migratie XP SP2 naar VISTA

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Allen,

Ik richt mij tot jullie voor het volgende :

Ik moet kortelings een migratie uitvoeren van een honderdtal PC's naar Vista, komende van XP SP2.

Zijn er specifieke dingen waar ik moet op letten, zwakke -en aandachtspunten, etc ...

Lotverhalen zijn uiteraard ook altijd welkom :wink:

Alvast bedankt, en

greetz,

Agent V.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als je remote desktop wil doen verwacht je maar aan veel miserie :). Pokketraag en stomme security springt overal tussen. Het is iets als je UAC uitzet, maar toch nog steeds heel vervelend
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zou je dit wel doen eigenlijk? Van vista wordt momenteel niet veel positiefs gezegd ...
Veel geld (zeker als het om zoveel pc's gaat) wat mss veel miserie gaat opleveren
Laatst gewijzigd door Braindamage op 16 mei 2007, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Braindamage schreef:Zou je dit wel doen eigenlijk? Van vista wordt momenteel niet veel positiefs gezegd ...
Veel geld (zeker als het om zoveel pc's gaat) wat mss veel miserie gaan opleveren


Ik veronderstel wel dat ze alles op voorhand getest hebben, laten we hopen.

Zelf lever ik nog steeds xp
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Braindamage schreef:Zou je dit wel doen eigenlijk? Van vista wordt momenteel niet veel positiefs gezegd ...
Veel geld (zeker als het om zoveel pc's gaat) wat mss veel miserie gaat opleveren


mja ... 't is ni van kiezen, 't is van moetes :-d
Is een nieuw project dat ik heb aangenomen, maar blijkbaar zijn er van de aanwezige userbasers nog niet al te veel welke een soortgelijke migratie achter de rug hebben ... begrijpbaar, denk dat veel firma's nog eventjes wachten ...

Soit, ik herhaal mijn oproep, en als alles achter de rug is post ik wel een klein verslagje (met of zonder uitroeptekens :wink: )

Greetz,

Agent V.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Heb je al die windows vista upgrade advisor verkend? Je kan dit installeren op je AD om compatibiliteitsproblemen te ontdekken op je client pc's.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Elke pc moet toch zeker 1gig ram hebben en toch zeker ATI 9800 pro of beter als je toch redelijk Vista wil draaien.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Met welke tool ga je migreren? Die tool die bij Vista geleverd wordt (de naam ontgaat me even)? Ik heb enkel ervaring in test-omgevingen, en veel problemen gehad bij migratie, daarom nog niet overgegaan naar productie omgeving :-)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ljd schreef:Elke pc moet toch zeker 1gig ram hebben en toch zeker ATI 9800 pro of beter als je toch redelijk Vista wil draaien.

das helemaal niet waar
alle dx9 gpu's volstaan zelfs die van intel
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

AgentVortex schreef:Lotverhalen zijn uiteraard ook altijd welkom :wink:

Upgraden naar Vista? Weet je dat wel zeker?

http://www.winmag.nl/artikelen.php?acti ... =8&ID=2227
Wie nu echter al de meeste frames per seconde op zijn scherm getoverd wil krijgen, doet er goed aan bij Windows XP te blijven, zo luidt het definitieve oordeel van de reviewer.

http://tweakers.net/nieuws/47418/Beste- ... of-XP.html
Want Dell heeft een andere opmerkelijke stap gezet: in het aanbod komt Windows XP terug. Ook dat was een wens van de klanten.

http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fus ... s&id=51074
:roll:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Waarom niet clean starten i.p.v. te upgraden.
Volgens mij ga je toch een hoop problemen tegen komen...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

FPS argumenten zijn totaal irrelevant op bedrijfs-pc's. En elke PC kan Vista aan, Aero is écht niet nodig om comfortabel met Vista te werken, wél is 1GB het minimum.

En ervaring met een heel PC park naar Vista migreren ga je hier op userbase niet vinden.

Ook wel raar dat jij die migratie moet doen op je alleene, normaal werkt daar een heel team samen aan. Nog raarder dat je dan op dit forum hulp komt vragen, probeer beter eens Balusc of gathering of Neowin, grotere kans dat daar wat zinnigere antwoorden uit de bus zullen komen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

selder schreef:FPS argumenten zijn totaal irrelevant op bedrijfs-pc's. En elke PC kan Vista aan, Aero is écht niet nodig om comfortabel met Vista te werken...


Sterker nog, Aero zorgt op dit moment voor vrij rare situaties op bepaalde laptops van Asus en HP. "Loss of Focus" : je kan gewoon na een tijdje bepaalde locaties op je scherm (altijd ongeveer 30% van het centerdeel van je scherm) gewoon niet meer aanklikken. Gebeurde zelfs met clean-out-of-the-box machines ! Heel griezelig, HP support geeft "niet thuis", Asus zegt "in Investigation". Enige doeltreffende oplossing tot nu toe : Aero uitschakelen, want updates van VGA drivers, touchpaddrivers ..... helpt weinig tot niets. Met een beetje geluk gaat het hier over een migratie met de Business versie, waar je toch geen Aero hebt. En anders ben je allersinds gewaarschuwd.

Sharen van netwerkprinters : geeft soms om totaal onduidelijke redenen problemen (zoals in : werkt niet). Hangt van model af, al enkele malen meegemaakt met verschillende modellen HP Lasers. Soms op te lossen door de driver te vervangen, een enkele keer door een HP 6L toe te wijzen op een totaal ander model.

Faxondersteuning : hopeloos, al lichtjes grijs van geworden. In de Homes zit het er volgens mij al helemaal niet meer in (ongeacht versie), in de Business versie wel, maar betrouwbaar werken, ho maar. Overgeschakeld naar 3th party soft uit pure noodzaak, wat wederom niet opgenomen was in het lastenboek .....

Datatransfer over netwerk : hoe absurd het ook klinkt, dit loopt regelmatig absurd langzaam zonder echt aanwijsbare redenen. Enkel de Vista machines (migratie lopende, gaat over een kleine 10 machines) hebben hier last van, nog geen oplossing voor gevonden.

Allemaal van dat soort domme problemen : best wel oplosbaar, maar er kruipt tijd in, brengt frustraties mee, .... en de wetenschap dat je dit soort problemen in XP dan weer niet had maakt het er ook niet leuker op.

Ook opletten met dingen als UAC klakkeloos uit te knallen. Sommige software reageert daar vrij allergisch op (bv : Adobe Acrobat reader 8 ).

PC's met nog een Office 2000 erop willen ook wel eens zwaar raar gaan doen na een Vista upgrade. Moet in samenloop met andere software ergens een probleem zijn : op sommige machines werkt dit namelijk vrij foutloos, op andere is het compleet onbruikbaar tot "start niet eens meer op".


.... gezien de ellende die ik bijna dagelijks met Vista meemaak zeg ik : veel sterkte, en hopelijk komt die SP1 voor Vista inderdaad vervroegd uit .
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

selder schreef:En ervaring met een heel PC park naar Vista migreren ga je hier op userbase niet vinden
Hier zitten te veel linux fanboys :cry:
:-P
Een aantal systeembeheerders bij ons draaien vista, maar overwegen terug naar XP te gaan. Ik hoor er amper iets goeds van :? . Java-toepassingen willen ook wel eens niet werken met Aero Glass aan. En Telnet ontbreekt nu ook, vrij groot probleem.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

meon schreef:Een aantal systeembeheerders bij ons draaien vista, maar overwegen terug naar XP te gaan. Ik hoor er amper iets goeds van :? . Java-toepassingen willen ook wel eens niet werken met Aero Glass aan. En Telnet ontbreekt nu ook, vrij groot probleem.


Telnet kan je heel makkelijk installeren via add/remove windows components hoor, het is gewoon standaard niet geinstalleerd! Maar goed, ik draai het als systeembeheerder ook in test, en het is verre van af/stabiel. Zeker qua netwerking kan het nog een stuk beter.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

selder schreef:FPS argumenten zijn totaal irrelevant op bedrijfs-pc's. En elke PC kan Vista aan, Aero is écht niet nodig om comfortabel met Vista te werken, wél is 1GB het minimum.

En ervaring met een heel PC park naar Vista migreren ga je hier op userbase niet vinden.

Ook wel raar dat jij die migratie moet doen op je alleene, normaal werkt daar een heel team samen aan. Nog raarder dat je dan op dit forum hulp komt vragen, probeer beter eens Balusc of gathering of Neowin, grotere kans dat daar wat zinnigere antwoorden uit de bus zullen komen...


lol, ja was nieuwsgierig naar reacties hier, en nee, ik doe dit heus niet alleen hoor :? Anywayz, alvast bedankt voor jullie feedback :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Laat eens weten hoe het verliep ;) Ik zet de migratie pas in gang ten vroegste op juli 2008 ;). Ik zie ook nog niet het voordeel in van windows vista te gebruiken.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lithion schreef:Laat eens weten hoe het verliep ;) Ik zet de migratie pas in gang ten vroegste op juli 2008 ;). Ik zie ook nog niet het voordeel in van windows vista te gebruiken.


hehe :P Ik zal zeker iets laten weten ... Ik ben ook van oordeel dat het nog wat vroeg is, als alles perfect werkt verander ik niet iets graag :wink:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Euh, met Ubuntu of een andere Linux distro zal je veel meer kunnen bereiken dan met Vista op een XP computer zetten. Het is natuurlijk een keuze die je klant heeft gemaakt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Braindamage schreef:Zou je dit wel doen eigenlijk? Van vista wordt momenteel niet veel positiefs gezegd ...
Veel geld (zeker als het om zoveel pc's gaat) wat mss veel miserie gaat opleveren


ik draai Vista Business en dit zonder problemen. Ben er heel tevreden over. Tja was net toe aan een nieuwe pc en heb dus maar Vista genomen.
Heb er geen spijt van
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef:ik draai Vista Business en dit zonder problemen. Ben er heel tevreden over. Tja was net toe aan een nieuwe pc en heb dus maar Vista genomen.
Heb er geen spijt van

Dan zal je momenteel één van de weinigen zijn. Geen enkele van mijn collega's is postief over vista. De licenties met de DVD's liggen nog mooi in de kast.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

lithion schreef:
hollebollegijs schreef:ik draai Vista Business en dit zonder problemen. Ben er heel tevreden over. Tja was net toe aan een nieuwe pc en heb dus maar Vista genomen.
Heb er geen spijt van

Dan zal je momenteel één van de weinigen zijn. Geen enkele van mijn collega's is postief over vista. De licenties met de DVD's liggen nog mooi in de kast.


Ik heb toch ook niet te klagen over Vista op dit moment. Ding loopt vlot en stabiel. Alles wat ik als systeembeheerder moet/wil doen kan, buiten dan m'n HP IP KVM Client.

Zolang je geen exotische (lees, niet Microsoft-) software gebruikt zie ik ook geen problemen met Vista.

Moet wel toegeven dat ik nog een XP onder VM PLayer heb draaien, maar die gebruiker zelden.

Grtz,
Thanis

PS: Een Vista migratie is redelijk eenvoudig te doen met WDS (Windows Deployment Service ... ). Die kan ook upgrades aan.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”