Hoe flauw (toegang modem)

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hoe flauw. Situatie:
M'n pa heeft Versatel Always (512 kbit) en is nu over gegaan naar Tele 2 All-In (512 kbit). Dus telefonie wordt VoIP, dat is wat er in essentie verandert. Leuke promotie van Tele2: je krijgt de modem (een Speedtouch 706) gratis bij intekening voor einde mei.

Die 512 kbit is hier voldoende (en limietloos :p), maar wil van die stomme E-tech USB-modem af die bij Always zat. De nieuwe modem is aangekomen, dus ik denk: hey, ik ga die alvast aansluiten, dan heb ik wireless! Ik dus achter de bureau alles omgestoken en surf naar https://speedtouch.lan . Oké, inloggen met tele2/tele2, zoals in de handleiding staat ... En dan stopt het. Waar moet ik gebruikersnaam en wachtwoord instellen ? Of authenticatie-protocol veranderen? Allemaal no-can-do :( De betreffende pagina's zijn uit de flash-bios gesloopt of ontoegankelijk met dat account.

Mijn onmetelijk geheugen hier op userbase zegt mij nog wel iets van een alternatieve login voor Tele2 zélf, maar die is niet bereikbaar, want daar heb je het WAN-ip voor nodig, en zonder PPP-verbinding die opgezet raakt is dat moeilijk :)

Conclusie: ik kan m'n nieuwe Tele2-modem niet gebruiken op een Tele2-adsl-lijn!

Iemand suggesties (zonder resetten naar kernel mode en nieuwe bios laden)?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ben eens op de FAQ-lijst op tele2.be aan het zien: daar staat:
Kan de TELE2 box gebruikt worden voor diensten van andere operatoren?
Neen, de TELE2 box dient exclusief voor TELE2 All In.
Dus een TELE2 box kan niet gebruikt worden met een andere ADSL-formule van TELE2. Klinkt ... logisch :think:
Moet de TELE2 box worden geconfigureerd?
Ja. Dit wordt volledig gedaan door de installateur
't is een doe-het-zelf-pakket :think:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb onlangs bij mensen zo'n box aangesloten en de login voor ADSL was reeds ingesteld enzo. Gewoon inpluggen en je kon al surfen. In de handleiding staat ook vermeld hoe je de wireless kan configureren.
meon
Administrator
Administrator
Provider

De modem bouwt geen PPP-verbinding op. Hij heeft showtime (daar lijkt het toch op), maar "internet" is er niet. Ik vermoed wel dat dat nog gaat komen (we moeten wachten op een sms die vertelt dat alles omgestoken mag worden), maar vind het toch maar vervelend dat ik die modem niet nu al kan gebruiken.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Hm... maf :-)
Ben nu met die modem online. Gewoon wachten blijkbaar. Ok, ok, 't staat op 1 blad met een uitroepteken (wacht 5 minuten), maar toch ... :-/
Ik raak er nu wel niet meer in met tele2/tele2. Vreemd allemaal.
320i
Elite Poster
Elite Poster

via speedtouch.lan in je browser moet het lukken meon. Maar heb je IE7?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

320i heb je de datum op meon's post gezien? ;) Ik denk dat als het in die 20 dagen niet luktte je er al iets van gehoord zou hebben ;)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ow ja, sorry :-)

Ewel ja, 't was pas na da'k hier weer aan het rondsnuffelen ben geweest dat ik me het IE7-probleem herinnerde.
... en dat was het dus.

Mag ik trouwens even vermelden dat de Tele2-faq-lijst niet toereikend is als je een vraag hebt?

Weet ge hoe lang ik gezocht heb naar waar ik moest zijn om CLIP in te laten schakelen? Online wordt dit niet vermeld, het is in de handleiding van de comfortdiensten dat staat dat dit in "mijn tele2" kan.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”