Scarlet Box Bridge

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Hallo iedereen,

Ik heb volgens aanwijzingen op dit forum mijn Scarlet Box in Bridge Mode gezet en mijn router (d-link 624) aangepast om met PPPoE te werken. Alles werkt perfect, ik heb connectie met internet. Via http://192.168.0.1 raak ik in de settings van mijn router maar ik raak niet meer in de webinterface van mijn scarlet-box, dus http://172.19.3.1/ werkt niet meer. Welk ip-adres moet ik gebruiken om in de settings van mijn Scarlet Box te raken?

Bedankt voor de suggesties,
Peter
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Peter,

volgens mij zal je enkel op die scarlet box kunnen indien je uw pc instelt met een vast ip adres in de range van 172.19.3.x en met een cross cable rechtstreeks op je scarlet box zit.

Mijn ervaring met dit soort dingen komt van een speedtouch die in bridge staat dus kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of dit zal werken.

alvast succes
Gimic
Gebruikersavatar
Soltek
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2005, 17:36
Locatie: As

gimic schreef:volgens mij zal je enkel op die scarlet box kunnen indien je uw pc instelt met een vast ip adres in de range van 172.19.3.x en met een cross cable rechtstreeks op je scarlet box zit.

Indien je je pc op automatisch zet en je had in de scarletbox DHCP op on staan, dan gaat het ook.

Maar gelijk gimic zegt enkele rechtstreeks via een cross-kabel.

Maar waarom zou je dan nog in je scarletbox willen?
In al die tijd ben ik er niet meer in geweest. Je kan daar niks meer doen.
Alle instellingen gebeuren nu via de router die er achter staat.
Afbeelding
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Inderdaad jullie hebben beide gelijk en nu ben ik dus zeker van wat ik zelf al ondervonden had.
Bedankt voor de reacties!
Peter
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”