Verbindingsproblemen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Hieronder een probleem dat ik eigenlijk al heb sinds scarlet
(scarlet -> belgacom -> dommel)

Binnen de 2 - 3 dagen verbindingsproblemen met meestal een modemreset tot gevolg. Na lang aanzien er nu eens beginnen deftig voor kijken. Ik zit op een 4Mbit profiel. Mijn lijnwaarden uit modem/router (draytek 2700vg)

adsl status
--------------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A) -----------
Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 3872000 bps US Actual Rate : 512000 bps
DS Attainable Rate : 0 bps US Attainable Rate : 0 bps
DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast
NE Current Attenuation : 59 dB Cur SNR Margin : 5 dB
DS actual PSD : 0. 0 dB US actual PSD : 0. 0 dB
ADSL Firmware Version : 121201_A

-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 22 dB Far SNR Margin : 28 dB
CO ITU Version[0] : 0000414c CO ITU Version[1] : 00004342
DSLAM CHIPSET VENDOR : < ALA >

een SNR van 5 lijkt mij dus effectief het probleem te zijn. De afstand tot de centrale heb ik reeds nagevraagd. Dit blijkt 3.6km te zijn. Normaal mag dit geen probleem zijn dacht ik.
Nu heb ik vandaag gehoord van mijn ouders dat er een jaar of 10 - 15 geleden al problemen waren met onze telefoonlijn. Wij hoorden onze buren door de telefoon en omgekeerd. Dit is toen opgelost geweest...

De modem is rechtstreeks aangesloten aan het aansluitpunt van Belgacom. Mocht het probleem bij Belgacom liggen, wat zijn mijn mogelijkheden dan? MOETEN zij dit probleem herstellen? Desnoods nieuwe lijn leggen? Tenslotte betaal ik toch maandelijks voor een werkende discovery line... Mijn geld is goed, dan verwacht ik van de lijn hetzelfde. Mijn profiel wil ik eigenlijk niet naar beneden halen, omdat de afstand geen probleem mag zijn

grtz
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Open een ticket bij Dommel?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Bedoel je dat je connectie problemen hebt 3 dagen nadat je bij een nieuwe ISP zit, of dat je om de 2-3 dagen een probleem hebt?

BTW je SNR is wel aan de lage kant, ik geloof dat 6 of 7 het minimum is om een stabiele verbinding te hebben, een betere modem kan langer/beter verbinding houden, maar toch.

Vraag anders eens aan Dommel om een lijntest te doen op je verbinding.
Het kan waarschijnlijk aan de kabels liggen, maar een lijntest kan al wat meer zeggen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Bedoel je dat je connectie problemen hebt 3 dagen nadat je bij een nieuwe ISP zit, of dat je om de 2-3 dagen een probleem hebt?

BTW je SNR is wel aan de lage kant, ik geloof dat 6 of 7 het minimum is om een stabiele verbinding te hebben, een betere modem kan langer/beter verbinding houden, maar toch.

Vraag anders eens aan Dommel om een lijntest te doen op je verbinding.
Het kan waarschijnlijk aan de kabels liggen, maar een lijntest kan al wat meer zeggen.
Nee, ik bedoel dat de verbinding er gewoon na een dag of 2-3 ermee ophoudt. Soms keer na 1 dag, soms 2, soms 3... Meestal is modem herstarten een voorlopige oplossing. Andere modem brengt geen soelaas...

Eergisteren mailtje gestuurd naar dommel en ik kreeg bericht dat ik tussen de 12-24 uren reactie ging krijgen, niet dus.

grtz
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Al eens gebeld naar Dommel?
Dan zullen ze je waarschijnlijk sneller kunnen helpen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie dat ik nu op een 3.3 profiel sta (wel nog geen reactie gehad van dommel)
Maar:

Local SNR Margin 8.5 dB
Local Line Attn 56.0 dB
Raw Attn 56.0 dB

wat, naar wat ik denk, nog steeds niet schitterend te noemen is :s
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Je SNR Margin is tenminste al beter, de meeste modems hebben minstens 6-7 nodig om een stabiele verbinding (zonder disconnects) te onderhouden.

Maar voor 3.6km . . ik zit op 3.8km en kan de 4mbit onderhouden
SynchroState synchro

PortState unlock
DownstreamBitRate 4640 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 9 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 48 dB
UpstreamAttenuation 26 dB

4TEL measurement result for subscriber number

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3800 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 6 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 305 nF
BE_Capacitance 310 nF
AB_Capacitance 229 nF
BA_Capacitance 229 nF
CableCapacitance 171 nF
MutualCapacitance 396 nF
Er scheelt dus echt iets aan de kabels, ofwel die van BGC en/of uw binnenbekabeling.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Je SNR Margin is tenminste al beter, de meeste modems hebben minstens 6-7 nodig om een stabiele verbinding (zonder disconnects) te onderhouden.

Maar voor 3.6km . . ik zit op 3.8km en kan de 4mbit onderhouden

Er scheelt dus echt iets aan de kabels, ofwel die van BGC en/of uw binnenbekabeling.
Funsize (van op userbase) heeft eens mijn lijn uitgemeten:
tja heb een lijntest gedaan en resultaat:
fout inleiding of binneninstallatie, geen eindapparatuur gemeten, isolatie inorde, afstand 3,6 Km

tja kzou zegge check de contacten eens mss oxidatie ofzo, als da het niet is doorgeve aan uw isp dat je regelmatig onderbrekingen hebt
Dit was gisteren, dus reeds op 3.3 profiel. Nu heb ik de indruk dat mijn verbinding nogal fluctueerd. Af en toe gaat het goed, maar af en toe gaat het traaaaaag. Aan binnenbekabeling kan het niet liggen. Modem is rechtstreeks aangesloten aan punt waar belgacomkabel binnenkomt. Omdat ik zelf al gedacht had aan oxidatie, had ik de wandcontactdoos al eens vervangen => Geen resultaat

Ik wacht nog steeds op antwoord van Dommel. Reeds bijna een week (is dit 12 - 24 uur :evil: ). Vandaag eens bellen misschien

grtz
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”