Nieuwe update Norton
Ik krijg die boodschap en kan live update niet installeren
LU1806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geïnstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-geïnstalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd.
LU1806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geïnstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-geïnstalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd.
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Heb je een firewall staan? Zet deze eens af. Als je Windows XP hebt, schakel dan ook de ingebouwde firewall uit van XP (deze kan je vinden bij de eigenschappen van je ADSL-verbinding). Probeer de live-update nu nog eens.
Ik heb eens gegoogled naar de foutmelding en je kan volgende links eens checken :
http://www.computercops.biz/postt5188.html
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/boa ... ge.id=3678
Cheers
Ik heb eens gegoogled naar de foutmelding en je kan volgende links eens checken :
http://www.computercops.biz/postt5188.html
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/boa ... ge.id=3678
Cheers
Ik werk met Win 2000 Pro en heb de Firwalle al afgezet, maar krijg hem niet geinstalleerd, krijg ook de boodschap , kan live opdate niet vinden op server
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Probeer je Antivirus handmatig te updaten door op deze link de updates handmatig af te halen. Onder de rubriek "product updates" moet je jouw product selecteren. Ik veronderstel dat je Norton gebruikt.
Cheers
Cheers
- Erik
- Elite Poster
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
proxy servers ? => af bekijk ook de instellingen eens van uw verbinding dit zou moeten zijn zoals in het screenshot .De antivirusdefinities handmatig ophalen is idd een oplossing maar nogal lastig ik zou zeggen gooi norton der eens af en terug derop as het echt niet wil lukken
proxy servers ? => af bekijk ook de instellingen eens van uw verbinding dit zou moeten zijn zoals in het screenshot .De antivirusdefinities handmatig ophalen is idd een oplossing maar nogal lastig ik zou zeggen gooi norton der eens af en terug derop as het echt niet wil lukken
- Bijlagen
-
- connection_settings.jpg
- (44.11 KiB) 48 keer gedownload
Registered Linux user #286313
- Giljom
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
- Locatie: Belgisch Limburg
- Bedankt: 2 keer
Erik, ik wil steeds niet opnieuw installeren, want dan moet ik toch weer alles bijwerken, ik wil echt de oorzaak vinden, maar norton is er al 5 dagen van op de hoogte, maar er gebeurd niets
Hallo Giljom,
Misschien geef je best toch eens je Operation System op, welke Windows versie?
(sorry dat had je al opgegeven in een vorig bericht)
Zoals Erik al schreef zou je toch best nog eens een volledige uninstall doen via Configuration > dan Software > dan je Norton verwijderen.
Indien de voorganger van de versie 2003, dus versie 2002 niet volledig verwijdert was van uw systeem dan waren er gegarandeert problemen om je Norton versie 2003 goed te installeren.
Er bestaat zelfs een speciaal tooltje om die restanten te verwijderen, wat je normaal moet kunnen vinden op de website "Symantec".
Dit tooltje kan uiteraard ook dienen om de restanten van je huidige versie 2003 te verwijderen!
Pas als alle restanten van de versie 2002 of (2003) verwijdert zijn, kan je goed installeren.
(ik zelf zal ook eens zoeken of ik dat tooltje vind)
In klaar tekst, indien je eens een herinstall gedaan hebt ook van je huidige versie en er waren nog restanten op je HD dan zit je met problemen.
Zie link, daar kun je eens zoeken >
http://www.symantec.com/region/nl/techs ... sumer.html
Erik schreef:De antivirusdefinities handmatig ophalen is idd een oplossing maar nogal lastig ik zou zeggen gooi norton der eens af en terug derop as het echt niet wil lukken
Misschien geef je best toch eens je Operation System op, welke Windows versie?
(sorry dat had je al opgegeven in een vorig bericht)
Zoals Erik al schreef zou je toch best nog eens een volledige uninstall doen via Configuration > dan Software > dan je Norton verwijderen.
Indien de voorganger van de versie 2003, dus versie 2002 niet volledig verwijdert was van uw systeem dan waren er gegarandeert problemen om je Norton versie 2003 goed te installeren.
Er bestaat zelfs een speciaal tooltje om die restanten te verwijderen, wat je normaal moet kunnen vinden op de website "Symantec".
Dit tooltje kan uiteraard ook dienen om de restanten van je huidige versie 2003 te verwijderen!
Pas als alle restanten van de versie 2002 of (2003) verwijdert zijn, kan je goed installeren.
(ik zelf zal ook eens zoeken of ik dat tooltje vind)
In klaar tekst, indien je eens een herinstall gedaan hebt ook van je huidige versie en er waren nog restanten op je HD dan zit je met problemen.
Zie link, daar kun je eens zoeken >
http://www.symantec.com/region/nl/techs ... sumer.html
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 16 sep 2003, 19:55, in totaal 2 gewijzigd.
@Giljom,
Hier kan er iets inzitten voor u : je ? LU1806> Klik hier
Ik heb dit wel tot daar gekregen bij opgave van mijn systeem WindowsXP.
Je moet van de andere (1é Link voor uw OS tot daar geraken) uit mijn vorig bericht, dan krijg je misschien een andere tekst.
Hier kan er iets inzitten voor u : je ? LU1806> Klik hier
Ik heb dit wel tot daar gekregen bij opgave van mijn systeem WindowsXP.
Je moet van de andere (1é Link voor uw OS tot daar geraken) uit mijn vorig bericht, dan krijg je misschien een andere tekst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Volgens mij is er een component beschadigd aan Norton. Makkelijkste oplossing is uninstallen en reinstallen, met een beetje geluk is alles opgelost
Hoe uninstallen:
Via cfg scherm -> Software
--> Norton Uninstallen
--> LiveUpdate Uninstallen
--> LiveReg uninstallen.
Indien enkel de NAV installed is moet je drie items deinstalleren. Indien nog andere symantec soft, uninstall die ook maar.
Nadien doe je een search op je schijf naar 'symantec' mapjes. De mapjes die je vindt onder application data en common... die hernoem je naar sym_bak. rebooten en nu opnieuw installeren. Kans is groot dat je probleem opgelost is.
Hoe uninstallen:
Via cfg scherm -> Software
--> Norton Uninstallen
--> LiveUpdate Uninstallen
--> LiveReg uninstallen.
Indien enkel de NAV installed is moet je drie items deinstalleren. Indien nog andere symantec soft, uninstall die ook maar.
Nadien doe je een search op je schijf naar 'symantec' mapjes. De mapjes die je vindt onder application data en common... die hernoem je naar sym_bak. rebooten en nu opnieuw installeren. Kans is groot dat je probleem opgelost is.
I love it when a plan comes together!
@Giljom, heb je alles uitgevoerd wat in de laatste link welke geplaatst was in mijn vorig bericht?
Daar staat "ook" volgende tekst >
<
If the problem happens when you are not logged in as Administrator when running NAV 2002 on Windows XP
Log in using an administrator account and run LiveUpdate again.
Updates blocked by firewall, cookie, or pop-up control software
Some firewall, cookie-blocker, and pop-up control programs can cause this problem. Many of these programs set up a virtual proxy server on your computer. If the program does not allow the update to download correctly, then LiveUpdate will fail. Ensure that any such programs are set to allow LiveUpdate, disable them when running LiveUpdate, or turn off the Internet Explorer proxy server function.
Translations of this Document:
Given the time needed to translate documents into other languages, the translated versions of this document may vary in content if the English document was updated with new information during the translation process. The English document always contains the most up-to-date information.
Available translations:
German
French
<
Zou je beter frans verstaan kan je onderaan op die pagina op French klikken. Ook heb ik ergens in de Engelse tekst gelezen dat je voor alles te kunnen verwijderen van je HD bepaalde "HIDDEN" files moet zichtbaar maken vóór je deze kan verwijderen.(toch niet zo eenvoudig ivm deze hidden files)
In die link zitten ook nog verschillende interne links welke je zou moeten uitpluizen
> Procedure
Follow these steps to delete the contents of the \Downloads folder.
--------------------------------------------------------------------------------
CAUTION: Do not delete the entire \Symantec\LiveUpdate folder or the Product.Catalog.LiveUpdate file. If you do this, you must reinstall all Symantec products for LiveUpdate to work properly.
--------------------------------------------------------------------------------
Start Windows Explorer.
Click the View menu (Windows 95/98/NT) or the Tools menu (Windows Me/2000/XP), and then click Options or Folder options.
Click the View tab.
Uncheck "Hide file extensions for known file types."
Do one of the following:
Windows 95/98/NT: Click "Show all files."
Windows Me/2000/XP: Uncheck "Hide protected operating system files" and under the "Hidden files" folder, click "Show hidden files and folders."
Daar staat "ook" volgende tekst >
<
If the problem happens when you are not logged in as Administrator when running NAV 2002 on Windows XP
Log in using an administrator account and run LiveUpdate again.
Updates blocked by firewall, cookie, or pop-up control software
Some firewall, cookie-blocker, and pop-up control programs can cause this problem. Many of these programs set up a virtual proxy server on your computer. If the program does not allow the update to download correctly, then LiveUpdate will fail. Ensure that any such programs are set to allow LiveUpdate, disable them when running LiveUpdate, or turn off the Internet Explorer proxy server function.
Translations of this Document:
Given the time needed to translate documents into other languages, the translated versions of this document may vary in content if the English document was updated with new information during the translation process. The English document always contains the most up-to-date information.
Available translations:
German
French
<
Zou je beter frans verstaan kan je onderaan op die pagina op French klikken. Ook heb ik ergens in de Engelse tekst gelezen dat je voor alles te kunnen verwijderen van je HD bepaalde "HIDDEN" files moet zichtbaar maken vóór je deze kan verwijderen.(toch niet zo eenvoudig ivm deze hidden files)
In die link zitten ook nog verschillende interne links welke je zou moeten uitpluizen
> Procedure
Follow these steps to delete the contents of the \Downloads folder.
--------------------------------------------------------------------------------
CAUTION: Do not delete the entire \Symantec\LiveUpdate folder or the Product.Catalog.LiveUpdate file. If you do this, you must reinstall all Symantec products for LiveUpdate to work properly.
--------------------------------------------------------------------------------
Start Windows Explorer.
Click the View menu (Windows 95/98/NT) or the Tools menu (Windows Me/2000/XP), and then click Options or Folder options.
Click the View tab.
Uncheck "Hide file extensions for known file types."
Do one of the following:
Windows 95/98/NT: Click "Show all files."
Windows Me/2000/XP: Uncheck "Hide protected operating system files" and under the "Hidden files" folder, click "Show hidden files and folders."
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Heb je die mapjes gevonden die ik gezegd heb? Heb je die verwijderd?
Onder Documents & settings voor XP/2000 ? Hernoemd?
Nog niks. Kijk in control panel de configuratie van LiveUpdate eens na. Zeg eens hoe LiveUpdate staat ingesteld. Hoe staat IE ingesteld, indien liveupdate zijn settings bij IE gaat halen?
Welke modem. Kan je gewoon surfen? Heb je firewalls aan staan? Probeer alles zonder firewalls.
We hebben meer info nodig
Onder Documents & settings voor XP/2000 ? Hernoemd?
Nog niks. Kijk in control panel de configuratie van LiveUpdate eens na. Zeg eens hoe LiveUpdate staat ingesteld. Hoe staat IE ingesteld, indien liveupdate zijn settings bij IE gaat halen?
Welke modem. Kan je gewoon surfen? Heb je firewalls aan staan? Probeer alles zonder firewalls.
We hebben meer info nodig
I love it when a plan comes together!
- Giljom
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
- Locatie: Belgisch Limburg
- Bedankt: 2 keer
Ik heb niets hernoemd, ik heb gewoon alles verwijder wat met symantec te maken had, ik werk met win 2000 pro en de firewall staat af, als u kan praten via messenger was het misschien voor mij eenvoudiger, mijn e-mail is ook geldig voor messenger, heel graag hulp
Begrijp niet bwat u bedoeld met instellingen in IE, maar het heeft altijd gewerkt, heb ik misschien ergens iets veranderd
Begrijp niet bwat u bedoeld met instellingen in IE, maar het heeft altijd gewerkt, heb ik misschien ergens iets veranderd
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
The Oddity schreef:Heb je die mapjes gevonden die ik gezegd heb? Heb je die verwijderd?
Onder Documents & settings voor XP/2000 ? Hernoemd?
Nog niks. Kijk in control panel de configuratie van LiveUpdate eens na. Zeg eens hoe LiveUpdate staat ingesteld. Hoe staat IE ingesteld, indien liveupdate zijn settings bij IE gaat halen?
Welke modem. Kan je gewoon surfen? Heb je firewalls aan staan? Probeer alles zonder firewalls.
We hebben meer info nodig
Ja Giljom, je zal toch informatie welke je gegeven werd zo nauwkeurig mogelijk moeten uitvoeren, anders zal je er niet komen, ook in mijn vorig antwoord was er iets meegedeelt over de "hidden files", en ook de tekst in quote hier bovenaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Wat je moet doen is: alles uninstallen:
-NAV
-LiveUpdate
-LiveReg
Vervolgens zet je via verkenner > tools > mapopties -> hier zet je aan dat hidden files ook getoond worden.
Vervolgens zoek je via start + zoeken naar symantec. De folders die onder Documents & Settings gevonden worden, die hernoem je naar sym_bak. Dan reboot je en installeer je opnieuw.
Wat betreft die IE-> zorg er voor dat je deftig kan surfen. Kijk je adsl configuratie na bij IE > Tools > Internet Opties > Connections. Zorg ervoor dat je geen proxy gebruikt en dat alles staat op: Connectie via LAN.
Normaal zou dat moeten werken. Ik had dat trouwens in vorige post al gevraagd die folders te hernoemen.
-NAV
-LiveUpdate
-LiveReg
Vervolgens zet je via verkenner > tools > mapopties -> hier zet je aan dat hidden files ook getoond worden.
Vervolgens zoek je via start + zoeken naar symantec. De folders die onder Documents & Settings gevonden worden, die hernoem je naar sym_bak. Dan reboot je en installeer je opnieuw.
Wat betreft die IE-> zorg er voor dat je deftig kan surfen. Kijk je adsl configuratie na bij IE > Tools > Internet Opties > Connections. Zorg ervoor dat je geen proxy gebruikt en dat alles staat op: Connectie via LAN.
Normaal zou dat moeten werken. Ik had dat trouwens in vorige post al gevraagd die folders te hernoemen.
I love it when a plan comes together!
- Giljom
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
- Locatie: Belgisch Limburg
- Bedankt: 2 keer
Heb toch alles gedaan wat ge zegt maar geen resultaat, ik weet het echt niet meer, vraag wat ge wilt en ik zal het uitvoeren, maar zo kom ik niet verder
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Je zegt dat je niks hernoemd hebt, nu zeg je dat je alles doet wat we vragen... ????
Heb je nu folders hernoemd of niet??
Trouwen is die NAV nog geldig? Das maaar 1 jaar geldig. Is je IE configuratie in orde? Welke modem???
Je antwoord niet echt op onze vragen.
Heb je nu folders hernoemd of niet??
Trouwen is die NAV nog geldig? Das maaar 1 jaar geldig. Is je IE configuratie in orde? Welke modem???
Je antwoord niet echt op onze vragen.
I love it when a plan comes together!
- Giljom
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
- Locatie: Belgisch Limburg
- Bedankt: 2 keer
Neen ik daar was niets te hernoemen, als ik zoeken deed stonden er 2 mappen van symatec, ik heb alles verwijderden weer laten zoeken en hij vond niets meer wat met symantec te maken had, mijn security pack is van skynet en 6 maanden oud, surfen kan ik zeer goed, mijn modem is een toch home van belgacom,dan ga ik naar verkenner , dan extra dan optie,s dan weergave dan vink ik beveilgde besturingsbestanden aanbevolen vink ik uit , dan scrol ik naar onder en verborgen bestanden tonen staat aangevinkt, dan laat ik hem zoeken en vind geen verborgen files, aleen een map, en die heb ik verwijderd
Versta mij goed ik kan alles telkemale update, behalve de nieuwe versie 6.0.4 en daar geeft hij de foute boodschap op LU1806, en het komt maar niet in orde
wat doe ik mis
Versta mij goed ik kan alles telkemale update, behalve de nieuwe versie 6.0.4 en daar geeft hij de foute boodschap op LU1806, en het komt maar niet in orde
wat doe ik mis
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Allereerst er wordt geen support gegeven via messenger, email of wat dan ook. Daar dient het forum voor. Trouwens ik heb wel messenger, maar dat is niet voor support!
Ik lees in een mail dat je gestuurd hebt dat je de mappen niet durft hernoemen...
Kijk wij bieden een oplossing als je die oplossing niet wenst uit te voeren is dat uw keuze, maar dan moet je ook niet blijven om support vragen via email. Gelieve de rules te lezen. Geen support via email!
Nogmaals staat het aan dat je hidden files ziet? Heb je alle symantec files hernoemd. geef eens de exacte locatie van die files. Zijn alle symantec producten geuninstalled? Systemworks, firewall, ghost,.. alles uninstallen.
Daarna search doen op symantec mappen. Hernoemen naar sym_bak (dit kan GEEN KWAAD).
Vervolgens kan je ook nog eens regclean op je systeem loslaten. Die zal eventuele onnodige registry keys wissen.
Dit zijn de locaties van de mappen die je moet hernoemen.
Wis die mappen niet hernoem ze. In geval van fouten kan je ze nog altijd terug hernoemen naar symantec.
Indien je dit allemaal doet kan het niet anders dan terug werken!!!
Ik lees in een mail dat je gestuurd hebt dat je de mappen niet durft hernoemen...
Kijk wij bieden een oplossing als je die oplossing niet wenst uit te voeren is dat uw keuze, maar dan moet je ook niet blijven om support vragen via email. Gelieve de rules te lezen. Geen support via email!
Nogmaals staat het aan dat je hidden files ziet? Heb je alle symantec files hernoemd. geef eens de exacte locatie van die files. Zijn alle symantec producten geuninstalled? Systemworks, firewall, ghost,.. alles uninstallen.
Daarna search doen op symantec mappen. Hernoemen naar sym_bak (dit kan GEEN KWAAD).
Vervolgens kan je ook nog eens regclean op je systeem loslaten. Die zal eventuele onnodige registry keys wissen.
Dit zijn de locaties van de mappen die je moet hernoemen.
- Waar de map \Symantec\LiveUpdate zich bevindt is afhankelijk van het besturingssysteem.
Een aantal veelvoorkomende locaties zijn:
- C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate
- C:\Windows\Application Data\Symantec\LiveUpdate
- C:\Windows\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate
- C:\Windows\Profiles\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate
Wis die mappen niet hernoem ze. In geval van fouten kan je ze nog altijd terug hernoemen naar symantec.
Indien je dit allemaal doet kan het niet anders dan terug werken!!!
I love it when a plan comes together!
- Giljom
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
- Locatie: Belgisch Limburg
- Bedankt: 2 keer
Sorry voor de onvolledige vragen en antwoorden die ik over dit onderwerp gegeven heb in de vorige Topic,s, nu hier onder een volledig overzicht.
OS Win 2000 Pro Modem Speed Touch Home ADSL , Security Pack Norton & Firwalle.
Live Update heeft altijd perfeckt gewerkt tot over 8 dagen
Heb 2 maal volledig uninstal gedaan van Norton en Live update en Livereg
terug geinstalleerd en Live update gedaan, haalt alle voorgestelde Updates zonder problemen op " behalve die update versie 6.0.4 "
Alle onderdelen van Symantec zijn verwijderd, en een volledige zuiver installatie gedaan.Maar nog geen oplossing
Als ik Live update uitvoer krijg ik in volgorde deze boodschappen te zien bij Norton
1 ) Update Norton Internet Security programma-updates
2 ) Zal Norton Internet Security 2003 upgraden naar versie 6.0.4
3 ) LU1806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geïnstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-geïnstalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd
4 ) Een updatebestand op de server kan niet worden gevonden. Voer LiveUpdate opnieuw uit.
Kan het niet zijn dat het niet over die LU1806 gaat , maar alleen over die laatste regel " Een updatebestand op de server kan niet worden gevonden. Voer LiveUpdate opnieuw uit
Hopelijk kan u hier iets meer mee
OS Win 2000 Pro Modem Speed Touch Home ADSL , Security Pack Norton & Firwalle.
Live Update heeft altijd perfeckt gewerkt tot over 8 dagen
Heb 2 maal volledig uninstal gedaan van Norton en Live update en Livereg
terug geinstalleerd en Live update gedaan, haalt alle voorgestelde Updates zonder problemen op " behalve die update versie 6.0.4 "
Alle onderdelen van Symantec zijn verwijderd, en een volledige zuiver installatie gedaan.Maar nog geen oplossing
Als ik Live update uitvoer krijg ik in volgorde deze boodschappen te zien bij Norton
1 ) Update Norton Internet Security programma-updates
2 ) Zal Norton Internet Security 2003 upgraden naar versie 6.0.4
3 ) LU1806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geïnstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-geïnstalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd
4 ) Een updatebestand op de server kan niet worden gevonden. Voer LiveUpdate opnieuw uit.
Kan het niet zijn dat het niet over die LU1806 gaat , maar alleen over die laatste regel " Een updatebestand op de server kan niet worden gevonden. Voer LiveUpdate opnieuw uit
Hopelijk kan u hier iets meer mee
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Giljom,
Heb je nu die mappen hernoemd ja of neen?
Indien het op de server zou zijn, zouden er meer mensen last van hebben volgens mij. Ik heb hier alleszinds nog geen problemen ondervonden met de LiveUpdate. Waarom ik je vraag die mappen te hernoemen is om volgende reden. Bij uninstall verwijdert Norton een aantal mappen niet. Hij laat info over LiveUpdate staan. Als de installatie start, controleert hij of deze mappen er staan: indien ja, maakt hij geen nieuwe aan, gebruikt hij de inhoud ervan. Indien niet maakt hij nieuwe aan vanop de cd.
Nu een clean install zonder die mappen te verwijderen of te hernoemen is geen clean install. Indien de fout in het livesubscriber bestand zit... en je verwijderd of hernoemd die mappen niet zal je blijven miserie hebben.
Nu heb je nog steeds niet deftig geantwoord: heb je de mappen hernoemd ja of neen? En zo ja: welke mappen allemaal?
Indien je kan, probeer die versie eens te installeren op een andere pc... en kijk of ze werkt.. (ik garandeer van wel ) maw het probleem ligt local op jouw pc.
Heb je nu die mappen hernoemd ja of neen?
Indien het op de server zou zijn, zouden er meer mensen last van hebben volgens mij. Ik heb hier alleszinds nog geen problemen ondervonden met de LiveUpdate. Waarom ik je vraag die mappen te hernoemen is om volgende reden. Bij uninstall verwijdert Norton een aantal mappen niet. Hij laat info over LiveUpdate staan. Als de installatie start, controleert hij of deze mappen er staan: indien ja, maakt hij geen nieuwe aan, gebruikt hij de inhoud ervan. Indien niet maakt hij nieuwe aan vanop de cd.
Nu een clean install zonder die mappen te verwijderen of te hernoemen is geen clean install. Indien de fout in het livesubscriber bestand zit... en je verwijderd of hernoemd die mappen niet zal je blijven miserie hebben.
Nu heb je nog steeds niet deftig geantwoord: heb je de mappen hernoemd ja of neen? En zo ja: welke mappen allemaal?
Indien je kan, probeer die versie eens te installeren op een andere pc... en kijk of ze werkt.. (ik garandeer van wel ) maw het probleem ligt local op jouw pc.
I love it when a plan comes together!
je bent in ieder geval niet alleen met je probleem ! Ik heb hetzelfde probleem ook al enkele dagen, alles al gedaan wat er op symantec website staat, maar werken doet het niet. Via het telenet forum - software algemeen heb ik ook al een topic gestart, maar daar is ook niemand die kan helpen. Op de symantec site kan je in een soort forum de antwoorden lezen op vragen naar de helpdesk. Er zijn dus velen die dit probleem hebben en niemand krijgt het opgelost.
Het handmatig downloaden gaat ook al niet, want in dat schermpje waar je je versie moet kiezen staat gewoon niets in !!
Ik ben al even hopeloos als de starter van deze topic en maak me wel zorgen of mijn pc nu nog goed beschermd is of niet.
Al wie kan helpen is welkom !!!!!
Het handmatig downloaden gaat ook al niet, want in dat schermpje waar je je versie moet kiezen staat gewoon niets in !!
Ik ben al even hopeloos als de starter van deze topic en maak me wel zorgen of mijn pc nu nog goed beschermd is of niet.
Al wie kan helpen is welkom !!!!!
Hallo Bruno,
Zie vooral ook de berichten van The Oddity, als dit alles uitgevoerd wordt zou het eigenlijk moeten werken.
Misschien ook best je Windows en Norton versie eens mededelen.
Blue-Sky schreef:Hier kan er iets inzitten voor u : je ? LU1806> Klik hier
Zie vooral ook de berichten van The Oddity, als dit alles uitgevoerd wordt zou het eigenlijk moeten werken.
Misschien ook best je Windows en Norton versie eens mededelen.
Windows XP Pro
en Norton Internet Security 2003
en geloof me, ik heb alles al gedaan wat er in de postings staat. Uninstallen, regclean, verborgen bestanden, terug installen, .... niets helpt.
en Norton Internet Security 2003
en geloof me, ik heb alles al gedaan wat er in de postings staat. Uninstallen, regclean, verborgen bestanden, terug installen, .... niets helpt.
@Bruno
Als je WindowsXP hebt, heb je al geprobeerd om naar een herstelpunt te gaan in XP waar je zeker bent dat je Norton probleem nog niet bestond?
Ik twijfel wel of dit zou werken, als er werkelijk in bepaalde Norton files corrupt ontstaan is.
Nu, misschien kan je het toch even proberen, ga dus naar een datum terug waarvan je zeker bent dat toen je Norton nog OK was.
Proberen! en succes.
(Heb je ook wel die hidden files van Norton wel zichtbaar gemaakt, waar The Oddity het over had, evenals de herbenaming ter zake?)
Als je WindowsXP hebt, heb je al geprobeerd om naar een herstelpunt te gaan in XP waar je zeker bent dat je Norton probleem nog niet bestond?
Ik twijfel wel of dit zou werken, als er werkelijk in bepaalde Norton files corrupt ontstaan is.
Nu, misschien kan je het toch even proberen, ga dus naar een datum terug waarvan je zeker bent dat toen je Norton nog OK was.
Proberen! en succes.
(Heb je ook wel die hidden files van Norton wel zichtbaar gemaakt, waar The Oddity het over had, evenals de herbenaming ter zake?)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 18 sep 2003, 23:00, in totaal 1 gewijzigd.
hidden files en hernoemingen alles al gedaan. Zal eens kijken in xp om zo'n punt terug te vinden, maar vermoed dat dat niet zal werken.
Ik denk dat er met die bewuste update van norton zelf iets mis is, of dat hij conflict geeft met sommige instellingen van mijn pc. En van andere mensen.
Kent er niemand iemand die voor Norton werkt om ze eens wakker te schudden ?
Ik denk dat er met die bewuste update van norton zelf iets mis is, of dat hij conflict geeft met sommige instellingen van mijn pc. En van andere mensen.
Kent er niemand iemand die voor Norton werkt om ze eens wakker te schudden ?
Hoi,
Bij een kennis heb ik identiek het zelfde probleem. Bij hem is NIS 2003 geïnstalleerd. Liveupdate van NAV werkt perfekt, deze van NIS niet.
Volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
1) Alles van NIS verwijderd via het uninstalprogramma van Norton zelf.
2) Via Configuratiescherm => Software een uninstall gedaan van LiveReg en van LiveUpdate.
3) Via Start => Zoeken alle files en mappen van zowel Norton en Symantec verwijderd. (Verborgen en systeembestanden zijn natuurlijk zichtbaar)
4) Met Regedit alles uit het register alles van zowel Norton en Symantec verwijderd.
5) Register opgekuist mer RegCleanr.
6) Het verwijderprogramma van Norton gebruikt: RNIS.EXE
Tussendoor regelmatig de pc met WinXP opnieuw opgestart.
Dan als laatste NIS2003 opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat is het zelfde gebleven. Liveupdate van NAV2003 merkt zonder problemen maar deze van NIS2003 geeft de foutmelding LU1806.
Wie weet wat ik nog kan doen?
Bedankt op voorhand.
Guido
Bij een kennis heb ik identiek het zelfde probleem. Bij hem is NIS 2003 geïnstalleerd. Liveupdate van NAV werkt perfekt, deze van NIS niet.
Volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
1) Alles van NIS verwijderd via het uninstalprogramma van Norton zelf.
2) Via Configuratiescherm => Software een uninstall gedaan van LiveReg en van LiveUpdate.
3) Via Start => Zoeken alle files en mappen van zowel Norton en Symantec verwijderd. (Verborgen en systeembestanden zijn natuurlijk zichtbaar)
4) Met Regedit alles uit het register alles van zowel Norton en Symantec verwijderd.
5) Register opgekuist mer RegCleanr.
6) Het verwijderprogramma van Norton gebruikt: RNIS.EXE
Tussendoor regelmatig de pc met WinXP opnieuw opgestart.
Dan als laatste NIS2003 opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat is het zelfde gebleven. Liveupdate van NAV2003 merkt zonder problemen maar deze van NIS2003 geeft de foutmelding LU1806.
Wie weet wat ik nog kan doen?
Bedankt op voorhand.
Guido
Morgen wordt het beter.
Indien er zoveel problemen optreden bij verschillende users is er toch wel iets mis met de aangeboden updates van Norton.
Ik zelf heb nu voor een vijftal minuten een update uitgevoerd van NIS zonder probleem.
(mijn OS : WindowsXP Home Edition en NIS+NAV versie 2003)
Best allen klacht indienen bij je provider, dan moet er wel ernstig gereageerd worden
Het gaat niet op dat de klant (gebruiker) dergelijke problemen moet oplossen.
In verband met deze topic zijn al veel tips gegeven, als het bij iemand gelukt is om het in orde te krijgen bij middel van de gegeven tips, dan geef een seintje a.u.b.
Nog een tip:Best je Firewall welke bij WindowsXP geïntegreerd is totaal uitschakelen, twee firewalls die beide actief staan is af te raden, je hebt genoeg aan de firewall van NIS.(als deze dan goed werkt hé)
Ik zelf heb nu voor een vijftal minuten een update uitgevoerd van NIS zonder probleem.
(mijn OS : WindowsXP Home Edition en NIS+NAV versie 2003)
Best allen klacht indienen bij je provider, dan moet er wel ernstig gereageerd worden
Het gaat niet op dat de klant (gebruiker) dergelijke problemen moet oplossen.
In verband met deze topic zijn al veel tips gegeven, als het bij iemand gelukt is om het in orde te krijgen bij middel van de gegeven tips, dan geef een seintje a.u.b.
Nog een tip:Best je Firewall welke bij WindowsXP geïntegreerd is totaal uitschakelen, twee firewalls die beide actief staan is af te raden, je hebt genoeg aan de firewall van NIS.(als deze dan goed werkt hé)
Hoi Blue-Sky,
Bedankt voor je reaktie.
Ik zie niet in waarom wij in dit geval bij de provider moeten klagen, die heeft er toch niks mee te maken?
Volgens mij is het een bug bij Norton. Ik zelf heb op mijn pc ook WinXP en NIS en NAV2003 maar dit probleem doet zich bij mij niet voor.
Mijn kennis heeft voor NIS versie 6.0.2.23 en Liveupdate wil die updaten naar 6.0.4.? maar slaagt daar niet in. Ikzelf heb voor NIS versie 6.0.2.25 en de LiveUpdate biedt geen hogere versie aan.
Ik denk dat mijn kennis een paar updates gemist heeft en dat die daarom wil updaten naar 6.0.4 en juist in die update zal een fout zitten.
Ik wacht op een email met de juiste gegevens en dan ga ik een email naar Noron sturen. Ik hou jullie op de hoogte.
Guido
Bedankt voor je reaktie.
Ik zie niet in waarom wij in dit geval bij de provider moeten klagen, die heeft er toch niks mee te maken?
Volgens mij is het een bug bij Norton. Ik zelf heb op mijn pc ook WinXP en NIS en NAV2003 maar dit probleem doet zich bij mij niet voor.
Mijn kennis heeft voor NIS versie 6.0.2.23 en Liveupdate wil die updaten naar 6.0.4.? maar slaagt daar niet in. Ikzelf heb voor NIS versie 6.0.2.25 en de LiveUpdate biedt geen hogere versie aan.
Ik denk dat mijn kennis een paar updates gemist heeft en dat die daarom wil updaten naar 6.0.4 en juist in die update zal een fout zitten.
Ik wacht op een email met de juiste gegevens en dan ga ik een email naar Noron sturen. Ik hou jullie op de hoogte.
Guido
Morgen wordt het beter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hey,
Allereerst bij je provider klagen heeft geen enkele zin, die heeft hier niets maar dan ook niets mee te zien.
Ik heb hier nu zelf het één en het ander getests en ik moet mijn mening herzien. Na wat testen en research op het web, ligt de fout wel degelijk by Symantec. Hier gaat alles automatisch en doet em blijkbaar niet moeilijk over het feit dat hij 1 update niet kon binnenhalen. Enkel melding: update is gebeurd en OK
Nu eens manueel gedaan en hij doet idd die ene update van liveupdate naar 6.0.4 niet.
Op het web heb ik gevonden dat het probleem bij Symantec zelf ligt en niet lokaal. Maw iedereen heeft er last van als je manueel de update draait en goed in je log kijkt naar 'mislukt'
Sorry Giljom, maar doordat ik geen foutmeldingen kreeg in eerste instantie ging ik ervan uit dat dit een fout was lokaal. Vandaar het herhaaldelijk vragen of je de procedure wel correct had gedaan. Nu, ik heb er ook last van..
Symantec is er van op de hoogte en het probleem zal vermoedelijk van zelf verdwijnen Beetje geduld oefenen.
Voor virusen hoef je geen schrik te hebben, de definities haalt hij binnen.. dus je bent up-to-date. Het is enkel de programma update voor LiveUpdate..
Allereerst bij je provider klagen heeft geen enkele zin, die heeft hier niets maar dan ook niets mee te zien.
Ik heb hier nu zelf het één en het ander getests en ik moet mijn mening herzien. Na wat testen en research op het web, ligt de fout wel degelijk by Symantec. Hier gaat alles automatisch en doet em blijkbaar niet moeilijk over het feit dat hij 1 update niet kon binnenhalen. Enkel melding: update is gebeurd en OK
Nu eens manueel gedaan en hij doet idd die ene update van liveupdate naar 6.0.4 niet.
Op het web heb ik gevonden dat het probleem bij Symantec zelf ligt en niet lokaal. Maw iedereen heeft er last van als je manueel de update draait en goed in je log kijkt naar 'mislukt'
Sorry Giljom, maar doordat ik geen foutmeldingen kreeg in eerste instantie ging ik ervan uit dat dit een fout was lokaal. Vandaar het herhaaldelijk vragen of je de procedure wel correct had gedaan. Nu, ik heb er ook last van..
Symantec is er van op de hoogte en het probleem zal vermoedelijk van zelf verdwijnen Beetje geduld oefenen.
Voor virusen hoef je geen schrik te hebben, de definities haalt hij binnen.. dus je bent up-to-date. Het is enkel de programma update voor LiveUpdate..
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Ik heb net even getest en ik krijg geen foutmelding niet meer dat er een bestand niet kan gedownload worden.
maw ofwel is de update binnengekomen, ofwel heeft symantec de file definitief van de server en van de update list gehaald. Ik ga hier direct eens zien naar de versie van LiveUpdate.. indien dat de 6.0.4 is, dan is hij binnengekomen. Indien niet, is Symantec ernog mee bezig, en hebben ze file nu tijdelijk uit de update catalog gehaald.
maw ofwel is de update binnengekomen, ofwel heeft symantec de file definitief van de server en van de update list gehaald. Ik ga hier direct eens zien naar de versie van LiveUpdate.. indien dat de 6.0.4 is, dan is hij binnengekomen. Indien niet, is Symantec ernog mee bezig, en hebben ze file nu tijdelijk uit de update catalog gehaald.
I love it when a plan comes together!
ik denk dat alles opgelost is, want sinds vanmiddag krijg ik ook geen foutmeldingen meer !
Nee, alles is niet opgelost. Norton of Symantec heeft zijn file gewoon uit de update set gehaald.
Ik krijg geen foutmeldingen meer maar de versie is nog altijd 6.0.2.25 van 6.0.4 is geen sprake meer.
Guido
Ik krijg geen foutmeldingen meer maar de versie is nog altijd 6.0.2.25 van 6.0.4 is geen sprake meer.
Guido
Morgen wordt het beter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Guido1, same here,
Ik heb mijn versies dan ook gechecked.. en zijn idd nog de oude. Vermoedelijk zal Symantec de update tegen gehouden hebben en eerst de oorzaak van tegengouden willen oplossen en dan pas terug in de update steken .
Zo'n foutmelding zorgt bij leken soms voor héél wat paniek, ondanks dat het de veiligheid niet in het gedrang brengt... is tactische beslissing van Symantec. Vermoedelijk zal de update nu, zonder dat je het weet binnekomen, als die auto-configged is .
Ik heb mijn versies dan ook gechecked.. en zijn idd nog de oude. Vermoedelijk zal Symantec de update tegen gehouden hebben en eerst de oorzaak van tegengouden willen oplossen en dan pas terug in de update steken .
Zo'n foutmelding zorgt bij leken soms voor héél wat paniek, ondanks dat het de veiligheid niet in het gedrang brengt... is tactische beslissing van Symantec. Vermoedelijk zal de update nu, zonder dat je het weet binnekomen, als die auto-configged is .
I love it when a plan comes together!