mail-adres behouden bij overstap (van skynet) naar dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Dit was voor ons het struikelblok om over te schakelen,maar dit is gemakkelijk op te lossen!!

Je zoekt iemand die skynet heeft en daar zeker wil blijven :lol: :twisted:
Je vraagt of je nog een mailbox mag aanmaken (deze heeft een nieuwe login en passwoord) en werkt verder compleet onafhankelijk.

Daarna wis je je aliassen uit je huidige (skynet) account.
Dan maak je de aliassen aan onder de nieuwe mailbox(je kan er ook meerdere aanmaken,de meeste gebruikers gebruiken er maar 1).

Eens je dommel gebruikt pas je de smtp server aan naar relay.dommel.be (ipv relay.skynet.be)

Done!

(weet wel dat je in outlook de gegevens van de nieuwe mailbox(en) moet inbrengen,dus login en passwoord ff aanpassen,ook de smtp server aanpassen)


Let wel op dat je bij deze acties geen mails kwijt geraakt(ff doorsturen e.d of downloaden in outlook)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mag in de Dommel infobase denk ik.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je hebt wel iemand nodig met een Skynet Plus-abonnement; met een Go heb je slechts 1 mailbox en die zullen ze zelf wel gebruiken, vermoedelijk.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:Je hebt wel iemand nodig met een Skynet Plus-abonnement; met een Go heb je slechts 1 mailbox en die zullen ze zelf wel gebruiken, vermoedelijk.


Met een GO heb je ook 4 mailboxen ( is een paar jaar terug zo geupgrade -> mijn ouders hebben GO met 4 mailboxen ;) ).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

laurens7 schreef:(weet wel dat je in outlook de gegevens van de nieuwe mailbox(en) moet inbrengen,dus login en passwoord ff aanpassen,ook de smtp server aanpassen)

Let wel op dat je bij deze acties geen mails kwijt geraakt(ff doorsturen e.d of downloaden in outlook)


Vervang "(F)outlook" door "mailclient" en iedereen kan deze info gebruiken :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:Mag in de Dommel infobase denk ik.

Heb ff getwijfeld om het toe te voegen, niet dat het niet handig is.
Maar omdat ik eerst is wij opzoeken of het niet in conflict is met de voorwaarden van Skynet.

Er wordt alvast geen enkele melding van gemaakt in de gebruikerscode, en de gebruikersvoorwaarden.
Mits het met onderling akkoord gebeurt, vermoed'k dat het wel dik in orde zal zijn 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn out telenet adres. Een tweede mailbox aangemaakt met de account van mijn vriendin en zo had ik mijn oude emails nog
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dit is niet helemaal correct. Een mailbox aanmaken is op zich geen probleem. Aliassen evenmin. Alleen zou het wel eens kunnen dat zonder forwarder op die mailbox, alle traffiek naar die mailbox gerekend wordt ten koste van de klant.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

die 10mb dat we gebruiken zal ook niet het verschil maken :)
viking1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2005, 09:15
Locatie: Hasselt

Robbe schreef:Mits het met onderling akkoord gebeurt, vermoed'k dat het wel dik in orde zal zijn


Je kijkt in de verkeerde voorwaarden (de voorwaarden in je verwijzing gelden voor toegang tot www.skynet.be ). In het Belgacom xDSL contract vind ik volgende artikels:

Artikel 3 - Voorwaarden voor toegang tot de diensten

3.2. Het recht op aansluiting geldt uitsluitend voor de persoon van de klant. Als de klant een rechtspersoon is, hebben uitsluitend zijn werknemers en aangestelden het recht om zich aan te sluiten. In alle gevallen verbindt de klant zich ertoe deze algemene voorwaarden te doen respecteren door elke gebruiker die gebruik maakt van zijn recht op toegang.

3.3. Het contract kan niet worden overgedragen of afgestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Belgacom.

Artikel 5 - Privé-leven en vertrouwelijkheid

5.2. De klant verplicht zich ertoe het vertrouwelijke en geheime karakter van zijn wachtwoord en toegangscode te bewaren en deze niet door te geven aan derden. Elk gebruik van de identificatiemiddelen valt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de klant. Als het wachtwoord of de toegangscode van de klant verloren gaat, gestolen wordt of frauduleus wordt gebruikt, dient de klant deze te wijzigen met behulp van de hulpmiddelen die Belgacom hiervoor ter beschikking stelt, ofwel Belgacom op de kortst mogelijke termijn hiervan op de hoogte te brengen.

Artikel 6 - Verantwoordelijkheid van de klant

6.2.6. De klant is verantwoordelijk voor de paswoorden die Belgacom hem levert. Telkens zijn paswoord en zijn user-ID worden gebruikt, zal de klant als enige aansprakelijk worden gesteld. De klant is verantwoordelijk voor de beveiliging van zijn paswoord.


Het mag dus niet (bekijk het net zoals onderverhuren van een gehuurde woning).

-Eric-
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat slaat op de toegang tot het Belgacom netwerk, niet op de toegang tot mail accounts.
viking1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2005, 09:15
Locatie: Hasselt

Goendi schreef:Dat slaat op de toegang tot het Belgacom netwerk, niet op de toegang tot mail accounts.


Email is daar een onlosmakelijk onderdeel van - het contract heet dan ook
Algemene voorwaarden van Belgacom voor de « Skynet » Internet oplossingen


Moest iemand de omgekeerde situatie melden (Dommel mailboxen blijven gebruiken na opzeg contract vanaf een Belgacom verbinding) dan zou het land weer te klein zijn ("Zo een goedkope en vrijgevige provider nog oplichten ook").

En verder wil ik nog even zeggen dat aanzetten tot het plegen van een misdrijf ook een misdrijf is.

-Eric-
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Email is daar een onlosmakelijk onderdeel van - het contract heet dan ook


Neen; Email accounts zijna fzonderlijke delen, die in dit geval onder de dienstverlening vallen maar dit is niet noodzakelijk het geval. Er bestaat een systeem van email accounts die Belgacom verkoopt, en het staat de klant in principe vrij mailbox/alias aan te maken naar zijn eigen goeddunken. Die AV slaan wel degelijk terug op de verbinding, aangezien men via de verbinding handelingen kan stellen die niet gelijkaardig zijn aan handelingen die men kan stellen via een email account.

Moest iemand de omgekeerde situatie melden (Dommel mailboxen blijven gebruiken na opzeg contract vanaf een Belgacom verbinding) dan zou het land weer te klein zijn ("Zo een goedkope en vrijgevige provider nog oplichten ook").


Oplichting is een groot woord. Het aanmaken van een emailbox voor een kennis is geen oplichting.

En verder wil ik nog even zeggen dat aanzetten tot het plegen van een misdrijf ook een misdrijf is.


Een misdrijf? Ben benieuwd te horen welk. En jij bent? Iemand die graag grote woorden gebruikt?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

waarom zoveel gezever hierover...

als iemand op zijn account een mailbox wil aanmaken voor iemand anders, dat is toch geen probleem. wie gaat daar over struikelen.

en er is zowel wat niet mag in deze wereld en wat toch gebeurt !
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

viking1 schreef:
Robbe schreef:Mits het met onderling akkoord gebeurt, vermoed'k dat het wel dik in orde zal zijn


Je kijkt in de verkeerde voorwaarden (de voorwaarden in je verwijzing gelden voor toegang tot www.skynet.be ). In het Belgacom xDSL contract vind ik volgende artikels:

Ik ben geen klant bij Skynet, en kon dat contract dus ook niet lezen.

Artikel 3 - Voorwaarden voor toegang tot de diensten

viking1 schreef:3.2. Het recht op aansluiting geldt uitsluitend voor de persoon van de klant. Als de klant een rechtspersoon is, hebben uitsluitend zijn werknemers en aangestelden het recht om zich aan te sluiten. In alle gevallen verbindt de klant zich ertoe deze algemene voorwaarden te doen respecteren door elke gebruiker die gebruik maakt van zijn recht op toegang.

Naar wat ik daar lees wordt er enkel gesteld dat de aansluiting enkel voor de klant is. Wat je met de diensten wel of niet mag doen staat er niet vermeld. Het zegt enkel dat je bvb. je internet via wifi niet met je buur zou mogen delen, tenzij je iets opzet waardoor je beiden onder één rechtspersoon zou vallen.

edit : Goendi was me voor.
Maar het is niet echt iets dat je als een "misdaad" kan aanzien. Als ik een krant aan het lezen ben en ik geef de sport sectie aan iemand anders, dan is dat ook niet strafbaar, ook al heeft die andere persoon geen krant gekocht (om het te vergelijke) :wink:

Hoe dan ook, er gaat daar niemand over vallen. Zoals hollebollegijs ook al zei. En wat een gebruiker met zijn aansluiting en zijn diensten doet, zijn zijn zaken. Verder valt hier niet veel meer over te zeggen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Hallo,

Ik ben pas overgeschakeld naar dommel, mijn skynet abbo is nog niet opgezegd, voorlopig heb ik dus mijn email-instellingen veranderd naar pop.skynet.be en relay.dommel.be

Ga ik dit zo verder kunnen blijven gebruiken of gaat dit problemen geven wanneer mijn skynet abbo is opgezegd???
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

MJ schreef:Ga ik dit zo verder kunnen blijven gebruiken of gaat dit problemen geven wanneer mijn skynet abbo is opgezegd???


Als je Skynet abbo is opgezegd kan je de Skynet mail niet meer ophalen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Kan je die mailbox niet apart afhuren van skynet?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ditCh schreef:
MJ schreef:Ga ik dit zo verder kunnen blijven gebruiken of gaat dit problemen geven wanneer mijn skynet abbo is opgezegd???


Als je Skynet abbo is opgezegd kan je de Skynet mail niet meer ophalen.


nee!,je moet je mailadres zo snel mogelijk verwijderen en bij een andere user opnieuw aanmaken(onder een andere mailbox).
Elke mailbox is onafhankelijk (maar je moet wel klant blijven om een mailbox te kunnen gebruiken).

Als je je mailadres niet wist kan het zijn dat dit bevrozen wordt,zodat je dit nooit meer kan gebruiken tot je weer bij skynet zit?iemand ervaring mee?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

MJ schreef:Hallo,

Ik ben pas overgeschakeld naar dommel, mijn skynet abbo is nog niet opgezegd, voorlopig heb ik dus mijn email-instellingen veranderd naar pop.skynet.be en relay.dommel.be

Ga ik dit zo verder kunnen blijven gebruiken of gaat dit problemen geven wanneer mijn skynet abbo is opgezegd???

Een klein tipje, als je niet steeds weer je zorgen wilt maken over je mail adres als je van provider zou willen veranderen is het geen slecht idee om eens een Gmail of gelijkaardige grote webmail account aan te maken (hotmail, yahoo,...).
Een gmail kun je trouwens net zo makkelijk met outlook en zo raadplegen.
En het kost je niets.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

laurens7 schreef:nee!,je moet je mailadres zo snel mogelijk verwijderen en bij een andere user opnieuw aanmaken(onder een andere mailbox).
Elke mailbox is onafhankelijk (maar je moet wel klant blijven om een mailbox te kunnen gebruiken).

Als je je mailadres niet wist kan het zijn dat dit bevrozen wordt,zodat je dit nooit meer kan gebruiken tot je weer bij skynet zit?iemand ervaring mee?


Nee ? JA ! Als ik mijn Skynet abonnement opzeg ben je wel degelijk de toegang kwijt tot je Skynet mailbox. Als je inderdaad iemand kent met een Skynet abonnement en die je een mailbox wilt geven is het een ander verhaal.

Je mailadres wordt inderdaad bevroren, bij Telenet is dit 6 maanden ( bij Skynet misschien ook ? ). Nadien wordt het vrijgegeven en kan iedereen het activeren, binnen de 6 maanden kunnen ze het zelf vrijgeven als je beslist terug Skynet klant te worden.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ofloo schreef:Kan je die mailbox niet apart afhuren van skynet?


Vroeger ging dit idd wel ... vind daar niets meer van terug op hun site ( en ik weet dat het vroeger ook belachelijk duur was ).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik moet wel zeggen, ik ben ongeveer 4 maanden weg bij skynet en mail doet het nog altijd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Korte pijn zou ik zeggen neem een eigen domein verwittig iedereen en zorg dat je nooit meer in deze situatie verkeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”