splitters
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Waar de ADSL modem aangesloten is moet wel degelijk een splitter komen hoor.Funsize schreef: enkel bij een telefoon, bij je modem/router is nutteloos
volgens mij zit op de telefoonstekker van je modem standaard een splitter.ditCh schreef:Waar de ADSL modem aangesloten is moet wel degelijk een splitter komen hoor.Funsize schreef: enkel bij een telefoon, bij je modem/router is nutteloos
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
[quote="hellsnake"
volgens mij zit op de telefoonstekker van je modem standaard een splitter.[/quote]
Mijn modem uit mijn Skynet verleden ( een Thomson ) kwam zonder telefoonstekker, enkel een telefoonkabeltje dat ik dan in 1 van de bijgekochte splitters onderaan kon steken.
volgens mij zit op de telefoonstekker van je modem standaard een splitter.[/quote]
Mijn modem uit mijn Skynet verleden ( een Thomson ) kwam zonder telefoonstekker, enkel een telefoonkabeltje dat ik dan in 1 van de bijgekochte splitters onderaan kon steken.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Heb net even een splitter open gemaakt en het lijkt erop dat er waar een modem alleen aangesloten is er geen splitter nodig is.ditCh schreef:Waar de ADSL modem aangesloten is moet wel degelijk een splitter komen hoor.Funsize schreef: enkel bij een telefoon, bij je modem/router is nutteloos
De ADSL aansluiting in de splitter zit rechtstreeks op de twee linker pinnen zonder "filter" tussen.
De telefoonaansluiting zit rechtstreeks op de twee rechter pinnen en via de "filter" op de twee linker pinnen.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
een splitter heb jenodig om geen storing te krijgen op je telefoons .
De filter filter het adsl signaal er uit om storing dus te voorkomen .
Dan komt er nog een extra bij waarmee je rekening moet houden , namelijk of je een telefoon centrale hebt of een alarm dat aan de telefoonlijn is aangesloten (meldkamer ) indien je beide of een van beide hebt dient er door belgacom een specialen filter worden geplaatst. De kost prijs hiervan is 100 € wat belachelijk veel is voor wat het ook is
Maar das met zoveel hè !
Dan komt er nog een extra bij waarmee je rekening moet houden , namelijk of je een telefoon centrale hebt of een alarm dat aan de telefoonlijn is aangesloten (meldkamer ) indien je beide of een van beide hebt dient er door belgacom een specialen filter worden geplaatst. De kost prijs hiervan is 100 € wat belachelijk veel is voor wat het ook is
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar das met zoveel hè !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Die splitter dient eigenlijk om het frequentiebereik van de telefoons af te schermen. Een normale telefoon zendt ook signalen uit in het frequentiegebied dat gebruikt wordt voor DSL. Gevolg: onstabiele DSL verbinding. Een telefoon laat ook signalen horen buiten het normale gebied, resultaat: ruis.Sniffie schreef:een splitter heb jenodig om geen storing te krijgen op je telefoons .
Je moet wel opletten bij sommige wandcontactdozen. Indien daar geen stekker wordt ingeplugd, dan kan er een filter geactiveerd worden die het DSL signaal stoort.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
lithion schreef:Je moet wel opletten bij sommige wandcontactdozen. Indien daar geen stekker wordt ingeplugd, dan kan er een filter geactiveerd worden die het DSL signaal stoort.
Errr, hoe kan men dit nagaan/weten ?
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Als ik even dit topic mag jatten, heb immers een gelijkaardige vraag.
Net klant geworden bij Dommel nadat m'n Fritz!box 7140 was toegekomen.
Bedoeling is dus om de 7140 als modem te gebruiken en om de telefoon in de 7140 te pluggen.
Moet er bij gebruik van een Fritz!box ook een splitter gebruikt worden?
Heb er echt geen flauw idee van dus vraag ik het maar ff in deze draad.
(sorry laurens7)
Net klant geworden bij Dommel nadat m'n Fritz!box 7140 was toegekomen.
Bedoeling is dus om de 7140 als modem te gebruiken en om de telefoon in de 7140 te pluggen.
Moet er bij gebruik van een Fritz!box ook een splitter gebruikt worden?
Heb er echt geen flauw idee van dus vraag ik het maar ff in deze draad.
(sorry laurens7)