Dommel en upgrade naar 'netconnect', wat een ellende!!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Peter3
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,
enige tijd geleden postte ik hier m'n probleem ivm upgrade bij Dommel van 'lite' naar 'netconnect'.
Ze reageerden maar niet op m'n mails.
Nu heb ik een 2-tal weken geleden einelijk reactie gekregen; alhoewel reactie, ik merkte plots een pro forma invoice van 55,25 euro (met vermelding van upgrade kost voor netconnect).
Ik was wel verbaasd over de hoeveelheid van die pro forma.
Op hun site in de faq ( http://www.dommel.be/nl/support/faq.php?id=1181 ) spreken ze immers enkel over een upgrade kost van 25 euro (excl. btw).

Na 2 à 3 keer te mailen (want ze reageerden weer niet, uiteindelijk wel) krijg ik volgend antwoord:

"Er werd u reeds 2 x gemeld dat het verschil de upgrade kost is. Het gaat dus om een upgrade kost ( voor onze technische mensen ), een activatiekost ( voor de bcom administratie ) en het verschil tussen de accounts."

Er is dus ook een ACTIVATIEKOST. Da's nieuw.
Staat niet in de faq (zie url hierboven).
Raar dat Belgacom een activatiekost aanrekend voor een reeds bestaande adsl-lijn!
Dommel moet toch enkel maar hun limiet voor mij verhogen van 10 naar 50 GB? Wat komt Belgacom daar nu plots bij te doen?

Enfin, na m'n aanvraag voor upgrade naar 'netconnect' op 9 april, zit ik na anderhalve maand nog steeds op 'lite'.
Want da's blijkbaar nog een probleem bij Dommel:
die pro forma's staan blijkbaar lang in de hold vooraleer ze betaald worden. Ik heb dus een domicilie voor Dommel en die staat op actief, maar blijkbaar krijgt mijn bank geen opdracht tot betalen, alhoewel er wel een pro forma al weken openstaat. Tot de status veranderd naar 'over due" en dan ben je zeker wanbetaler?
Volgens mij hapert er dus ook iets aan hun betaalsysteem.

Ik heb zonet nog maar eens gemaild en hoop op een reactie.
Mvg,
Peter.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Peter3 schreef:
Er is dus ook een ACTIVATIEKOST. Da's nieuw.
Staat niet in de faq (zie url hierboven).
Raar dat Belgacom een activatiekost aanrekend voor een reeds bestaande adsl-lijn!
Dommel moet toch enkel maar hun limiet voor mij verhogen van 10 naar 50 GB? Wat komt Belgacom daar nu plots bij te doen?
Misschien omdat de snelheid na uw volume verschilt?
smallband bij Netconnect lite is 64/60
Mediumband bij Netconnect : 1024/256
Als dat ook een verandering aan uw lijnprofiel vereist, dan rekent BGC dat steeds aan aan uw provider. (weet wel niet zeker of dit het geval is d.i. speculatie van mijn kant)
Maar ge hebt gelijk dat ze daar idd duidelijker over zouden mogen zijn.

Peter3 schreef: Na 2 à 3 keer te mailen (want ze reageerden weer niet, uiteindelijk wel) krijg ik volgend antwoord:

"Er werd u reeds 2 x gemeld dat het verschil de upgrade kost is. Het gaat dus om een upgrade kost ( voor onze technische mensen ), een activatiekost ( voor de bcom administratie ) en het verschil tussen de accounts."
Ik zou eens bij uw spamfilter/folder kijken van uw contact e-mail adres. Want blijkbaar belanden bij sommige een deel van Dommels berichten in de spamfolder.
VB: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Die klaagde ook dat hij 3maal gemaild had en pas de derde keer een bericht terug had gekregen.... bleken gefilterd te zijn.
Peter3 schreef:
Enfin, na m'n aanvraag voor upgrade naar 'netconnect' op 9 april, zit ik na anderhalve maand nog steeds op 'lite'.
Want da's blijkbaar nog een probleem bij Dommel:
die pro forma's staan blijkbaar lang in de hold vooraleer ze betaald worden. Ik heb dus een domicilie voor Dommel en die staat op actief, maar blijkbaar krijgt mijn bank geen opdracht tot betalen, alhoewel er wel een pro forma al weken openstaat. Tot de status veranderd naar 'over due" en dan ben je zeker wanbetaler?
Volgens mij hapert er dus ook iets aan hun betaalsysteem.

Ik heb zonet nog maar eens gemaild en hoop op een reactie.
Mvg,
Peter.
Euhmm die factuur van 55euro das zoals uw eerste factuur bij Dommel he, die moet ge eerst apart overschrijven, en pas nadien moet ge een nieuwe domicilie aanmaken met het nieuwe maandelijkse bedrag.
Alle dat dacht ik toch, in ieder geval is dat de verantwoordelijkheid van de bank he als er met de domiciliering iets fout gaat.
Ik vermoed trouwens dat dit kan aanzien worden als een nieuw contract => nieuwe domicilie nodig.
Peter3
Plus Member
Plus Member

Draco888 schreef: Misschien omdat de snelheid na uw volume verschilt?
smallband bij Netconnect lite is 64/60
Mediumband bij Netconnect : 1024/256
Als dat ook een verandering aan uw lijnprofiel vereist, dan rekent BGC dat steeds aan aan uw provider. (weet wel niet zeker of dit het geval is d.i. speculatie van mijn kant)
Maar ge hebt gelijk dat ze daar idd duidelijker over zouden mogen zijn.
Nope, enkel dataverkeer is verhoogd van 10 naar 50 GB en het max. aantal pc's van 1 naar 4.
http://www.dommel.be/nl/adsl/adsl.php?cust=home
Draco888 schreef:
Ik zou eens bij uw spamfilter/folder kijken van uw contact e-mail adres. Want blijkbaar belanden bij sommige een deel van Dommels berichten in de spamfolder.
VB: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Die klaagde ook dat hij 3maal gemaild had en pas de derde keer een bericht terug had gekregen.... bleken gefilterd te zijn.
Daar had ik ook al aan gedacht.
Ik gebruik Thunderbird en die zet m'n spam in een apparte map.
Maar ik vond/vind er geen berichten in terug van Dommel.
M'n berichten worden trouwens ook direkt geforward naar een hotmail-adres (alhoewel die ook wel berichten kan tegenhouden, maar zoals ik al zei, bij Thunderbird hield ik regelmatig m'n spammap in het oog).

Draco888 schreef: Euhmm die factuur van 55euro das zoals uw eerste factuur bij Dommel he, die moet ge eerst apart overschrijven, en pas nadien moet ge een nieuwe domicilie aanmaken met het nieuwe maandelijkse bedrag.
Alle dat dacht ik toch, in ieder geval is dat de verantwoordelijkheid van de bank he als er met de domiciliering iets fout gaat.
Ik vermoed trouwens dat dit kan aanzien worden als een nieuw contract => nieuwe domicilie nodig.
Ook dat had ik meermaals gevraagd aan Dommel.
Telkens was het antwoord: dat gebeurt automatisch met uw domicilie.
Dus geen nieuw domicilie nodig. Tenminste dat leid ik af uit hun antwoord.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

B E L L E N

serieus, mailen helpt geen zier
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

_rEuTeL_ schreef:B E L L E N

serieus, mailen helpt geen zier
Dat is dan toch een minpunt aan de Dommel helpdesk dat ze niet reageren op mails ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Peter3 schreef:Nope, enkel dataverkeer is verhoogd van 10 naar 50 GB en het max. aantal pc's van 1 naar 4.
http://www.dommel.be/nl/adsl/adsl.php?cust=home
Dan lijkt het me wel bizar dat BGC hier iets mee te maken heeft... misschien eens om verduidelijking vragen ?
Braincel
Pro Member
Pro Member

Zou ook bellen ,het is inderdaad wel zo dat hun email per postduif gaat de laatste tijd ,heb ik ooit ook eens ondervonden.
Ondervond ook een serieuze vertraging met mijn upgrade naar het boostpackage,eerlijk dit zou wel vlotter mogen verlopen.
Maar verder is alles ok met dommel. Blijft in mijn eigen op het moment
het beste isp in Belgenland.
Dommel is the way!
Peter3
Plus Member
Plus Member

Braincel schreef:Zou ook bellen ,het is inderdaad wel zo dat hun email per postduif gaat de laatste tijd ,heb ik ooit ook eens ondervonden.
Ondervond ook een serieuze vertraging met mijn upgrade naar het boostpackage,eerlijk dit zou wel vlotter mogen verlopen.
Maar verder is alles ok met dommel. Blijft in mijn eigen op het moment
het beste isp in Belgenland.
Ik heb net gebeld.
Antwoord op m'n vraag waarom er ook adm. kosten zijn voor Belgacom:
Geen idee, m'n collega houdt zich daar meer mee bezig, waarschijnlijk gaat er voor hen ook een kost zijn.

Antwoord op m'n vraag ivm die upgrade, dus waarom die pro forma voor de upgrade nog altijd niet betaald is met domicilie:
Je moet geen nieuwe domicilie maken, die betaling kan gebeuren met de bestaande domicilie. De vervaldatum staat op 28 mei voor die pro forma, ik zou nog wachten tot die datum en als het dan nog niet betaald is bel dan eens terug.

Maw. je vraagt een upgrade aan, ze zetten een vervaldatum van 1 maand later op je pro forma, en je mag dus 1 maand wachten op je upgrade. Leuk!!

Ik heb gezegd dat ik nog wacht tot vrijdag, en als het dan nog niet betaald is dat ik terug zal bellen.

Oja, op m'n mail naar Dommel van eergisteren, wacht dacht je, geen antwoord gekregen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

das idd niet prettig om te horen , en ik die ook aan het twijfelen ben om van de netconnect naar de netconnect plus te gaan . Maar ik kamp nog steeds met teveel disconnects op het moment en dat moet eerst opgelostworden anders zoek ik over te stappen naar telenet daar hedde geen disconnects ;-)
Braincel
Pro Member
Pro Member

@Sniffie naar telenet "Gimme me a break " lol.
Dommel is the way!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het kan natuurlijk zijn dat die geen grote limiet nodig heeft :)
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Het gaat niet enkel over de limiet, maar over de kostprijs.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Braincel schreef:@Sniffie naar telenet "Gimme me a break " lol.

Ok het kost teveel en je hebt te weinig limiet voorhanden , maar de snelheid en de stabiele verbinding is wel beter dan adsl . Nu moet ik zeggen dat ik bij easynet nooit problemen gehad heb in die 4 of 5 jaar.
Maar sins een verplichte overstap van easynet naar (durf het niet goed te zeggen ) Realdsl is het bergaf gegaan .Nu Dommel en das redelijk maar de disconnects stooren me te erg . Heb een mailke gestuurd naar de support en ga morgen men nieuwe modem halen zodoende dat alle aspecten uitgesloten kunnen worden . Maar als er geen verbetering komt dan neem ik een abbo erbij van telenet of ik ga voor de zwaardere abbo van telenet en dan gaat dommel er uit . Telenet gaat immers zijn limieten ook gaan aanpassen ;-)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sniffie schreef:

Ok het kost teveel en je hebt te weinig limiet voorhanden , maar de snelheid en de stabiele verbinding is wel beter dan adsl . Nu moet ik zeggen dat ik bij easynet nooit problemen gehad heb in die 4 of 5 jaar.
Maar sins een verplichte overstap van easynet naar (durf het niet goed te zeggen ) Realdsl is het bergaf gegaan .Nu Dommel en das redelijk maar de disconnects stooren me te erg . Heb een mailke gestuurd naar de support en ga morgen men nieuwe modem halen zodoende dat alle aspecten uitgesloten kunnen worden . Maar als er geen verbetering komt dan neem ik een abbo erbij van telenet of ik ga voor de zwaardere abbo van telenet en dan gaat dommel er uit . Telenet gaat immers zijn limieten ook gaan aanpassen ;-)
Betaal je nog altijd teveel waarschijnlijk bij telenet :)

Ik denk dat een goede modem/router ook al veel helpt.

Dit is het enigste wat tot nu toe in mijn log staat.

Thu, 2007-04-19 09:49:59 - Router start up
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:
Sniffie schreef:

Betaal je nog altijd teveel waarschijnlijk bij telenet :)

Ik denk dat een goede modem/router ook al veel helpt.

Dit is het enigste wat tot nu toe in mijn log staat.

Thu, 2007-04-19 09:49:59 - Router start up

mmm ik denk dat de setup hier thuis in orde is hoor !
Modem = Thomson 510
Router = Linksys wrt54gl (dd-wrt v23 SP2 )
Linksys gigabit switch ;-)

Morgen word de router vervangen door een thomson 536 omdat de 510 al een jaar of vijf is .

De utp kabels zijn van het type cat.5 dus da mag het probleem ook niet zijn liggen hier drie jaar nu ( nieuwbouw ).
Drewvt
Plus Member
Plus Member

Tja, als het geen lijnprobleem is dan moet het de modem zijn die de disconnects veroorzaakt. En ja, het kan best zijn dat diezelfde modem er voordien geen last van had bij een andere ADSL provider. Dat wilt niks zeggen, bij Dommel heb je een kleine maar duidelijk aanwezige minderheid van modems die regelmatig gereset moeten worden.

Is dat een Thomson die je bij Belgacom hebt gekocht?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”