Telenet koopt UPC België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Blue-Sky schreef:Wat is nu de zin van dat bekvechten over een provider?

ditCh heeft al zijn signature gewisselt sinds geruime tijd

Nu is dat spel opnieuw begonnen, .... tsss... °8)°
Blue-Sky wat ik me eigelijk toch afvraag is waarom ditCh en goendi zo beschermd worden door u ?
Het was hier toch wel weer degelijk ditCh die het gemekker weer uitgelokt heeft of niet soms ?
En het is trouwens toch een discussieforum waar idd soms wel is een hard woordje valt als de 1ne niet akkoord is met de andere en dan komen er gezonde spanningen. :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ketter schreef:Blue-Sky wat ik me eigelijk toch afvraag is waarom ditCh en goendi zo beschermd worden door u ?
Het was hier toch wel weer degelijk ditCh die het gemekker weer uitgelokt heeft of niet soms ?
En het is trouwens toch een discussieforum waar idd soms wel is een hard woordje valt als de 1ne niet akkoord is met de andere en dan komen er gezonde spanningen. :lol:
Bwa, iedereen heeft zo zijn visie he. Ik denk dat ditCh (en nog een paar anderen) alles soms gewoon eens van een andere kant bekijken en soms durft zeggen wat anderen alleen durven denken.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik durf ook zeggen wat ik denk
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je haalt het uit zijn context, ditch haalde het dubbele netwerk aan om aan te tonen dat het netwerk het zeker zou aankunnen om FUP te geven.
Eh... Het Telenet netwerk kan dat evengoed aan. Het is geen lokaal probleem, maar een interconnectieprobleem. Traffiek kost nu eenmaal geld als je het van ISP naar ISP laat gaan, en zolang die prijzen niet zakken, zal het meer rendabel zijn om géén FUP toe te passen. Chello kon dit voornamelijk doen omdat ze een internationaal netwerk hebben, en bijgevolg een hoeveelheid bandbreedte in grote hoeveelheden. Daarnaast zullen ze dankzij hun lokaal netwerk perfect hebben kunnen taxeren wat het maximaal verbruik zou zijn van hun klanten, en daarop inspelen. Als je maw een constante bandbreedte in je bezit hebt, en je hier verder geen rekening meer moet houden met de traffiek die je er over versast, dan is je winstmarge navenant hoger. It's just as simple als dat. En waarom Telenet dan niet? Goh, wat denk je? Al bedacht dat ze misschien liever grotere klanten laten genieten van hun overschot aan bandbreedte omdat ze daar ook navenant meer winst op maken?
Eh, lees nog eens.
Wat ik bedoel is dat dommel voldoet aan de wensen van de userbase bezoeker, in de grote lijnen althans.
En wil je leechen, dan kun je dat perfect met Dommel.
Right... Alle userbasers zijn leechers... Enkel al een IP controle op het IRC kanaal van Userbase leert mij dat er slechts een fractie van het totaal dommelaar is, en de anderen zijn nog steeds elders. Overigens is de kans ook groter dat grootgebruikers op fora terechtkomen, aangezien ze het merendeel van hun vrije tijd online spenderen (hoe wordt je anders grootverbruiker eh?). Sorry hoor, maar bij statistiek bestaat er zoiets als een representativiteitsfactor, en geloof me Userbase is echt geen weerspiegeling van het internetlandschap, wel een weerspiegeling van een select gezelschap. Hopelijk veranderd dat, ik gun het hen van harte, maar uw stelling is gebaseerd op populisme en niet op een onderbouwde studie.
Dus jij vindt 10 jaar aan een stuk de downloadlimiet hetzelfde houden luisteren naar de klanten ?
En hoeveel mensen houden zich in om maar niets te moeten bijkopen ?
Ik heb jaren telenet gehad en heel zelden moeten bijkopen omdat ik GVD vond dat het al veel te duur was voor wat ik kreeg en telenet gééne rotte frang gunde.
Nu met dommel down ik echt veel meer dan in mijn telenet periode, en nu heb ik het over legale dingen zoals demo's youtube, series online kijken, webcammen enz
Eh, ga jij het tegendeel beweren? Wie ben jij om te vertellen dat het merendeel van die klanten nood heeft aan een hogere verbruikslimiet? Als ze al 10 jaar met dezelfde limiet doen, is dat dan geen teken dat als ze trouw blijven bij Belgacom ze dat om andere redenen doen dan die limiet? Of gewoon geen nood hebben aan een hoger verbruik? Of ben je zo verblind door je eigen opinie dat je dergelijk realisme niet beseft?
Glasvezel, daar kan uwe chello nog niet eens aan ruiken !
Ik bedoel maar, er zal altijd iets beters zijn, Dommel probeert, telenet/belgacom niet. en uwe chello is ten dode opgeschreven en neit overal bereikbaar.
Eh? Wat is dit voor reactie? Slaat echt op niks... Dommel heeft minder snelheid als Chello, dat was zijn punt. Om dan te reageren 'goh glasvezel is nog rapper', maakt dat ineens zijn punt ongedaan dat hij kiest voor Chello omwille van de snelheid en daarom van bij Dommel wegblijft?
Als ik naar mijn omgeving kijk lijkt me dat de snelheid wel voldoende is, de vooroorlogse limieten hoor ik veel negatiefs over.
Ik denk dat dat ook wel kan aangetoond worden door een poll op eender welke website.
Dommel doet hier iets aan, dus omdat jij dommel maar niets vindt wilt nog niet zeggen dat je neer moet praten over Dommel terwijl zei tenminste proberen.
Dommel biedt inderdaad een hogere limiet. Tof! Mogen anderen ook nog een mening hebben aangaande hun eigen noden, of betekend die uitlating dat wij maar allen naar Dommel moeten gaan omdat een paar groepies vinden dat Dommel het einde is? Sorry, maar ik ben tevreden met wat ik heb, en ik heb geen zin in verandering. Ik ben liever ergens bekend mee, en ken de kwaliteit en stabiliteit van mijn huidige verbindingen. En dat telt veel meer voor mij dan een aanbod van een relatief jong ISP met weinig gewicht op marktniveau.
Maar JIJ hebt wel al lange tijd mijn bankrekening gespijsd en daar geniet ik nu van.
Ah serieus? Dan mag je dat eens terugbetalen? Pas op hé, strak stuur ik ook een knokploeg! *sarcasme* Neen, ff serieus: WAT??? Ja idd, wat, kun je die denkpiste even uitleggen, want ik volg écht niet waar je deze zin vandaan haalt?
En als het laatse zou uitkomen dan is dit idd goed voor Belgie zowel qua limiet als prijs mAAr als ditch genaaid word dan zal ik toch ook wel wat pret hebben en enkel en alleen maar omdat hij denkt dat zijn chello onaantastbaar is.
Echt een klein kind gij... Dommel is heilig, dat beweer je her en der. kritiek op Dommel? Goh, dan boor je hen wel de grond in want met Dommel is niets mis. Maar als iemand dan iets béters heeft, ja zelfs op papier, dan reageer je als een jaloers pubermeisje met leedvermaak. Het enige wat ditCh wil zeggen is dat Dommel niet de enige op de markt is, en dat verbruik niet het enige is wat van tel is bij mensen. En dat dringt niet door bij u (overigens niet verbazend).
Blue-Sky wat ik me eigelijk toch afvraag is waarom ditCh en goendi zo beschermd worden door u ?
Jezus, dit is gewoon laag... Elk een die ditCh bijvalt, is een meeloper, en iedereen die hem verdedigt, neemt hem in bescherming? Waarom verbaasd het me niet dat je geen seconde er bij stil hebt gestaan dat er nog mensen zijn die je visie niet delen en je overdreven enthousiasme gewoon uitermate irritant vinden?
Laatst gewijzigd door Goendi 21 mei 2007, 01:38, in totaal 2 gewijzigd.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Goendi schreef:
Maar JIJ hebt wel al lange tijd mijn bankrekening gespijsd en daar geniet ik nu van.
Ah serieus? Dan mag je dat eens terugbetalen? Pas op hé, strak stuur ik ook een knokploeg! *sarcasme* Neen, ff serieus: WAT??? Ja idd, wat, kun je die denkpiste even uitleggen, want ik volg écht niet waar je deze zin vandaan haalt?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:
Je haalt het uit zijn context, ditch haalde het dubbele netwerk aan om aan te tonen dat het netwerk het zeker zou aankunnen om FUP te geven.
Eh... Het Telenet netwerk kan dat evengoed aan. Het is geen lokaal probleem, maar een interconnectieprobleem. Traffiek kost nu eenmaal geld als je het van ISP naar ISP laat gaan, en zolang die prijzen niet zakken, zal het meer rendabel zijn om géén FUP toe te passen. Chello kon dit voornamelijk doen omdat ze een internationaal netwerk hebben, en bijgevolg een hoeveelheid bandbreedte in grote hoeveelheden.
Als ik dit lees maak ik me wel de bedenking dat gezien de aandeelhouderstructuur van zowel UPC (Internationaal) als Telenet dit eigenlijk geen excuus meer zou mogen zijn voor Telenet. Ze zouden dus eigenlijk ook perfect kunnen inpluggen op het UPC netwerk en die bandbreedte gebruiken... Alleen: als ze dat doen verdient Liberty er dubbel op, en da's altijd leuker dan dat één van je bedrijven iets goedkoop moet weggeven.

Wat meer inzicht in de peerings van Telenet (en andere ISPs) zou eigenlijk welkom zijn. Ik weet uit een vorig leven zowiezo dat Telenet met 2Gbit toekomt op de BNIX en Belgacom met 4 Gbit. Maar hoe het voor de rest zit...
deej
Elite Poster
Elite Poster

Coop schreef:Dommel beantwoord toch bijna perfect aan de wensen van de userbaser ?
Absoluut niet. Ik heb voor EDPNet gekozen omwille van de veel hogere upload en de lagere kost want ik kom met mijn 20GB doorgaans ruimschoots toe. Ik zou dus met de 75 GB van Dommel niet echt iets zijn want ik raak gefrustreerd over die magere 256kbit upload en ik er nog ietsje meer voor moeten betalen ook.

Waarmee dit geen aanval is op Dommel, het is goed dat er een aantal proberen de markt open te breken, maar ik wil nogmaals gewoon zeggen dat iedere Userbaser andere behoeften heeft op ISP vlak en op basis daarvan zijn keuze zal maken. En dat Dommel dus niet voor iedereen zaligmakend is, ondanks hun zeer goede aanbod.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

crapiecorn schreef:
Goendi schreef:
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Verwacht hierop maar geen antwoord....
ketter schreef:
JustMeUC schreef:

@ Deej_1977 je weet toch dat ik lomp ben makker ik heb het jou al is verteld maar ik zal het nog is heel kort herhalen.Ik moet NOOIT werken ik krijg elke maand het geld zo (en ik ben GEEN dopper) en ik heb ondertussen alweer een reisje naar de domenicaanse geboekt het derde voor dit jaar al :wink: dus wie is de lompste jij of ik :???: :???: :???: Ga maar weer aan de slag Deej_1977 anders kan je nooit doen wat ik doe 8) 8)
ketter schreef:
selder schreef:
ketter schreef: Zo een antwoord verdient belgacom want bij mij heeft het 4 pogingen geduurd om mijn abbo dan ook echt opgezegd te krijgen.
U hebd de eerste prijs in zig-voordoen-als-een-domme-klood gewonnnen!
selder gelukkig toch 1 iemand die ziet dat ik DOM ben 8)
Ik moet NIET werken , ben pas terug van 2 weekjes vakantie in Punta Cana en rij met een NIEUWE golf rond en dat allemaal op oa U kosten :lol: en ik ben geen dopper hahahahah

Wie is dan hier de domste ????? :P :P

En er zijn hier mensen die me kennen en kunnen bevestigen wat ik je nu zeg.
Ga jij maar lekker werken voor mij ;) ik geniet wel van JOU centen elke maand :wink:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@verschillende members die steeds weer zinloze reply's geven.

Leer a.u.b. eens de Regels te respecteren.
Post geen berichten om een persoon aan te vallen.
Post geen onzinnige antwoorden.
Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.

7. Overeenkomst
Bij het posten van een bericht of het starten van een topic verklaart de gebruiker zich akkoord met bovenstaande forumregels en disclaimer.
Bij het niet opvolgen van de forumregels en/of de Userbase Disclaimer zullen de Moderators en/of Administrators gepast optreden.
Dit alles kan je hier lezen.
Met vriendelijke groet van Blue-Sky :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Coop schreef:Dommel beantwoord toch bijna perfect aan de wensen van de userbaser ?
Absoluut niet. Ik heb voor EDPNet gekozen omwille van de veel hogere upload en de lagere kost want ik kom met mijn 20GB doorgaans ruimschoots toe. Ik zou dus met de 75 GB van Dommel niet echt iets zijn want ik raak gefrustreerd over die magere 256kbit upload en ik er nog ietsje meer voor moeten betalen ook.

Waarmee dit geen aanval is op Dommel, het is goed dat er een aantal proberen de markt open te breken, maar ik wil nogmaals gewoon zeggen dat iedere Userbaser andere behoeften heeft op ISP vlak en op basis daarvan zijn keuze zal maken. En dat Dommel dus niet voor iedereen zaligmakend is, ondanks hun zeer goede aanbod.
256kbit upload valt mee, doe elke dag Remote desktop via VNC en zo veel vertraging zit er ook niet op.

Maar een beetje meer is natuurlijk wel welkom
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik zal het dan ook eens aanhalen niet iedereen doet wat jij doet, met zijn internet connectie en voor andere is die hogere upload wel belangrijk.

Niet dat dommel slecht is, gewoon het voldoet niet aan mijn eisen, ik ben misschien veeleisend, maar het is nu eenmaal zo. Ik zou ook wel medium band willen en meer volume maar op dit moment is de upload toch net iets belangrijker voor mij.

En goedkope statisch IP's natuurlijk :p
Coop
Premium Member
Premium Member

Goendi schreef: Eh... Het Telenet netwerk kan dat evengoed aan.
Dat is toch net wat ik zeg !
Right... Alle userbasers zijn leechers...
Ik zeg dat je door dommel te nemen kunt leechen, bij telenet en skynet gaat dat niet. leer lezen voordat je hier de smartass komt uithangen !
Eh, ga jij het tegendeel beweren? Wie ben jij om te vertellen dat het merendeel van die klanten nood heeft aan een hogere verbruikslimiet? Als ze al 10 jaar met dezelfde limiet doen, is dat dan geen teken dat als ze trouw blijven bij Belgacom ze dat om andere redenen doen dan die limiet? Of gewoon geen nood hebben aan een hoger verbruik? Of ben je zo verblind door je eigen opinie dat je dergelijk realisme niet beseft?
Je hebt groot gelijk, 12 gieg is meer dan genoeg :roll: en ik ben de enige die meer volume nodig heeft.
Eh? Wat is dit voor reactie? Slaat echt op niks... Dommel heeft minder snelheid als Chello, dat was zijn punt. Om dan te reageren 'goh glasvezel is nog rapper', maakt dat ineens zijn punt ongedaan dat hij kiest voor Chello omwille van de snelheid en daarom van bij Dommel wegblijft?
Gij kunt toch een stukske zagen man.
Lees het overnieuw en nu langzaam.
Ik zeg dat om aan te tonen dat er ALTIJD wel iets sneller is !
Dommel biedt inderdaad een hogere limiet. Tof! Mogen anderen ook nog een mening hebben aangaande hun eigen noden, of betekend die uitlating dat wij maar allen naar Dommel moeten gaan omdat een paar groepies vinden dat Dommel het einde is? Sorry, maar ik ben tevreden met wat ik heb, en ik heb geen zin in verandering. Ik ben liever ergens bekend mee, en ken de kwaliteit en stabiliteit van mijn huidige verbindingen. En dat telt veel meer voor mij dan een aanbod van een relatief jong ISP met weinig gewicht op marktniveau.
Wat jij belangrijk vindt interesseert me totaal niet.

Chello is beter, maar helaas kun je het bijna nergens krijgen.
Dommel levert voor de rest een voor mij zeer goed product.
Ik vindt het gewoon niet fair van Ditch dat hij Chello vergelijkt met dommel terwijl het in een andere prijsklasse ligt en overal te verkrijgen is.

Conclusie voor mij :

Ik hoop dat chello mag blijven bestaan en VDSL+ het vuur aan de schenen legt kwa download bij telenet en belgacom.
12 gieg is te weinig voor het modale gezin waar ze meerdere pc's hebben.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Coop schreef: Ik vindt het gewoon niet fair van Ditch dat hij Chello vergelijkt met dommel terwijl het in een andere prijsklasse ligt en overal te verkrijgen is.
Ugh ? Het is gewoon het feit dat jullie ( de Dommel groupies ) Chello ( en andere providers )alleen maar afbreken dat mij tegensteekt ( altijd de opmerking: het is nu van Telenet, hoe lang gaat da nog duren, ze zijn alleen uit op u geld, enz ... ).
Kriep
Plus Member
Plus Member

ditCh schreef:
Coop schreef: Ik vindt het gewoon niet fair van Ditch dat hij Chello vergelijkt met dommel terwijl het in een andere prijsklasse ligt en overal te verkrijgen is.
Ugh ? Het is gewoon het feit dat jullie ( de Dommel groupies ) Chello ( en andere providers )alleen maar afbreken dat mij tegensteekt ( altijd de opmerking: het is nu van Telenet, hoe lang gaat da nog duren, ze zijn alleen uit op u geld, enz ... ).
/me nods his head
True...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ditCh schreef:
Het gaat zelfs verder dan userbase.
http://tweakers.net/nieuws/47614/Nederl ... anden.html
Coop
Premium Member
Premium Member

Interessant artikel crapiecorn, in de reacties zitten ook een paar Vlamingen te reclameren omdat ze te weinig kunnen downloaden.
Goendi, buiten die personen en ik is er niemand meer hoor, 12 gieg is meer dan voldoende ! :roll:
Verder is het ook 1 en al lof over dommel, dommel groupies vin je overal.

idd
oevr snelheid hoor je me niet klagen.
het is 'maar' 5Mb/s, maar dat vind ik ongeveer snel genoeg om comfortabel te surfen/downloaden (sneller mag altijd, aar hoeft niet)
het smerige is idd de datalimeit :s WT*? 10GB/maand? leven we in 1998of wat?
dat komt allemaal door 2 gangsterbedrijven (Belgacom en Telenet) die een praktisch monopoly hebben, en nu al5jaar exact hetzelfde aanbieden, zonder mekaar te proberen overtroeven.
en als er ook maar enige commentaar op komt, wimpelen ze dat af dat voor 95% van de mensen 10GB genoeg is.
Wat natuurlijk onzin is, ik ken genoeg mensen die GEEN films downloaden enzo, en de derde week van de maand toch moeten kiezen of ze verder surfen voor 5€/5GB of op smalband blijven zitten tot de volgende maand.
echt: SCHANDALIG!
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Coop schreef:Interessant artikel crapiecorn, in de reacties zitten ook een paar Vlamingen te reclameren omdat ze te weinig kunnen downloaden.
Goendi, buiten die personen en ik is er niemand meer hoor, 12 gieg is meer dan voldoende !
Wanneer ga jij eens inzien dat tweakers en userbase GEEN vergelijkingsmateriaal zijn als je het over de gemiddelde internetgebruiker hebt ?

het overgrote deel van belgie is meer dan tevreden met de limieten die ze hebben, het is een MINDERHEID die alsmeer sneller, meer trafiek en goedkopere abonnementen wil, en ze willen dan liefst nog enterprise service erbij...

Face it, voor het merendeel van de mensen is de huidige stand van zaken meer dan goed genoeg, die komen toe met hun 10 of 15 gig per maand en klagen niet.
en zolang DIE mensen in de meerderheid zijn, is er geen noodzaak voor bgc en telenet om meer traffiek bij hun abonnementen te doen .
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zeg dat je door dommel te nemen kunt leechen, bij telenet en skynet gaat dat niet. leer lezen voordat je hier de smartass komt uithangen !
Deze smart ass had wel degelijk goed gelezen hoor! Er stond dat Dommel voldeed aan de vereisten van de userbaser, én dat je er mee kun leechen. Er stond nergens aangegeven dat je at bij Telenet/Skynet niet kunt. Als je je misbegrepen voelt, lees dan je posts eens na of zorg dat ze accuraat zijn, dan krijg je geen misverstanden. Nu zei ik al dat ik geen nood heb aan een hogere limiet, en dat ik geen leecher ben. Ook ben ik een 'userbaser'. En zo zijn er nog velen. Voorts had ik al gezegd dat er maar een fractie Dommelaars op het IRC kanaal zijn, en dat dat ook wel zo zou zijn voor userbase. Daarna gaf ik aan dat je dus in feite helemaal niet kunt weten of Dommel voor iedere 'userbaser' voldoet. En dat stuk laat je gans links liggen, maar ik zie je wel rustig door verkondigen dat Dommel de ideale oplossing is voor de 'userbaser'.
Je hebt groot gelijk, 12 gieg is meer dan genoeg en ik ben de enige die meer volume nodig heeft.
Nu we toch op woorden gaan spelen... Ik zei dat er 1.000.000 klanten bij Belgacom zijn, en dat die al jaren kunnen veranderen als ze dat wensen. Maar de feiten spreken voor zich: ze gaan niet weg. En dan is de correcte conclusie dat het merendeel van de gebruikers geen nood heeft aan een hogere limiet en tevreden is met wat ze in ruil krijgt: een uniforme factuur, speciale acties, hier en daar een cadeau/korting, nevenzaken zoals email, webhosting, ... Dat is geen zever, dat is een féit jongen. Het is niet omdat er mensen zijn die een hogere limiet wensen, dat dit voor iedereen van toepassing is. Diegenen die er tevreden mee zijn zul je niet horen klagen hoor, diegenen die er niet mee tevreden zijn zullen overal zagen (ja zoals jij nu). Wil dat dan zeggen dat die limieten aangepast moeten worden? Who knows... In ieder geval U en ik niet, aangezien wij enkel de klagers horen, en geen enkel benul er van hebben in hoeverre de hoeveelheid klagers representatief is tov het totale klantenbestand. Het enige dat ik er op zeg is dat ALS die stelling correct zou zijn, waarom is er dan geen massaal verloop richting bvb Scarlet? Scarlet is verre van onbekend, en heeft al lang 30 GB limiet (wat drie keer zoveel is als elders). Ik verwacht nu geen serieus en gefundeerde discussie met U terzijde, ik zal u wel weer zien reageren dat ik 'zaag', en blablabla, wat enkel aangeeft wat mijn punt is, en dat je het niet eens kunt weerleggen. Het enige wat ik merk, is je kregelig gedrag enkel en alleen omdat je geen onderbouwd antwoord kunt vinden op mijn stellingname.
Gij kunt toch een stukske zagen man.
Lees het overnieuw en nu langzaam.
Ik zeg dat om aan te tonen dat er ALTIJD wel iets sneller is !
En ik gaf vervolgens aan dat uw vergelijking niet opgaat. ditCh kiest voor snelheid, Dommel is dus niet ideaal voor hem. ditCh is OOK 'userbaser'. Tot zover uw stelling dat Dommel hét ideale abbo is voor de 'userbaser'. En dat punt heb je wederom niet door. Heb je enig verstandelijk vermogen of kun je enkel wat schelden?
Wat jij belangrijk vindt interesseert me totaal niet.
Aha nu zijn we er: ikke en de rest kan stikken. Nu weet je direct waarom er hier mensen zijn die niet zo tuk zijn op die bende groupies: ze staan helemaal niet open voor andermans visie, laat staan dat ze gewoon simpelweg kunnen respecteren. Wil iemand bij Skynet blijven, dan verklaren ze hem zot. Telenet, idem. En waarom? Met wélk recht? Wie ben jij om een ander te vertellen wat goed voor hem is?
Ik vindt het gewoon niet fair van Ditch dat hij Chello vergelijkt met dommel terwijl het in een andere prijsklasse ligt en overal te verkrijgen is.
Ik zal deze vertalen: je kunt er niet tegen dat je Dommel her en der heilig verklaart, en dat er vervolgens enkelen zijn die een andere mening er op nahouden, en bovendien U nog kunnen vertellen wat zij méér hebben tov u. Maw: je bent een zuurpruim die geen enkele realiteitszin heeft, en enkel denkt aan zijn eigen. En dat is nu nét de reden waarom je niet begrijpt dat er mensen zijn die die limiet niet voelen, of dat je je niet kunt inleven in andermans visie. En die reden die heet simpelweg egocentrisme.

Mocht het in je opkomen om je te bezinnen, dit is de samenvatting:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Ik ben ook een userbaser en kom ruim toe met 15GB per maand. Goendi heeft dus gelijk dat het datavolume voor de meerderheid voldoende is.

Daarnaast snap ik nog steeds niet wie er maandelijks op een legale manier meer dan 30GB doorkrijgt.
2 PC's 24/7 aan, quasi de ganse dag door gebruikt (VPN, remote desktop, mail, youtube, linux, radio, ...) en als ik maandelijks 10GB verbruik heb, is het veel.

Als ik dan ook de posts hier zie, over nieuwsgroepen e.d. denk ik niet dat er nog 5 man overschiet die recht van spreken hebben. Dus hou aub op met hier zo over te zitten zeveren.
Coop
Premium Member
Premium Member

rustig blijven Goendi, denk aan uw hart.
Ik ga niet alles weer quoten want jij verzint de helft er maar bij en blijft mij betichten van onwaarheden en je kunt zagen man.

Mijn punt :
Chello is beter dan dommel ! geen discussie.
Chello is maar op een beperkte locatie te verkrijgen.
Dommel levert voor veel mensen een goed product, en is een godsgeschenk voor veel mensen die afstappen van skynet/telenet.

Waar ik het moeilijk mee heb is dat Ditch negatief praat over dommel, en positief over telenet.
Maar als ik hem de vraag stel wat hij zou nemen moest chello opdoeken en hij voor de keuze zou staan telenet of Dommel hij geen antwoord geeft.
Coop
Premium Member
Premium Member

Mr.T schreef: 2 PC's 24/7 aan, quasi de ganse dag door gebruikt (VPN, remote desktop, mail, youtube, linux, radio, ...) en als ik maandelijks 10GB verbruik heb, is het veel.
Speel je xbox life of download je wel eens pc game demo's ?
Zo een demo pakt tegenwoordig rap een gieg in.
Vroeger toen ik bij telenet zat moest ik echt uitkijken met wat ik downloade, en dat waren legale zaken !

Verder denk ik dat de Vlaming behoudend is en niet rap overstapt naar een concurrent, maar braafjes blijft aanmodderen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Moest overstappen van ISP naar ISP zo makkelijk gaan als wat, dan zouden al veel mensen het gedaan hebben.
Funsize
Member
Member

Mr.T schreef:Ik ben ook een userbaser en kom ruim toe met 15GB per maand. Goendi heeft dus gelijk dat het datavolume voor de meerderheid voldoende is.

Daarnaast snap ik nog steeds niet wie er maandelijks op een legale manier meer dan 30GB doorkrijgt.
2 PC's 24/7 aan, quasi de ganse dag door gebruikt (VPN, remote desktop, mail, youtube, linux, radio, ...) en als ik maandelijks 10GB verbruik heb, is het veel.

Als ik dan ook de posts hier zie, over nieuwsgroepen e.d. denk ik niet dat er nog 5 man overschiet die recht van spreken hebben. Dus hou aub op met hier zo over te zitten zeveren.
je hebt echt geen idee van hoeveel media je legaal kan downloaden,
bv http://www.comedycentral.com/shows/the_ ... ndex.jhtml
ik volg dit dagelijks plus nog een paar andere shows die hier niet worden uitgezonden. voor de daily show en colbert report alleen ben je al bijna 500MB kwijt, begin maar te tellen e.
mja idd ik was vergeten online tv das concurrentie voor de kabelmaatschappij :roll: .
de limieten die belgahoer en telenet toepassen zijn gewoon préhistorisch.
meer $$$ voor extra volumeblokken dat is het eenigste doel van die limieten imo.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Coop schreef: Waar ik het moeilijk mee heb is dat Ditch negatief praat over dommel, en positief over telenet.
Maar als ik hem de vraag stel wat hij zou nemen moest chello opdoeken en hij voor de keuze zou staan telenet of Dommel hij geen antwoord geeft.
Lees dan deze draad nog maar eens door ... ik heb gezegd dat ik eventueel een goed alternatief heb aan Dommel, of Edpnet ....

Toon mij trouwens maar eens waar ik ik negatief praat over Dommel ? ( over Dommel groupies daarentegen :twisted: ).

Ik zou trouwens eerder voor EDPnet gaat omdat ze momenteel een snellere verbinding aanbieden dan Dommel.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Moest 10GB voor iedereen genoeg zijn, waarom bestaan die volumepacks dan? Of waarom is die limiet er, als er toch niemand meer nodig heeft?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef: Goendi heeft dus gelijk dat het datavolume voor de meerderheid voldoende is.
Hoe kan hij dat weten?
Voor iemand mij aanvalt, ik weet ook niet hoeveel mensen nu wel of niet toekomen met hun limiet. Dat weten alleen belgacom en telenet.
Wij kunnen alleen zeggen wat wij merken bij de mensen rondom ons en ik ken veel mensen die niet toekomen. Het kan zijn dat jij met andere mensen omgaat die niet veel verbruiken maar dat wil nog altijd niet zeggen dat degene die erover gaan een uitzondering zijn.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hoe kan hij dat weten?
Voor iemand mij aanvalt, ik weet ook niet hoeveel mensen nu wel of niet toekomen met hun limiet. Dat weten alleen belgacom en telenet.
Wij kunnen alleen zeggen wat wij merken bij de mensen rondom ons en ik ken veel mensen die niet toekomen. Het kan zijn dat jij met andere mensen omgaat die niet veel verbruiken maar dat wil nog altijd niet zeggen dat degene die erover gaan een uitzondering zijn.
Ik pas de wet van de logica toe. Belgacom heeft 1.000.000 ADSL klanten, en die gaan niet elders waar ze een hogere limiet hebben. Ten tweede: ik beweer dat je enkel ontevreden mensen hoort klagen over die limiet, en dat diegenen die er tevreden mee zijn niets zullen zeggen. Nogal wiedes dat als je dan even rondhoort je er wel vind, maar wil dat daarom zeggen dat die hoeveelheid representatief is voor het geheel? En die laatste vraag ziet blijkbaar niemand. Ik heb het hier over zuivere statistiek, wat doodnormaal is als je een stelling inneemt en die wenst te funderen. Zeggen 'rondom mij klagen mensen', wil niets zeggen. Dat wil niet zeggen dat iedereen klaagt, of het merendeel klaagt, dat wil zuiver zeggen dat jouw omgeving klaagt.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Off topic dat is een schitterende show, ik volg die ook regelmatig!
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goendi schreef: Ik pas de wet van de logica toe. Belgacom heeft 1.000.000 ADSL klanten, en die gaan niet elders waar ze een hogere limiet hebben. Ten tweede: ik beweer dat je enkel ontevreden mensen hoort klagen over die limiet, en dat diegenen die er tevreden mee zijn niets zullen zeggen. Nogal wiedes dat als je dan even rondhoort je er wel vind, maar wil dat daarom zeggen dat die hoeveelheid representatief is voor het geheel? En die laatste vraag ziet blijkbaar niemand. Ik heb het hier over zuivere statistiek, wat doodnormaal is als je een stelling inneemt en die wenst te funderen. Zeggen 'rondom mij klagen mensen', wil niets zeggen. Dat wil niet zeggen dat iedereen klaagt, of het merendeel klaagt, dat wil zuiver zeggen dat jouw omgeving klaagt.
Maar als je "klagers" tegenkomt moet je eens vragen om ze dommel of edpnet kennen. De meesten ervan zullen zeggen dat ze niet weten dat die bestaan. Dus natuurlijk verandert er dan niemand.
En over dat er niemand verandert kan ik me natuurlijk wel niet uitspreken. Ik weet niet hoeveel klanten de alternatieve providers hebben en bijkrijgen maar als je wat op forums rondkijkt zie je toch wel steeds mensen die overstappen of dat van plan zijn.
Dat is natuurlijk niet representatief maar het toont toch aan dat steeds meer mensen problemen ondervinden.
Je kan je dan afvragen hoe lang telenet en belgacom het nog kunnen volhouden om de limieten te handhaven.
Gaan ze wachten tot 50% van hun klantenbestand begint te klagen vooralleer ze wakker worden?
Een modern bedijf kijkt naar de toekomst en zoekt uit wat de klant over een jaar nodig zal hebben. En daar zit meer volume zeker bij.
Er komen steeds meer programma's die veel volume verbruiken en de gewone mens gebruikt die ook steeds meer.

Is het nu echt zo moelijk voor de 2 groten om in te zien dat wachten tot het laatste moment geen oplossing is.
Laatst gewijzigd door hellsnake 21 mei 2007, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:
Off topic dat is een schitterende show, ik volg die ook regelmatig!

Deej_1977 maar kom je dan wel toe met je limiet ?? :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals ik al aangaf: misschien kennen die mensen Dommel niet, EDPnet is al minder kansrijk dat ze die kennen, maar ze kennen zeker en vast Scarlet. Komt er nog bij: wat wil dat zegge dat ze die niet kennen? Dit kan evengoed betekenen dat ze tevreden zijn met wat ze hebben, en daardoor dus niet op zoek gaan naar alternatieven?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goendi schreef:Zoals ik al aangaf: misschien kennen die mensen Dommel niet, EDPnet is al minder kansrijk dat ze die kennen, maar ze kennen zeker en vast Scarlet. Komt er nog bij: wat wil dat zegge dat ze die niet kennen? Dit kan evengoed betekenen dat ze tevreden zijn met wat ze hebben, en daardoor dus niet op zoek gaan naar alternatieven?
Ik heb het wel over mensen die klagen over de limieten en er nooit mee toekomen. Een groot deel van die mensen kent de alternatieven ook niet.
Mensen die geen problemen gaan natuurlijk niet overstappen. Tenzij voor de prijs dan.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Ai ai ai ik zie veel tegenreacties op de professionele :roll: uitleg van ditch en goendi.Het web begint zich tilletjes aan te sluiten rond deze 2 eigenwijze computer nerds.Maar denk eraan dat de mensen niet alleen klagen over snelheid of limiet maar de grootste hoop over de prijs die ze moeten betalen bij oa Belgacom en Telenet voor wat je maar krijgt.
Moest bvb dommel of edpnet grote reclamecampagnes opzetten dan zou je pas zien hoeveel mensen er zouden overstappen naar een andere provider. Want zoals ik al eerder aanhaal telt enkel voor heel veel mensen de rekening die je elke maand moet betalen en niet de snelheid enz.
deej
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:
ikke schreef:Off topic dat is een schitterende show, ik volg die ook regelmatig!
Deej_1977 maar kom je dan wel toe met je limiet ?? :lol:
Tuurlijk, ik download geen illegale dingen dus ik kom toe met 20GB.
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

hellsnake schreef:De meesten ervan zullen zeggen dat ze niet weten dat die bestaan. Dus natuurlijk verandert er dan niemand.
Die alternatieven hebben dan ook geen miljarden euro winst om in iedere reclameblok van pakweg de vétéèm 2 keer een debiele reclame te tonene ook ;-)
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Kwabber schreef:
hellsnake schreef:De meesten ervan zullen zeggen dat ze niet weten dat die bestaan. Dus natuurlijk verandert er dan niemand.
Die alternatieven hebben dan ook geen miljarden euro winst om in iedere reclameblok van pakweg de vétéèm 2 keer een debiele reclame te tonene ook ;-)
Het is daarom ook dat die 2 hoofdrol spelers ook zo duur zijn.Want dat geld moet ergens van komen en dat is jammer genoeg (meestal) de gewone onwetende man die daar voor opdraaid.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die alternatieven hebben dan ook geen miljarden euro winst om in iedere reclameblok van pakweg de vétéèm 2 keer een debiele reclame te tonene ook
Tele2 maakt veel reclame, en is pakken groter als Telenet en Belgacom tesamen op Europees niveau gezien? Mobistar is ook verre van een kleine speler, en zou kunnen doen wat ze willen. Idem voor Euphony die op een berg cash zit. Scarlet is ook niet klein. Mss EDPnet en Dommel wel, maar dat is misschien net te wijten aan de kostprijs die samenhangt met hun aanbod? Zowel Tele2 als Scarlet zouden makkelijk IDTV kunnen aanbieden, ze verkiezen om het niet te doen. Scarlet is op de terugweg wat betreft mobiele telefonie. En zowel Telenet als Belgacom kunnen packs aanbieden. Al die dingen enkel om even aan te tonen dat het echt niet mogelijk is om de hoeveelheid klanten bij beide operatoren te verklaren door het uitblijven van alternatieven, en dat ze daarom die limiet er bij nemen. Het ligt veel gecompliceerder als dat, en er zijn voldoende mensen die toekomen met 10 à 20 gb. En waarom? Omdat de modale mens geen uren en dagen online spendeert. Ook zijn er misschien ouders die wel voorstander zijn van die limiet. Zo houden ze het internetgebruik van hun kinderen simpel in toom zonder daar veel voor te moeten doen. En zo kan ik etteloze argumenten bedenken, die echt wel opwegen tegen enkelen die roepen 'die limiet is achterhaald', en er maar een povere verklaring voor kunnen bedenken, en refereren naar hun kennissenkring om hun statement kracht bij te zetten. Sorry hoor, maar mijn statement is krachtiger: BGC 1.000.000 klanten mét limiet, en ze zijn nog steeds niet weg na 10 jaar. In die 10 jaar is er PI geweest, RealDSL, Versatel, ... Mensen weten heus wel dat er alternatieven zijn, en als ze die wensen stappen ze over. Mensen weten na 10 jaar dat de markt liberaal is. Het argument dat BGC 1.000.000 klanten heeft afdoen alszijnde te wijten aan de onwetendheid van die klanten is gewoon té makkelijk, ik ken voldoende userbasers die Skynet hebben en die zijn tevreden met wat ze hebben... En geloof me, zij zullen zéker van Dommel's bestaan weten!
Ai ai ai ik zie veel tegenreacties op de professionele uitleg van ditch en goendi.Het web begint zich tilletjes aan te sluiten rond deze 2 eigenwijze computer nerds.Maar denk eraan dat de mensen niet alleen klagen over snelheid of limiet maar de grootste hoop over de prijs die ze moeten betalen bij oa Belgacom en Telenet voor wat je maar krijgt.
Ma schatteke toch, je gelooft het toch niet zeker? Wat maakt mij de hoeveelheid reacties uit? Het gaat om de inhoud van het argument, en dat beperkt zich tot gokjes en veronderstellingen. En terzijde, er zijn ook veel reacties van personen die me bijvallen! En de prijs is vastgelegd door het BIPT, daar valt Belgacom niet veel te verwijten.
Moest bvb dommel of edpnet grote reclamecampagnes opzetten dan zou je pas zien hoeveel mensen er zouden overstappen naar een andere provider. Want zoals ik al eerder aanhaal telt enkel voor heel veel mensen de rekening die je elke maand moet betalen en niet de snelheid enz.
Om dan weer terug te gaan als hen opvalt dat geen van beide operatoren de mogelijkheid heeft hun voorwaarden op grote schaal toe te passen? Moest EDPnet of Dommel plots 100.000 klanten erbovenop krijgen, zouden er dan wachttijden zijn? Zou het lang duren alvorens men is aangesloten? Zouden ze de kosten kunnen dekken? Kunnen ze dezelfde bandbreedte overal blijven behouden of gaan ze upstream problemen hebben? Wie weet willen beide operatoren kalm groeien... En het is ze gegund, maar denk niet dat mensen naïef zijn. Ze weten heus wel dat de markt liberaal is en dat er alternatieven zijn, en ze vinden die ook wel als ze dat noodzakelijk achten.
Coop
Premium Member
Premium Member

ketter schreef:.Maar denk eraan dat de mensen niet alleen klagen over snelheid of limiet maar de grootste hoop over de prijs die ze moeten betalen bij oa Belgacom en Telenet voor wat je maar krijgt.
Ketter, je bent volledig fout :lol: , Goendi heeft gelijk en verwoort het heel mooi :
goendi schreef: En dan is de correcte conclusie dat het merendeel van de gebruikers geen nood heeft aan een hogere limiet en tevreden is met wat ze in ruil krijgt: een uniforme factuur, speciale acties, hier en daar een cadeau/korting, nevenzaken zoals email, webhosting, ... Dat is geen zever, dat is een féit jongen.

De mensen betalen graag meer voor minder te krijgen en als ze eens download moeten bijkopen tegen een veel te hoge prijs doen dan ze dat met een glimlach !
Alles op 1 factuur, een uniforme factuur, speciale acties waar ze prijzen mee kunnen winnen, paar foto's gratis, jawel gratis laten afdrukken !
En dat is een féit jongen.

Ik lig nog steeds in een deuk. :-D
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De mensen weten heus wel dat de markt liberaal is?
Hoe komt het dan dat telenet alleenrecht op de kabel heeft? Is dat liberalisme?

En heb je er ook al eens aan gedacht dat wanneer je van telenet komt je al een kabel moet hebben liggen naar de juiste kamer van je huis?
Niet iedereen is bereid om ziijn muren open te breken om adsl te kunnen nemen. Je kan natuurlijk draadloos nemen maar als die computer aan de andere kant van het huis staat is dat veelal niet stabiel.

Maar of de meeste mensen nu wel of niet toekomen ga ik me niet meer uitspreken. Jij denkt dat ze toekomen. Ik dnek van niet. Geen van beiden zal toegeen dus we kunnen die discussie evengoed stopzetten.

Belangrijker is of Belgacom niet aan al zijn klanten moet denken.
Is het zoveel gevraagd om die volgens jou maar 5% klanten die niet toekomen mer volume te geven?
Zelfs eens verhoging naar 40gb zou voor veel mensen een hele verademing zijn. Waarom doen ze dat dan niet?
We vragen toch niet zoveel. Nu betalen we 1 euro voor een GB.
Mij ga je toch niet wijsmaken dat ze daar maar ook één goed argument voor hebben. En je moet niet afkomen met de stabiliteit van het netwerk.
Het is namelijk maar een paar procent dat niet toekomt met zijn limiet, of niet soms?
Je kan het zoveel proberen goedpraten als je wilt maar uiteindelijk wil belgacom geld krijgen voor niets. Hoeveel kosten zouden ze hebben aan 1GB? 0,001 cent?

En als je dan toch een argument zou vinden. Hoe komt het dan dat het in het buitenland wel kan? En je moet niet afkomen dat we te klein zijn voor de grote bedrijven. Nederland is ook een kabouter maar daar kan het wel.
EN als je dan toch nog zou durven zeggen dat ze 2 maal zo groot zijn.
Kijk dan even naar zweden. Daar is het internet ook veel sneller en zonder limieten. Maar wacht, want ik hoor je het al zeggen. Zweden is zeker 10 keer groter dan België. En je hebt helemaal gelijk.
maar kijk eens naar de populatie:
Belgie: 10.511.382
Zweden: 9 127 058
Wij zijn met meer mensen in een veel kleiner gebied. Dat is toch veel voordeliger voor de bedrijven?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Zouden die ISP-wars niet beter in een afzonderlijke thread afgesplitst worden?
Houd de andere threads schoner :p

Jongens.... een beetje fierheid of verbondenheid met een ISP is niet slecht, maar jullie zijn net een bende kinders, of adolescenten in een pissing contest, of nog erger: fundi's.

On topic: mocht Telenet de Chello weg opgaan, des te beter voor heel Vlaanderen he. Hopelijk dat de concurrentie van VDSL2 (wanneer die er komt) wat beweging veroorzaakt.

Het jammerste blijft dat er eigenlijk maar 1 kabel bedrijf is in Vlaanderen nu he, hoewel Chello al bij al (sorry ditCh) toch nogal beperkt was in dekking.
Maja, op dat vlak is het in veel delen van de UK ook niet veel beter, door overnames zijn de 3 grootste kabel ISPs samengebracht (onder de naam Virgin dacht ik, maar Branson heeft dat ook al lang verkocht) recent.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”