Je haalt het uit zijn context, ditch haalde het dubbele netwerk aan om aan te tonen dat het netwerk het zeker zou aankunnen om FUP te geven.
Eh... Het Telenet netwerk kan dat evengoed aan. Het is geen lokaal probleem, maar een interconnectieprobleem. Traffiek kost nu eenmaal geld als je het van ISP naar ISP laat gaan, en zolang die prijzen niet zakken, zal het meer rendabel zijn om géén FUP toe te passen. Chello kon dit voornamelijk doen omdat ze een internationaal netwerk hebben, en bijgevolg een hoeveelheid bandbreedte in grote hoeveelheden. Daarnaast zullen ze dankzij hun lokaal netwerk perfect hebben kunnen taxeren wat het maximaal verbruik zou zijn van hun klanten, en daarop inspelen. Als je maw een constante bandbreedte in je bezit hebt, en je hier verder geen rekening meer moet houden met de traffiek die je er over versast, dan is je winstmarge navenant hoger. It's just as simple als dat. En waarom Telenet dan niet? Goh, wat denk je? Al bedacht dat ze misschien liever grotere klanten laten genieten van hun overschot aan bandbreedte omdat ze daar ook navenant meer winst op maken?
Eh, lees nog eens.
Wat ik bedoel is dat dommel voldoet aan de wensen van de userbase bezoeker, in de grote lijnen althans.
En wil je leechen, dan kun je dat perfect met Dommel.
Right... Alle userbasers zijn leechers... Enkel al een IP controle op het IRC kanaal van Userbase leert mij dat er slechts een fractie van het totaal dommelaar is, en de anderen zijn nog steeds elders. Overigens is de kans ook groter dat grootgebruikers op fora terechtkomen, aangezien ze het merendeel van hun vrije tijd online spenderen (hoe wordt je anders grootverbruiker eh?). Sorry hoor, maar bij statistiek bestaat er zoiets als een representativiteitsfactor, en geloof me Userbase is echt geen weerspiegeling van het internetlandschap, wel een weerspiegeling van een select gezelschap. Hopelijk veranderd dat, ik gun het hen van harte, maar uw stelling is gebaseerd op populisme en niet op een onderbouwde studie.
Dus jij vindt 10 jaar aan een stuk de downloadlimiet hetzelfde houden luisteren naar de klanten ?
En hoeveel mensen houden zich in om maar niets te moeten bijkopen ?
Ik heb jaren telenet gehad en heel zelden moeten bijkopen omdat ik GVD vond dat het al veel te duur was voor wat ik kreeg en telenet gééne rotte frang gunde.
Nu met dommel down ik echt veel meer dan in mijn telenet periode, en nu heb ik het over legale dingen zoals demo's youtube, series online kijken, webcammen enz
Eh, ga jij het tegendeel beweren? Wie ben jij om te vertellen dat het merendeel van die klanten nood heeft aan een hogere verbruikslimiet? Als ze al 10 jaar met dezelfde limiet doen, is dat dan geen teken dat als ze trouw blijven bij Belgacom ze dat om andere redenen doen dan die limiet? Of gewoon geen nood hebben aan een hoger verbruik? Of ben je zo verblind door je eigen opinie dat je dergelijk realisme niet beseft?
Glasvezel, daar kan uwe chello nog niet eens aan ruiken !
Ik bedoel maar, er zal altijd iets beters zijn, Dommel probeert, telenet/belgacom niet. en uwe chello is ten dode opgeschreven en neit overal bereikbaar.
Eh? Wat is dit voor reactie? Slaat echt op niks... Dommel heeft minder snelheid als Chello, dat was zijn punt. Om dan te reageren 'goh glasvezel is nog rapper', maakt dat ineens zijn punt ongedaan dat hij kiest voor Chello omwille van de snelheid en daarom van bij Dommel wegblijft?
Als ik naar mijn omgeving kijk lijkt me dat de snelheid wel voldoende is, de vooroorlogse limieten hoor ik veel negatiefs over.
Ik denk dat dat ook wel kan aangetoond worden door een poll op eender welke website.
Dommel doet hier iets aan, dus omdat jij dommel maar niets vindt wilt nog niet zeggen dat je neer moet praten over Dommel terwijl zei tenminste proberen.
Dommel biedt inderdaad een hogere limiet. Tof! Mogen anderen ook nog een mening hebben aangaande hun eigen noden, of betekend die uitlating dat wij maar allen naar Dommel moeten gaan omdat een paar groepies vinden dat Dommel het einde is? Sorry, maar ik ben tevreden met wat ik heb, en ik heb geen zin in verandering. Ik ben liever ergens bekend mee, en ken de kwaliteit en stabiliteit van mijn huidige verbindingen. En dat telt veel meer voor mij dan een aanbod van een relatief jong ISP met weinig gewicht op marktniveau.
Maar JIJ hebt wel al lange tijd mijn bankrekening gespijsd en daar geniet ik nu van.
Ah serieus? Dan mag je dat eens terugbetalen? Pas op hé, strak stuur ik ook een knokploeg! *sarcasme* Neen, ff serieus: WAT??? Ja idd, wat, kun je die denkpiste even uitleggen, want ik volg écht niet waar je deze zin vandaan haalt?
En als het laatse zou uitkomen dan is dit idd goed voor Belgie zowel qua limiet als prijs mAAr als ditch genaaid word dan zal ik toch ook wel wat pret hebben en enkel en alleen maar omdat hij denkt dat zijn chello onaantastbaar is.
Echt een klein kind gij... Dommel is heilig, dat beweer je her en der. kritiek op Dommel? Goh, dan boor je hen wel de grond in want met Dommel is niets mis. Maar als iemand dan iets béters heeft, ja zelfs op papier, dan reageer je als een jaloers pubermeisje met leedvermaak. Het enige wat ditCh wil zeggen is dat Dommel niet de enige op de markt is, en dat verbruik niet het enige is wat van tel is bij mensen. En dat dringt niet door bij u (overigens niet verbazend).
Blue-Sky wat ik me eigelijk toch afvraag is waarom ditCh en goendi zo beschermd worden door u ?
Jezus, dit is gewoon laag... Elk een die ditCh bijvalt, is een meeloper, en iedereen die hem verdedigt, neemt hem in bescherming? Waarom verbaasd het me niet dat je geen seconde er bij stil hebt gestaan dat er nog mensen zijn die je visie niet delen en je overdreven enthousiasme gewoon uitermate irritant vinden?