Met Belgacomlogin inbellen op Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Een kameraad zei dat hij iemand kende die Belgacom had en kon inloggen via zijn router op het Dommelnetwerk, maar dat is toch niet mogelijk ofwel?

Waarschijnlijk gezever maarja die jong kent er thans wel veel van hoor.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

DeepFreeZ schreef:Een kameraad zei dat hij iemand kende die Belgacom had en kon inloggen via zijn router op het Dommelnetwerk, maar dat is toch niet mogelijk ofwel?

Waarschijnlijk gezever maarja die jong kent er thans wel veel van hoor.


Dit is perfect mogelijk aangezien dat Belgacom & Dommel gebruik maken van het Turboline netwerk. Als deze persoon een Dommel login heeft van iemand kan hij dus inderdaad gebruik maken het Dommelnetwerk.
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

ditCh schreef:
DeepFreeZ schreef:Een kameraad zei dat hij iemand kende die Belgacom had en kon inloggen via zijn router op het Dommelnetwerk, maar dat is toch niet mogelijk ofwel?

Waarschijnlijk gezever maarja die jong kent er thans wel veel van hoor.


Dit is perfect mogelijk aangezien dat Belgacom & Dommel gebruik maken van het Turboline netwerk. Als deze persoon een Dommel login heeft van iemand kan hij dus inderdaad gebruik maken het Dommelnetwerk.


Ah, maar ik dacht dat hij zei dat hij bij zijn Belgacomlogin kon inloggen op Dommel en zo meer mag downloaden enzo, maar dat zou toch onlogisch zijn?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

DeepFreeZ schreef:Ah, maar ik dacht dat hij zei dat hij bij zijn Belgacomlogin kon inloggen op Dommel en zo meer mag downloaden enzo, maar dat zou toch onlogisch zijn?


Dat is onmogelijk ;)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Precies, tenzij in het ongelofelijk onwaarschijnlijke geval dat zijn BGC login = de login van een Dommelaar.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik gebruik de dommel login van een kameraad op m'n Skynet lijn, en nog parallell (2de PPPoe sessie) ernaast ook.

Het kan dus zonder problemen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

TomG schreef:Ik gebruik de dommel login van een kameraad op m'n Skynet lijn, en nog parallell (2de PPPoe sessie) ernaast ook.

Het kan dus zonder problemen.


Dat zei ik toch ? Maar die persoon beweerd dat hij met zijn Skynet login op het Dommel netwerk kan inloggen ...
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Wat versta je onder Dommel netwerk?

Ik log ook in op het Dommel netwerk en toen mijn login eerst niet werkte (mijn stomme fout trouwens, omdat ik het verkeerde paswoord intikte :p ), gebruikte ik ook mijn ouders Belgacom login om te proberen om online te komen om te zoeken waar mijn probleem zat. En dat werkte zonder problemen. Maar volgens mij ben je dan niet op het Dommel netwerk hoor. Je gebruikt dan gewoon je ADSL account van Belgacom en alle verbruik wordt aan je Belgacom account doorgerekend.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

DarthDavy schreef:Wat versta je onder Dommel netwerk?

Ik log ook in op het Dommel netwerk en toen mijn login eerst niet werkte (mijn stomme fout trouwens, omdat ik het verkeerde paswoord intikte :p ), gebruikte ik ook mijn ouders Belgacom login om te proberen om online te komen om te zoeken waar mijn probleem zat. En dat werkte zonder problemen. Maar volgens mij ben je dan niet op het Dommel netwerk hoor. Je gebruikt dan gewoon je ADSL account van Belgacom en alle verbruik wordt aan je Belgacom account doorgerekend.


Dommel Netwerk: IP verkeer gaat over de Dommel routers
Skynet netwerk: IP verkeer gaat over de BGC / Skynet routers

In beide gevallen gaat het wel over de Turboline ( Belgacom ) infrastructuur.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Mijn scarlet login's werken ook deftig over mijn Dommel lijntje :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Wij hebben ook al de de test gedaan met scarlet en dommel kun je op BGC lijn werken
Gaetan
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2007, 21:50

inloggen bestaat toch gewoon uit login@ISProvider
dus als het blabla@skynet is dan zit je op skynet
en 123@schedom zit je bij dommel.

als je blabla@schedom of 123@skynet probeert zal het niet gaan.

veronderstel ik?

ik wist wel niet dat je allebei tegelijk kon gebruiken op 1 lijn. moet ik eens proberen
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”