Reeds 3 weken hetzelfde probleem met TELE2 ALL-IN

Plaats reactie
vmertens
Starter
Starter

Hey iedereen,

-Mijn ouders hebben meer dan een maand geleden Tele2 All In aangevraagd.

-3 weken geleden kregen ze het bevestigings sms'sje dat ze hun modem mochten aansluiten.

-Ik heb dat toen voor hun onmiddelijk gedaan en dit was het resultaat:
Op de modem brandt:
-Power groen (geen probleem)
-WLAN rood (geen probleem)
-Ethernet groen als PC aangesloten is en aanstaat, anders rood (geen probleem)
-DSL knippert eerst groen en blijft vervolgens groen (geen probleem)
MAAR:
-Internet wordt rood nadat DSL even groen geknipperd heeft
-Voice brandt NIET (lijkt mij logisch want er is geen internet-verbinding)

-De situatie is nu (3 weken later) nog steeds dezelfde.

-Ik bel bijna dagelijks naar de helpdesk en dit is wat ze tot nu toe gedaan hebben:
*Mij gevraagd om de modem te herstarten (heb ik reeds vele keren gedaan zonder enig succes.
*Mij gevraagd om de modem direct aan te sluiten daar waar de telefoonlijn binnenkomt (in de garage) en daar een paar uur te laten staan. Dit heb ik gedaan en de situatie is daar exact hetzelfde.
*Mij gevraagd om met een andere modem te proberen. Ik heb met 2 andere modems geprobeert terwijl ik hun aan de lijn had en alle instellingen gezet zoals ze zeiden. Op de andere modems krijg ik exact hetzelfde probleem (DSL=ok maar er kan geen internetverbinding gemaakt worden).
*Hierna zagen ze blijkbaar in dat het probleem niet bij mij ligt en zijn ze het nu "samen met Belgacom aan het onderzoeken".
*Van een andere medewerker kreeg ik ook te horen dat ze vermoeden dat er een probleem is in "de kastjes" op de weg en dat Belgacom dat ging onderzoeken.
*Ik kreeg ook te horen dat er gisteren (vrijdag 11/5) aan het telefoonnetwerk ging gewerkt worden en mijn probleem mogelijk opgelost zou worden.

-Sinds gisteren (vrijdag) zit er op de telefoonlijn ook constant een bezettoon ipv een kiestoon en gebeurt er niets meer als ik een nummer intoets (voordien krijg ik sinds mijn Tele2 All in abonnement geactiveerd was de boodschap "Deze oproep is niet toegelaten").

-Mijn ouders hadden, voordat ze Tele2 All in namen reeds ADSL bij Tele2 en dit werkte perfect (hun lijn was toen dus wel nog bij Belgacom).

-Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groetjes,
Vincent Mertens.

P.S. De modem is op dit moment nog steeds aangesloten direct waar de lijn binnenkomt (in de garage).

P.P.S. In de kabel die in de garage binnenkomt zitten 2 aderparen en 1 kabel zonder omhulsel. Ik gebruik enkel het aderpaar dat voordien gebruikt werd voor telefoon en ADSL.
vmertens
Starter
Starter

Niemand een idee?
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus

ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat er iets mis is in de centrale en dat je signaal te zwak is om een goede verbinding t maken met je isp. Heb je je lijn al eens laten uitmeten?

Bieb
vmertens
Starter
Starter

COMPUTERNERD schreef:ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat er iets mis is in de centrale en dat je signaal te zwak is om een goede verbinding t maken met je isp. Heb je je lijn al eens laten uitmeten?

Bieb
De helpdesk is al 3 weken met het probleem bezig, dus ik denk het wel.
fuutje
Member
Member

Heb dit ook gehad. Idem continu bezettoon. Zat voordien met ADSL bij Versatel. 3 weken zonder telefoon en internet. Oplossing: probeer met je login en paswoord van je ADSL bij Tele2 in te loggen. Je moet hiervoor zelf wel wijzigingen in de modem aanbrengen. (en hier is het niet iedereen over eens of je dit wel mag doen....). Nu ja, bij mij werkte het toch en ik kan prima bellen en surfen.

je ziet maar...
vmertens
Starter
Starter

-Tele2 heeft het inmiddels zelf opgelost.

-Belgacom heeft vandaag in de "kastjes" gewerkt.

-Het werkt perfect nu!

-Langs de ene kant ben ik blij dat het nu werkt, maar langs de andere kant vind ik het onaanvaardbaar dat ze een BVBA een maand zonder telefoon en internet laten zitten...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”