Lijn geknipt na werken: reparatie "geen prioriteit"
Goendi,
Twee opmerkingen bij je reactie :
1. Had de technieker ter plaatse (wel degelijk van Belgacom, cf supra) niet moeten controleren of alles opnieuw functioneel was na zijn interventie, voordat hij de site verliet ?
2. De situatie is niet levensbedreigend, maar daar zit wel iemand aan een thesis te werken die vrijdag binnen moet - die internettoegang vereist. En, gezien de feestdagen, ziet het er niet naar uit dat dit voor het midden of einde van de komende week gerepareerd wordt. Dus wel extreem vervelend, want voor hen ongeveer het slechtst denkbare moment.
Het gaat echt niet om een schadevergoeding, want die paar euro's zouden geenszins de ongemakken compenseren.
Carl
Twee opmerkingen bij je reactie :
1. Had de technieker ter plaatse (wel degelijk van Belgacom, cf supra) niet moeten controleren of alles opnieuw functioneel was na zijn interventie, voordat hij de site verliet ?
2. De situatie is niet levensbedreigend, maar daar zit wel iemand aan een thesis te werken die vrijdag binnen moet - die internettoegang vereist. En, gezien de feestdagen, ziet het er niet naar uit dat dit voor het midden of einde van de komende week gerepareerd wordt. Dus wel extreem vervelend, want voor hen ongeveer het slechtst denkbare moment.
Het gaat echt niet om een schadevergoeding, want die paar euro's zouden geenszins de ongemakken compenseren.
Carl
Carl schreef:1. Had de technieker ter plaatse (wel degelijk van Belgacom, cf supra) niet moeten controleren of alles opnieuw functioneel was na zijn interventie, voordat hij de site verliet ?
Carl, die techniekers van Belgacom kunnen/MOGEN geen informatie zien in hun eigen systeem dat daar een TELE2 lijn is. Volgens hen is er geen lijn actief op die locatie dus dan kunnen ze het ook niet testen.
Dat heb ik reeds meerdere malen aangehaald.
Er zou inderdaad een onafhankelijke derde partij het beheer moeten overnemen, een die niet aan de chinese walls (zie vorige posts) moet voldoen, zodat zulke fouten niet gebeuren.
Als die techniekers trouwens ter plaatse komen voor een verhoging van het volume gaan die op een 200paar niet lijntje voor lijntje uittesten...
Onlangs heb ik voor een klant van ons 72 paar mogen uittesten om te weten welke lijn wat was en of ze wel allemaal werkte, ik heb er verdorie een volledige dag mee verspeeld en ik werk dan nog niet koperkabel maar over VoIP.
Het is inderdaad vervelend in zulke situaties dat er thesissen moeten uitgewerkt worden of dat er gewoon al niet meer gesurfd kan worden, maar je weet nu welk orgaan je moet aanspreken.
Er zijn verschillende meningen en die zijn hier allemaal al op korte tijd grondig uit de doeken gedaan. Conclusie het kan beter!!! Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al héél lang.
Dank je, S|N, ik apprecieer je antwoord.
Ik zit zelf in radiotransmissie (GSM-netwerken), en ben eerlijk gezegd niet echt op de hoogte van hetgeen op het veld gebeurt voor telefonie/DSL. Maar jij hebt één en ander duidelijk gemaakt.
Laat ons nu hopen dat het allemaal snel in orde komt, dat is nog altijd de kern.
Groeten,
Carl
Ik zit zelf in radiotransmissie (GSM-netwerken), en ben eerlijk gezegd niet echt op de hoogte van hetgeen op het veld gebeurt voor telefonie/DSL. Maar jij hebt één en ander duidelijk gemaakt.
Laat ons nu hopen dat het allemaal snel in orde komt, dat is nog altijd de kern.
Groeten,
Carl
-
- Elite Poster
Carl,
ik stel eens voor dat je eens enkele dagen een kijkje komt nemen, dan weet je hoe het er aan toegaat aan belgacom en aan welke regels belgacom zich moet houden opgelegd door het BIPT. je zal dan alles veel beter begrijpen.
ik stel eens voor dat je eens enkele dagen een kijkje komt nemen, dan weet je hoe het er aan toegaat aan belgacom en aan welke regels belgacom zich moet houden opgelegd door het BIPT. je zal dan alles veel beter begrijpen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Laten we met iedereen van Userbase gaan ? Een daguitstapjehollebollegijs schreef:Carl,
-
- Elite Poster
Goendi schreef:Dat is geen dag uitstapje Das minstens een week
en als je dan alles eens van dichtbij hebt gezien, zal je zien dat je veel minder redenen hebt om op Belgacom te vitten. Want de meeste hier weten niet hoe het er allemaal aan toegaat in de telecomwereld met het bipt en alle spelers op de markt.
hollebollegijs schreef:Carl,
idd je hebt gelijk, ik heb zelf de PILA technieker opleiding gevolgd en ben het paar maanden geweest,
was ik blij dat mijn baas (subco van bgc enzo) zei, we hebbe contract vor scarlet binnen ge kunt daar beginnen,
bij BGC al die procedures en nr's die je moet bellen enzo, ik heb er nooit volledig aan uit gekunnen
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
hollebollegijs schreef:Goendi schreef:Dat is geen dag uitstapje Das minstens een week
en als je dan alles eens van dichtbij hebt gezien, zal je zien dat je veel minder redenen hebt om op Belgacom te vitten. Want de meeste hier weten niet hoe het er allemaal aan toegaat in de telecomwereld met het bipt en alle spelers op de markt.
Tsjah, zal wel zo zijn. Maar wij zijn de consument aan het eind van de lijn. Wij betalen de facturen en als ik mijn facturen vergelijk met andere landen, dan vind ik dat ik reden tot klagen heb (terwijl anderen dat niet vinden, omdat mijn huis en mijn auto goedkoper is, maar dan zeg ik dat mijn belastingen weer hoger zijn en zo blijven we bezig tot in de oneindigheid).
Telecom is in België gewoon zo verneukt als het maar kan zijn. Moeten we daarom ons spiegelen aan de buurlanden hoe het wel moet? Nee, maar der moet gewoon gewerkt worden aan een beter systeem.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Tsjah, zal wel zo zijn. Maar wij zijn de consument aan het eind van de lijn. Wij betalen de facturen en als ik mijn facturen vergelijk met andere landen, dan vind ik dat ik reden tot klagen heb (terwijl anderen dat niet vinden, omdat mijn huis en mijn auto goedkoper is, maar dan zeg ik dat mijn belastingen weer hoger zijn en zo blijven we bezig tot in de oneindigheid).
Mr Davy met bijhorende Simpson tekening, wil je me eens uitleggen wat de prijs van een DSL abonnement te maken heeft met het verhelpen van een kabelstoring door Belgacom bij een klant van een ander ISP? Ik ben uitermate benieuwd waarom die opmerking in deze topic moest.
En ja, iedere keer hetzelfde liedje: het gaat over Belgacom, ongeacht het onderwerp van de post zal er altijd wel eentje zijn die zit te zagen over iets wat er totaal NIETS mee te maken heeft!
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Goendi schreef:Tsjah, zal wel zo zijn. Maar wij zijn de consument aan het eind van de lijn. Wij betalen de facturen en als ik mijn facturen vergelijk met andere landen, dan vind ik dat ik reden tot klagen heb (terwijl anderen dat niet vinden, omdat mijn huis en mijn auto goedkoper is, maar dan zeg ik dat mijn belastingen weer hoger zijn en zo blijven we bezig tot in de oneindigheid).
Mr Davy met bijhorende Simpson tekening, wil je me eens uitleggen wat de prijs van een DSL abonnement te maken heeft met het verhelpen van een kabelstoring door Belgacom bij een klant van een ander ISP? Ik ben uitermate benieuwd waarom die opmerking in deze topic moest.
En ja, iedere keer hetzelfde liedje: het gaat over Belgacom, ongeacht het onderwerp van de post zal er altijd wel eentje zijn die zit te zagen over iets wat er totaal NIETS mee te maken heeft!
Omdat er hier iemand over de slechte werkomstandigheden bij Belgacom door BIPT komt vertellen, maar ook niets meer zegt dan dat...
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Hollebollegijs,
Ik begrijp je reactie, maar moet wél toevoegen dat ik twee goeie vrienden heb die -elk apart- Belgacom verlieten omdat ze, en ik citeer, gefrustreerd raakten van het bedrijf.
Om eerlijk te zijn : ik heb moeten lachen bij het horen van hun anekdotes.
Er is -zoals al door anderen aangehaald- een verschil tussen regels die de werking zinloos vertragen, en regels/procedures die garanderen dat de klant zo snel mogelijk geholpen is. Die laatste zijn volgens mij prioritair.
Algemene update : het probleem met de verbinding is nog niet opgelost (= 5 dagen later)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik begrijp je reactie, maar moet wél toevoegen dat ik twee goeie vrienden heb die -elk apart- Belgacom verlieten omdat ze, en ik citeer, gefrustreerd raakten van het bedrijf.
Met alle respect, maar ik denk dat iedereen op zijn werk zijn eigen frustraties heeft. Als je afgaat op gewezen gefrustreerde medewerkers om je een beeld te vormen van een situatie, dan ben je toch wel erg naïef ze...
Er is -zoals al door anderen aangehaald- een verschil tussen regels die de werking zinloos vertragen, en regels/procedures die garanderen dat de klant zo snel mogelijk geholpen is. Die laatste zijn volgens mij prioritair.
Schrijf brief naar de regering, vraag ze om de wetgeving te herzien mbt OLO? Want, nogmaals, Belgacom is in het geheel niet verantwoordelijk in uw situatie, maar uw aanbieder wel (en zoals eerder gezegd: dat is de wetgeving). Zij staan dus in voor de oplossing van uw storing, zelfs al moeten zij daarvoor Belgacom inschakelen. En hier wat zitten kakken gaat die dus echt ni verhelpen hoor...
Weet ge: ik zou graag zien in een van uw volgende posts welke acties je uiteindelijk hebt ondernomen. Heb je Tele2 gebeld? Hebben zij dan een afspraak geregeld? Wanneer komt er iemand ter plaatse? Etcetera. Tele2 moet je dat allemaal kunnen vertellen als zij het nodige hebben gedaan hoor...
Omdat er hier iemand over de slechte werkomstandigheden bij Belgacom door BIPT komt vertellen, maar ook niets meer zegt dan dat...
Met dit verschil dat het BIPT en de wetgeving hier wel terzake doen, en de prijs van een Belgacom DSL abbo niets te zien heeft met het verhelpen van een kabelstoring bij een OLO klant.
-
- Elite Poster
carl,
met alle respect...
je bent klant bij Tele2. zij moeten uw probleem oplossen. Je moet hiervoor niet negatief te praten over belgacom. zij zijn immes niet verantwoordelijk voor het probleem op te lossen.
en je zegt dat 2 maten ontevreden ex-medewerkers van belgacom en je vanalles kunnen vertellen.
kijk, ik heb ooit voor een groot internationaal koerierbedrijf gewerkt. dus als ik je vertel wat daar allemaal gebeurde, je gaat het niet geloven. trouwens, enkel afgaan op het negatieve, getuigt van weinig inzicht. je moet ook het positieve kennen en dan pas kan je een oordeel vellen en vermits je ook nooit voor belgacom hebt gewerkt, kun je geen oordeel vellen over deze firma, vandaar dat ik eens voorstelde om eens een kijkje te komen nemen. je zal daarna wel anders piepen.
met alle respect...
je bent klant bij Tele2. zij moeten uw probleem oplossen. Je moet hiervoor niet negatief te praten over belgacom. zij zijn immes niet verantwoordelijk voor het probleem op te lossen.
en je zegt dat 2 maten ontevreden ex-medewerkers van belgacom en je vanalles kunnen vertellen.
kijk, ik heb ooit voor een groot internationaal koerierbedrijf gewerkt. dus als ik je vertel wat daar allemaal gebeurde, je gaat het niet geloven. trouwens, enkel afgaan op het negatieve, getuigt van weinig inzicht. je moet ook het positieve kennen en dan pas kan je een oordeel vellen en vermits je ook nooit voor belgacom hebt gewerkt, kun je geen oordeel vellen over deze firma, vandaar dat ik eens voorstelde om eens een kijkje te komen nemen. je zal daarna wel anders piepen.
Hollebollegijs,
Okee, begrepen en gedeeltelijk akkoord, maar toch blijf ik volhouden dat ik al een lange, zeer problematische geschiedenis heb met Belgacom. Ik, noch mijn omgeving, is echt niet de lastigste klant, maar nooit-bestelde diensten factureren, 'oplossingen' geven voor problemen die nog meer problemen veroorzaken, koppelverkoop enzomeer enzomeer, dat is in mijn woordenboek niet helemaal kosjer.
Punt is dat de klant nog steeds zonder verbinding zit, en dat Belgacom de enige is die fysiek toegang heeft tot de oplossing.
Carl
Okee, begrepen en gedeeltelijk akkoord, maar toch blijf ik volhouden dat ik al een lange, zeer problematische geschiedenis heb met Belgacom. Ik, noch mijn omgeving, is echt niet de lastigste klant, maar nooit-bestelde diensten factureren, 'oplossingen' geven voor problemen die nog meer problemen veroorzaken, koppelverkoop enzomeer enzomeer, dat is in mijn woordenboek niet helemaal kosjer.
Punt is dat de klant nog steeds zonder verbinding zit, en dat Belgacom de enige is die fysiek toegang heeft tot de oplossing.
Carl
-
- Elite Poster
Carl,
je wilt het echt niet snappen.
wie hier in de fout gegaan is van geen belang. Of dat nu Belgacom is of wie dan ook. Is totaal niet belangrijk !!!
de persoon in kwestie is Tele2 klant. Dus...
Dit probleem moet gemeld worden bij Tele2, die op hun buurt contact opnemen met Belgacom (omdat zij de koperdraad beheren) en die zullen dan het nodige doen. eerder zal er niets gebeuren. Dat zal nu eenmaal de regels. Dus hier kakken op belgacom zal niets helpen.
wie hier in de fout gegaan is van geen belang. Of dat nu Belgacom is of wie dan ook. Is totaal niet belangrijk !!!
Dit probleem moet gemeld worden bij Tele2, die op hun buurt contact opnemen met Belgacom (omdat zij de koperdraad beheren) en die zullen dan het nodige doen. eerder zal er niets gebeuren. Dat zal nu eenmaal de regels. Dus hier kakken op belgacom zal niets helpen.
hollebollegijs schreef:de persoon in kwestie is Tele2 klant. Dus...
Mag ik dan óók bepaalde dingen denken over jou ?
Van in het begin, en meermaals daarna, schreef ik dat dit sinds donderdagavond naar TELE2 werd geëscaleerd, en door hen naar Belgacom.
Wie wil het niet begrijpen ?
EDIT : grove uitspraken wissen nadat je ze post ? twijfelachtige praktijk...
Laatst gewijzigd door Carl 29 mei 2007, 17:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Carl schreef:hollebollegijs schreef:de persoon in kwestie is Tele2 klant. Dus...
Van in het begin, en meermaals daarna, schreef ik dat dit sinds donderdagavond naar TELE2 werd geëscaleerd, en door hen naar Belgacom.
Wie wil het niet begrijpen ?
dat zegt tele2? blijf hen dan lastigvallen, heb je een datum. en wat zijn de afspraken tussen tele2 en belgacom over binnen welke termijn een probleem moet opgelost worden. weet je dat?
-
- Elite Poster
en we zijn intussen nog maar 2 werkdagen verder. dus ik vind dat je nog geen reden hebt om te klagen. jij wilt dat ze staan te springen voor jou. ik bel en een uurtje later is het probleem opgelost. zomaar gaat dat niet hoor. een beetje redelijkheid kan hier geen kwaad.
daarbij ik stop met deze discussie. je wilt het niet begrijpen. meerdere personen hier hebben je daar al op gewezen, maar ik blijf mijn tijd hier niet insteken in mannekes die het niet willen begrijpen.
daarbij ik stop met deze discussie. je wilt het niet begrijpen. meerdere personen hier hebben je daar al op gewezen, maar ik blijf mijn tijd hier niet insteken in mannekes die het niet willen begrijpen.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 29 mei 2007, 18:02, in totaal 1 gewijzigd.
hollebollegijs schreef:en we zijn intussen nog maar 2 werkdagen verder. dus ik vind dat je nog geen reden hebt om te klagen. jij wilt dat ze staan te springen voor jou. ik bel en een uurtje later is het probleem opgelost. zonder maar zo gaat dat niet hoor
Kijk, als jij voor Belgacom werkt (wat ik vermoed), dan hoop ik dat jij die uitspraken niet doet vanuit je functie. Ik vraag me af of zij zo'n pollicy en statements publiek ondersteunen...
- "Belgacom, de betrouwbare oplossing !"
- "nog maar twee werkdagen verder, dus geen reden om te klagen"
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja hoor. Je mag denken. Het is een vrij land. Zorg wel dat je dan op de hoogte bent van de Belgische telecomwetgeving, want anders heb je weinig recht van spreken. En zoals je nu bezig bent, is het echt niet te merken dat je kennis van zaken hebt.
Aha! Dus dan wéét je wanneer ze het komen repareren? Of niet? Indien niet: waarom niet? Als Tele2 escaleert krijgen ze een datum wanneer er iemand langsgaat. Als je die niet kent, is het niet geescaleerd. Stel nu eens dat het helemaal niet is geescaleerd? Waar zit je dan met je gekak op Belgacom?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Kijk, als jij voor Belgacom werkt (wat ik vermoed), dan hoop ik dat jij die uitspraken niet doet vanuit je functie. Ik vraag me af of zij zo'n pollicy en statements publiek ondersteunen...
Ej etter, zou je je manieren eens willen houden? GA elders grienen, maar werknemers van belgacom die hier vrijwillig informatie geven hoef jij echt de les niet te spellen. Ik ben echt klaar met U hoor. Je krijgt je zin niet, dus dreig je maar anderen af. Plus je onderneemt helemaal niets om de status te weten te komen van de reparatie. Ben je niet akkoord met het Belgische systeem, stem dan op een partij die het wil veranderen op 10/06 of emigreer naar Nederland. Lijkt me de ideale oplossing in uw geval. Je zegt nl wel dat je het allemala begrijpt en dat je het snapt, maar toch blijf je maar zagen over Belgacom... Djeez!
Laatst gewijzigd door Goendi 29 mei 2007, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Carl schreef:hollebollegijs schreef:en we zijn intussen nog maar 2 werkdagen verder. dus ik vind dat je nog geen reden hebt om te klagen. jij wilt dat ze staan te springen voor jou. ik bel en een uurtje later is het probleem opgelost. zonder maar zo gaat dat niet hoor
- "Belgacom, de betrouwbare oplossing !"
- "nog maar twee werkdagen verder, dus geen reden om te klagen"
laatste post van mij hier op dit onderwerp : weet je dat voor een belgacom klant, die geen sla overeenkomst, elk probleem binnen de 2 werkdagen moet opgelost zoniet kan de klant schadevergoeding eisen. wat voor tele2 betreft, ken ik de regels niet, contacteer hen, en gebruik daar al je energie ipv hier.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 29 mei 2007, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb je soms geen BGC telefoonlijn ? Of is het raw copper.. anders zou ik zeggen bel 080022700 en meld dat er een breuk is, op je telefoonlijn wel te verstaan.
Goendi schreef:Kijk, als jij voor Belgacom werkt (wat ik vermoed), dan hoop ik dat jij die uitspraken niet doet vanuit je functie. Ik vraag me af of zij zo'n pollicy en statements publiek ondersteunen...
Ej etter, zou je je manieren eens willen houden? GA elders grienen, maar werknemers van belgacom die hier vrijwillig informatie geven hoef jij echt de les niet te spellen.
Dank !
'Informatie geven' -> Ooit al van communisme gehoord ?
Hiermee is voor mij de kous af. Het is me allemaal nóg duidelijker.
LEVE BELGACOM !
kuch
-
- Elite Poster
- Contacteer:
'Informatie geven' -> Ooit al van communisme gehoord ?
Belgacom mag helemaal geen informatie geven aan U over een DSL abbo bij een derde, die dan bovendien nog niet eens in dienst is op telefoniegebied. En dat jongen, is de Belgische wetgeving. Er staan boetes op als iemand van belgacom u concrete informatie aanreikt aangaande de verhelping van een storing bij een OLO, en die personen riskeren hun job als daar gevolg aan gegeven wordt! Zoals ik al zei: ga elders grienen.
Goendi schreef:'Informatie geven' -> Ooit al van communisme gehoord ?
Belgacom mag helemaal geen informatie geven aan U over een DSL abbo bij een derde, die dan bovendien nog niet eens in dienst is op telefoniegebied.
????????????????????????????????????????????
Carl
Uw schoonzus = klant bij Tele2 = ga dus klagen bij Tele2
En zoals Goendi al gezegd heeft, indien de case geescaleerd is bij BGC, kan men u zeker een datum geven waarop een technieker gaat langskomen. Kan men dit niet, mag je er vanuit gaan dat dit niet geescaleerd is.
BGC zelf kan en mag u geen informatie geven, vermits u geen klant bent bij hun, maar wel bij tele2.
En zoals Goendi al gezegd heeft, indien de case geescaleerd is bij BGC, kan men u zeker een datum geven waarop een technieker gaat langskomen. Kan men dit niet, mag je er vanuit gaan dat dit niet geescaleerd is.
BGC zelf kan en mag u geen informatie geven, vermits u geen klant bent bij hun, maar wel bij tele2.
Mr.T schreef:Carl
Mr. T., ik heb nooit het verlangen uitgedrukt informatie te krijgen van Belgacom.
Het gaat eerder over een oplossing krijgen.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mr. T., ik heb nooit het verlangen uitgedrukt informatie te krijgen van Belgacom.
Neen, maar op Belgacom beginnen kakken vanaf dag 1 na de 'escalatie door uw leverancier', dat is wél correct? Ben je nu écht zo naïef?
Het gaat eerder over een oplossing krijgen.
Ja inderdaad... TUURLIJK. Belgacom dit, Belgacom dat, Belgacom zus, blablablabla. Elke post meldt dat je contact moet opnemen met Tele2, en dat Belgacom niets voor u kan doen. Ik heb u al 3x gevraagd wanneer ze het dan komen repareren, maar dat weet U blijkbaar niet. Conclusie: het is niet geescaleerd, de fout ligt dus al direct bij uw leverancier, en dat schijnt echt niet door te dringen... Neen, liever nog wat meer belgacom dit, Belgacom zus en Belgacom zo en blablabla. Kortzichtige Carl weet het allemaal gebaseerd op zijn veronderstellingen. Zoals ik al zei: uw oplossing moet geleverd worden door tele2, en als je niet snapt waarom: LEES DE TELECOMWETGEVING (alle, verondersteld dat die dan wel doordringt, want dat is precies een hele moeite bij u). Sorry ze, ik vind u naast ne keikop ook een ongeloofelijke etter en lastpak (voila dat is nu mijn mening, vrij land weet je wel?)
Goendi schreef:Ik heb u al 3x gevraagd wanneer ze het dan komen repareren, maar dat weet U blijkbaar niet. Conclusie: het is niet geescaleerd
Mijn God.
1. Ik ben niet de klant, dus heb ik ook niet de pretentie om Tele2 lastig te vallen met dat soort vragen.
2. As a matter of fact, weet ik wél zeker dat dit geëscaleerd werd. Ik ben u geen verantwoording schuldig.
3. Hou aub op met uw laag taalgebruik. Ik denk dat buitenstaanders ook wel één en ander kunnen afleiden uit wat hier in deze thread werd gezegd.
Als dit het niveau is van dit forum, en de mentaliteit bij de werkgever van sommigen, dan hoeft het voor mij niet.
Zoals duizenden keren gezegd is mijn enig probleem : Belgacom onderbreekt een perfect werkende verbinding en een oplossing sleept aan. Waarom, dat kan me eerlijk gezegd niks schelen. Het enige dat voor mij telt, is de eindgebruiker, die zonder verbinding zit.
Wie dit niet wil begrijpen... tant pis. Maar hou dan ook op met scheldwoorden en blind verdedigen van Belgacom. Al dan niet uw werkgever. Mooie representatie.
Gedaan.
Carl
-
- Elite Poster
- Contacteer:
1. Ik ben niet de klant, dus heb ik ook niet de pretentie om Tele2 lastig te vallen met dat soort vragen.
Maar je hebt dan wle het lef om belgacom en zijn medewerkers aan te vallen? En dan ben je verbaasd dat ik je een etter noem? Nu ja, misschien ben je dan ook wel een onwetende bemoeizieke etter hoor. Beter?
2. As a matter of fact, weet ik wél zeker dat dit geëscaleerd werd. Ik ben u geen verantwoording schuldig.
U weet dat omdat ze u dat zeggen, maar hebt geen weet van een reparatiedatum? Zoals ik reeds zei: u Ben naast een etter ook nog eens naïef.
3. Hou aub op met uw laag taalgebruik. Ik denk dat buitenstaanders ook wel één en ander kunnen afleiden uit wat hier in deze thread werd gezegd.
Ze kunnen afleiden dat je kunt zagen. En het laag taalgebruik lok je deels zelf uit door ettelijke posts achter elkaar hetzelfde te verkondigen ook al melden Belgacom medewerkers en anderen dat je bij Tele2 moet zijn. Naast het feit dat dat niet doordringt, en je mensen dus echt wel op de kast jaagt met je eigenwijze gedrag, is het dan echt niet verbazend als men 'laag taalgebruik' gaat gebruiken. U valt botweg anderen last voor een probleem dat niet eens het uwe is, en gaat blindelings af op wat uw leverancier u aanpraat.
Zoals duizenden keren gezegd is mijn enig probleem : Belgacom onderbreekt een perfect werkende verbinding en een oplossing sleept aan. Waarom, dat kan me eerlijk gezegd niks schelen. Het enige dat voor mij telt, is de eindgebruiker, die zonder verbinding zit.
Blablabla, Belgacom dit, Belgacom dat, Belgacom zus. Hint: Tele2 dit Tele2 dat Tele2 zus!
Wie dit niet wil begrijpen... tant pis. Maar hou dan ook op met scheldwoorden en blind verdedigen van Belgacom. Al dan niet uw werkgever. Mooie representatie.
Blablabla, hint: TELECOM WETGEVING.
-
- Premium Member
Carl schreef:
omdat ze al duizenden keren zeggen dat tele2 dat moet oplossen, niet belgacom en dat jij dat niet snapt. Dat is de enige reden waarom het blijft aanslepen: tele2.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb je nooit om uitleg gevraagd. En zéker niet om dit. Het begint me te irriteren.
Dit is een publiek forum, als je geen reactie wenst en je niet openstaat voor kritiek of een andere argumentatie, en vervolgens blind afgaat op je eigen visie, dan heb je het enkel aan jezelf te danken dat je het moet ontgelden. Ow, ps: ik wou u eigenlijk irriteren. Jij irriteert me namelijk ook hoor. Ik had eigenlijk gehoopt dat jij dus uit deze thread zou wegblijven, waarvoor dank.
Praetorian schreef:Carl schreef:omdat ze al duizenden keren zeggen dat tele2 dat moet oplossen, niet belgacom en dat jij dat niet snapt. Dat is de enige reden waarom het blijft aanslepen: tele2.
Praetorian,
(neutrale post)
Als ik je goed begrijp is het dus Tele2 (=> werknemers van Tele2) die ter plaatse het netwerk moet komen herstellen ? Hoewel het om koperdraad van Belgacom gaat ?
Juist ?
Carl
-
- Premium Member
Carl schreef:Praetorian schreef:Carl schreef:omdat ze al duizenden keren zeggen dat tele2 dat moet oplossen, niet belgacom en dat jij dat niet snapt. Dat is de enige reden waarom het blijft aanslepen: tele2.
Praetorian,
(neutrale post)
Als ik je goed begrijp is het dus Tele2 (=> werknemers van Tele2) die ter plaatse het netwerk moet komen herstellen ? Hoewel het om koper van Belgacom gaat ?
Juist ?
Carl
nee, maar zij moeten belgacom vragen dit te doen. En belgacom doet dit in een bepaald tijdsbestek zoals contractueel met tele2 bepaald is.
bvb: als tele2 met bgc contract (SLA) afsluit dat elk technisch probleem binnen 2 werkdagen moet verholpen zijn zal belgacom dat doen, anders moeten ze een schadevergoeding betalen. Als ze een contract hebben van 24 uur, dan is dat 24 uur.
Welk contract ze hebben is onbekend. Maar tele2 moet bgc het melden welke lijn kapot is, waarna bgc dit fixt.
edit: schematisch:
klant --> bij tele2 klagen --> tele2 speelt door naar belgacom --> belgacommedewerker repareert.
Dat is de standaardwerkwijze. Tijdsbestek contractueel bepaald, hoe sneller het contract stipuleert, hoe duurder dit contract is natuurlijk. Dus de meeste ISP's hebben een lange tijdsduur.
Die tijdsduur: vergelijk het met een postpakket: als je iets verzendt met prior is dat ook duurder dan als je het standaard verzendt.
Laatst gewijzigd door Praetorian 29 mei 2007, 19:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als ik je goed begrijp is het dus Tele2 (=> werknemers van Tele2) die ter plaatse het netwerk moet komen herstellen ? Hoewel het om koper van Belgacom gaat ?
Neen Tele2 is verantwoordelijk voor de dienstverlening ginds. Als er een probleem is moeten zij de oorzaak vaststellen. Indien dit een probleem op de fysieke laag is, hebben zij de mogelijkheid om een technieker te laten langssturen door Belgacom. Hiervoor dienen zij bijgevolg Belgacom te verwittigen, die op zijn beurt een afspraak zal voorzien en iemand ter plaatse zal sturen. Maw: geen afspraak, geen escalatie, en bijgevolg: geen reactie. Echter: Belgacom kan hierover aan U geen info geven omdat zij dat volgens de Belgische wetgeving niet mogen (uw schoonzus is geen klant bij BGC, Tele2 wél), en dus dient U te weten te komen bij tele2 wanneer er iemand langskomt.