Lijn geknipt na werken: reparatie "geen prioriteit"

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Carl
Member
Member

Donderdagavond, telefoontje vanwege mijn schoonzus in de Vlaamse Ardennen : "Belgacom is hier in de straat aan het werk geweest, en nu zijn wij onze verbinding kwijt".

Inderdaad, enkel ruis op de telefoon en geen verbindingslampjes op de Tele2-modem.

Geëscaleerd naar Tele2 : men ging het aankaarten bij Belgacom.
Op het zelfde moment geëscaleerd naar Belgacom : "mja, hum, sorry, u bent geen klant bij ons" (tot zover kan ik dat nog ergens begrijpen)

24 uur later, gisteravond, weer telefoon naar Tele2, vragend om een update : "Wij hebben dat geëscaleerd naar Belgacom, maar zij geven het de laagste prioriteit omdat de lijn via ons verhuurd wordt".

Laat me even nadenken : Belgacom knipt een klant af wegens hun eigen geklungel, en weigeren hem weer te verbinden omdat hij geen directe klant is !?

Die mensen daar hebben de lijn dringend nodig voor een thesis en de vader voor zijn werk (is 24/24 stand-by als verantwoordelijke). Belgacom lacht het weg.

Een ware schande. Geen betere manier om Tele2 in diskrediet te brengen en een aanfluiting van hun verantwoordelijkheid als -laat ons eerlijk zijn- monopolist.

Tot zover de vrijmaking van de telecommarkt, waarmee politici al jaren trots dweepen.

Voor mij de 100.000ste reden om nooit nog voor Belgacom te kiezen.

Carl
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Je moet niet teveel geloven wat Tele2 zegt!
Tele2 is UW provider, ZIJ zijn verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd.
Als er iets zogezegd met de lijn mis is, dan moeten zij de verantwoordelijkheid opnemen.
Wat zei zeggen over 'laagste prioriteit' is pure onzin. Belgacom heeft SLA's met de andere providers. Dus als er een probleem voordoet, dan doen zij er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Waarschijnlijk heeft Tele2 het probleem gewoon niet eens doorgegeven, en geven er zo een draai aan. 100% zeker van.
Tele2 is niet voor niks de provider met de slechtste support van Belgie.
Carl
Member
Member

bschelst schreef:Waarschijnlijk heeft Tele2 het probleem gewoon niet eens doorgegeven, en geven er zo een draai aan. 100% zeker van.
Tele2 is niet voor niks de provider met de slechtste support van Belgie.

Ik heb redenen om vrij zeker te zijn dat zij het probleem wél escaleerden.

Bovendien ben ik het niet eens met uw mening van 'slechtste support' : ik werk al jaren in het Telecomlandschap, en vrees dat die beker iemand anders toekomt (waarvan Tele2 afhangt). Belgacom heeft jammergenoeg macht over de koperdraad, en is daardoor in staat iemand anders de schuld te geven.
In dit concreet geval kan je van Tele2 toch niet verwachten om zélf ter plaatse op de DDR of God weet wat te gaan prutsen ? Dat zou trouwens onwettig zijn. Ze hangen dus 100% vast.

Laat ons bovendien niet uit het oog verliezen dat Belgacom of hun contractor hier in dit geval rechtstreeks verantwoordelijk is voor de loss ! De werken werden door hén uitgevoerd en zíj zijn het die de klant niet opnieuw verbinding gaven. En die nu weigeren het nodige te ondernemen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Ja er zijn SLA's voor BGC.
De basis SLA is een eerste reactie op een ticket binnen de 48 uur. Enkel tijdens weekdagen. Dit wilt nog niet zeggen dat hiermee het probleem opgelost is. Soms kan er dezelfde dag nog een technieker ter plaatse gaan, soms mag je nog eens 2 werkdagen rekenen.

Je kan ook een improved SLA nemen. Dan krijg je reactie op een ticket binnen de 4 uur, en zelfs 's nachts en in het weekend stuurt men een technieker.

Wat betreft de TS, is het dus nog vrij normaal dat het nog niet opgelost is. En dit is niet de schuld van Tele2, noch Belgacom.
Ofwel moet je betalen voor een improved SLA, ofwel moet je even je beurt afwachten.
Carl
Member
Member

Mr.T schreef:Wat betreft de TS, is het dus nog vrij normaal dat het nog niet opgelost is. En dit is niet de schuld van Tele2, noch Belgacom.
Ofwel moet je betalen voor een improved SLA, ofwel moet je even je beurt afwachten.

Het gaat hier voor de duidelijkheid om een residentiële gebruiker.

En aannemen dat niemand schuld treft, lijkt me sterk : dan zou het toch wel enorm toeval zijn dat dit plaatsvindt op het moment dat Belgacom voetpadwerken uitvoert, meerdere huizen in de buurt een disconnectie ondervonden en zij als enige niet meer online kwamen. Bij mijn weten is de uitvoerder van zo'n werken noch steeds verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de eindgebruiker achteraf, en zo snel mogelijk, weer verbinding heeft.

Wat als Belgacom morgen beslist álle Tele2-klanten af te knippen en hen dan nulprioriteit te geven ? Wat met het zogezegd getermineerde monopolie ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het hier niet over wie schuldig is aan de onderbreking, maar over de schuld dat het probleem nog niet opgelost is.

Het probleem hier zal inderdaad zijn dat uw schoonzus een alleenstaand geval is. Als de ganse straat er zou uitliggen, zou het waarschijnlijk al wel opgelost zijn.

De timers worden hier nog steeds gerespecteerd. Er zijn nog andere mensen met problemen die ook verder geholpen dienen te worden.
Carl
Member
Member

Mr.T schreef:De timers worden hier nog steeds gerespecteerd. Er zijn nog andere mensen met problemen die ook verder geholpen dienen te worden.

Absoluut, en daar heb ik geen probleem mee.

Maar laat ons eerlijk wezen : als Belgacom direct en ondubbelzinnig de schuld treft aan een onderbreking... dan mogen ze toch wat prioriteit toewijzen. Er is zoiets als verantwoordelijkheid.

Of mag ik aannemen dat al hun interventies het gevolg zijn van hun eigen fouten ?
jossie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

deze week ook een breuk van belgacom meegmaakt.
De telefoonlijn eruit in gans de straat. Een kant van de straat te verstaan hé.
Ik heb er de algemene voorwaarden op nagezien en wat blijkt.

Je kan schadevergoeding vragen voor de dagen dat je zonder telefoon zit vanaf de eerst volgende dag na de breuk.
schadevergoeding is per dag het abbo-geld van de telefoon lijn.

mischien een magere troost maar toch, loopt algauw aardig op.

Nu hebben ze mij gisteren terug aangesloten, telefoon werkt terug maar ze hebben mij vergeten om mijn adsl signaal op EDPnet te zetten.
Surf nu via de account van mijn pa die bij belgacom zit.

Belgacom verbindt er zich toe alles in het werk te stellen om de storingen op te heffen
vóór het einde van de werkdag die volgt op de dag dat deze haar werden medegedeeld.
Indien Belgacom de storing niet heeft opgeheven vóór het einde van de werkdag volgend op
die waarop ze haar werd gemeld of binnen de met de klant overeengekomen termijn,
behoudens de gevallen van overmacht of deze waar de vertraging te wijten is aan de klant of
aan een andere operator, heeft de klant, recht op een vergoeding per dag vertraging die
gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld of indien de klant een Belgacom Forfait heeft
aan één maand Belgacom Forfait abonnementsgeld, in voorkomend geval verhoogd met het
.
Onderhavige alinea is niet van
bijkomend abonnementsgeld voor de Slimme Diensten
toepassing op de bundels met rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken, op
de toegangen met een debiet van 2Mbit/s (R2) en op de toegangen ISDN-30 (PRA).
§ 3. Indien Belgacom door een geval van overmacht de aansluiting niet tot stand kan
brengen of de storing niet kan opheffen binnen de vooropgestelde termijn, dient Belgacom
de klant de termijn mee te delen waarbinnen vermoedelijk aan zijn vraag zal worden
voldaan.
13. Indien de aansluiting niet binnen een termijn van acht werkdagen kan worden
uitgevoerd, wordt de klant een GSM-apparaat ter beschikking gesteld tot op het ogenblik dat
de aansluiting tot stand is gebracht, behalve in de volgende gevallen:
a) indien een langere uitvoeringstermijn met de klant werd overeengekomen;
b) indien de oorzaak van de vertraging bij de klant ligt.

Volledige tekst en uitleg vind je hier
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... nditions#3
Carl
Member
Member

jossie schreef:Nu hebben ze mij gisteren terug aangesloten, telefoon werkt terug maar ze hebben mij vergeten om mijn adsl signaal op EDPnet te zetten.

Misschien ben ik achterdochtig, maar zou het toeval zijn dat dit keer op keer gebeurt bij mensen die klant zijn van een alternatieve operator ?
(heb het zelf ook al meermaals meegemaakt, btw)

Vreemd dat dit zomaar getolereerd wordt in dit land. Men zou zich zowaar vragen beginnen te stellen !?
jossie
Member
Member

Ik weet nog dat ik vertelde tegen de technieker van belgacom die bezig met de herstelling van de lijn dat ik bij edpnet ben voor adsl en die vent had daar nog nooit van gehoord.

Ook nog savond toen de lijn terug werkte, ik alles controleerde en zag dat het internet niet ging: ik kreeg authentication error. "Uwe modem zal stuk zijn door de breuk meneer": vertelde hij me.

Pas na een test met andere modem: zag ik in de loggings een verbinding met de centrale van belgacom en niet die van EDPnet.

telefoon en adsl is binnen belgacom een andere dienst denk ik.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

jossie schreef:Ik weet nog dat ik vertelde tegen de technieker van belgacom die bezig met de herstelling van de lijn dat ik bij edpnet ben voor adsl en die vent had daar nog nooit van gehoord.

Dat komt ook doordat edpnet geen klant is van Belgacom. Bij Belgacom zijn die lijnen gekend onder Scarlet (Facilicom).

jossie schreef:Pas na een test met andere modem: zag ik in de loggings een verbinding met de centrale van belgacom en niet die van EDPnet.

Edpnet heeft geen eigen centrales
jossie
Member
Member

Mr T : idd beetje vlug getypt, edpnet heeft geen eigen centrale.

Maar het principe is toch juist: het draadje adsl moet niet belgacom binnen maar bij Scarlet (Facilicom).

En waarschijnlijk sluiten de techniekers gewoon alles aan op belgacom.
Zo hebben we terug telefoon, en voor hun is dan blijkbaar de kous af.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:Ik heb het hier niet over wie schuldig is aan de onderbreking, maar over de schuld dat het probleem nog niet opgelost is.

Het probleem hier zal inderdaad zijn dat uw schoonzus een alleenstaand geval is. Als de ganse straat er zou uitliggen, zou het waarschijnlijk al wel opgelost zijn.

De timers worden hier nog steeds gerespecteerd. Er zijn nog andere mensen met problemen die ook verder geholpen dienen te worden.

Storingen in NL moeten binnen de 24 uur op gelost worden met geen signaal dit is zelfs maar voor TV, ik kan me zelfs niet voorstellen dat telefonie een lagere prioriteit zou hebben dan TV in NL, dus als Belgacom echt zo te werk gaat zijn het een bende amateurs !

Zelfs individuele storingen moeten direct opgelost worden zeker als het gaat om onderbrekingen, .. een gekende lijn onderbreking wordt trouwens in NL dezelfde dag nog opgelost, ja zelfs voor TV, misschien moeten ze hier in België wat betere service gaan leveren aan hun residentiële klanten ! Waarom zou dit in Nederland kunnen en niet in België
Carl
Member
Member

Ofloo schreef:...dus als Belgacom echt zo te werk gaat zijn het een bende amateurs !

Zelfs individuele storingen moeten direct opgelost worden zeker als het gaat om onderbrekingen, .. een gekende lijn onderbreking wordt trouwens in NL dezelfde dag nog opgelost, ja zelfs voor TV, misschien moeten ze hier in België wat betere service gaan leveren aan hun residentiële klanten ! Waarom zou dit in Nederland kunnen en niet in België

Eindelijk iemand die het helder ziet, en die niet spreekt uit eigenbelang !
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

@Ofloo
van jou had ik wel zo'n reactie verwacht.
Waarom altijd vergelijken met de buurlanden? Als het daar zo goed is, waarom verhuis je dan niet? Of wacht ... kan je daar geen huis/auto betalen omdat die daar duurder zijn?
Carl
Member
Member

Mr.T schreef:Waarom altijd vergelijken met de buurlanden? Als het daar zo goed is, waarom verhuis je dan niet? Of wacht ... kan je daar geen huis/auto betalen omdat die daar duurder zijn?

Of misschien ligt het probleem wel hier in België... ??

Overheidsbedrijven, iemand ? Politieke inmenging en belangen, iemand ?
S|N
Plus Member
Plus Member

Carl schreef:
Ofloo schreef:...dus als Belgacom echt zo te werk gaat zijn het een bende amateurs !

Hahahaha, hier moet ik toch eens goed om lachen.

Ofloo, je zou mijn schoonouders eens moeten adviseren over een goede provider want momenteel zitten zij reeds 4 dagen zonder enige vorm van communicatie, telefonie, internet als TV (via essent).

@Carl.
Als Belgacom lijnen verlegd, installaties upgrade enzoverder gebeurd dit niet enkel voor Belgacom maar ook voor andere providers.
Deze providers kunnen de werken trouwens ook aanvragen.

Feit is wel dat men NIET mag en kan zien welke lijnen door andere providers gebruikt worden. (CFR: chinese walls, uitvinding van het BIPT)
Zo heb ik al verschillende keren meegemaakt dat er in een centrale jumpers van een lijn van bv: Dommel worden afgebroken en simpelweg voor een ADSL via Skynet geplaatst wordt in dezelfde centrale.

Waarom? Omdat diezelfde techniekers niet weten dat die lijn effectief gebruikt wordt.

De techniekers zouden gedwongen moeten worden om EERST lijnen uit te meten vooraleer ze er iets aan veranderen of "knippen" zoals u het zegt.

Zijn het een bende amateurs; ABSOLUUT!
Vragen zij te veel huur en is er inmenging van de politiek? ABSOLUUT!
Ben ik fan van Belgacom, absoluut NIET!

Maar Belgacom heeft NIETS maar dan ook NIETS met uw Tele2 installatie te maken. Zij (Tele2) kunnen hier een technieker voor aanstellen/huren, betalen ze meer dan is het sneller opgelost, zo simpel is het.

Belgacom is inderdaad verantwoordelijke voor het netwerk, maar niet voor uw aansluiting.

Daarom kan u trouwens ook geen gebruik maken van die tegemoetkoming die Jossie voorstelde wanneer er langer dan 24 uur over wordt gedaan om de storing op te lossen.
[quote]Eindelijk iemand die het helder ziet, en die niet spreekt uit eigenbelang !
Eigenbelang heeft in alle bovenstaande reacties hier niets te doen, het is gewoon logica.
Laatst gewijzigd door S|N 26 mei 2007, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
Carl
Member
Member

S|N schreef:
Carl schreef:Belgacom is inderdaad verantwoordelijke voor het netwerk, maar niet voor uw aansluiting.

Inderdaad, en hier ligt het hem juist : de fysieke, residentiële aansluiting is onderbroken door tussenkomst van Belgacom. Dus is het wél hun verantwoordelijkheid, ongeacht bij wie de klant zijn abonnement mag hebben.

Belgacom is de carrier, dus zijn zij verantwoordelijk voor de eindverdeling naar de gebruiker toe.
S|N
Plus Member
Plus Member

Carl schreef: voor de eindverdeling naar de gebruiker toe.

Dan moet je toch nog eens heel goed je contract nalezen vrees ik?!?
EINDverdeling??? Bij wie bent u klant? Van wie krijgt u facturatie??? U bent eindgebruiker van Tele2.

Indien Belgacom of de boer of WIE dan ook jouw Tele2 lijn doorknipt kun jij niet naar Belgacom bellen en eisen de lijn terug actief te plaatsen.

Ze kennen u niet, u bent geen klant van hen, dat telefoonnummer bestaat gewoon niet in hun gegevens.

Dus: u belt naar TELE2.

TELE2 heeft een aantal techniekers in huur bij Belgacom, niet teveel anders kunnen ze niet genoeg winst maken.
Dat aantal techniekers die ze huren zijn reeds enkele dagen, weken volgeboekt, dus moet u uw beurt afwachten.
Indien TELE2 een snelle tussenkomst van Belgacom gaat eisen in uw naam kan er héél misschien nog iets van komen maar daar geloof ik niet in omdat zij ook hun algemene wholesale voorwaarden hebben (en die kunnen wij als particulieren nu niet inkijken).

Maar feit blijft, doe alle moeite van de wereld als je wil, maar als Belgacom je niet als klant kan zien dan kunnen zij er ook geen storing voor ingeven.
Carl
Member
Member

S|N schreef:
Carl schreef: voor de eindverdeling naar de gebruiker toe.

Dan moet je toch nog eens heel goed je contract nalezen vrees ik?!?
EINDverdeling??? Bij wie bent u klant? Van wie krijgt u facturatie??? U bent eindgebruiker van Tele2.

Indien Belgacom of de boer of WIE dan ook jouw Tele2 lijn doorknipt kun jij niet naar Belgacom bellen en eisen de lijn terug actief te plaatsen.

Ze kennen u niet, u bent geen klant van hen, dat telefoonnummer bestaat gewoon niet in hun gegevens.

Dus: u belt naar TELE2.

TELE2 heeft een aantal techniekers in huur bij Belgacom, niet teveel anders kunnen ze niet genoeg winst maken.
Dat aantal techniekers die ze huren zijn reeds enkele dagen, weken volgeboekt, dus moet u uw beurt afwachten.
Indien TELE2 een snelle tussenkomst van Belgacom gaat eisen in uw naam kan er héél misschien nog iets van komen maar daar geloof ik niet in omdat zij ook hun algemene wholesale voorwaarden hebben (en die kunnen wij als particulieren nu niet inkijken).

Maar feit blijft, doe alle moeite van de wereld als je wil, maar als Belgacom je niet als klant kan zien dan kunnen zij er ook geen storing voor ingeven.

Okee. Laat het dan op jouw manier bekijken en Belgacom ontheffen van elke schuld en plicht.

Ik dacht nochtans dat zij hun koperkabel doorverhuren aan Tele2, maar ik zal fout zijn. Laat ons wachten tot de Heilige Geest die connectie komt herstellen. Die Belgacom foutief gedisconnecteerd heeft.

Kijk... ik heb niks tegen jullie, hier. Elke mening telt. Maar het je m'en-foutisme van Belgacom, zélfs tegenover hun eigen klanten, én hun constante vergissingen en (bewuste?) fouten beginnen mij de keel uit te hangen. Hoog tijd dat dit eens op hoog niveau wordt aangepakt, al kunnen we daar ook niet op rekenen in dit land.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik dacht nochtans dat zij hun koperkabel doorverhuren aan Tele2, maar ik zal fout zijn. Laat ons wachten tot de Heilige Geest die connectie komt herstellen. Die Belgacom foutief gedisconnecteerd heeft.

Ik denk niet dat iemand te klagen heeft over hoe kabelstoringen verholpen worden in dergelijke gevallen. Er worden dagelijks honderden kabels doorgeknipt door wegenwerken, en die worden allen vlot verholpen. Ook zijn er wettelijk vastgelegde quota voor algemene storingen en bepaalde beroepen. Als het echter gaat om een alleenstaand geval, lijkt het me evident dat ze dit de laagste prioriteit geven. Artsen, ziekenhuizen, algemenere problemen krijgen hogere prioriteit toegewezen. Of is dit ook abnormaal?

Kijk... ik heb niks tegen jullie, hier. Elke mening telt. Maar het je m'en-foutisme van Belgacom, zélfs tegenover hun eigen klanten, én hun constante vergissingen en (bewuste?) fouten beginnen mij de keel uit te hangen. Hoog tijd dat dit eens op hoog niveau wordt aangepakt, al kunnen we daar ook niet op rekenen in dit land.

Eh... Die kabelstoring is in eerste instantie de fout van diegene die die kabels beschadigde. Mogelijk zijn dat mensen van Belgacom, maar kan evengoed iemand anders zijn. Dat zul jij echt niet weten na contact met Tele2, Tele2 heeft meestal geen zicht op die zaken. Vaak zal een kabelstoring ook al eerder geweten zijn door Belgacom dan elders omdat er een meldingsplicht terzake bestaat, maar goed. Ik heb overigens thuis zelf Tele2, en met alle respect, maar hun support durft maar al te vaak de schuld bij Belgacom te leggen (eerste lijn bedoel ik dan). Toen ze er maar niet in slaagden om mij te verhuizen (5 maand later pas in orde), kreeg ik op bepaald moment te horen dat er Belgacom geen virtueel circuit meer beschikbaar had in Antwerpen. Nu weet ik niet wat uw kennis is van xDSL, maar geen virtueel circuit zou betekenen dat ze geen enkele klant in Antwerpen kunnen bedienen. Zegt dit voldoende?

Neen, alle gekheid op een stokje: het is heel makkelijk om de schuld bij Belgacom te leggen voor een ISP, Belgacom zal nooit antwoord rechtstreeks aan u kunnen geven omwille van de telecomwetgeving. Feit blijft dat u een contract heeft bij Tele2, en dat zij u een dienst bezorgen. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor, al de rest is bijzaak en niet van belang voor uw dienst. Point final.
Carl
Member
Member

Effectief, Goendi, ik ben het niet oneens met je antwoord.

Maar ik blijf het schrikwekkend vinden dat Belgacom -tegenover de 'virtuele' operatoren die haar netwerk gebruiken- geen basisverplichting heeft inzake het operationeel houden van het netwerk. Verbindingen kunnen op allerlei manieren verbroken worden, meestal door overmacht. Maar wanneer Belgacom zélf de verantwoordelijke is (hun wagen die op de plaats van de werken geparkeerd stond is voor mij afdoend bewijs dat zíj de werken ondernamen), moeten zij ook maar de verantwoordelijkheid nemen om alles terug in orde te brengen, en niet ergens over een paar weken.
Dit staat geheel los van welke operator in kwestie de klant bedient; Belgacom is de fysieke laag dus dragen zij daarvoor de verantwoordelijkheid.

Bovendien is dat netwerk destijds tot stand gebracht met tussenkomst van de overheid -u en ik-, en lijkt het mij niet onlogisch dat eenieder recht heeft op een verbinding. Deze lijn werkte tot het moment dat Belgacom tussenkwam, dus valt de schuld bij hen.

Het argument dat het personeel nog andere opdrachten heeft vind ik ook acceptabel, al moet men er dan wél voor zorgen dat er voldoende personeel beschikbaar is en/of zij de vereiste workload aankunnen. Als de wachtrij voor storingen te groot is, moet men maar extra personeel aannemen.

De basis van mijn probleem is : Belgacom breekt het potje en lacht de consument uit in zijn gezicht. Meermaals meegemaakt, zowel residentieel als zakelijk. Commercieel gezien een totaal verkeerd standpunt.
Of de klant nu klant is bij Belgacom of Tele2, Belgacom blijft de fysieke carrier.
Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij vreemd dat Belgacom op die manier op legale wijze zijn klant zou kunnen verplichten om terug bij haar te komen.

Wanneer u als zakelijke klant enkele PCM-lijnen zou afnemen bij, laat ons zeggen, BT, die afneemt van Belgacom, dan zou het u ook allerminst plezieren wanneer Belgacom die circuits onderbreekt en BT machteloos staat.

nb : deze zelfde klant schakelde een klein jaar over van Belgacom naar Tele2. Bij Belgacom functioneerde de verbinding steeds perfect. Maar vreemd genoeg had diezelfde lijn plots een veel te zwak signaal om de klant te bedienen via Tele2. Ik moet er geen tekening bij maken.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Whatever... Ik ga mijn tijd echt niet steken in de zoveelste kwibus die alleen maar aan wat Belgacom-gekak komt doen. Denk wat je wilt, ga wel elders zagen.
Carl
Member
Member

Goendi schreef:Whatever... Ik ga mijn tijd echt niet steken in de zoveelste kwibus die alleen maar aan wat Belgacom-gekak komt doen. Denk wat je wilt, ga wel elders zagen.

Pardon ?

Een beetje manieren hebben kan toch niet zoveel gevraagd zijn ??

De wereld zal het vanaf vandaag 100% eens zijn met jouw uitspraken. Beloofd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat zijn niet mijn uitspraken jongen, en er waren er al eerder die u die uitleg gaven. Zelf kwam je elke keer met dezelfde uitleg... Als je graag gelijk hebt, mij best... En dacht je dat die storing dan rapper opgelost wordt? :)

Overigens, het kan me echt weinig schelen wat je van mijn manieren vind. Die persoon is cliente bij Tele2, er is blijkbaar een kabelstoring, en al wat ik hier zie van u is Belgacom dit, Belgacom dat, Belgacom zus. Al eens de wet op de telecommunicatie gelezen? Ken je iets van handelsrecht? Ja? Dan moét je weten dat Belgacom geen enkele verplichting naar haar toe heeft.

En ow ja, het is niet omdat er daar mensen van Belgacom werken, dat zij de oorzaak zijn van het probleem. Zoals ik al zei: dat kunt U noch ik noch Tele2 weten!
Carl
Member
Member

Goendi schreef:En ow ja, het is niet omdat er daar mensen van Belgacom werken, dat zij de oorzaak zijn van het probleem. Zoals ik al zei: dat kunt U noch ik noch Tele2 weten!

In het Engels is er een bepaalde uitspraak : if it barks like a dog and looks like a dog, it probably is... ;)

Laten we voorlopig aannemen dat die Belgacom-wagen daar stond met lekke band.

No offence.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een andere denkpiste: er was een storing gemeld, en er stonden daar electriciens voor een kabelmankement (wat door lassers gerepareerd wordt). Ze hebben dus de put gemaakt, hebben de dispatching ingelicht en een lasser laten boeken en zijn vervolgens weer vertrokken. Is heel simpele redenering, maar is evengoed perfect mogelijk.
S|N
Plus Member
Plus Member

Carl schreef:Het argument dat het personeel nog andere opdrachten heeft vind ik ook acceptabel, al moet men er dan wél voor zorgen dat er voldoende personeel beschikbaar is en/of zij de vereiste workload aankunnen. Als de wachtrij voor storingen te groot is, moet men maar extra personeel aannemen.

Je geeft hier de oplossing zelf Carl, TELE2 een technieker laten sturen, en als ze er te weinig hebben, moeten ze er maar voor zorgen dat ze er genoeg hebben (Belgacom kan er geen storing op inleiden omdat Belgacom u niet in haar systeem heeft).
Zoals Tele2 het zelf zegt:
maar zij geven het de laagste prioriteit omdat de lijn via ons verhuurd wordt
(Dit is trouwens je reinste BS, het is afhankelijk welke SLA Tele2 voor zijn klanten heeft afgesloten)

En zoals Goendi ook al heeft verteld bestaat er zoiets als de telecomwet.

Al onderneemt Belgacom de werken en ligt de aard van het probleem aan Belgacom, dan nog moet TELE2 een technieker aanstellen om het probleem op te lossen. Belgacom gaat dit niet in hun systeem kunnen zien! (Zie mijn eerdere uitleg).

Zulke en meerdere overeenkomsten staan in de telecomwet.

Is dit onrecht? Misschien wel, maar dan moet je de telecomwet aanklagen en het BIPT.

De uitleg die ik u geef gaat erover welke mogelijkheden er zijn en wie wat kan oplossen. Ik heb nooit gezegd dat de Belgacom technieker uw of haar lijn niet heeft beschadigd. Zelfs niet of men dit bewust of onbewust heeft gedaan.
Welke werken heeft Belgacom daar uitgevoerd en in wiens naam is hier ook onduidelijk maar daar gaan we niet verder op in.

Zoek het verder maar uit. De informatie die u op dit forum zocht hebt u gevonden. Wenst u een rechtzaak in te spannen tegen Belgacom, doe het met mijn groeten, maar ze gaan u een pandoering geven omdat uw denkwijze en verhaal enkel in een utopische wereld zonder enige wetgeving past.

Je moet je geen illusies maken dat hier allemaal Belgacom minded mensen opereren. Voor mijn part kruipen ze de hoogste boom in, maar in dit geval reageert u onnodig, en blijven de oogkleppen die u draagt zitten.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Carl schreef:
Goendi schreef:Whatever... Ik ga mijn tijd echt niet steken in de zoveelste kwibus die alleen maar aan wat Belgacom-gekak komt doen. Denk wat je wilt, ga wel elders zagen.

Pardon ?

Een beetje manieren hebben kan toch niet zoveel gevraagd zijn ??

De wereld zal het vanaf vandaag 100% eens zijn met jouw uitspraken. Beloofd.

Carl maak je niet al te druk over sommige mensen hun uitspraken hier.
Sommige mensen voelen een mes in hun rug als je maar iets slecht over belgacom durft te zeggen. :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En anderen zitten dan weer te dreigen met een knokploeg als je hen op hun plek zet. Nietwaar Ketter?
Carl
Member
Member

Bon, dank voor de resterende antwoorden, iedereen.

Ik weet dat jullie geen ongelijk hebben. En ik weet dat deze thread het probleem niet gaat oplossen (de wereld staat trouwens niet in brand). Om een compensatie is het al evenmin iemand te doen.

Het is voor mij gewoon een zeer jammere zaak. Om om het even welke reden heeft een Belgacom-technieker iets gedaan dat resulteerde in een disconnectie van de klant in kwestie. Volgens mijn al te simpele redenering zijn zij het dan ook maar die dat snel weer moeten herstellen.

Het stoot me gewoon nog steeds tegen de borst dat een instelling als Belgacom zo log en onefficiënt werkt - zeg maar klantonvriendelijk. En dat is vrij eigen aan overheidsinstellingen in België. Jammer ? Zeker ! Moeten we het aanvaarden ? Mja, er zal morgen toch nog niets veranderd zijn. Maar kan het beter ? Absoluut.

Eén van de oplossingen werd de laatste dagen geciteerd in meerdere krantenartikels : de lokale koperdraad laten beheren door een neutrale derdenpartij. Want het kan niet dat één (ex-)monopolist nog steeds bepaalt of een klant van een concurrent al dan niet verbinding heeft.
In andere segmenten, o.a. de electriciteits-industrie, is die afsplitsing er ook gekomen. En tot het moment dat dit ook in België gebeurt, zit men in mijn ogen met een vorm van concurrentievervalsing. Niemand moet hiermee akkoord gaan, maar ik denk niet dat het écht zo ver gezocht is.

Nogmaals dank voor de input, iedereen, en als ik tegen iemands schenen schopte : dat was niet de bedoeling - althans niet persoonlijk. Belgacom zal nooit mijn beste vriend worden, en soms moet een mens zijn frustraties al eens ventileren.

Geniet nog van het weekend,

Carl
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heb jij een verborgen agenda of zo? Want je zit hier echt te reutelen van jewelste... Belgacom heeft met deze situatie weinig of niets te maken, is er een kabelstoring dan wordt die gerepareerd, en dat ze er tijdens een verlengd weekend niet per direct staan lijkt me redelijk normaal. Ook is er niks mis met een lage prioriteit voor één enkel koperpaar dat defect is, en dat zal echt niet anders zijn mocht het een lijn van Belgacom zelf zijn. Techniekers bezet = wachten, lijkt mij ook de logica zelf.

Of het beter kan? Daar twijfel ik niet aan. Vb: local loop free off charge voor iedereen, en bruikbaar voor eenieder die dat wenst, en de grondstoffen voor bijkomende lijnen worden betaald door de aanvrager. Sounds fair :p In ieder geval, het is de verantwoordelijkheid van Tele2 om hun klanten de dienst te verzekeren, zij op hun beurt zijn klant bij Belgacom en kunnen ginds dus evengoed eisen om de dienst te verzekeren.
Carl
Member
Member

Goendi schreef:Belgacom heeft met deze situatie weinig of niets te maken

Nogmaals, en voor alle duidelijkheid : zij zijn het die de storing veroorzaakten.

Hebben ze dan geen verantwoordelijkheid om de situatie te corrigeren ?

Zoniet, dan kunnen ze dat daar vanaf nu iedere week gaan doen. Bij iedere klant van een alternatieve operator.

Zelf hebben ze er natuurlijk alle baat bij om de reparatie te laten aanslepen; hoe meer hun concurrenten in een slecht daglicht komen te staan, hoe beter voor hen...
Ik dacht gewoon dat de markt vrijgemaakt was. Maar in de praktijk ziet het er toch nog anders uit...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:@Ofloo
van jou had ik wel zo'n reactie verwacht.
Waarom altijd vergelijken met de buurlanden? Als het daar zo goed is, waarom verhuis je dan niet? Of wacht ... kan je daar geen huis/auto betalen omdat die daar duurder zijn?

Ik vergelijk het gewoon met Nederland omdat ik voor essent gewerkt heb daarom, is puur ervaring ! Ik kan er ook niet aandoen dat dit nu toevallig Nederland is :p
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

S|N schreef:Hahahaha, hier moet ik toch eens goed om lachen.

Ofloo, je zou mijn schoonouders eens moeten adviseren over een goede provider want momenteel zitten zij reeds 4 dagen zonder enige vorm van communicatie, telefonie, internet als TV (via essent).

Het was trouwens voor essent dat ik gewerkt heb, .. ik zou nog eens terug bellen als ze nog niet langs zijn geweest ben ik er zeker van dat dit niet door de beugel kan wij hadden destijds 1 dag voor geen signaal klanten.

Destijds werd dit dan ook toegepast, ik weet niet wie er nu voor essent de storingen doet, maar .. vroeger werd dit alles wel in acht genomen.

Maar Belgacom heeft NIETS maar dan ook NIETS met uw Tele2 installatie te maken. Zij (Tele2) kunnen hier een technieker voor aanstellen/huren, betalen ze meer dan is het sneller opgelost, zo simpel is het.

Dit klopt ook wel, .. het is jouw provider Tele2 die dit moet oplossen, en de schuld gewoon bij Belgacom schuift.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

hmmm Ofloo
nu spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat het probleem van geen signaal op 1 dag dient opgelost te zijn. Nu zeg je al 1-2 dagen afhankelijk van de drukte :p

Zal ik er dan ook maar bij zeggen 1-2 werkdagen. Ze gaan bij essent ook geen klant helpen tijdens een verlengd weekend tenzij hier extra voor gefactureerd wordt.

Da's nu ook hetgeen BGC nastreeft. Eerste reactie binnen de 48 uur. Mijn persoonlijke ervaring leert me dat in de meeste gevallen er binnen de 72 uur een technieker staat bij de klant.

edit: je hebt je post blijkbaar al gewijzigd. betrapt? :p
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik zeg 1-2 dagen omdat het werkdagen zijn 1 werkdag, en eigenlijk was het 1 dag, maar het gebeurde wel "eens" dat het er 2 waren.. omdat het callcenter die te laat door faxte

Ik heb mijn post gewijzigd omdat ik die reactie van jouw verwacht had :p
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:Da's nu ook hetgeen BGC nastreeft. Eerste reactie binnen de 48 uur. Mijn persoonlijke ervaring leert me dat in de meeste gevallen er binnen de 72 uur een technieker staat bij de klant.

nu begrijp je mijn 1-2 dagen :p maar dikwijls werden die door het callcenter direct door verbonden, vooral voor het weekend enz.

Ze gaan bij essent ook geen klant helpen tijdens een verlengd weekend tenzij hier extra voor gefactureerd wordt.

Dat hangt er vanaf hoe hard deze zaagt :p denk ik er waren wel momenten dat we daar naartoe moesten, en andere momenten niet.. of als het voetbal was of zoiets, zulke zaken maakte enorm veel belang.

Het werd daar op een flexibel manier opgelost, ze hadden techniekers uit Nederland & België die hadden niet altijd dezelfde vakantie dagen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er niks op tegen dat zo'n posts hier op dit forum komen, maar men moet gewoon redelijk zijn met de reparatietijd.
Zoals de TS zegt, is het probleem donderdagavond pas bij Tele2 aangemeld.
Dat er dan vrijdag nog niet direct een technieker bij de klant is, is best te begrijpen.

@Carl
1. Of BGC deze storing nu veroorzaakt heeft of niet, doet weinig ter zake. Bedoeling is dat het opgelost wordt.
2. Ze zullen echt niet bewust klanten van alternatieve providers onderbreken. Ze zouden nogal de nodige rechtzaken aan hun been krijgen.
3. BGC heeft er geen enkele baat bij een reparatie te laten aanslepen. Zij hebben zich aan SLA's te houden.
4. BGC doet dagelijks onderhoud op een grote hoeveelheid apparatuur. Als ze dan telkens bewust klanten van alternatieve providers afsluiten, zou je hier dan niet meer zo'n posts als de jouwe lezen?

Om te eindigen, ik ben absoluut geen fan van BGC maar hou er gewoon een realistische tijd op na.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nogmaals, en voor alle duidelijkheid : zij zijn het die de storing veroorzaakten.

Nogmaals: dat is geen FEIT, dat is een VERONDERSTELLING. Ken je het verschil?

Hebben ze dan geen verantwoordelijkheid om de situatie te corrigeren ?

Heb ik iets anders beweerd? En daarnaast, is er hoegenaamd iemand die zei dat het niet gerepareerd moet worden? Neen... In feite gaat het hierom:

Om te eindigen, ik ben absoluut geen fan van BGC maar hou er gewoon een realistische tijd op na.

En daar zit het bij jou fout Carl. Blijkbaar is de huidige situatie dermate levensbedreigend, want je neemt aan dat er maar per direct een lasploeg je storing moet komen repareren. Donderdagavond melden = vrijdagochtend binnen. 48 uur = tot en met woensdagochtend maw (2 werkdagen, verlengd weekend). Alles wat daarna valt is dus té laat. Té laat betekend: schadevergoeding. En dat, Carl, is realistisch. Want zoals ik al eerder aangaf, dagelijks zijn er ettelijke kabelbreuken, alleen zal het in jouw situatie om een enkel paar gaan, en op andere lokaties over 200 paar of meer. Bij die 200 zullen ook wel OLO's zitten. 200 keer schadevergoeding, of 1 keer, wat denk je nu zelf? Vandaar: lage prioriteit. Nog tekeningetje nodig?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”