Ik heb vorige maandag mijn Belgacom ADSL Go opgezegd en EDPnet besteld. De orderbevestigings-email (klant 36682) die ik meteen toegestuurd kreeg, meldde hetvolgende:
- dat een communicatie (met netwerk-login ?) zal volgen zodra ze een activatiedatum kennen (kan tot 20 werkdagen duren).
- dat de eerste factuur na oplevering wordt verstuurd, 'met enkele praktische richtlijnen'.
- dat er via domiciliëring betaald dient te worden.
- een login voor de My EDPnet site waar het verloop van de bestelling gevolgd kan worden.
- eventueel bestelde hardware wordt opgestuurd.
Nu zit ik toch met een paar vragen/opmerkingen:
- in My EDPnet staat de status van de bestelling al een week als "Afwachten goedkeuring" = EDPnet wacht op Belgacom, neem ik aan, maar het komt toch over alsof EDPnet nog op een goedkeuring van mijnentwege zit te wachten (?)
- voor zover ik weet, geeft de nieuwe wet op de domiciliering mij het recht om gelijk welke betalingswijze te kiezen, zonder daarvoor een extra kost aangerekend te krijgen. De nogal dwingende zin: "OPGELET: abonnementen die maandelijks gefactureerd worden, dienen via domiciliëring betaald te worden." uit de email, is misschien nog een overblijfsel van voor de nieuwe wet inging?
't Leek mij nogal overkill om voor die twee halve vragen meteen al een ticket aan te maken, en een post hier op UserBase kan ook voor anderen wat opheldering brengen, dus vandaar mijn topic - ik weet dat de EDPnet staff hier ook actief is, en dus eventueel die meldingen wat kan verduidelijken.
Bestellingsprocedure
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Toch even nuanceren hoor. Die wet stelt duidelijk dat er geen extra kost mag aangerekend worden indien je niet kiest voor domiciliëring. In praktijk geven bepaalde operatoren gewoon een korting als je kiest voor domiciliëring.- voor zover ik weet, geeft de nieuwe wet op de domiciliering mij het recht om gelijk welke betalingswijze te kiezen, zonder daarvoor een extra kost aangerekend te krijgen. De nogal dwingende zin: "OPGELET: abonnementen die maandelijks gefactureerd worden, dienen via domiciliëring betaald te worden." uit de email, is misschien nog een overblijfsel van voor de nieuwe wet inging?
Verder is het voor een bedrijf mogelijk te eisen dat alle fakturen via domiciliëring worden betaald.
- Converted
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Domiciliëring moet niet als je het bijgevoegde blad dat ze je eerstdaags opsturen niet invult.
Ik krijg mooi elke maand een factuur in mijn mailbox. Dus betalen per overschrijving is perfect mogelijk.
En ivm de oplevering van de lijn, moet je inderdaad op dit moment niets ondernemen en gewoon wachten totdat de lijn opgeleverd is. Tegen dan ontvang je wss je eerste factuur per post.
Ik krijg mooi elke maand een factuur in mijn mailbox. Dus betalen per overschrijving is perfect mogelijk.
En ivm de oplevering van de lijn, moet je inderdaad op dit moment niets ondernemen en gewoon wachten totdat de lijn opgeleverd is. Tegen dan ontvang je wss je eerste factuur per post.
Bedankt voor de reacties en bevestigingen, lithion en Converted
-----
Ik haalde mijn info over die wet hier: Belgium.be > Ministerraad ivm domiciliering: "Maar de consument moet zelf kunnen kiezen op welke manier hij wenst te betalen."
't Is blijkbaar een voorontwerp van een jaar geleden, maar als je de link met de gerelateerde ministerraad volgt, staat daar dat het normaal gezien op 1 mei 2007 ingaat, en ik geloof dat ik daar een paar maand geleden ook iets van op TV heb gezien.
-----
Ik haalde mijn info over die wet hier: Belgium.be > Ministerraad ivm domiciliering: "Maar de consument moet zelf kunnen kiezen op welke manier hij wenst te betalen."
't Is blijkbaar een voorontwerp van een jaar geleden, maar als je de link met de gerelateerde ministerraad volgt, staat daar dat het normaal gezien op 1 mei 2007 ingaat, en ik geloof dat ik daar een paar maand geleden ook iets van op TV heb gezien.
Daarnet om 3u30 viel mijn Skynet verbinding zoals vandaag verwacht uit, en nog geen 5 minuten later (nacht)surf ik al op EDPnet, met extra choco : ik zit op ~2.4km van centrale aan volle snelheid (5260/535 ware snelheid volgens http://www.speedtest.net/ )
Al wat ik moest doen, was dit:
Mijn oude Belgacom SpeedTouch 510v4 router eens herstarten, en dan via zijn Advanced>"Easy Setup" gewoon de EDPnet gebruikersnaam + paswoord ingeven (die krijg je toegestuurd in een email).
Zo simpel is het om te switchen van de ene ISP naar de andere
-----
Bij de meeste mensen zal Windows/router ingesteld staan om de DNS server-IPs automatisch te bepalen, maar indien je het op manueel hebt gezet, vergeet ze dan niet te veranderen (EDPnet DNS IPs zijn 212.71.8.10 en 212.71.0.33) via:
Windows Control Panel>Network Connections>Eigenschappen van de "Local Area Network" verbinding bekijken>"Internet Protocol (TCP/IP)" selecteren in het lijstje en dan de "Eigenschappen" knop indrukken zodat je in het paneeltje dat verschijnt, de DNS IPs van EDPnet kan invullen.
Al wat ik moest doen, was dit:
Mijn oude Belgacom SpeedTouch 510v4 router eens herstarten, en dan via zijn Advanced>"Easy Setup" gewoon de EDPnet gebruikersnaam + paswoord ingeven (die krijg je toegestuurd in een email).
Zo simpel is het om te switchen van de ene ISP naar de andere
-----
Bij de meeste mensen zal Windows/router ingesteld staan om de DNS server-IPs automatisch te bepalen, maar indien je het op manueel hebt gezet, vergeet ze dan niet te veranderen (EDPnet DNS IPs zijn 212.71.8.10 en 212.71.0.33) via:
Windows Control Panel>Network Connections>Eigenschappen van de "Local Area Network" verbinding bekijken>"Internet Protocol (TCP/IP)" selecteren in het lijstje en dan de "Eigenschappen" knop indrukken zodat je in het paneeltje dat verschijnt, de DNS IPs van EDPnet kan invullen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
heb bij edpnet besteld op 21 mei, maar totnutoe nog geen activatie. Weet iemand hoe lang het nog zou kunnen duren. Ik kijk altijd op myedpnet maar nog steeds zo'n geel icoontje
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Normaal heb je na registratie een mail (Abonnementsgegevens) ontvangen met een pdf-bestand waarin onderaan de verwachte activatiedatum staat.bartman schreef:heb bij edpnet besteld op 21 mei, maar totnutoe nog geen activatie. Weet iemand hoe lang het nog zou kunnen duren. Ik kijk altijd op myedpnet maar nog steeds zo'n geel icoontje
Als die datum al overschreden is en je nog geen signaal hebt, zou ik eens bellen.
Ik heb op 14 mei besteld en meteen een orderbevestigings-email gekregen (met login voor MyEdpnet), en op 29 mei kreeg ik een tweede email met de abonnementsgegevens: connectielogin en vermoedelijke activatiedatum (8 juni), die trouwens exact klopte.
Ik denk dat die tweede mail gelijkviel met het veranderen van dat gekleurde bolletje in MyEdpnet: van rood 'wachten goedkeuring' naar geel 'wachten oplevering' (nu groen 'opgeleverd'), dus misschien je emails eens checken of de login nog niet toegekomen is.
Ik denk dat die tweede mail gelijkviel met het veranderen van dat gekleurde bolletje in MyEdpnet: van rood 'wachten goedkeuring' naar geel 'wachten oplevering' (nu groen 'opgeleverd'), dus misschien je emails eens checken of de login nog niet toegekomen is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
er staat nog steeds een orange bolletje bij "Waiting for fulfillment initiation"
Maar ik zie nergens een vermoedelijke activatiedatum staan op de pdf file
Ik heb wel al mijn adsl login en passwoord en nog info over de mail en webspace
Maar ik zie nergens een vermoedelijke activatiedatum staan op de pdf file
Ik heb wel al mijn adsl login en passwoord en nog info over de mail en webspace