Medelijden met de Belgen

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Robinvv schreef:Er zou echt een actie moeten volgen, (media halen) en geen petitie want dat haalt toch niets uit.

Toch wel hoor, als we de personen achter die petitie mogen geloven.
Zij vonden van zichzelf dat ze hun doelstelling gehaald hebben.

kaween schreef:
Lord Utopia schreef:M2M, ik weet niet, maar denk je nu echt dat we dit allemaal niet weten ?


Nou, het lijkt er nogthans op dat 99% van de Belgen dit inderdaad _niet_ weten, en zelfs bij sommige enkelingen op dit forum gaat dit er niet in, of wordt dit soort vaststelling afgedaan als niet-relevant, onrealistisch of éénzijdig.

> 99% van de Belgen zit niet op dit forum
> 99% van de Belgen weet zelfs niet eens af van het bestaan van dit forum.
> 99% van de Belgen weet zelfs niet eens dat er zoiets als datalimieten bestaat.

* Percentages ter plekke verzonnen

Astralon schreef:

Code: Selecteer alles

Maar ik gaf het alleen maar aan als voorbeeld om te laten zien hoe een slaafs volk de Vlamingen zijn.

:eek: Spreek a.u.b. voor jezelf. :eek:

Ik ben Vlaming en ik kan echt wel voor mijzelf opkomen. 'k Heb daar gene VZW voor nodig.


Ik heb daar zelfs geen politieke partij voor nodig! :P

Astralon schreef:
M2M schreef:dus een politieke partij aanspreken om dit probleem eens op de agenda te zetten?

wetsvoorstel: minimum vooruitgang in de isp business?

Een echte Hollander hé...
De politiek moet het maar oplossen en wel met een zeer concreet voorstel. Wat had je gedacht van een limiet upgrade van 10GB naar 10,1 GB? :???:

"Ik doe niets, de polletiek moet het maar doen, en als de polletiek het niet doet dan is dat de schuld van de polletiek."
Waarom wordt altijd maar alles afgeschoven op de politiek? In plaats van zélf eens verantwoordelijkheid op te nemen? Ik heb geen politieker nodig die mijn handje gaat vasthouden mocht ik ooit eens niet meer toekomen met de 12 GiB die ik nu bij Telenet heb. Ik zal zélf mijne plan wel trekken.

Trouwens de gemiddelde politicus weet niet eens wat een datalimiet is. Voor hem/haar is dat een luxeprobleem, als er nog mensen zijn die zelfs nog geen toegang hebben tot het internet. En zelfs als ze daar iets aan proberen te doen, mislukt het. Internet Voor Iedereen, iemand? Als dát al niet lukt, hoe zou de politiek dan iets aan datalimieten kunnen doen?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Politiekers krijgen hun internet van de staat denk ik, dus ze hebben er idd geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Toch een hollander die medelijden heeft met de Belgen,t'is snel uit de doeken gedaan eigenlijk Asdl is BGC monopolie kabel is Telenet monopolie
giet daar veel geldgewin over en een snuifje politiek en je weet hoe het komt
dat het hier zo duur en achterlijk is.
Voor mij is Dommel het beste alternatief hier,maar echt de loftroompet beginnen bespelen doe ik niet ....
Ik heb 8 jaar in NL gewoont voor mijn werk dus met mij moet je helemaal
medelijden hebben ik was anders gewoon .... ik verhuis terug lol grapje
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Politiekers krijgen hun internet van de staat denk ik, dus ze hebben er idd geen problemen mee.
Jij DENKT dat.
Straks leest iemand jouw bericht en neemt het voor waar aan.
Zou je dat niet beter eerst eens onderzoeken voor je zo'n bewering doet?
Voor alle niveau's van politici: gemeenteraad, ocmw-raad, provincie, Vlaams parlement, Kamer, Senaat.
Vooruit, doe eerst uw huiswerk en kom dan nog maar eens terug. :p
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Lord Utopia schreef:Politiekers krijgen hun internet van de staat denk ik, dus ze hebben er idd geen problemen mee.
Nu we kort voor verkiezingen staan, doe er er iets aan en kies voor die welke er iets willen aan veranderen.
Wie of wat laat ik in het midden.
Politiekers welke zich dagelijks inzetten om er het beste van de maken, niet eenvoudig en een rusteloos leven,... kan ik me voorstellen.

Zoveel kan ik je wel vertellen, in verband met de titel van dit topic...

Aan al de klagers, verhuis dan met zijn allen naar de overkant waar het gras altijd groener is 8)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Maar de huizen zijn daar zoveel duurder :wink:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Maar de huizen zijn daar zoveel duurder :wink:


En de auto's ook.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
ljd schreef:Maar de huizen zijn daar zoveel duurder :wink:


En de auto's ook.


Maar die koop je dan in belgie :)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ljd schreef:Maar de huizen zijn daar zoveel duurder :wink:


Er zijn daar (nl) dan ook veel akties (of poging tot) om de prijzen naar omlaag te krijgen.

Hier (belgie) doen ze niks ... :twisted:
de koe zegt boe
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bambipower schreef:
ljd schreef:Maar de huizen zijn daar zoveel duurder :wink:


Er zijn daar (nl) dan ook veel akties (of poging tot) om de prijzen naar omlaag te krijgen.

Hier (belgie) doen ze niks ... :twisted:


De sociale zekerheid is hier wel veel beter :oops:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ljd schreef:De sociale zekerheid is hier wel veel beter :oops:


en ginder zijn de fietspaden beter

De choco is dezelfde, alleen de prijs niet :p
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Maar die koop je dan in belgie :)


Maakt niet uit, de belasting in NL werkt het prijsverschil met een auto gekocht in NL zo weg.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
ljd schreef:Maar die koop je dan in belgie :)


Maakt niet uit, de belasting in NL werkt het prijsverschil met een auto gekocht in NL zo weg.


Als je in belgie werkt betaal je belasting in belgie en niet in nederland :x
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Als je in belgie werkt betaal je belasting in belgie en niet in nederland :x


oh dacht dat je bedoelde in be kopen om mee te nemen naar nl :p
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
ljd schreef:Als je in belgie werkt betaal je belasting in belgie en niet in nederland :x


oh dacht dat je bedoelde in be kopen om mee te nemen naar nl :p


Als je een auto koopt in belgie betaal je toch gewoon belasting in belgie :). Je moet toch ook geen geld bijleggen als je als nederlander in belgie komt tanken. Correct me if i'm wrong :)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Duitsers in de rij voor onze benzine (Nederlandse benzine)
ENSCHEDE - Gingen de Nederlandse automobilisten in de grensstreek voorheen tanken in Duitsland, sinds afgelopen week komen onze oosterburen massaal bij ons hun tank volgooien.

Nu per 1 januari de Duitse btw is verhoogd van 16 naar 19 procent, beleven de pomphouders na jaren van misère ineens gouden tijden en hebben ze te maken met heuse files van wachtende Duitsers. De middenstanders hebben sinds deze week te maken met explosieve omzetstijgingen van 30 tot 35 procent.


Ook bij tankstation Roeleveld-Rolink, dat in Nederland pal bij de grensovergang bij Nordhorn ligt, loopt het storm met duitse automobilisten...
Dit kon men lezen op vr 12 jan 2007
Ook niet normaal, dat dit grenstoerisme wegens goedkope benzine of diesel, de hele branche komt ontregelen en soms faillissement tot gevolg had. :wink:

Welk station dat was ... >> Linkje
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Duitsers in de rij voor onze benzine (Nederlandse benzine)
ENSCHEDE - Gingen de Nederlandse automobilisten in de grensstreek voorheen tanken in Duitsland, sinds afgelopen week komen onze oosterburen massaal bij ons hun tank volgooien.

Nu per 1 januari de Duitse btw is verhoogd van 16 naar 19 procent, beleven de pomphouders na jaren van misère ineens gouden tijden en hebben ze te maken met heuse files van wachtende Duitsers. De middenstanders hebben sinds deze week te maken met explosieve omzetstijgingen van 30 tot 35 procent.


Ook bij tankstation Roeleveld-Rolink, dat in Nederland pal bij de grensovergang bij Nordhorn ligt, loopt het storm met duitse automobilisten...
Dit kon men lezen op vr 12 jan 2007
Ook niet normaal, dat dit grenstoerisme wegens goedkope benzine of diesel, de hele branche komt ontregelen en soms faillissement tot gevolg had. :wink:

Welk station dat was ... >> Linkje


Zot gewoon :) en in nederland is het al 10 cent duurder dan hier. In luxemburg in het natuurlijk nog 10 cent goedkoper dan hier :).
Kabukijo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2007, 22:29

Robinvv schreef:Inderdaad.

Telenet en Belgacom hebben hier alles in handen. (Sprake van een vrijé markt is hier niet.)
t'zou eens hoog tijd moeten worden dat de politiek ingrijpt.

Er zou echt een actie moeten volgen, (media halen) en geen petitie want dat haalt toch niets uit.


VOLLEDIG MEE EENS VOOR DE VOLLE 100%



lithion schreef:Het is eigenlijk de schuld van de Belgen zelf. Er zijn genoeg kwalitatieve en goedkopere operatoren dan Belgeacom en Telenet, maar jan mondaal wil enkel maar internet van BC of Telenet.


IDEM VOOR DIT..


witte! schreef:
lithion schreef:Het is eigenlijk de schuld van de Belgen zelf. Er zijn genoeg kwalitatieve en goedkopere operatoren dan Belgeacom en Telenet, maar jan mondaal wil enkel maar internet van BC of Telenet.



Deze uitspraak klopt volledig.
De Belgen hebben dit alleen aan hun eigen te danken.


VB: In 2001 verhoogde in die tijd KPN ADSL hun maandelijks abonnement met 2€ ofzoiets.
Er kwamen 1000de klachten binnen en er werden zelfs debatte rond gevoerd op NOS.
Zeer veel mensen hebben toen hun abonnement onmiddelijk stopgezet.
Sindsdien heeft niemand nog de prijzen van het standaard abonnement durven verhogen.


EN OPNIEUW !!!



En zo kan je maar blijven doorgaan....

Kortom mensen, als je in een warenhuis 2 producten met aan de éne kant het product met dezelfde kwaliteit en misschien nog meer kwantiteit en + daarbovenop nog GoedKoper aantreft, dan probeer je op zen minst dat product uit en kies je toch niet metteen voor het ander product kiezen....TOCH!!! Véle mensen denken nog altijd Duurder is Beter....!!!! Niet vanuit mijn ondervinding!!


Kabukijo,
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

De Nederlandse mededingingsautoriteiten werken ook veel beter.
Was deze week nog in het nieuws (op Nederland :p) dat de NMA (lol ge moest het ze is horen uitspreken met dat hollands accent dat ze typisch een engelse draai aan wouden geven :D ) dwingt alle electriciteits producenten om aan al hun klanten 15EURO terug te betalen.
Omdat na controle gebleken was dat ze te veel gevraagd hadden aan hun klanten om de hoogspanningskosten te betalen.

We zouden echt eens een campagne moeten beginnen om de Europese Commissie (mededingingsbeleid) op de hoogte te brengen dat het BIPT niet naar behoren functioneert. . . de hele Belgische ISP markt niet eigenlijk.
Ze zouden BGC moeten dwingen om ofwel van het fysieke netwerk een dochter te maken - zoals BT deed in de UK - ofwel echte onafhankelijke beheerder van te maken.
Dat zou al veel (vermoede) belangen vermenging tegen gaan.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

1 van de redenen dat het BIPT niet goed werkt: OPTA, de Nederlandse tegenhanger, heeft in verhouding tot het bevolkingsaantal 10x zo veel personeel.
Laatst gewijzigd door localhost 27 mei 2007, 13:44, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

localhost schreef:(ben nu even de naam kwijt)

@localhost, je zocht dit http://www.opta.nl/ ?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
localhost schreef:(ben nu even de naam kwijt)

@localhost, je zocht dit http://www.opta.nl/ ?

Dankuwel, bluesky.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Als je een auto koopt in belgie betaal je toch gewoon belasting in belgie :).


Nee nee in Nederland wordt blijkbaar de waarde van je auto (ongeacht waar je hem koopt) bijgeteld als deel van je inkomen en dus ook zo belast. Dus zelfs al koop je hem goedkoop in het buitenland wordt het verschil meteen weggetaxeerd of zoiets. Maar een echte Nederlander kan dat waarschijnlijk veel beter uitleggen :).
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Politiekers krijgen hun internet van de staat denk ik, dus ze hebben er idd geen problemen mee.


Ik ben 4 jaar en privechauffeur en ict verantwoordelijke op een kabinet van een minsuter geweest en neen, die had thuis een telenet abo en betaalde maandelijks gewoon zijn factuur.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Het is zeker waar dat veel gezinnen toekomen met die 10GB datalimiet , langs de andere kant zijn er ook veel gezinnen die hier niet met toekomen (zie de web2.0 toepassingen die meer en meer populair worden) en geen directe keuze hebben. Voor niet ict mensen die volgens sommige forum gangers nog niet eens weten wat een datalimiet is , is het ondenkelijk dat er nog andere isp's zijn buiten belgacom en telenet. Je hebt hier in België niet veel keuze , je hebt kabel (lees telenet) of adsl (vdsl) (lees BGC) en je betaalt hier meer voor als sommige mensen in het buitenland voor een 20MBit u/d zonder limiet...

Waarom zou de politiek zich bezighouden met de internet problemen in België (bezit de belgische overheid trouwens niet meer dan 50% van de monopolist BGC?) , er is niemand die er voor kraait om het internet te veranderen buiten een hoop jongeren en kleine groep ict'ers. En door hier he t forum vol te zeveren gaat ge zeker niet verder komen...
Je kan de gewone jan en alleman het best overtuigen voor mee te doen aan een actie voor beter internet in België als je begint over de centjes dat het internet minder zou kunnen kosten. Want een fatsoenlijk abbo in België is nog niet eens een light abbo in sommige andere landen.

Als BGC toch zo zeker is dat de gemiddelde gebruiker niet meer als 10GB nodig heeft , waarom maken ze dan geen abbo met 100GB voor de overige gebruikers aan een 'kleine' meerprijs. Dan zulde direct wel zien hoeveel nieuwe 'gewone' abbo's er nog gepakt worden.

Ik ken geen enkel gezin die niet sukkelen met hun limiet op het einde van de maand. (zelfs mensen die niet illigaals zitten te downloaden)

Skype maar eens een paar uurtjes per week per persoon en speel nog eens een online spelletje doe eens een windows update, kijk een paar youtube youtube filmpjes of download wat legale mp3's en zeg me dan nog eens dat 10GB genoeg is...


Door e-mails te sturen naar weet ik wie , ga je geen aandacht krijgen hoor..

Probeer in de media te komen , ga wat klagen in de wetstraat en zie dat je met genoeg mensen bent. Ik zal zeker van de partij zijn en zal nog eens 50 mensen meenemen die juist hetzelfde denken.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

misterjo schreef:
Skype maar eens een paar uurtjes per week per persoon en speel nog eens een online spelletje doe eens een windows update, kijk een paar youtube youtube filmpjes of download wat legale mp3's en zeg me dan nog eens dat 10GB genoeg is...


Dat zijn juist dingen waar je makkelijk met 12gig per maand mee toekomt lijkt me. Kan je bv al minimum 9dagen aan een stuk mee skypen.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

dat zij maar een paar van de zaken die je op het net doet en daarbij bestaat een gezin meestal uit meerdere personen..
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”