snelheid...

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

hallo,

ik zat hier terug rond te prutsen aangezien ik terug op smallband zit hé :-S en ik kwam op dit:

ik heb een alcatel home en daar kunt ge uw lijnstatistieken uit halen, en als je kijkt naar de lijnsnelheden, moet het mogelijk zijn om op de belgacom lijnen 9.3mbit te halen...
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 9816 kbit/sec
Attainable Atm rate : 9312 kbit/sec
Used line rate : 3804 kbit/sec
Fast used Atm rate : 3360 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 39
Noise Margin : 24 dB
Line attenuation : 3 dB
Output Power : 7 dBm
wat is belgacom dus van plan? hopelijk trekken ze het op naar 9mbit, want een maand of twee geleden stond dat nog geen zo hoog dacht ik, ik dacht zelfs dat het schommelde tussen de 3 en 4 mbit.
of ben ik nu zo verkeerd??

Mvg
Gimic
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gimic,

kleine nuance het is niet mogelijk om op de bgc lijnen 9.3Mbps te halen, maar het is wel mogelijk om op uw lijn 9.3Mbps te halen.

Nu, dat kan zijn dat een paar maanden geleden je niet zo'n maximale snelheid had. Dit komt omdat BGC nog steeds minidslams en dslams bijzet in centrales en in landelijke gebieden om de coverage voor adsl aansluitingen in België steeds te verhogen. Dus het kan zijn dat je vroeger nogal ver zat (+- 4km ofzo) en dat je nu door het bijplaatsten van BGC dichter zit op <1km van een dslam of minidslam. Dit geeft de hoge waarde aan.

Nu staar je daar niet blind op, die alactels geven soms foutieve waarden.. best aantal keer proberen, eventueel ook es resetten. Dus neem die data niet aan voor 100% correct.

Nu opengooien naar 9.3Mbps zal men niet zo snel doen, omdat BGC meer aan het investeren is in VDSL. Adsl kan zelfs niet meer dan 8Mbps halen.
Het kan zijn dat BGC nog met gelijkaardige formules als de 8Mbps uitpakt, maar daar zou ik niet op hopen of op rekenen voor binnenkort. Niet vergeten dat ge nog maar een gratis upgrade gekregen hebt ook eh :)

Ze zullen niet massaal upgraden naar 6Mbps of 8Mbps simpelweg omdat het klanten-aantal die effectief in aanmerking komt voor die snelheden te klein is... voor zo'n debiet is de coverage nog te klein :)

Hoop dat dit je vraag wat opheldert?
I love it when a plan comes together!
Metal

ik heb ook dezelfde modem en hij zegt ook dak surf tegen 10 Mbps maar surf werkelijk maar tegen 1.1 Mbps dus ik heb da ook. nog een vraagske, kunde da ergens teste hoe ver ge van de centrale zit? en als ge der tever vanaf zit word da dan nog ooit gemaakt dak wel die 3.3Mbps aan kan? want ik zou da toch graag hebbe hoor
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

om ja afstand teweten te komen kan je als je een sth modem hebt de test op adslbox doen, anders moet je naar belgacom bellen (belgacom kan het veel nauwkeuriger zien dan jij met je sth modem)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Metal schreef:ik heb ook dezelfde modem en hij zegt ook dak surf tegen 10 Mbps maar surf werkelijk maar tegen 1.1 Mbps dus ik heb da ook. nog een vraagske, kunde da ergens teste hoe ver ge van de centrale zit? en als ge der tever vanaf zit word da dan nog ooit gemaakt dak wel die 3.3Mbps aan kan? want ik zou da toch graag hebbe hoor
Ten eerste is het normaal dat windows zegt dat je een 10Mbps connectie hebt, omdat hij enkel kijkt naar de connectie met de ethernetcard. Die is 10Mbps. Maar hij kijkt niet naar de PPPoE over die kaart via de modem....

Maw daar zou ik mij niet veel aan storen. Is volkomen normaal.
Wat betreft die test, die staat niet meer op adslbox.be (deze linkt nu door naar deze site), maar je kan de page wel terug op deze pagina

Wat betreft die vraag ivm ze hier iets aan doen: indien je verder leest in ons forum, zal je zien dat BGC steeds verder dslams plaatst en ook minidslams om landelijke gebieden met een lage coverage toch beter te bereiken ook met 3.3Mbps signaal... doch staat hier geen garantie noch tijdstip op... maar zeker is dat BGC daar nog wel mee bezig is.
Gast

ik heb het dus getest met wa op dieje site stond en krijg dus dit:

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 3584 kbit/sec
Attainable Atm rate : 3232 kbit/sec
Used line rate : 1352 kbit/sec
Fast used Atm rate : 1120 kbit/sec
Rel. capacity occupation : 38
Noise Margin : 18 dB
Line attenuation : 50 dB
Output Power : 18 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 1172 kbit/sec
Attainable Atm rate : 1056 kbit/sec
Used line rate : 216 kbit/sec
Fast used Atm rate : 128 kbit/sec
Rel. capacity occupation : 18
Noise Margin : 38 dB
Line attenuation : 24 dB
Output Power : 12 dBm

dus met wa ze op den site zeggen zit ik dus 1 km te ver van de centrale af voor die 3.3 Mbps te krijgen als ik mij nie vergis
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

en euhm kunnen wij da volgen ofzo waar ze die dingen zetten of worde wij daarvan verwittigd als ze die in de buurt gezet hebben voor toch die hogere snelheid aant te kunnen? of zetten ze da automatisch om naar 3.3
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je zit dus inderdaad te ver voor 3.3Mbps.

Je kan hierbij normaal kiezen: een onstabiele snellere lijn, die veel synch probs heeft. Of een stabiele 1.1Mbps lijn. In jouw geval is het dat laatste :).

Nee je kan dat niet online volgen of er dslams worden bijgeplaatst. Indien jouw regio idd slechte coverage heeft en men is van plan daar een minidslam of gewone dslam bij te plaatsten dan kan dat zijn dat ze dat automatisch op 3.3 verhogen als dat mogelijk wordt. Ik zou zeggen geduld hebben en maybe ooit eens opstaan en zien dat ge synched aan 3.3Mbps :)

In prinicipe wordt ge daar niet van verwittigd want ge weet daar in principe ook niet van ;-)
biebabelouba

ik heb hetzelfde probleem gehad: onstabiele lijn, synchronisatieprolemen allerhande, downloadsnelheden die nooit hoger waren dan 1.7 Mbit. Bleek dat ik aangesloten was op een centrale op 4.5km van bij mij thuis. Technieker had het direct gezien en heeft mijn aangesloten op een centrale die dichter bij huis ligt (een tusssencentrale ipv rechtstreeks op de hoofdcentrale van mijn gemeente). Nu heb ik geen synchproblemen en haal ik zonder uitzondering altijd een synchro van 3.3 Mbit. En dit kost me geen Euro extra aangezien het toch aan de lijn lag en niet aan mijn computer.
Vinnie

Wel,

Vroeger ( aanta lweken geleden ) had ik een constante snelheid van 3.3 Mbps
Tegenwoordig is dat niet meer het gevalt, de snelheid hangt nu tussen de 1.7 en 3.0 Mbps

Enig idee waar dit aan kan liggen ?

Grtz
Vinnie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Die tekening wordt meegegeven als Info, zie vooral de blauwe tekst heel onderaan.
Blue-Sky schreef:Ik plak je hier een tekening.
Koppel de overbodige draden los in het overgave punt Belgacom, zoek daar de a en de b ader, dit is het enige paar waar het signaal op zit.(afkomstig van de tf centrale Belgacom)
Van daar uit verbind je een nieuwe afgeschermde kabel naar de plaatst waar je PC staat.
Daar plaatst je de Telefoon doos en sluit je uw nieuwe kabel aan, plaats er een tf toestel in en test.
Plaats nu uw splitter en plaats daar uw telefoon in.
Verbind de onderkant van de splitter met de voorziene kabel naar uw modem of router.
Op deze wijze heb je alle mogelijke oude bedrading in uw woning omzeild.
(veronderstellend dat jij alleen in dit gebouw woont)
Opletten dat je geen andere users afkoppelt van het tf net :!:
Afbeelding
Zie deze tekening eens na ivm het plaatsen van uw splitters, ook het eventueel parallel liggen van leidingen in de muur, zodat je niet kunt zien of er wel overal een splitter zit :???:
(dit gebeurd wel meer indien in je woning oudere bedrading ligt, men ging vroeger v/d ene naar de andere doos in de muur, alles parallel)
In dat geval kunnen je splitters niet werken, dus geen synchronisatie :wink:
Laatste tip: Heb je tel. dozen waar geen tel. toestel geplaatst is? Daar moet je ook een splitter plaatsen, ofwel de R-C combinatie verwijderen.
Als je zo'n tel. doos opent zie je een condensator in serie met een weerstand, deze kan je verwijderen.

Probeer ook eens de (contacten) stiften van je splitters te reinigen met een goede contactspray, evenals de jacks in je telefoondoos waar je splitter inzit. van waar je uw ADSL signaal uitkoppelt naar je modem. Dit doe je best door middel van een wattestaafje, welke je vooraf besproeit hebt met die contact spray, er zijn verschillen merken, verkrijgbaar in herstelingswerkplaats TV. bestaat in verschillende grootte- 200mL of 75 mL, de kleinste volstaat zeker.
Als dit niet helpt kun je best eens tel. contact nemen met op het gratis nr van de helpdesk en je probleem daar beschrijven. :?
(Je kan daar ook vragen dat men je lijn eens test)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

biebabelouba,

dat kan perfect. Sinds het begin van adsl was een range van 5km ruim voldoende. Maar voor 3.3Mbps is die range kleiner geworden. Het kan zijn dat jouw centrale voor 3.3Mbps te ver was... en dat men in tussentijd een minidslam heeft bijgeplaats (deelcentrale waar je het over hebt) waar je dus dichter bij ligt om de volle 3.3Mbps te synchroniseren.

Vinnie,

Dit kan door:
- wijziging instelling van je pc.
- storing op de lijn
- defect aan de modem
- slechte binneninstallatie/wijziging aan installatie
- ...

Met zo weinig gegevens kunnen wij echt niks doen. Waar haal je die data? is dat hetgeen Windows zegt? Wat zegt je modem? Heb je al in ons forum gekeken? etc etc.

Blue-Sky,

gelieve die tekening niet steeds opnieuw en opnieuw te posten in verscheidene topics. Die afbeelding staat nu al in een viertal topics. Je kan simpel weg ook referreren naar die topics waar nog meer info staat over snelheid of je kan naar onze adsl installatie page verwijzen waar guides van Belgacom te vinden zijn over de perfecte installatie.
Portal > Tutorials > ADSL Installatie > Installatiegidsen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”