Disconnects
-
- Premium Member
Zone 050: geen enkele disconnect sinds 7.00 (volgens mijn routerlogs)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Rond 13 uur. Zone 051
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Doubt it, anders hadden we wel al iets meer gehoord/gezien...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Wat is eigenlijk het grote nadeel van die disconnects?
-> Herstelt de verbinding zich automatisch of moet je zelf ook de modem resetten?
-> Als je grote bestanden aan het downloaden bent, dan heb je pech gehad? (tenzij je een download programma gebruikt dan...)
-> Herstelt de verbinding zich automatisch of moet je zelf ook de modem resetten?
-> Als je grote bestanden aan het downloaden bent, dan heb je pech gehad? (tenzij je een download programma gebruikt dan...)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Deze morgen om 7.30 2 x de modem moeten resetten om terug op I-net te kunnen en nu om 22.24 lag ik er weer uit.DarthDavy schreef:Klopt, was 13u31 om precies te zijn. Was wel binnen de vijf seconden terug online, dus ik doe er nie moeilijk over.Koelreuteria schreef:Rond 13 uur. Zone 051
2x modem resetten en daar gaat hij weer...
Hier nog nooit problemen gehad met disconnects (zone 011).
De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
Laatst gewijzigd door Krekkie 10 mei 2007, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
en zijn nu de verbindingen met dommel optimaal ?Krekkie schreef:De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
Yups, alles tip-top!Sniffie schreef:en zijn nu de verbindingen met dommel optimaal ?Krekkie schreef:De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Sun, 2007-05-13 05:02:59
Mon, 2007-05-14 17:03:03
Mon, 2007-05-14 21:06:43
Ik heb hier elke dag toch wel enkele disconnects (zone 02), direct erna is er terug verbinding, maar het rare is dat ik het nooit had bij scarlet
. Vantijd wil het niet lukken en moet em een kwartier proberen, toch wel irritant
. Ik zet de router normaal 's nachts af voor het 36h ding, (alhoewel ik nog nooit 36h aan 1 stuk verbonden ben geweest
) vandaar mn beperkte logs.
Maarja blijkbaar zijn vreemde zaken als dit eigen aan dommel
Volgens mij is het gewoon de prijs die we moeten betalen om wat meer te mogen downloaden...
Koerskemel,
Mon, 2007-05-14 17:03:03
Mon, 2007-05-14 21:06:43
Ik heb hier elke dag toch wel enkele disconnects (zone 02), direct erna is er terug verbinding, maar het rare is dat ik het nooit had bij scarlet
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Maarja blijkbaar zijn vreemde zaken als dit eigen aan dommel
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Volgens mij is het gewoon de prijs die we moeten betalen om wat meer te mogen downloaden...
Koerskemel,
hoe ver is je afstand tot de centrale?Koerskemel schreef:(alhoewel ik nog nooit 36h aan 1 stuk verbonden ben geweest
Want volgens mij zit je gewoon op de limiet.
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik heb geen fancy router waar je al die waarden kan uitlezen
.
Daarom dat ik het al eens aan dommel gevraagd had:
Zij vonden het meer dan goed genoeg en daar ben ik het mee eens.
Om op je vraag te antwoorden, ik zit dus 1 km van de exchange (de edpnet test gaf indertijd 1.5 km aan, nog steeds genoeg).
Het is gewoon een typisch dommel mysterie...
PS: nee ik heb geen belkin, tis een topcom (al even slecht maar allé
)
Koerskemel,
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Daarom dat ik het al eens aan dommel gevraagd had:
Code: Selecteer alles
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 4640 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 15 dB
UpstreamNoiseMargin 18 dB
DownstreamAttenuation 15 dB
UpstreamAttenuation 5 dB
Om op je vraag te antwoorden, ik zit dus 1 km van de exchange (de edpnet test gaf indertijd 1.5 km aan, nog steeds genoeg).
Het is gewoon een typisch dommel mysterie...
PS: nee ik heb geen belkin, tis een topcom (al even slecht maar allé
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Koerskemel,
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
volgens mij heeft de afstand niets te maken met de kwaliteit van je lijn ! Vroeger zat ik bij easynet en toen had ik perfecte verbindingen en nooit problemen . Heb daar bijna 4 of 5 jaar geweest . Dan op zoek naar andere provider en sommige melde dat ik maar een 1 mb lijn zou kunnen hebben door de afstand . Wat me raar leek want bij easynet konden ze me wel een perfecte lijn geven van 4mbit . Belgacom levert dat ook perfect het zijn enkel de kleinere providers die de problemen hebben .
Aan wat het juist ligd dat kan ik je niet vertellen omdat ik daar geen kennis van heb kan enkel jullie mijn bevindingen melden . Ik heb nu al meer dan twee weken disconnects en ik twijfel of het men lijn is of mijn modem (speedtouch 510 ) de modem is al meer dan 4 jaar en heeft al veel traffic te slikken gehad en is dan ook nog offline geweest. Dus kan wel aannemen dat de stabielitijd van de modem minder geworden is door bepaalde zaken die versleten graken .
Morgen eens bellen naar dommel hier over . Wat ik me wel afvraag is of er verschil zit tussen het netconnect abbo of het netconnect plus abbo .
Je hebt bij de plus een vast ip en ik vraag me dan ook af of daar ook een 36 uren disconnect zich voordoet ? En zouden op deze abbo's ook zoveel problemen zijn betrefd de wilkeurige disconnects ?
De reden van men vragen is omdat ik overweeg het plus abbo in huis te halen omdat het vast ip een voordeel heeft en omdat de upload sneller is wat volgens mijn beschijden mening een snelheids wist boekt kwa bepaalde zaken ( gebruik van meerdere pc's ) .
Aan wat het juist ligd dat kan ik je niet vertellen omdat ik daar geen kennis van heb kan enkel jullie mijn bevindingen melden . Ik heb nu al meer dan twee weken disconnects en ik twijfel of het men lijn is of mijn modem (speedtouch 510 ) de modem is al meer dan 4 jaar en heeft al veel traffic te slikken gehad en is dan ook nog offline geweest. Dus kan wel aannemen dat de stabielitijd van de modem minder geworden is door bepaalde zaken die versleten graken .
Morgen eens bellen naar dommel hier over . Wat ik me wel afvraag is of er verschil zit tussen het netconnect abbo of het netconnect plus abbo .
Je hebt bij de plus een vast ip en ik vraag me dan ook af of daar ook een 36 uren disconnect zich voordoet ? En zouden op deze abbo's ook zoveel problemen zijn betrefd de wilkeurige disconnects ?
De reden van men vragen is omdat ik overweeg het plus abbo in huis te halen omdat het vast ip een voordeel heeft en omdat de upload sneller is wat volgens mijn beschijden mening een snelheids wist boekt kwa bepaalde zaken ( gebruik van meerdere pc's ) .
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Sinds ik bij Dommel ben heb ik ook regelmatig disconnects
,ongeveer een maand geleden gebeld en zij adviseerde mij het modem te upgraden.Dit gedaan(betreft een netopia cayman modem).Hierna geen disconnects meer gehad.Echter sinds 2 weken wederom disconnects,zeer wisselend verspreidt.Ik weer gebeld met Dommel,aardige dame aan de lijn,kon echter niets vinden bij de lijncheck.Dus wordt er nu een Belgacommedewerker langsgestuurd.Echter mocht het nu liggen aan de lijnen of modem moet ik die kosten zelf betalen??
Hoe en wat kan ik nu het beste doen,zou het aan het modem liggen(pas 2 jaar oud)?Of mijn bekabeling,echter splitters pas vorig jaar vernieuwd en aan de kabel niets veranderd.
Wie kan mij helpen?
Ik download wel regelmatig via torrentsites.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Hoe en wat kan ik nu het beste doen,zou het aan het modem liggen(pas 2 jaar oud)?Of mijn bekabeling,echter splitters pas vorig jaar vernieuwd en aan de kabel niets veranderd.
Wie kan mij helpen?
Ik download wel regelmatig via torrentsites.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Live life to the Max
Te veel gelijktijdige connecties met het BitTorrent netwerk doen sommige modems wel eens op hol slaan. Misschien kan dit een reden zijn...regeri schreef:Ik download wel regelmatig via torrentsites.
Als dat met dezelfde modem is, dan zal dat het probleem wellicht niet zijn.
- regeri
- Pro Member
Vanochtend is iemand langsgeweest om mijn lijnen door te meten deze waren ip goed,direct bij binnenkomst van lijnen gemeten,waren zelfs ietsjes slechter de metingen.Daarna naar de centrale gegaan en heeft daar toch een poort moeten vervangen.Dus nu moeten de disconnects opgelost zijn.Super van Dommel om mij zo snel te helpen en iemand langs te sturen(ook goede service van Belgacom moet ik zeggen ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Live life to the Max
Dit was dan ook gratis, veronderstel ik?
- regeri
- Pro Member
Bijna 2 weken later,wederom disconnects op mijn internet.Poort in centrale was gemaakt volgens de medewerker van Belgacom,echter nu na 2 a 3 weken later weer problemen terwijl alles hier in huis in orde was,waar kan dit toch nu aan liggen?Wordt er een beetje nie goe van.Alleen maar problemen bij Dommel.Kheb maar weer eens een ticketje aan gemaakt bij Dommel. ![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Live life to the Max
Als ik het goed begrijp heb je nog geen test gedaan met een andere modem? In jouw plaats zou ik dat eerst gedaan hebben.
Kijk naar alle andere threads over persistente "disconnects" op dit forum (en dat zijn er toch een aantal): als er geen lijnprobleem is, dan is bijna altijd een andere modem de uitweg.
Kijk naar alle andere threads over persistente "disconnects" op dit forum (en dat zijn er toch een aantal): als er geen lijnprobleem is, dan is bijna altijd een andere modem de uitweg.