocht er toch iemand in slagen om de ozenda firmware er op te krijgen ... graag een berichtje aub.
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

smc firmware SMC7904WBRA in gebruik op de nieuwe sna6600.
- wlan ok (wlan security nog niet geprobeerd)
- meer dan 4 simultane connecties 4x bekabeld + 2x draadloos simultaan en getest
- klok loopt correct
- voorlopig stabiele lijn zonder klagen
- heeft twee mogelijkheden meer dan ozenda firmware (nl. pingtest vanuit de router en wds om andere access points te koppelen)
- heeft wel geen qos mogelijkheid voor wie dit belangrijk zou vinden.

werkwijze :
1. vanuit de recovery console de runtime code van volgende link installeren http://www.guydepierpont.bubustote.be/f ... 0_6600.zip
2. daarna modem resetten
3. inloggen in modem 192.168.2.1
4. van hier uit op standaard manier de firmware van smc installeren die je hier vindt. http://www.station-drivers.com/page/mic ... 5d7630.htm

Veel succes !
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ff een noobvraag
hoe geraak ik in de recoveryconsole
thnx
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

1. stekker uittrekken
2. de router resetten door de resetknop met balpen of zo in te drukken
3. terwijl je de resetknop ingedrukt houdt, de stroom terug insteken
4. na enkele seconden beginnen er twee lampjes simultaan te flikkeren in een constant ritme.
5. inloggen via adres 192.168.2.1 om in de console te geraken
6. niet vergeten om na de recovery je modem te rebooten
7. ik moest daarna de modem ook resetten (gewone reset) om uit de recovery console te geraken.

Veel succes.
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

dreamrocker schreef:ff een noobvraag
hoe geraak ik in de recoveryconsole
thnx


En is het gelukt ?
Heb je intussen de smc firmware draaien ?
Wat zijn je ervaringen ?
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Ik heb de smc drivers geinstalleerd.
Nu bij de vorige drivers had ik altijd dat het lampje "ONLINE" constant brandde.
Ik heb ook de indruk dat hij trager reageert, iemand een idee hoe dat komt.
TMastar
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:43

Hoe heb je die erop gekregen?
Ik zit hier met een router die steeds de firmware blokkeert :eek:
Raan03
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2003, 12:25

idem hier...

als ik de power op de modem zet, gaat hem kwasi onmiddellijk naar de 'Restore' aka recovery functie. Hier kan ik de firmware uploaden, alles wat footer heeft eindigend op BRNBE7300, zoals de 'nieuwere' firmware van Belgacom 's bootloader het wil. Natuurlijk wil hij geen enkele firmware (zelfs niet de bin met 0.42 van Belgacom) aanvaarden. Partieel uploaden van de firmware gaat wel (User Interface & Run Time gaan, optie Firmware en Bootloader niet). Nadat hij geupload heeft, is hij echter geen stap verder. Als ik links op de link 'reboot' druk, vraagt hij 2 keer dezelfde bevestiging of ik wil hem heropstarten, maar veel komt hier niet van: ik zie de 2 'pinklichtjes' voor 1-2 seconden uitdoven (langer dan als hij normaal in recovery zit) om dan opnieuw te pinken en dus in recovery te zitten. Als ik de modem van zijn power ontneem om hem dan opnieuw te activeren, moogt ge weer het begin van mijn post lezen... Aangezien dit hetzelfde is... ;)

*EDIT*
laat maar, ik heb na een ruim driekwart van een jaar sukkelen, het net afschuimen naar firmwares en oplossingen, (problemen sinds september 2006 begonnen) eindelijk mijn oplossing gevonden...

Ik zei daarnet dat ik tweemaal mijn bevestiging moest geven om te resetten. Maar nu, door een verstrooidheid (van slaperigheid - het is ook al reeds half zeven en heb nu weer de volle avond achter probleem gezocht, net als de volle gisterennacht en nog vele nachten en dagen - en routinewerk) drukte ik dus op resetten en had ik al reeds de eerste maal bevestigt. Maar toen heb ik, voor de tweede bevestiging, op annuleren gedrukt... Raar maar waar, het duurde mij te lang voor een 'fake' reset of wat hij ook deed 'anders'. Dus ik bleef maar wachten en wachten, tot wanneer hij de pagina niet meer 'vinden' kon. Nog eens de url (192.168.2.1) ingedrukt, maar deze kon hij blijkbaar niet meer vinden ookal stond zijn IP getaway en adres nog ongewijzigd. Ik dus modem uitgezet, terug in geschakeld. Maar de URL was nog steeds onbereikbaar. Ik heb dan nog eens zijn getaway nagekeken die veranderd was naar 192.168.1.1 . Ben er naar toe gesurft en EUREKA! Ik krijg de 'QuickStart'-pagina te zien! Ik ben tevree :)

Kan ik me over een ander probleem ontfermen! :D Heb zaterdag nog maar pas het probleem met onze andere Router (een linksys uit de jaren stilletjes) kunnen fixen na 4 jaren dat hij kapot was... Mijn pa dacht dat h'm doorgebrand was aangezien hij plotseling een continu rood lampje gaf bij 'diag' en hij voorts niets wou doen - wireless ging niet, DHCP stond niet aan. Na intensief surfen naar de kenmerken van het probleem op google verwees Linksys' Support Pages mij naar hun laatste firmware om die opnieuw te 'flashen' op een speciale manier. EN hup, mijn BEFW11S4 v3 masjeerde toen plots weer! :D mijn oude instellingen - paswoord inclusief - stonden er nog allemaal op... Die port maps en speciale beveiligingen... pure nostalgie :lol: :lol: Anyway, I'm off... Ik moet om acht uur bij de rijschool zijn om mijn laatste uren voor de moto... Men is tegenwoordig verplicht de rijschool te gebruiken als men auto - moto wilt besturen... :evil: En die gasten hun prijzen zijn ook niet van de laagste - hoe willen ze jongeren aanzetten tot mobiliteit als je al gauw 400 euro voor rijschool mag geven, 5 000 voor een beperkte moto, 800 euro verzekeringen, petrol dat enorm duur staat, wegentaksen (?)... Gosh :x Genoeg geblaat!
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

chrisjansen schreef:1. stekker uittrekken
2. de router resetten door de resetknop met balpen of zo in te drukken
3. terwijl je de resetknop ingedrukt houdt, de stroom terug insteken
4. na enkele seconden beginnen er twee lampjes simultaan te flikkeren in een constant ritme.
5. inloggen via adres 192.168.2.1 om in de console te geraken
6. niet vergeten om na de recovery je modem te rebooten
7. ik moest daarna de modem ook resetten (gewone reset) om uit de recovery console te geraken.

Veel succes.
Zou het kunnen dat ik deze methode niet meer kan gebruiken door een 'verkeerde' bootloader te installeren? Ik heb de resetknop al in allerhande combinaties (met stroom, 5s, 30s, ...) proberen gebruiken maar steeds brandt enkel het PWR-lampje, er licht nooit een ander op en als ik er via LAN een PC aanhang krijgt die geen IP, allerhande statische instellingen lijken ook niet te werken... Is er een manier om dit toestel toch nog aan de praat te krijgen?

EDIT:
Ben toch in recovery mode geraakt met de instructies op http://www.wains.be/index.php/2009/01/1 ... snv652018/

Code: Selecteer alles

1. Turn off the unit
2. Press the reset button located on the back while turning the unit on
3. Keep the button pressed for 2 seconds after power on
4. Release and then immediately press the reset button 3 times again (short press are fine)
5. WLAN and DSL LEDs should blink, this means the router is in recovery mode.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Naar mijn ervaring is de firmware van de SNA6500 (Philips v0.54) het meest stabiel. Probleem met de SMC firmware is de ontzettend trage webinterface en de oude ADSL firmware. De laatste Philips firmware is gewoon snel (ziet er niet uit, maar is wel snel :P ) en is tevens de enige die op mijn verbinding geen disconnects op de ADSL lijn geeft. Ook gewoon mogelijkheid tot QoS en WDS.

Firmware flash je overigens best altijd van recovery mode. Gewoon router uitzetten, reset-knop ingedrukt houden, router inpluggen en naar 192.168.2.1 surfen. Als hij een foutmelding geeft over incorrecte signature, kijk even hier, daar staat een gemodificeerde versie die compatibel is met bootloader 0.69.2.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”