Belgacom Internationaal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik heb Internet bij Dommel en bijgevolg ook een telefoonlijn bij Belgacom. Om mijn vriendin tevreden te stellen hebben we happy time genomen zodat uren aan de telefoon kan hangen met haar moeder/zus en wie weet ik nog allemaal.

Omdat heel veel familie van haar ook in Frankrijk woont, lijkt het ons interessant om dat Belgacom Internationaal ding op ons abonnement te nemen.

Praktisch komt het erop neer dat je één land kiest en dan mag je naar dat land bellen op dezelfde voorwaarden als Happy Time binnen België.

Daarvoor moet je eenmalig 5 euro betalen. Ok, da's wel heel straf vind ik. What's the catch??? There has to be a catch, no??? Maar ik vind geen addertje onder het gras, maar dat kan toch niet. Wat is het nadeel hieraan?????? Help, want m'n vriendin heeft me bijna overtuigd om daarop in te schrijven en vijf euro te betalen zodat ze ook gratis uren aan de telefoon kan hangen om naar Frankrijk te bellen.

Als er geen catch is hieraan, dan gaat Belgacom dan toch weer een beetje in m'n achting stijgen, want da's echt wel een hele leuke service voor mensen met familie in het buitenland.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

De "catch" is eigenlijk dat je enkel na 17 uur gratis mag bellen, juist hetzelfde als met de happy time...
Bellen jullie toch es overdag naar bv Frankrijk betalen jullie 1 euro voor het gesprek.
Je krijgt ook maar een "beperkt" aantal minuten om gratis naar het buitenland te bellen (2000 minuten is serieus veel natuurlijk).

Kortom, gaat uw vriendin of u na 17 uur bellen en zijn jullie kosten jaarlijks hoger dan 5 euro buitenlandse gesprekken zou ik dit zeker aanraden.

PAS op met buitenlandse mobiele nummers, deze zijn natuurlijk niet inbegrepen.
Laatst gewijzigd door S|N 15 mei 2007, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Belkrediet
Pulse International is een minimum belkrediet van € 5 /maand, btw incl., dat u recht geeft op zeer interessante kortingen. U betaalt elke maand een vast minimumbedrag, dat dient als belkrediet dat op het einde van de maand wordt gefactureerd.

Wat gebeurt er als ik op het einde van de maand mijn belkrediet niet helemaal opgebruikt heb? Het bedrag dat u niet gebruikt hebt, wordt gratis en automatisch overgedragen naar de volgende maand.

En indien u voor meer belt dan uw belkrediet? Geen probleem, want u geniet gedurende de hele maand van dezelfde voordelige voorwaarden.

Ontvangt u diverse facturen voor uw telefoonlijnen? Bij uw inschrijving kiest u gewoon op welke factuur het belkrediet moet worden toegepast. Alleen het telefoonverkeer van de lijnen vermeld op deze factuur, wordt in aanmerking genomen voor het belkrediet, alsook voor de kortingen die u worden toegekend wanneer het belkrediet is opgebruikt.


Blijkbaar werkt het met een belkrediet systeem van 5€/maand


bron: hier
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Gambit, het is geen value pack international basic of plus, dat zijn idd tariefplannen met belkrediet.

Zie:[url]http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/option.jsp?dcrName=hbs_happy_time_int
[/url]Voor de correct productopgave
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Zie je wel dat er een catch is!!!

Naja, blijft interessant natuurlijk. 2000 minuten voor 5 euro. En ja ze belt VEEEEEL!!! Ik zou een discovery line pakken, want ik bel nooit, maar jah, dat wil zij niet. Ze let er natuurlijk wel op dat ze na 17u belt.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

S|N schreef:Gambit, het is geen value pack international basic of plus, dat zijn idd tariefplannen met belkrediet.

Zie:[url]http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/option.jsp?dcrName=hbs_happy_time_int
[/url]Voor de correct productopgave


ah ok sorry for the confusion :lol:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

DarthDavy schreef:Ik zou een discovery line pakken, want ik bel nooit, maar jah, dat wil zij niet. Ze let er natuurlijk wel op dat ze na 17u belt.

Discovery Line = 9€/uur bovenop je gewone belkosten, dus eigenlijk enkel interessant als de telefoonlijn alleen voor internet gebruikt wordt want zelfs na slechts 1 uurtje/maand bellen zit je al aan de abo-prijs van Classic+HappyTime.
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
eventjes een tip
ik heb ook dommel internet
en belgacom discovery line omdat het moet maar ik heb wel dommel telefoon genomen gewoon om naar het buitenland te bellen
wij bellen nu bv 30 min naar india voor 2 euro
is echt wel een heel verschil met vroeger hoor
ik betaal dus gewoon de discovery aan belgacom en als ik bel komt dit via dommel op de internet rekening
trouwens altijd direct verbinding naar het buitenland

groetjes
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Hmm, dan zit je wel met een Fritzbox en crappy VoIP (sorry maar dat is mijn ervaring).

Beter is dan een accountje te laten openen bij een VoIP kwaliteitsprovider, Geen voipbuster of voipcheap. Je betaald dan wel een fractie meer maar dan heb je zekerheid over de kwaliteit.
En bijvoorbeeld een draadloze gigaset C450IP (fantastisch toestel) aankopen.

Die kan je langs de ene kant gewoon op je discoverylijn aansluiten voor de inkomende gesprekken en langs de andere kant op je internet voor alle uitgaande gesprekken.
Zo heb je kwaliteit met garantie en een veel lagere kostprijs.
Bv: Frankrijk is iets van een 4 eurocent dacht ik, en je betaald natuurlijk over VoIP geen aansluitkosten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Een discovery line en VoIP is inderdaad een zeer goede oplossing.

Ik gebruik een Siemens Gigaset C450IP en ben er zeer content van, maar bel eigenlijk niet zoveel.
Sind kort gebruikt mijn moeder nu een Speedtouch 716v5 WL om te bellen naar haar vriendin die in Turkije is gaan wonen en met de eerste 11,6€ heeft ze al minstens 10€ uitgespaard op haar gesprekken en ze heeft nog zeker een vijfde over.

Als er nog iemand een Speedtouch 716v5 WL zoekt, ik heb er hier nog eentje te koop.[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”