Telecomoperator Telenet legt een degelijk rapport voor: meer klanten, meer inkomsten. Ook integrator Telenet Solutions heeft een mooi kwartaal achter de rug. Het goede nieuws wordt overschaduwd door een dispuut met Interkabel.
De omzet van Telenet groeide met 16 procent in het eerste kwartaal, tot 226,8 miljoen euro. 11 procent van die groei is organisch, de rest is afkomstig van de overname van UPC. “De integratie van UPC Belgium in Telenet vordert goed en we hebben er alle vertrouwen in dat de verwachte synergievoordelen gerealiseerd zullen worden zonder enige invloed op de betrokken werknemers,” aldus ceo Duco Sickinghe in het persbericht. De nettowinst van Telenet verdubbelde tegenover vorig jaar en klokte af op 10,8 miljoen euro.
Telenet haalde heel wat meer klanten binnen. In vaste telefonie groeide het klantenbestand met een vierde tot 482.000. De samenwerking met Mobistar voor mobiele telefonie heeft al 28.000 klanten opgeleverd. Voor internet kwamen er 75.000 klanten bij, een aangroei van 24 procent. Het bedrijf heeft nu 804.000 internetklanten. Telenet heeft in totaal 1;7 miljoen televisieklanten, waarvan 276.000 voor digitale televisie.
En ook bedrijfspoot Telenet Solutions kwam met een mooi kwartaal. De omzet bedroeg 21,4 miljoen euro, een stijging van 15 procent tegenover vorig jaar. Dat lukte dankzij een aantal grote contracten uit de tweede helft van 2006, aldus de uitleg van Telenet.
Voor het volledige boekjaar 2007 verwacht Telenet een omzetstijging van 12 tot 15 procent met een EBITDA-marge die hoger ligt dan 45 procent.
De bekendmaking van de goede resultaten wordt wat overschaduwd door het nieuws dat Telenet verwikkeld is in een dispuut met Interkabel, de koepel van vier Vlaamse kabelbedrijven die tv-diensten aanbieden buiten het Telenet-gebied. Het conflict gaat over wie wat mag doen op de Interkabel-netten inzake interactieve digitale tv. Telenet heeft Interkabel nu in kortgeding voor de rechter gedaagd omdat het ook IDTV wil aanbieden. Volgens Telenet is dat niet volgens de afspraken.
Bron: DataNews
Eerste kwartaal is een knaller voor Telenet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
pfff ja zo kan'k het ook hoor.Deej_1977 schreef: Telenet heeft in totaal 1;7 miljoen televisieklanten, waarvan 276.000 voor digitale televisie.
Geen andere keuze dan die telenet te nemen met als gevolg abonnementsprijs al gestegen EN 9 analoge zenders kwijt.
Hun digitale brol kunnen ze houden, mijn HD-dvd recorder met EPG doet alles gratis hier.

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wij waren misleid door Telenetniet. Wij dachten door de reclame dat we konden opnemen zoveel we wilden, zoveel we konden (ja, HD limiet niet meegerekend) :+. Heb mijn moeder aangemoedigd om Digicorder te kopen. Blijkt na 2 maanden dat we er nu niets mee zijn zonder €5 extra te kopen. We wilden televisie houden zoals het vroeger was, dat kon alleen door digitale televisie. Die cijfers zijn mislijdend.
Ik zie toch al een paar goede tekens, Scarlet zijn nieuwe limieten, Scarlet en EDPnet hun nieuwe ADSL2+ formules (hoewel ze nog enorm beperkt beschikbaar zijn), Dommel die in reactie hier op zijn limieten verhoogd,..zaf schreef:zo'n grote winsten, en toch nog hebben ze hun prijzen geindexeerd.
Best wel schandalig
Tijd dat de alternatieve providers eens reclame beginnen maken dat de mensen wakker worden.
Alleen jammer dat er niet meer competitie is op de kabel.
hoe bedoel je? Snap het niet echt van die 5€... Bedoel je Flexview? Zonder flexview neem je toch ook op? Enkel is het dan wat minder eenvoudig...Lord Utopia schreef:Wij waren misleid door Telenetniet. Wij dachten door de reclame dat we konden opnemen zoveel we wilden, zoveel we konden (ja, HD limiet niet meegerekend) :+. Heb mijn moeder aangemoedigd om Digicorder te kopen. Blijkt na 2 maanden dat we er nu niets mee zijn zonder €5 extra te kopen. We wilden televisie houden zoals het vroeger was, dat kon alleen door digitale televisie. Die cijfers zijn mislijdend.
-
- Erelid
Ja, de 5 Euro was die Flexview.Kriep schreef:hoe bedoel je? Snap het niet echt van die 5€... Bedoel je Flexview? Zonder flexview neem je toch ook op? Enkel is het dan wat minder eenvoudig...Lord Utopia schreef:Wij waren misleid door Telenetniet. Wij dachten door de reclame dat we konden opnemen zoveel we wilden, zoveel we konden (ja, HD limiet niet meegerekend) :+. Heb mijn moeder aangemoedigd om Digicorder te kopen. Blijkt na 2 maanden dat we er nu niets mee zijn zonder €5 extra te kopen. We wilden televisie houden zoals het vroeger was, dat kon alleen door digitale televisie. Die cijfers zijn mislijdend.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
neem gewoon een andere provider he om tv te kijken
-
- Erelid
Belgacom ? Nee, net hetzelfde zooi als Telenet.
Weer 300 Euro aan een box hangen ? Dat wil mijn moeder niet hoor, zelf zou ik het ook niet doen.
Weer 300 Euro aan een box hangen ? Dat wil mijn moeder niet hoor, zelf zou ik het ook niet doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Een goede hd recorder heeft ook time shift , en de fabrikant van dat toestel vraagt ook geen extra maandelijkse bijdrage . Dus waarom zou TN , bgc en misschien ook indi dit gaan doen . Een functie die op het toestel zit, wat je koopt of huurt , en waar de provider geen enkele extra inspanning voor moet leveren .Kriep schreef: hoe bedoel je? Snap het niet echt van die 5€... Bedoel je Flexview? Zonder flexview neem je toch ook op? Enkel is het dan wat minder eenvoudig...
-
- Erelid
maar wel veel geld uit kan halendopke schreef:Een goede hd recorder heeft ook time shift , en de fabrikant van dat toestel vraagt ook geen extra maandelijkse bijdrage . Dus waarom zou TN , bgc en misschien ook indi dit gaan doen . Een functie die op het toestel zit, wat je koopt of huurt , en waar de provider geen enkele extra inspanning voor moet leveren .Kriep schreef: hoe bedoel je? Snap het niet echt van die 5€... Bedoel je Flexview? Zonder flexview neem je toch ook op? Enkel is het dan wat minder eenvoudig...

Vele klanten weten niet dat het een basisfunctionaliteit is.
FYI: tegenwoordig is het bijna in alle gevallen gratis...Lord Utopia schreef:maar wel veel geld uit kan halendopke schreef:Een goede hd recorder heeft ook time shift , en de fabrikant van dat toestel vraagt ook geen extra maandelijkse bijdrage . Dus waarom zou TN , bgc en misschien ook indi dit gaan doen . Een functie die op het toestel zit, wat je koopt of huurt , en waar de provider geen enkele extra inspanning voor moet leveren .Kriep schreef: hoe bedoel je? Snap het niet echt van die 5€... Bedoel je Flexview? Zonder flexview neem je toch ook op? Enkel is het dan wat minder eenvoudig...
Vele klanten weten niet dat het een basisfunctionaliteit is.
-
- Erelid
Flexview ?
En wat betekent FYI ?
En wat betekent FYI ?
-
- Erelid
Ik weet wat flexview is, ik weet niet zeker waarover hij het heeft, want flexview moet je wel betalen als je geen paketten hebt.Xi schreef:fyi = for your information
flexvieuw functie dat elke pvr heeft en waar belgacom en telenet u voor willen laten betalen als je geen pack klant bent.
live programma pauzeren = flexvieuw
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
blijft schandalig dat ze er geld voor vragen, of via packs mensen meer laten betalen dat ze oorspronkelijk wilden.
Mijn HD-recorder krijgt 3x per dag zen informatie via een signaal op RTL-Tvi kanaal, gratis en voor nieks via GuidePlus.
(http://www.europe.guideplus.com/).
Als ze timeshifting willen laten als extra rekenen, tot daar, maar toch niet hunne EPG voor gemakkelijk te kunnen programeren?
Alsook, wanneer zullen ze es doen zoals in Nederland? daar kan je zelf je digitale kabelreceiver kiezen, en kan je kiezen voor kwaliteit ipv de telenet bucht...
Mijn HD-recorder krijgt 3x per dag zen informatie via een signaal op RTL-Tvi kanaal, gratis en voor nieks via GuidePlus.
(http://www.europe.guideplus.com/).
Als ze timeshifting willen laten als extra rekenen, tot daar, maar toch niet hunne EPG voor gemakkelijk te kunnen programeren?
Alsook, wanneer zullen ze es doen zoals in Nederland? daar kan je zelf je digitale kabelreceiver kiezen, en kan je kiezen voor kwaliteit ipv de telenet bucht...
Als je iets bij TN hebt (INT of TEL of Prime Film of Sport) is Flexview gratis... de enige moment dat het niet gratis is is wanneer je gewoon IDTV hebt. Je product werkt nog steeds en het is nog steeds een hele boel plezier (zelf proud user).Lord Utopia schreef:Ik weet wat flexview is, ik weet niet zeker waarover hij het heeft, want flexview moet je wel betalen als je geen paketten hebt.Xi schreef:fyi = for your information
flexvieuw functie dat elke pvr heeft en waar belgacom en telenet u voor willen laten betalen als je geen pack klant bent.
live programma pauzeren = flexvieuw
Tsjah, enorm veel domme mensen in de wereld. Gisteren nog een uur tegen m'n schoonbroer en m'n schoonzus zitten "zagen" die met een Telenet basis pack zitten, maar jah... Ik ben aan het zagen en zij zijn zo dom om maandelijks 50 euro en meer aan telenet te betalen voor pakskes "lucht".
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Net het omgekeerde... Timeshifting is een functionaliteit puur en alléén van de digicorder, je hebt de hardware reeds gekocht dus er is geen enkele reden om er nog voor te betalen (je moet Microsoft toch ook niet betalen om je Word tekst te kunnen saven ?).toerist schreef:Als ze timeshifting willen laten als extra rekenen, tot daar, maar toch niet hunne EPG voor gemakkelijk te kunnen programeren?
Over de EPG kan je nog discussieren, uiteindelijk moeten zij die data ook extern inkopen, maar dan moet dit voor iedereen (dus ook Digibox gebruikers) betalend zijn... maar vooral JUIST (wat je van de huidige EPG data absoluut niet kan zeggen).
In z'n huidige vorm (zitten trouwens nog bugs in ook) is het puur schandalig dat je voor Flexview moet betalen (en dat staat los van het gratis zijn of niet).
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Hm, mogelijks een nieuwe piste voor revenue? Een cent per character in je documentr2504 schreef:je moet Microsoft toch ook niet betalen om je Word tekst te kunnen saven ?

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Eum... je vergelijking klopt niet... hardware vs software -> Je koopt je pc aan en als je op die pc met word wil werken dan koop je Microsoft Office aan.r2504 schreef:Net het omgekeerde... Timeshifting is een functionaliteit puur en alléén van de digicorder, je hebt de hardware reeds gekocht dus er is geen enkele reden om er nog voor te betalen (je moet Microsoft toch ook niet betalen om je Word tekst te kunnen saven ?).
-
- Deel van't meubilair
Timeshifting en opname vanuit EPG is een onderdeel (zoiets noemt men trouwens "firmware") van de hardware... net zoals je BIOS ook standaard in je PC zit. Het is niet omdat TN dit plotseling kan uitschakelen dat het daarom software zou worden. Je videorecorder heeft ook nooit "software" gehad... maar eveneens firmware.Kriep schreef:Eum... je vergelijking klopt niet... hardware vs software -> Je koopt je pc aan en als je op die pc met word wil werken dan koop je Microsoft Office aan.
Als je het trouwens als software wil bekijken, waarom ga je er dan nog iedere maand voor opnieuw betalen, of betaal jij Microsoft ook iedere maand voor je Office (al zou men dat ook wel graag zien).
200.000 digitale kijkers, stel dat daar 10% Flexview van heeft, da's nog maandelijks 100.000 euro (4 miljoen Bfr)... ik denk dat het meer dan duidelijk is dat het puur één van de vele melkkoeien is van TN die totaal niet in verhouding staan met wat je als klant krijgt. (zelfs niet indien Flexview perfect zou doen wat men belooft !)
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daarvoor te betalen. Ik krijg het gratis (zoals eerder vermeld is het slechts in 1 geval betalend).r2504 schreef:Als je het trouwens als software wil bekijken, waarom ga je er dan nog iedere maand voor opnieuw betalen, of betaal jij Microsoft ook iedere maand voor je Office (al zou men dat ook wel graag zien).
276.000 abonnees is meer in de richting. Anderzijds denk ik dat er, net zoals ik, weinig mensen zijn die er voor betalen.r2504 schreef:200.000 digitale kijkers, stel dat daar 10% Flexview van heeft, da's nog maandelijks 100.000 euro (4 miljoen Bfr)... ik denk dat het meer dan duidelijk is dat het puur één van de vele melkkoeien is van TN die totaal niet in verhouding staan met wat je als klant krijgt. (zelfs niet indien Flexview perfect zou doen wat men belooft !)
Wat trouwens uit het oog is verdwenen: 't is niet dat Flexview verplicht is he, 't is gemakkelijk. Als je daar niet voor wil betalen en je wil ook geen internet OF telefoon OF Prime Film OF Prime Sport (een minderheid dus) dan neem je het niet. Punt, andere lijn.
-
- Deel van't meubilair
Dat ontken ik niet, maar als ik 10 jaar geleden een videorecorder kocht dan had die reeds essentiele functies als One-Touch-Recording waar ik vandaag Flexview voor nodig heb. Het gaat er dus over dat TN essentiele dingen wegneemt met slechts één bedoeling... mensen afpersen !Kriep schreef:Wat trouwens uit het oog is verdwenen: 't is niet dat Flexview verplicht is he, 't is gemakkelijk.
Je tracht de kost van Flexview te minimaliseren en dat is niet de discussie... het gaat om de verantwoording van het bedrag (hardware, software, netwerk... is met of zonder Flexview namelijk identiek), hoe klein dit ook is en onder welke omstandigheden dan ook je het kan vermijden. (ik heb trouwens ook Flexview via een pack)Kriep schreef:Als je daar niet voor wil betalen en je wil ook geen internet OF telefoon OF Prime Film OF Prime Sport (een minderheid dus) dan neem je het niet. Punt, andere lijn.