Overstappen van Telenet naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hoi,

Sinds ik breedband internet heb ben ik altijd bij Telenet geweest. Nog nooit adsl gehad.

Met hun veel te dure abonnement en limieten wil ik overschakelen op adsl en meerbepaald Dommel. Nu heb ik een aantal vragen.

- Ik heb ook Telenet telefoon dus ik ga moeten overschakelen naar Belgacom. Is dit onmiddelijk en met behoud van eigen nummer? Erg belangrijk want mijn ouders hebben een traiteur dus die overgang moet zonder probs gebeuren.

- Ik heb gelezen op dommel.com dat zij ook telefoon aanbieden. Zou ik dan direkt via hen telefoon aanvragen of eerst via Belgacom?

- Bied Dommel ook adsl modems aan of ga ik er zelf eentje moeten aanschaffen?

Thanx alvast.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Chanfan schreef:- Ik heb ook Telenet telefoon dus ik ga moeten overschakelen naar Belgacom. Is dit onmiddelijk en met behoud van eigen nummer? Erg belangrijk want mijn ouders hebben een traiteur dus die overgang moet zonder probs gebeuren.


Nummerbehoud mag geen probleem zijn

Chanfan schreef:- Ik heb gelezen op dommel.com dat zij ook telefoon aanbieden. Zou ik dan direkt via hen telefoon aanvragen of eerst via Belgacom?


Als je iets aanvraagt via BC zit je er direct voor een jaar aan vast
Je kan bij BC een discoverylijn nemen (ong 6.5 Euro abo/maand) en Dommel internet/telefonie. Of een gewoon BC abo en Dommel internet.
Discoverylijn is duur als je zelf belt via BC i.p.v. via Dommel.

Chanfan schreef:- Bied Dommel ook adsl modems aan of ga ik er zelf eentje moeten aanschaffen?


Voor telefonie moet je de Dommel installatie kiezen, zij plaatsen dan de moden, voor alleen internet kan je overal terecht voor een modem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Thanx.

Ik ga misschien toch wachten totdat de traiteur een tijdje sluit. Ik denk toch dat dit een paar dagen duurt voordat je van Telenet telefoon op de Belgagom lijn zit.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Chanfan schreef:Thanx.

Ik ga misschien toch wachten totdat de traiteur een tijdje sluit. Ik denk toch dat dit een paar dagen duurt voordat je van Telenet telefoon op de Belgagom lijn zit.

Het is ook mogelijk om een discoverylijn (€6,5/maand) aan te vragen bij BGC en deze enkel voor ADSL te gebruiken. Dit is dan een extra lijn (en een extra nummer, mooi meegenomen) enkel voor ADSL. Telefonie kan dan gerust bij Telenet blijven. Het één sluit het ander niet uit.

Sommige mensen vinden het wel lastig dat er dan 3 facturen zijn: Telenet voor telefonie, Dommel voor ADSL en BGC voor de discoverylijn.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Met dezelfde telefoonnr:
Vraag eerst uw Belgacom lijn aan. Een belgacomtechnieker komt dan op de dag van installatie uw lijn overzetten van telenet naar belgacom. Normaal gezien mag je niet langer als 15-20 minuutjes zonder telefoon zitten, tenzij er problemen opduiken ;). Als activatie gebeurd is, vraag dan uw dommel aan.

Met een andere telefoonnr(discovery line):
Simpelste oplossing, als je deze telefoonnr niet gebruikt hoef je zelfs geen splitter te installeren.

Nog belangrijk om te weten: Als je een telefooncentrale heb, of er is een alarm op de telefoonlijn aangesloten, dan moet je een fullrate splitter (laten) installeren voor de adsl goed te laten functioneren.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Thanx voor de info allemaal!

Denk toch wel dat het makkelijker is om ook telefoon over te schakelen naar Belgacom. Anders zit je met 2 abonnementen. Telenet + Belgacom. De zaak had al eerder Belgacom alvorens over te schakelen naar Telenet dus wat dat betreft zou er geen prob moeten zijn.

En die splitter en adsl installeren. Moet je dat zelf doen of kan er ook een technieker langskomen?

Heb ook een draadloze netgear router. Ik vermoed dat deze ook zal voldoen voor adsl.
Blackpitcher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mei 2007, 01:16

hey maar als je telenet op zegt zie eerst dat je jaarcontract daar verlopen is daarna moetje aangetekende brief sturen.. zo deed ik het toch toen ik naar belgacom ging :)
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Als je een discovery line (momenteel 6.85 euro) wil gebruiken kan dit enkel voor prive doeleinden. Op naam van de traiteurzaak zal je de volle 17,85 euro moeten ophoesten vrees ik.

Enkel voor natuurlijke personen die hun lijn uitsluitend gebruiken voor privé-doeleinden.
Slechts één Optie Discovery Line per klant, ongeacht het aantal lijnen waarvan de klant titularis is.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Chanfan schreef:En die splitter en adsl installeren. Moet je dat zelf doen of kan er ook een technieker langskomen?

meestal is dit gewoon een een tussenstuk tussen de wanddoos en de telefoon steken (foto) Kunt ge dus echt wel zelf doen :p
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Thanx voor de info.

Dat van die Telenet telefoon weet ik niet zeker of dat al een jaar is. Telenet internet zowieso. Ik heb nog destijds de volle 10.000 BEF moeten betalen voor de installatie.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”