Medelijden met de Belgen

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

Sorry dat ik het moet zeggen, maar kwa internet heb ik erg medelijden met de Belgen.

Ik ben hier een half jaar geleden stage komen lopen, en moet nu nog een half jaar om het af te maken. Toen ik ontdekte dat er bij ons in het studentenhuis / studentenkot zoals dat hier heet een datalimiet gold van 3 gb per maand schrok ik wel. Dit wist ik niet, en in Nederland zijn we in de vorige eeuw al afgestapt van limieten (tenzij je een FUP van 100+ gb een limiet vind).

Momenteel doe ik mijn download zaken op mijn laptop thuis, en wap ik het op mijn portable HD elke keer in het weekend over.

De providers die hier in Belgie het internet in handen hebben zijn alleen-heersers, wat niet echt goed is voor de concurrentie, en het gezijk dat "de servers er uit vliegen" als het limiet er af gaat is ook dikke bullshit. Eigenlijk, sorry datik het zeg, lopen de Belgen gewoon een stuk achter op eigenlijk alles wat min of meer noordelijk ligt (weet niet hoe het in frankrijk gesteld is). Het streamen van HD content kun je eigenlijk ook maar 2 of 3 keer in de maand doen voordat je aan het limiet hangt... belachelijk

Zeer spijtig, dat wel en daarom heb ik ook wel redelijk wat medelijden met jullie.

anyway, jullie hebben weer de steun van een Hollander erbij. (Ps. misschien een politieke partij overhalen om iets aan deze onzin te doen?)

- M2M
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Inderdaad.

Telenet en Belgacom hebben hier alles in handen. (Sprake van een vrijé markt is hier niet.)
t'zou eens hoog tijd moeten worden dat de politiek ingrijpt.

Er zou echt een actie moeten volgen, (media halen) en geen petitie want dat haalt toch niets uit.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het is eigenlijk de schuld van de Belgen zelf. Er zijn genoeg kwalitatieve en goedkopere operatoren dan Belgeacom en Telenet, maar jan mondaal wil enkel maar internet van BC of Telenet.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

lithion schreef:Het is eigenlijk de schuld van de Belgen zelf. Er zijn genoeg kwalitatieve en goedkopere operatoren dan Belgeacom en Telenet, maar jan mondaal wil enkel maar internet van BC of Telenet.


Deze uitspraak klopt volledig.
De Belgen hebben dit alleen aan hun eigen te danken.


VB: In 2001 verhoogde in die tijd KPN ADSL hun maandelijks abonnement met 2€ ofzoiets.
Er kwamen 1000de klachten binnen en er werden zelfs debatte rond gevoerd op NOS.
Zeer veel mensen hebben toen hun abonnement onmiddelijk stopgezet.
Sindsdien heeft niemand nog de prijzen van het standaard abonnement durven verhogen.

In België verhogen Telenet en Belgacom om de 2jaar systematisch hun prijzen en er kraait geen haan naar.

Tjah..
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik ben blij dat dit soort dingen ook wel eens wordt gepost. We krijgen hier, zelfs op dit forum, heel vaak nogal geluiden van "ja maar limietloos en zelfs FUP loopt toch fout" en "BGC en Telenet hebben dat nodig om betrouwbaar te zijn". Als je daar dan tegen ingaat, maak je kans om onmiddelijk uitgescholden te worden voor breinloze (hint :twisted: ) BGC-basher, Telenet-hater of maniakale massadownloader.

Gek genoeg zijn er inmiddels heel veel mensen die dit soort dingen nog gelooft ook. Alsof mensen in Nederland, Duitsland, Frankrijk .... allemaal defacto onstabiel internet hebben. Onzin natuurlijk. Of worden "de moeilijke omstandigheden in België" ingeroepen. Ik heb kennissen in Griekenland, topologisch gezien toch ook geen makkelijk landje om ISP te zijn, waar flat fee ISP de normaalste zaak van de wereld blijkt. Kan je nagaan. Ik heb ook kennissen in Nederland wonen, en die vertellen me net hetzelfde als jij.

Met de komst van initiatieven als pakweg Joost TV is de beperktheid van de diensten die ons door de grote 2 wordt aangeboden nog eens duidelijk geworden. Joost TV haalde hier verleden week het nationale nieuws, maar ik hoorde op geen enkele nieuws uitzending dat met de huidige limieten en met een datastream van ruwweg 300 meg down en 100 meg up, dit soort alternatieve TV voor het grootste deel van de Belgen complete SciFi blijft.

En je ziet het al aankomen dat een ISP als BGC of Telenet, die zelf een eigen TV-aanbod hebben, de neiging zouden hebben om hier ook maar iets aan te veranderen.

Daarom hoop ik van harte dat de relatief kleine ISP's die andere wegen proberen te bewandelen niet uit hun voegen zullen barsten, en na verloop van tijd een groot genoege invloed krijgen op de markt in België, waardoor ook de grote 2 hun comfortabele status-quo moeten laten varen. Ik zie het niet onmiddelijk gebeuren hoor, maar een mens mag eens dromen, ik heb allersinds al enkele jaren geleden mijn afscheid van zowel Telenet als BGC genomen. 't is een begin, nietwaar.
Laatst gewijzigd door kaween op 16 mei 2007, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

ik blijf voorlopig nog wel even voortdromen over een limietloos internet in belgie... tot die tijd blijft het helaas een land wat kwa internet een beetje achterloopt op de rest van europa.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgen land = derde wereldland aan het worden als we het al niet zijn
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

M2M, ik weet niet, maar denk je nu echt dat we dit allemaal niet weten ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Lord Utopia schreef:M2M, ik weet niet, maar denk je nu echt dat we dit allemaal niet weten ?


Nou, het lijkt er nogthans op dat 99% van de Belgen dit inderdaad _niet_ weten, en zelfs bij sommige enkelingen op dit forum gaat dit er niet in, of wordt dit soort vaststelling afgedaan als niet-relevant, onrealistisch of éénzijdig.

Dat iemand van de andere kant van de Moerdijk dit hier komt bevestigen is in dat opzicht meer als welkom.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

witte! schreef:VB: In 2001 verhoogde in die tijd KPN ADSL hun maandelijks abonnement met 2€ ofzoiets.
Er kwamen 1000de klachten binnen en er werden zelfs debatte rond gevoerd op NOS.
Zeer veel mensen hebben toen hun abonnement onmiddelijk stopgezet.
Sindsdien heeft niemand nog de prijzen van het standaard abonnement durven verhogen.

In België verhogen Telenet en Belgacom om de 2jaar systematisch hun prijzen en er kraait geen haan naar.

Tjah..


Kan ik alleen maar respect voor hebben, wij Vlamingen laten te veel met ons sollen, net zo met flitspalen, Vlaanderen staat er vol mee terwijl Wallonië er maar 2 heeft staan.
Op straat GVD ! iedereen gelijk voor de wet !
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

kaween schreef:Nou, het lijkt er nogthans op dat 99% van de Belgen dit inderdaad _niet_ weten, en zelfs bij sommige enkelingen op dit forum gaat dit er niet in, of wordt dit soort vaststelling afgedaan als niet-relevant, onrealistisch of éénzijdig.


Idd, er zijn mensen die de limieten nodig achten en niet vinden dat ze elke maand in de **** genaaid worden als ze hun telenet internet rekening krijgen, nee, telenet is een goed bedrijf, vroeger betaalde ik véél meer !
En zelfs op dit forum vind je deze mensen ! niet alleen jan met de pet dus.
zucht...
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

Coop schreef:
Idd, er zijn mensen die de limieten nodig achten en niet vinden dat ze elke maand in de **** genaaid worden als ze hun telenet internet rekening krijgen, nee, telenet is een goed bedrijf, vroeger betaalde ik véél meer !
En zelfs op dit forum vind je deze mensen ! niet alleen jan met de pet dus.
zucht...


daar ben ik het niet mee eens... maar dat snap je natuurlijk wel
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Belgen zijn een land van ja knikkers, veel echte militante mensen zul je niet vinden zeker niet in de isp business.

Limieten vinden ze hier normaal, ja wat doe je eraan, krijg ze hier nog maar eens wakker tussen hun kalmeringstabletten.

En de boer ploegde voort, ik maak me weinig illusies.

Trouwens een klein voorbeeld van de onbeschaamdheid van het land en de lompigheid van velen. ER komt waarschijnlijk een taks op flatscreens omdat ze te veel verbruiken.

Dus lekker iedereen een aansmeren en nou centen gaan innen (nee ik heb geen flatscreen)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nu moeten we allemaal vlug een flatscreen gaan kopen zeker? Ze moesten telenet vervolgen met hun slechte software op hun Digicorders die elk gezin 25 euro per jaar kosten aan verbruik !!Enkel en alleen omdat de HD op de digicorder nooit stop met werken.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Rudi.$ schreef:Trouwens een klein voorbeeld van de onbeschaamdheid van het land en de lompigheid van velen. ER komt waarschijnlijk een taks op flatscreens omdat ze te veel verbruiken.
Dat was wel iemand van de BBC welke dit voorstelde.
Platte televisieschermen zijn energieverslinders en daarom zou er een extra belasting op moeten worden geheven. Een onzalig plan dat opmars maakt in Engeland. Volgens de BBC vinden klimaatdeskundigen als professor Paul Ekins dat met de belastingopbrengst de ontwikkeling van andere energiezuinige schermen moeten worden gestimuleerd.

Plasma-tv's gebruiken tot vier keer meer stroom dan een oude "bolle" tv.

Bron: HLN.be en lees hier meer
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

M2M schreef:
Coop schreef:
Idd, er zijn mensen die de limieten nodig achten en niet vinden dat ze elke maand in de **** genaaid worden als ze hun telenet internet rekening krijgen, nee, telenet is een goed bedrijf, vroeger betaalde ik véél meer !
En zelfs op dit forum vind je deze mensen ! niet alleen jan met de pet dus.
zucht...


daar ben ik het niet mee eens... maar dat snap je natuurlijk wel


Ik neem aan dat je inmiddels ook wel begrepen hebt dat het deze uitspraak van Coop niet ontbrak aan een sarcastische toon .... :lol:

Maar feit blijft : de grote ISP's spelen handig in op het "onder de kerktoren" gevoel dat er bij ons Belgen, goed of slecht, toch wel ingebakken zit. Ik zie in Nederland of Duitsland een campagne als "soms blijf je beter waar je bent" echt niet aanslaan hoor. Zit gewoon niet in hun natuur, waarmee ik niet wil zeggen dat een overgang naar een alternatieve speler altijd en voor iedereen de beste keuze zou zijn.
Laatst gewijzigd door kaween op 16 mei 2007, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
Rudi.$ schreef:Trouwens een klein voorbeeld van de onbeschaamdheid van het land en de lompigheid van velen. ER komt waarschijnlijk een taks op flatscreens omdat ze te veel verbruiken.
Dat was wel iemand van de BBC welke dit voorstelde.
Platte televisieschermen zijn energieverslinders en daarom zou er een extra belasting op moeten worden geheven. Een onzalig plan dat opmars maakt in Engeland. Volgens de BBC vinden klimaatdeskundigen als professor Paul Ekins dat met de belastingopbrengst de ontwikkeling van andere energiezuinige schermen moeten worden gestimuleerd.

Plasma-tv's gebruiken tot vier keer meer stroom dan een oude "bolle" tv.

Bron: HLN.be en lees hier meer


Kan best zijn van de BBC maar als het ginder regent vallen hier al druppels

Maar ik gaf het alleen maar aan als voorbeeld om te laten zien hoe een slaafs volk de Vlamingen zijn. En die paar militanten mensen kunnen dit niet keren.
Argwaan naar alles en iedereen en verder met de wolf het bos inlopen. Slecht ingelicht over alles enz.
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

kaween schreef:
M2M schreef:
Coop schreef:
Idd, er zijn mensen die de limieten nodig achten en niet vinden dat ze elke maand in de **** genaaid worden als ze hun telenet internet rekening krijgen, nee, telenet is een goed bedrijf, vroeger betaalde ik véél meer !
En zelfs op dit forum vind je deze mensen ! niet alleen jan met de pet dus.
zucht...


daar ben ik het niet mee eens... maar dat snap je natuurlijk wel


Ik neem aan dat je inmiddels ook wel begrepen hebt dat het deze uitspraak van Coop niet ontbrak aan een sarcastische toon .... :lol:

Maar feit blijft : de grote ISP's spelen handig in op het "onder de kerktoren" gevoel dat er bij ons Belgen, goed of slecht, toch wel ingebakken zit. Ik zie in Nederland of Duitsland een campagne als "soms blijf je beter waar je bent" echt niet aanslaan hoor. Zit gewoon niet in hun natuur, waarmee ik niet wil zeggen dat een overgang naar een alternatieve speler altijd en voor iedereen de beste keuze zou zijn.


mijn reactie was eveneens sarcastisch bedoelt natuurlijk... (of zoutie het nou echt gemeend hebben...)

het valt me gewoon op dat de afgezien van een paar, de meeste belgen het gewoon geen reed scheelt. Maar ook dat zal wel aan mij liggen, als in Nederland iets het volk niet helemaal aanstaat, dan vallen er waarschijnlijk ontslagen bij de regering
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Plasma-tv's gebruiken tot vier keer meer stroom dan een oude "bolle" tv.


... en TFT's doen dat ook wel. Gewoon even verhinderen dat het eeuwen-oude "plasma verbruikt altijd meer als TFT" hier nogmaals ongewild voeding krijgt. Ik heb verleden week voor de kinderen een 32" TFT gezet in hun speelkamer, een CRT kwam uit veiligheidsoverwegingen (implosie) niet op mijn lijst. Nou, die 32" TFT heeft een aangegeven verbruik van 185 Watt, da's bijna 2,5 x meer als mijn 32" CRT in de woonkamer ...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

M2M schreef:het valt me gewoon op dat de afgezien van een paar, de meeste belgen het gewoon geen reed scheelt. Maar ook dat zal wel aan mij liggen, als in Nederland iets het volk niet helemaal aanstaat, dan vallen er waarschijnlijk ontslagen bij de regering


Nee, het droeve van de zaak is dat dit *niet* aan jouw ligt. :cry: Vergeet niet dat je hier in het land van Magritte, waar zelfs een voor verduistering en oplichting veroordeelde politicus na enkele jaren nog een gooi kan doen naar het burgemeesterschap van onze hoofdstad. Nee man, neem het gerust aan, minstens de helft van alle Belgenmoppen zijn waar. :oops:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Code: Selecteer alles

Maar ik gaf het alleen maar aan als voorbeeld om te laten zien hoe een slaafs volk de Vlamingen zijn.

:eek: Spreek a.u.b. voor jezelf. :eek:

Ik ben Vlaming en ik kan echt wel voor mijzelf opkomen. 'k Heb daar gene VZW voor nodig.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Klopt, ik zie het ook overal: bwoah, ik heb genoeg aan die 10GB per maand, dus waarom er moeilijk over doen?

Mensen worden bij wijze van spreken gebrainwashed door telenet en BC. Die twee bedrijven dicteren ons wat Internet, telefonie en tv is en da's zo'n verkapte situatie. Je gaat toch ook niet naar de winkel om een kilo tomaten te kopen en je komt thuis met een kilo erwten omdat de verkoper je enkel erwten wil verkopen en geen tomaten. Daar gaat je bolognaise saus voor deze avond.

En de mensen zien dat echt niet in en ik weet niet hoe je dat moet oplossen. Tis in feite gewoon de schuld van onszelf omdat 90% van de Vlamingen gewoon nog altijd lompe, stomme boeren zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaween schreef:
Lord Utopia schreef:M2M, ik weet niet, maar denk je nu echt dat we dit allemaal niet weten ?


Nou, het lijkt er nogthans op dat 99% van de Belgen dit inderdaad _niet_ weten, en zelfs bij sommige enkelingen op dit forum gaat dit er niet in, of wordt dit soort vaststelling afgedaan als niet-relevant, onrealistisch of éénzijdig.

Dat iemand van de andere kant van de Moerdijk dit hier komt bevestigen is in dat opzicht meer als welkom.
99 % van de Belgen zit hier ook niet he ;)
Dus hier komen neuten over onze limieten en prijzen heeft geen zin. Daarvoor moet je naar de mensen zelf stappen, thuis.
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

dus een politieke partij aanspreken om dit probleem eens op de agenda te zetten?

wetsvoorstel: minimum vooruitgang in de isp business?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

M2M schreef:dus een politieke partij aanspreken om dit probleem eens op de agenda te zetten?

wetsvoorstel: minimum vooruitgang in de isp business?

Een echte Hollander hé...
De politiek moet het maar oplossen en wel met een zeer concreet voorstel. Wat had je gedacht van een limiet upgrade van 10GB naar 10,1 GB? :???:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

kaween schreef:
M2M schreef:het valt me gewoon op dat de afgezien van een paar, de meeste belgen het gewoon geen reed scheelt. Maar ook dat zal wel aan mij liggen, als in Nederland iets het volk niet helemaal aanstaat, dan vallen er waarschijnlijk ontslagen bij de regering


Nee, het droeve van de zaak is dat dit *niet* aan jouw ligt. :cry: Vergeet niet dat je hier in het land van Magritte, waar zelfs een voor verduistering en oplichting veroordeelde politicus na enkele jaren nog een gooi kan doen naar het burgemeesterschap van onze hoofdstad. Nee man, neem het gerust aan, minstens de helft van alle Belgenmoppen zijn waar. :oops:


1) Ontslagen bij de regering: noem eens een paar voorbeelden a.u.b of moet ik s.v.p. zeggen :?

2) Nederland is vrij van corruptie en fraude? Keep on dreaming, om het binnen de ISP/ITC sfeer te houden: ooit gehoord van Nina Brink?

3) Als het limieten betreft zijn er toch wel een aantal spelers die een aardig alternatief bieden?
Dus mensen die willen omschakelen kunnen dit.
Echter, ik ben dom, ik heb geld te veel, en oh ja, was ik bijna vergeten: betrouwbaarheid is voor mij wel belangrijk. Dus, blijf ik (voorlopig) waar ik ben: bij Belgacom VDSL.
Al jaren breedband en één keer één uur zonder internet gezeten :!:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... dus in al die jaren zelfs geen stroompanne dus ? Ben je wel zeker dat je in België woont. :P :lol:

Maar je hebt principieel zeker gelijk : zoals ik al eerder zei, alternatieve spelers zijn zeker niet de beste keuze voor iedereen, zeker niet indien je in een zakelijk omgeving *een zo goed als absolute* betrouwbaarheid vereist.

Dat neemt niet weg dat je dit gegeven van superieure betrouwbaarheid ook niet gegarandeerd krijgt met de consumer producten van BGC of Telenet. Een niet werkende/onbruikbare BGC service wegens fouten in de lijn is dan ook niet "onmiddelijk" opgelost, daar kan in mijn eigen ervaring makkelijk een klein weekje overgaan. In mijn persoonlijk geval was dit na 3 maanden nog steeds *niet* opgelost, gevolg was "exit BGC". Mijn brave schoonbroer heeft ook al meer als 3 weken zonder internet gezeten omdat Telenet die tijd nodig had om een defecte Cybersurfer te komen vervangen.

... dus die hogere prijs van de consumer producten is ook geen garantie, tenminste niet in mijn ervaring, en of dit prijsverschil in iemands' persoonlijke situatie te rechtvaardigen valt, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar mensen moeten ook de *kans* krijgen om dit voor zichzelf uit te maken.

Dat je VDSL betrouwbaar blijkt is mooi meegenomen, maar met de huidige prijsstelling (nog) geen mainstream oplossing voor de gewone gebruikers.

Ah, en wat corruptie betreft, daar is niemand vrij van, maar in de meeste subjectieve indicatoren blijkt Nederland toch nog wel een stukje beter te scoren in de anti-corruptie discipline.

http://www.heritage.org/research/featur ... esults.cfm
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Astralon schreef:Dus, blijf ik (voorlopig) waar ik ben: bij Belgacom VDSL.
Al jaren breedband en één keer één uur zonder internet gezeten :!:
Daar blijf ik ook, maar dan zonder VDSL.

ADSL Go met de optie Multi doet het ook, ik ben een tevreden klant.
Laat die mannen maar roepen en tieren over dat oh toch zo onderontwikkelt landje op gebied van Internet.

Zoals ik eerder al schreef op UB, dat elk voor zich een provider kiest die hem het best past.
M2M
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:20

Astralon schreef:
M2M schreef:dus een politieke partij aanspreken om dit probleem eens op de agenda te zetten?

wetsvoorstel: minimum vooruitgang in de isp business?

Een echte Hollander hé...
De politiek moet het maar oplossen en wel met een zeer concreet voorstel. Wat had je gedacht van een limiet upgrade van 10GB naar 10,1 GB? :???:


tja je bent een hollander... of niet

en aangezien ik deze draad al een beetje aan het begrijpen ben, splitsen de belgen zich hier dus in tweeen, degen die meer willen, en degene die het niets uitmaakt. Tot nu toe is het voor de mensen die een reply gepost hebben, ongeveer 50/50. Dan snap ik die providers eigenlijk ook wel, ván de mensen die hier rondkyten is 50% het oneens met het limiet, en de rest maakt het ook geen drol uit.

aldus een blije hollander.

en over die downtime... in de 5 jaar dat ik ongelimiteerde kabel heb, en inmiddels ongeveer 5 TB binnen heb gesleept heb ik in totaal 3 dagen downtime gehad (versprijd over die 5 jaar) waarvan ongeveer de helft aangekondigt was.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Het is geen kwestie van de ISP's te begrijpen. Wat ze doen is gezonde bedrijfpolitiek, met als oogmerk het maximaliseren van de winst. En daar is BGC, evenals Telenet, zeer goed in : ere wie ere toekomt. Als bedrijf stellen deze 2 ook aardig wat mensen aan het werk, en dat telt voor mij ook wel.

Gebruikers die tevreden zijn over de hun geleverde diensten aan de aangerekende prijs hebben inderdaad geen enkele reden om een omschakeling te overwegen. Ik krijg het enkel op mijn heupen van de hoeveelheid mensen die hun ongenoegen spuien over Telenet en BGC, maar dan in praktijk zelf weinig tot helemaal niets ondernemen om hier zelf verandering in te brengen. Gaat trouwens op voor honderd-en-één dingen hoor, iets triviaals als je ISP keuze is in dat licht compleet onbeduidend.

Ik beperk mijn postings op dat gebied tot een absoluut minimum omdat de aangebrachte argumenten al honderden keren de revu zijn gepasseerd, maar in een occasioneel moment van zwakte laat ik me dan ook eens gaan, waarvoor in dit geval mijn excuses aan alle leden van dit forum die hier aanstoot aan zouden nemen.

Ik wil wel afsluiten met een demonstratie waarvan ik het een typisch voorbeeld vind van "mensen een rad voor de ogen draaien". Zomaar gelift van de BGC website aangaande hun VDSL aanbod.

" 17 Mbps download- en 400 Kbps uploadsnelheid, daar kunt u niet naast kijken. Ruimschoots genoeg om allerlei zware bestanden mee te up- en downloaden, zoals films, video's, enz."

En dat tegen een standaard datalimiet die dit soort gebruik al feitelijk onbetaalbaar maakt. (30 gig).

'nuff said.
Laatst gewijzigd door kaween op 16 mei 2007, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik beperk mijn postings op dat gebied tot een absoluut minimum omdat de aangebrachte argumenten al honderden keren de revu zijn gepasseerd, maar in een occasioneel moment van zwakte laat ik me dan ook eens gaan, waarvoor in dit geval mijn excuses aan alle leden van dit forum.

@kaween,
Ik denk dat jij één van de laatste mensen op dit forum bent die je excuses moet aanbieden. Ik lees vaak met veel aandacht je posts en die zijn altijd onderbouwd en je probeert nooit je mening op te dringen. Een aantal mensen hier kunnen er nog veel van leren :wink:
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

*Geeuw*

Hopelijk lezen alle ISP's dit forum goed en verandert alles snel! :roll:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

@topicstarter:
ik veronderstel dat dat studentenhuis in Leuven staat? nuja, die kotnet limiet valt heel makkelijk te omzeilen :lol:
vorig jaar elke maand 170GB+, alleen jammer dat het rond 18-20u zo verschrikkelijk traag ging

op gebied van internet vind ik dat het stilaan beter wordt; 33€/maand bij dommel voor 50GB limiet met nachtsurfen, binnenkort 75GB, en dat met een schitterende nieuwsserver en gratis upload, en daarna 1Mbit FUP
ik kom ruimschoots toe nu hoor :)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Blue-Sky schreef:
Astralon schreef:Dus, blijf ik (voorlopig) waar ik ben: bij Belgacom VDSL.
Al jaren breedband en één keer één uur zonder internet gezeten :!:
Daar blijf ik ook, maar dan zonder VDSL.

ADSL Go met de optie Multi doet het ook, ik ben een tevreden klant.
Laat die mannen maar roepen en tieren over dat oh toch zo onderontwikkelt landje op gebied van Internet.

Zoals ik eerder al schreef op UB, dat elk voor zich een provider kiest die hem het best past.




Als je kijkt wat er in onze buurlanden allemaal reeds mogelijk is kan ik enkel maar zeggen dat we een ontwikklingsland zijn geworden op dit moment. Blijkbaar voel jij je daar goed bij.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

O wat mis ik de tijd dat ik moest oppassen hoelang ik multiplayer speelde, niet alle demo's downloaden die ik eigenlijk wilde downloaden, mijn broertje en zustertje van de pc wegjaagde als ze weer eens op youtube zaten.
Those where the days :) telenet, ik denk nog steeds aan jou !

Dat was sarcastisch natuurlijk, wat ik wil zeggen is dat telenet en belgacom 10 jaar stilgestaan hebben en hun limiet misschien nog voldoende is voor enkelen die alleen maar hun mails lezen en online kijken welke postzegels er zijn bijgekomen, maar niet voor het moderne gezin die zaken gebruikt als : webcam, youtube, demo's download, series legaal op inet bekijkt.

Dit dan ook nog goedpraten, jongens toch.
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

ik heb fulladsl 30Gb limiet per maand en een snelheid van 4Mbit dit is meer dan genoeg voor mij en ik betaal er nog geen 30euro voor
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Zolang die 2 reuzen niets voelen blijven ze zo doorgaan. Het zal pas zijn wanneer de meesten overgaan op andere ISP's dat ze zullen wakker worden, en dan nog. De andere ISP's gebruiken ook maar belgacom's netwerk, dus nog steeds inkomsten. Een nieuwe ISP met eigen netwerk is quasi ondoenbaar, idem voor de kabelmarkt. De kosten zijn zo immens.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Tjah ik ben het helemaal eens met de poster maar der wordt nu toch weer niets gedaan ,langzaamaan komt er verbetering,maar alleh op ut gemakske he :drool: .Ik ben zelf ook nederlands limburger,alleh gene Ollander he,en ben zelf ook hoge snelheden gewend en tevens onbeperkt volume en als ge dan hier komt wonen amaai zulle :cry: :cry: .
Live life to the Max
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

regeri schreef:Tjah ik ben het helemaal eens met de poster maar der wordt nu toch weer niets gedaan ,langzaamaan komt er verbetering,maar alleh op ut gemakske he :drool: .Ik ben zelf ook nederlands limburger,alleh gene Ollander he,en ben zelf ook hoge snelheden gewend en tevens onbeperkt volume en als ge dan hier komt wonen amaai zulle :cry: :cry: .


Maar geef toe: het eten & de drank zijn hier wel 10 keer beter ;).
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Absoluut mmmm lekker Juupkes :P
Live life to the Max
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”