chaoske schreef:is die extra stap een voelbaar (!) "vertragende" stap?
Nee, daar zul je geen last van hebben. Maar tis gewoon niet logisch en overbodig
Burny schreef:chaoske schreef:is die extra stap een voelbaar (!) "vertragende" stap?
Nee, daar zul je geen last van hebben. Maar tis gewoon niet logisch en overbodig
Praetorian schreef:Burny schreef:chaoske schreef:is die extra stap een voelbaar (!) "vertragende" stap?
hmm
Hoe doe je dat dan op vlak van een dhcp? ip van je 2de router of die van je modem?
Burny schreef:Praetorian schreef:Burny schreef:chaoske schreef:is die extra stap een voelbaar (!) "vertragende" stap?
hmm
Hoe doe je dat dan op vlak van een dhcp? ip van je 2de router of die van je modem?
DHCP op je router uitschakelen, zodat
a) je router geen ip aan je modem (LAN zijde weliswaar) probeert te geven
b) al je pc's/laptop's een ip van je modem krijgen.
Je router werkt dan gewoon als switch.
chaoske schreef:
2) helpt het om bvb. elke nacht de router/modem af te leggen? (via automatische stroomverbreking)
thx
Ik heb mijne nog nooit moeten resetten. Staat dan ook nooit meer dan 24 uur aan.ljd schreef:chaoske schreef:
2) helpt het om bvb. elke nacht de router/modem af te leggen? (via automatische stroomverbreking)
thx
Zou je kunnen proberen. Al hoewel een goede modem niet veel gereset moet worden.
Praetorian schreef:Staat dan ook nooit meer dan 24 uur aan.
chaoske schreef:Praetorian schreef:Staat dan ook nooit meer dan 24 uur aan.
Idd, net daarom zou ik hem op automatische stroomonderbreking zetten (denk dat je ook zoiets doet?). Toch de modem & niet de router hé die je afzet?
ljd schreef:Mijn modem draait nu toch al een maand zonder te moeten reseten.
Burny schreef:ljd schreef:Mijn modem draait nu toch al een maand zonder te moeten reseten.
Same here, ook Dommel. Ik heb een Speedtouch 510. Op 7 locaties onder mijn direct beheer (de combinatie Dommel + Speedtouch 510). Nergens problemen, wel allemaal zone 011.
chaoske schreef:Praetorian schreef:Staat dan ook nooit meer dan 24 uur aan.
Idd, net daarom zou ik hem op automatische stroomonderbreking zetten (denk dat je ook zoiets doet?). Toch de modem & niet de router hé die je afzet?
chaoske schreef:@ Burny: Superbedankt, mijn router kreeg ik alleen aan de praat via een LAN-poort en uitschakelen van DHCP. Via de WAN-poort lukte het raar genoeg niet. (ik dacht dat hij ook met ADSL overwegkon, maar blijkbaar niet... is een netgear 2804wbrp-g)
Ik heb wel nog geen instellingen veranderd van de speedtouch modem, misschien vanavond eens proberen... is dit eigenlijk nodig?