wil overstappen naar dommel (skynet klant) some help plz :)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

de 10GB limiet is belachelijk in deze tijd etc iedereen kent het verhaal wel :)

ik ben al skynet klant voor een jaar of 2 en het begint echt tegen te steken

nu om over te stappen naar dommel wat moet ik juist allemaal doen?

in de FAQ op de dommel site en ook geleze op dit forum staat er dit

-----------------------------------------------------------------------------
Hoe stap ik over van Belgacom adsl naar Dommel?

De overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:

1) U heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden.
Indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen.
Zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.

2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.

--------------------------------------------------------------------------

is het echt zo gemakkelijk als de FAQ zegt?
ik moet gewoon online een dommel account bestelle en zodra het account geactiveerd is word mijn skynet account automatish geanulleerd?

ik hoef geen aangetekende brief te sturen naar belgacom en al die heisa?

help me out here guys...save me from skynet :-o
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik ben in Januari overgestapt van Skynet ADSL Plus naar Dommel netconnect, en het is inderdaad zo eenvoudig als
1) Online bestellen
2) het contract ondertekend terugsturen ofwel via de post / fax / inscannen in pdf en emailen
3) eerste maand betalen
4) meestal binnen de week op Dommel zitten

Dommel regelt inderdaad je overstap als je van bij BGC komt. Wel eerst zeker zijn dat je contract bij BGC afgelopen is he ;)
Je bent al 2jaar klant, normaal ben je dus vrij om op elk moment op te zeggen/over te schakelen. Zolang je maar niet op een van hun acties bent ingegaan. (Als je niet zeker bent, ff bellen naar BGC, en je niets laten aansmeren :D)

Oh ja, je discoveryline (of ander tel abo dat je hebt bij BGC) niet opzeggen he, daar moet je adsl signaal over gaan.
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

hoe zit dat precies om op te zeggen wanneer je wil
bij belgacom werken ze dus met een jaarabbonement dat na 1 jaar verandert naar een soort contract van onbepaalde duur dat maandelijks loopt ?
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Is idd zo makkelijk, ik registreerde me daar, kreeg iets later men contract, uitgeprint, moeder laten ondertekenen, ingescand, in .pdf gezet, teruggestuurd, zat 1-2 dagen erna al op Dommel ^^
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Forcemaster schreef:Is idd zo makkelijk, ik registreerde me daar, kreeg iets later men contract, uitgeprint, moeder laten ondertekenen, ingescand, in .pdf gezet, teruggestuurd, zat 1-2 dagen erna al op Dommel ^^


mij hetzelfde alleen al na 12 uur op dommel
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Waxterz schreef:hoe zit dat precies om op te zeggen wanneer je wil
bij belgacom werken ze dus met een jaarabbonement dat na 1 jaar verandert naar een soort contract van onbepaalde duur dat maandelijks loopt ?

precies, net als bijna elke andere ISP.
Maar als je in dat jaar of erna op bepaalde acties ingaat (een maand gratis, een mp3 speler,...) kan je weer vast hangen voor een jaar.

Als je niet zeker bent, is het beste om eens te bellen naar BGC.
Maar als je jaar om is kun je dus elke maand opstappen wanneer je maar wil.
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

bedankt voor de replys guys :-D

heb nog 1 vraagje

gaat die annulatie van uw belgacom account snel?

"gebeurt automatisch door belgacom zelf etc"

ik heb bang dat belgacom niet al te enthusiast is over een annulering en hunnen tijd rustig neemt bij die annulering

ik bedoel maar als het vrij traag gaat dat ik het risico heb om nen tijd 2 accounts per maand te betalen

bv. dommel activeert account je hebt dus nu dommel
maar uw belgacom account loopt ook nog steeds
ge zit dus nen tijd opgescheept met 2 lopende abbonementen tot belgacom weldegelijk geanulleerd heeft (hoe snel gebeurt zoiets?) :-o

hier vrees ik wat voor
kunnen jullie dit nog even verduidelijken
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Weslee schreef:ik heb bang dat belgacom niet al te enthusiast is over een annulering en hunnen tijd rustig neemt bij die annulering

BGC is hier redelijk snel in. Toen mijn account geactiveerd stond heeft het mss een dag of 2 geduurd. Van BGC zijn ze nog zo slecht nie
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

de annulering bij belgacom valt goed mee.
Bij telenet is het inderdaad zo dat ze al je brieven "kwijtraken" maar belgacom doet dit niet.
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Het kan BGC niet deren; je hebt nog steeds op zijn minst een discovery abonnement bij hen, dus in dat opzicht kunnen ze inderdaad de kwaadste nog niet zijn. ;)

Ik kom ook van thuis uit bij Skynet, naar "op mezelf" bij Dommel. Ik moet zeggen dat ik van beide providers enorm tevreden ben. Dommel is echter goedkoper, dus dit is dan weer een pluim op hun hoed.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Idd, ik had thuis ook altijd Belgacom (ouders betaalden het toch), maar ben verhuisd eind maart en op zoek gegaan naar een beter alternatief dan Belgacom voor Internet. Die heb ik gevonden in Dommel en ben nu twee maanden online bij hun zonder noemenswaardige problemen.

Bij deze ga ik bij mijn ouders ook Belgacom opzeggen en hun op Dommel met Netconnect Lite zetten met het argument voor hun: je krijgt net hetzelfde als bij Belgacom maar ipv 42 euro, betaal je maar 28 euro per maand.

M'n ma is - denk ik - vorig jaar wel op een actie ingegaan door in te tekenen op een volledig jaar ADSL en dan een maand gratis gekregen, maar ik denk dat dat in september vorig jaar was, dus dat is ook bijna alweer voorbij.
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

k guys thx for the replys

ben overtuigd dommel here i come :-)
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Welkom in de familie.

Ik weet een goeie reclamecampagne voor Dommel: je toont een eilandje waar op een groot scherm een HD-film afspeelt via stream van het internet terwijl de mensen die er naar aan het kijken zijn champagne aan het drinken zijn. En op een ander eilandje toon je de Belgacom klanten die op een klein schermpje een filmpje aan het bekijken zijn van gebrekkige kwaliteit en dat halverwege begint te schokken omdat de stream niet meer doorkomt omdat ze op smallband zijn terechtgekomen. Ook hebben de mensen daar maar enkel een glas water te drinken omdat ze zich niets anders kunnen permitteren omdat ze zich blauw (hehe, blauw, snap je hem? :) ) betalen aan Belgacom voor hun Internet.

*laughs* :twisted:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

jij moet marketing gaan studeren :roll: :oops:
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Nah, ben daar naast te oud ook te eerlijk voor. :roll: :lol:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Vergelijkende reclame mag vanaf 1 oktober 1998 maar je moet verdorie héél sterk in je schoenen staan wil je geen smaad aan je broek krijgen.

Kvind t wel een grappig idee Davy, ik kan het me zo inbeelden.

:D
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

S|N schreef:Vergelijkende reclame mag vanaf 1 oktober 1998 maar je moet verdorie héél sterk in je schoenen staan wil je geen smaad aan je broek krijgen.

Kvind t wel een grappig idee Davy, ik kan het me zo inbeelden.

:D

Daar bestaan ook achterpoortjes voor. Je neemt gewoon een naam/symbool dat erg op dat van je concurrenten gelijkt, maar net genoeg verschilt.
Dan kan je altijd zeggen dat je niet met hun maar met een imaginaire firma lachte.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”