4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Kan je dan 4 publieke ip adressen krijgen van dommel, zoals bij telenet bijvoorbeeld? Dit is echt wat ik zoek, met 2 heb ik al genoeg eigenlijk.
Boostpackage
Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:Icecubes schreef:4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Kan je dan 4 publieke ip adressen krijgen van dommel, zoals bij telenet bijvoorbeeld? Dit is echt wat ik zoek, met 2 heb ik al genoeg eigenlijk.
Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.
Grtz
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Oh. Da's wel mega coolIcecubes schreef:Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:Icecubes schreef:4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.
Grtz
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Coolrunner
- Member
yup zojuist pas gedaan en terug full speed ... da was raarketter schreef:Coolrunner reset alles is dan zal je terug de volle snelheid hebbenCoolrunner schreef:mmm weet niet wat er is gebeurd maar kreeg melding dat ik bijna mijn 50GB had opgebruikt en dus koos ik voor optie B maar dit is nu mijn snelheid :
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1285 kbit/s or 161 kbyte/s
- Upload speed : 323 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Apr 9 2007 at 12:09:59 UTC+0200
Al een ticket aangemaakt dus eens horen wat z zeggen
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Coolrunner is hier ook zo hoor dat ik ff moet resetten Maar als je dat nog niet voorgehad hebt is het te begrijpen dat je daar zo direct niet aan denkt he.Coolrunner schreef:yup zojuist pas gedaan en terug full speed ... da was raarketter schreef:Coolrunner reset alles is dan zal je terug de volle snelheid hebbenCoolrunner schreef:mmm weet niet wat er is gebeurd maar kreeg melding dat ik bijna mijn 50GB had opgebruikt en dus koos ik voor optie B maar dit is nu mijn snelheid :
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1285 kbit/s or 161 kbyte/s
- Upload speed : 323 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Apr 9 2007 at 12:09:59 UTC+0200
Al een ticket aangemaakt dus eens horen wat z zeggen
- Coolrunner
- Member
tja toch al bijna 8 maanden bij dommel en is de eerste keer dat dit is gebeurdketter schreef:Coolrunner is hier ook zo hoor dat ik ff moet resetten Maar als je dat nog niet voorgehad hebt is het te begrijpen dat je daar zo direct niet aan denkt he.Coolrunner schreef:
yup zojuist pas gedaan en terug full speed ... da was raar
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Icecubes schreef:
Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:
Grtz
met andere woorden is het dus mogelijk om twee maal te verbinden op 1 zelfde lijn?
het probleem is als volgt (niet voor mij eigenlijk)
vrienden van mij zitten bij belgacom.
een koppel en nog iemand anders samen in 1 huis.
ze beschikken over een discoverylijn een een adsl abbo.
beiden hebben een pc, samen op internet gaan is niet mogelijk.
ze werken elk nog steeds met een adsl modem (een asus usb en een speedtouch, zo'n groen schelp). indien er eentje op het net wil moet de andere disconnecten
hoor sommigen al zeggen, maak een netwerk, indien mogelijk draadloos maar deze kosten willen ze niet doen want zoveel surfen ze nu ook eigenlijk niet (router + 2 ontvangers kosten toch al rap 120 euro)
heb hen al aangeraden om over te stappen naar dommel, dit omwille van de prijs, kunnen ze met het boostpackage nu dan samen op het net gaan of is dit nog iets anders? indien zo kan ik hen dit ook uitleggen en stappen ze misschien over, komt dan ook makkelijker uit voor hun.
geen geruzie meer om te surfen
enkel het skynet emailadres zal dan nog een boosdoener zijn
alvast bedankt voor jullie info
Ik weet niet of het mogelijk is om in te bellen met 2 modems op een lijn...decat schreef: met andere woorden is het dus mogelijk om twee maal te verbinden op 1 zelfde lijn?
vrienden van mij zitten bij belgacom...
Ik plan een modem te gebruiken , hiervan weet ik zeker dat het mogelijk is. Het lijkt me dan ook logisch dat het met 2 modems ook goed. Bel anders even naar dommel en daar zal me wel een antwoord op je vraag kunnen geven.
Grtz
Met twee modems . . heb zoiets nog niet gehoord, sorry.decat schreef: met andere woorden is het dus mogelijk om twee maal te verbinden op 1 zelfde lijn?
vrienden van mij zitten bij belgacom...
Maar indien ze het niet erg vinden om een van de twee PC's steeds te laten draaien kan deze de rol van router vervullen, gewoon twee WiFi netwerkkaarten kopen en ze als netwerkje laten werken. Ben vergeten hoe deze specifieke opstelling weer heet.
De opstelling zal dan zoiet zijn: Modem -> PC/accespoint -->WiFi --> PC2
Dus toch! Ik dacht all, maar ja dan begin ik weer te denken: nah zo simpel zalt ni zijn. LOLSvekke schreef:Ad-hocDraco888 schreef:Ben vergeten hoe deze specifieke opstelling weer heet.
Zou in ieder geval wel handig zijn als we zouden weten hoeveel zijn vrienden er wel aan willen uitgeven. (zoveel kunnen twee WiFi adapters, desnoods USB WiFi, niet kosten als ge eens rondkijkt)
-
- Elite Poster
Hierzo gaat het toch niet met 2 modems tegelijk online gaan op 1 lijn.Draco888 schreef:Met twee modems . . heb zoiets nog niet gehoord, sorry.decat schreef: met andere woorden is het dus mogelijk om twee maal te verbinden op 1 zelfde lijn?
-
- Elite Poster
netconnect + boost packIcecubes schreef:Welk abo?ketter schreef: Hierzo gaat het toch niet met 2 modems tegelijk online gaan op 1 lijn.
Ik geraakt niet met 2 modems tegelijk online op 1 adsl lijn
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Dus je kan vor elke pc een publiek ip adres krijgen?Icecubes schreef:Ik heb het boostpackag ondertussen en nu kan ik dus perfect 4 verbindingen openen. Ideaal, nu ben ik weer goed geholpen. Erg handig voor wat testjes.
Grtz
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Enkel vanop 1 locatie? Of over meerdere locaties?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Twee adsl modems op één lijn is niet mogelijk. Wil je op iedere pc een publiek ip adres dan kan je dat als volgt doen:
- neem een adsl modem die je in bridge kan zetten en meerdere pppoe sessies kan doorgeven (denk met speedtouch home dat dit werkt, werkte zeker met mijn speedtouch 510). Moet in ieder geval een ethernet modem zijn.
- maak op iedere pc een pppoe inbelverbinding aan.
- laat windows inbellen om een publiek ip te krijgen.
- neem een adsl modem die je in bridge kan zetten en meerdere pppoe sessies kan doorgeven (denk met speedtouch home dat dit werkt, werkte zeker met mijn speedtouch 510). Moet in ieder geval een ethernet modem zijn.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
'k heb nu sinds een maandje dat boostpack, zelfs mediumband is veel aangenamer nu
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Betekend zoiets ook dat je pakweg bij 2 ISP's een abonnement kan afsluiten (bvb Skynet en Dommel, die tenslotte toch op hetzelfde netwerk opereren)?lithion schreef:Twee adsl modems op één lijn is niet mogelijk. Wil je op iedere pc een publiek ip adres dan kan je dat als volgt doen:
Maar hoe zit het met de toegekende bandbreedte? Blijft die beperkt tot pakweg 4 Mbit of wordt die opgeteld?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik kon dat uiteraard weer niet ongemoeit laten en ging maar direct aan de slag.TomG schreef:Betekent zoiets ook dat je pakweg bij 2 ISP's een abonnement kan afsluiten (bvb Skynet en Dommel, die tenslotte toch op hetzelfde netwerk opereren)?lithion schreef:Twee adsl modems op één lijn is niet mogelijk. Wil je op iedere pc een publiek ip adres dan kan je dat als volgt doen:
Maar hoe zit het met de toegekende bandbreedte? Blijft die beperkt tot pakweg 4 Mbit of wordt die opgeteld?
Ik heb een Speedtouch 510 die normaal in DHCP spoof staat (modem beheerd PPPoe verbinding, maar geeft het verkregen ip adres door aan het achterliggend device) waarachter een Linksys WRT54G staat.
Ik heb nu dus de Speedtouch in bridge geplaatst, en tussen de LAN van de Speedtouch en de WAN van de Linksys een switch geplaatst.
Op die switch heb ik vervolgens ook nog een pc aangesloten.
De Linksys heb ik geconfigureerd voor een PPPoe verbinding (ipv DHCP client) en op de compu een inbel verbinding aangemaakt.
Ikzelf zit bij Skynet, en het lukt dus inderdaad perfect om meerdere simultane connecties te gebruiken, ook op dezelfde lijn (had wel al gehoord dat het op verschillende locaties kon). Of dat beperkt is tot 2 weet ik niet, want zoveel pc's staan hier nu ook weer niet.
Als ik kijk in m'n verbindingslogs van Skynet, zie ik dat iedere connectie die gemaakt wordt daar een entry toevoegt. 2 PPPoe sessie vanop de Linksys en 3 vanop de pc die rechstreeks inbeld resulteert dus in 3 nieuwe entries in die connectie log.
Dan maar eens wat gespeeld met snelheden.
En tot m'n grote verbazing krijg ik op de pc een download snelheid die maar liefst 2x zo snel is (865KB/s ipv 435)!
Downloads zijn getest met een Linux distro te downloaden vanaf ftp.belnet.be. Ik heb ook wat random files gedownload, om te zeker zijn dat er geen sprake is van caching. Snelheden gemeten met DU meter.
Dan maar eens de upload snelheid getest. En die verhoogd niet (heb bij Skynet optie voor 400 kbit ~ 50 KB).
Nu heb ik zo'n donkerbruin vermoeden, dat met meerdere sessies ook bandbreedtes cummulatief worden -voor zover technisch mogelijk-. En dat ligt voor zover ik weet bij ADSL op 8 Mbit download en 512 Kbit upload.
Nochtans zit ik 4 tal KM van de centrale, waardoor ik zelfs bij een andere ISP geen hoger profiel kan krijgen dan de 4,6 Mbit.
Iemand die mijn ervaringen en/of redeneringen kunnen bevestigen? Want volgens mij moet dit bij Dommel ook mogelijk zijn, als ze gelijkaardige profielen gebruiken...
1) zolang je op het zelfde netwerk blijft (Turboline of Scarlet zijn netwerk) is dat perfect mogelijk.TomG schreef:
Betekend zoiets ook dat je pakweg bij 2 ISP's een abonnement kan afsluiten (bvb Skynet en Dommel, die tenslotte toch op hetzelfde netwerk opereren)?
Maar ik betwijfel wel of je vanop dezelfde lijn met twee ISPs tegelijk verbinding kan maken.
2) geen idee (wel, eigenlijk wel een idee, maar ben niet zeker )
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Kan perfect. Ik doe dit soms op 't werk - we hebben een DSL lijn die standaard geshared zit (en verbonden), soms verbind ik over een 2e sessie met m'n dommel account zodat ik iets kan 'leechen' wat dan niet bij het werk quota geteld wordtDraco888 schreef:1) zolang je op het zelfde netwerk blijft (Turboline of Scarlet zijn netwerk) is dat perfect mogelijk.
Maar ik betwijfel wel of je vanop dezelfde lijn met twee ISPs tegelijk verbinding kan maken.
Ik was 2 dagen naar zee en tijdens deze periode zat mijn broer op mediumband, vond het te traag gaan en heeft het boostpackage besteld.
Nu hebben wij dit helemaal niet nodig en zou ik het graag zo vlug mogelijk terug opzeggen.
Maar hoe kan ik dit doen? Ik vind niet direct iets terug op de site van dommel.
Alvast bedankt.
Nu hebben wij dit helemaal niet nodig en zou ik het graag zo vlug mogelijk terug opzeggen.
Alvast bedankt.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Je kan dit opzeggen van zodra je over je contractueel jaar bent (tellen vanaf moment van aansluiten van Dommel).AeroFury schreef:Ik was 2 dagen naar zee en tijdens deze periode zat mijn broer op mediumband, vond het te traag gaan en heeft het boostpackage besteld.
Alvast bedankt.
Goed nieuws dat (min of meer) met het boostpack te maken heeft: Gmail verdubbelt de toegestane grootte van de email attachments, van 10 megabyte naar 20 megabytes. Heel leuk maar het creëert een nood aan meer uploadsnelheid...ik denk dat ik nu ook de boostpack optie ga nemen...