BIPT verlaagt breedbandprijzen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tommos schreef:Denk je echt dat die jullie e-mailkes zullen lezen?


Ik heb in februari eentje gestuurd waarin ik aankloeg dat in België we eigenlijk met een duopolie zitten en veel te veel betalen vergeleken met de buurlanden. Eind maart heb ik dan een brief van een medewerker van Nellie Kroes gekregen waarin hij o.a. zegt dat de EC zich ten volle bewust is van de gebrekkige slagkracht van het BIPT en dat ze blijven druk zetten op de Belgische overheid om de markt verder volledig te liberaliseren.

Het helpt dus hen te mailen en er op te wijzen dat wij dubbel zoveel betalen als in NL en drie maal zoveel als in FR als je je telefonie, internet & tv optelt.

Ik had mijn mail gericht aan [email protected]. Meer info vind je op haar webpagina.

Hoe meer mensen hierover klagen, hoe meer de EC de druk op België kan opvoeren. Dus mail er maar op los zou ik zeggen.

P.S.: een andere commissaris die er ook mee bezig is, is Viviane Redding.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Praetorian schreef:Een volledig omgedraaide post...
BGC mag de prijs van een telefoonlijn idd niet laten zaken omdat ze ze anders onder de prijs verkopen die ze aan de concurrentie verkopen. Kortom: dan vernietig je net de concurrentie! Het tegenovergestelde van wat jij beweert. Logisch dat de alternatieve operatoren klagen: zij mogen niet met verlies verkopen: uit bedrijfseconomische overwegingen, maar tevens omdat de Belgische wet dit verbiedt. De reden dat BGC dit wel kan is omdat zij het netwerk beheren en geen extras aan zichzelf aanrekenen die zij wel aan de andere operatoren aanreken: de prijs kunstmatig hoog houden zoals iemand een paar posts boven mij reeds vermelde. Daarenboven vind ik je omschrijving van 'kleine kinders' ten aanzien van de alternatieve operators erg denigrerend en ongepast. Vooral niet omdat zij veruit het goedkoopste zijn in de sector.
Het BIPT heeft dus wel degelijk zijn waarde: anders zou het nog veel erger gesteld zijn....
edit: de prijs van ADSL moeten ze niet laten zakken, maar mogen altijd. Maar uit bedrijfseconomische redenen, die iedereen hier wel kent, zullen ze dit nooit doen.



Als wij dankzij het BIPT meer moeten betalen voor Telefonie EN ADSL, dan zijn ZIJ de boosdoeners. (zie arresten BIPT. Dan weet je onmiddellijk waarom je teveel moet betalen). Het kan mij (=consument) NIET schelen als de concurrentie het dan wat moeilijker krijgt of niet. Dat ze dan zelf maar overal in Belgie kabels leggen eh! Dan hoeven ze niet te klagen zoals KLEINE KINDEREN. IS dat ongepast? Pech...het is ook ongepast dat Belgacom zijn prijzen niet mag laten zakken door hin.

Trouwens. Jullie vergelijken met Nederlands, Frankrijk, etc. IS't jullie niet opgevallen dat dit andere landen zijn, die 'ietskes' groter zijn? En is't jullie nog niet opgevallen dat juist die jaloers zijn op ONZE internet access?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

tommos schreef:
Praetorian schreef:Een volledig omgedraaide post...
BGC mag de prijs van een telefoonlijn idd niet laten zaken omdat ze ze anders onder de prijs verkopen die ze aan de concurrentie verkopen. Kortom: dan vernietig je net de concurrentie! Het tegenovergestelde van wat jij beweert. Logisch dat de alternatieve operatoren klagen: zij mogen niet met verlies verkopen: uit bedrijfseconomische overwegingen, maar tevens omdat de Belgische wet dit verbiedt. De reden dat BGC dit wel kan is omdat zij het netwerk beheren en geen extras aan zichzelf aanrekenen die zij wel aan de andere operatoren aanreken: de prijs kunstmatig hoog houden zoals iemand een paar posts boven mij reeds vermelde. Daarenboven vind ik je omschrijving van 'kleine kinders' ten aanzien van de alternatieve operators erg denigrerend en ongepast. Vooral niet omdat zij veruit het goedkoopste zijn in de sector.
Het BIPT heeft dus wel degelijk zijn waarde: anders zou het nog veel erger gesteld zijn....
edit: de prijs van ADSL moeten ze niet laten zakken, maar mogen altijd. Maar uit bedrijfseconomische redenen, die iedereen hier wel kent, zullen ze dit nooit doen.



Als wij dankzij het BIPT meer moeten betalen voor Telefonie EN ADSL, dan zijn ZIJ de boosdoeners. (zie arresten BIPT. Dan weet je onmiddellijk waarom je teveel moet betalen). Het kan mij (=consument) NIET schelen als de concurrentie het dan wat moeilijker krijgt of niet. Dat ze dan zelf maar overal in Belgie kabels leggen eh! Dan hoeven ze niet te klagen zoals KLEINE KINDEREN. IS dat ongepast? Pech...het is ook ongepast dat Belgacom zijn prijzen niet mag laten zakken door hin.

Trouwens. Jullie vergelijken met Nederlands, Frankrijk, etc. IS't jullie niet opgevallen dat dit andere landen zijn, die 'ietskes' groter zijn? En is't jullie nog niet opgevallen dat juist die jaloers zijn op ONZE internet access?

In welke ongekeerde wereld leef jij?
Je moet eens naar www.tweakers.net gaan. Open een topic op het forum waarin je aan al die nederlanders vraagt of ze jaloers zijn op het Belgisch internet. :smash2:
En het is juist het bipt dat er voor zorgt dat de tarieven zullen dalen. Het is belgacom die de hoge prijzen wil handhaven.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Even reageren op vorige
Toen Belgacom op de proppen kwam met een speciaal telefoontarief dat lager lag dan de andere werden ze terug gefloten door BIPT
Nog een andere vraag waarom vraagt Telenet een hogere tarief voor interconnections dan Belgacom?
Men zit hier voor 75% te klagen over de praktijken van Belgacom maar nooit echt over die van Telenet want Belgacom laat nog andere spelers toe op op hun infrastructuur naar de gebruikers toe maar Telenet niemand
Daar zou de BIPT eens werk moeten van maken en zeker nu Telenet nie echt meer in Vlaamse handen is maar meer en meer onder amerikaanse invloed komt
Voor mij zou vanaf heden alle kabels moeten vrij zijn om andere spelers toe te laten zowel telefoniekabels als de TVkabel alsook vrije prijzen
De markt zal dan wel uitwijzen wie de beste priis/kwaliteit produkt kan aanbieden en nie voor een jaarke als stunt maar voor langere termijn
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

omdat telenet hopeloos is !?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:omdat telenet hopeloos is !?


Ja DAT zal de echte reden zijn :roll:.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Lion schreef:Daar zou de BIPT eens werk moeten van maken en zeker nu Telenet nie echt meer in Vlaamse handen is maar meer en meer onder amerikaanse invloed komt


Wat heeft de "Amerikaanse invloed" hier nu mee te maken?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Deej_1977 schreef:
Ofloo schreef:omdat telenet hopeloos is !?


Ja DAT zal de echte reden zijn :roll:.


:twisted:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lion schreef:Even reageren op vorige
Toen Belgacom op de proppen kwam met een speciaal telefoontarief dat lager lag dan de andere werden ze terug gefloten door BIPT
Nog een andere vraag waarom vraagt Telenet een hogere tarief voor interconnections dan Belgacom?
Men zit hier voor 75% te klagen over de praktijken van Belgacom maar nooit echt over die van Telenet want Belgacom laat nog andere spelers toe op op hun infrastructuur naar de gebruikers toe maar Telenet niemand
Daar zou de BIPT eens werk moeten van maken en zeker nu Telenet nie echt meer in Vlaamse handen is maar meer en meer onder amerikaanse invloed komt
Voor mij zou vanaf heden alle kabels moeten vrij zijn om andere spelers toe te laten zowel telefoniekabels als de TVkabel alsook vrije prijzen
De markt zal dan wel uitwijzen wie de beste priis/kwaliteit produkt kan aanbieden en nie voor een jaarke als stunt maar voor langere termijn


Enkele bedenkingen ,
- het bipt doet wat de belgische overheid hun oplegd .
- bgc is verplicht gweest om hun netwerk open te stellen , TN niet . Anders had bgc ook nooit of te nimmer andere operatoren toegelaten .


De enige waar we deze wantoestanden aan te danken hebben is de sloomheid van de (sereuize ) politiek die in dit land gevoerd wordt .
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hellsnake schreef:... Open een topic op het forum waarin je aan al die nederlanders vraagt of ze jaloers zijn op het Belgisch internet. ...


Dat betwijfel ik ten zeerste, vroeger was dat misschien zo maar dat is al lang verleden tijd, ooit stonden wij voor, het wordt tijd dat dit terug zo is !
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Lion schreef:Even reageren op vorige
Toen Belgacom op de proppen kwam met een speciaal telefoontarief dat lager lag dan de andere werden ze terug gefloten door BIPT

Omdat dit lager lag dan de prijs die ze aan de concurrenten lieten betalen => zo haal je de concurrentie net uit de markt. Als die er aan zijn voor de moeite... heb je een steviger duopolie en kunnen ze de prijzen stevig laten stijgen. Zoals ik reeds gezegd had

@ tommos: adsl zat er niet bij, integendeel: we betalen bij edpnet en dommel nog nooit zo weinig als nu.
Ik blijf er bij dat je taalgebruik ongepast is.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tommos schreef:
Trouwens. Jullie vergelijken met Nederlands, Frankrijk, etc. IS't jullie niet opgevallen dat dit andere landen zijn, die 'ietskes' groter zijn? En is't jullie nog niet opgevallen dat juist die jaloers zijn op ONZE internet access?


Dit was een jaar of 5 terug zo . Maar toen was belgie ook een pioneer op breedband gebied . De werkelijkheid is de dag van vandaag helemaal anders . Ik heb de voorwaarden van m'n turbo abbo uitgelgd aan nederlanders , duitsers en finnen . En ja ik doe dat niemeer , want werd overal voor gek verklaard om 60 € per maand te betalen voor amper 30 luizige gig's per maand ! .
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

tommos schreef:Dat ze dan zelf maar overal in Belgie kabels leggen eh! Dan hoeven ze niet te klagen zoals KLEINE KINDEREN. IS dat ongepast? Pech...het is ook ongepast dat Belgacom zijn prijzen niet mag laten zakken door hin.


Belgacom heeft ze ook niet zelf gelegd hé.

Misschien kan de staat een tweede netwerk leggen en voor klanten zorgen, als als alles goed draait privatiseren. Er zullen genoed providers zijn met interesse.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Gewoon het bestaande opengooien ( desnoods afkopen ) met een neutrale beheerder(diezelf geen producten aanbied) , zowel voor adsl en kabel . En dit vanuit de overheid regelen , zodat we niet de ontsporingen hebben die er nu zijn , en eindelijk ook op europees niveau geraken wat prijzen en beperkingen betreft ! .
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

tommos schreef: Pech...het is ook ongepast dat Belgacom zijn prijzen niet mag laten zakken door hin.


Nogmaals, waarom laten ze hun prijzen dan stijgen onder het voorwendsel van indexeringen?
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Siglo schreef:Nogmaals, waarom laten ze hun prijzen dan stijgen onder het voorwendsel van indexeringen?


Erf... alles mag geindexeerd worden maar de telecomoperatoren niet? *grijns*
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Kriep schreef:
Siglo schreef:Nogmaals, waarom laten ze hun prijzen dan stijgen onder het voorwendsel van indexeringen?


Erf... alles mag geindexeerd worden maar de telecomoperatoren niet? *grijns*

Tommos beweerde dat Belgacom haar prijzen wil laten zakken, maar niet mag van het BIPT. Siglo reageerde daarop door te zeggen dat ze die onlangs nog verhoogd hadden via een indexering, waardoor de stelling van Tommos teniet wordt gedaan.

Volgende keer de thread lezen en niet zomaar reageren hé ;)
teleweb
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2007, 06:04

tommos schreef:Trouwens. Jullie vergelijken met Nederlands, Frankrijk, etc. IS't jullie niet opgevallen dat dit andere landen zijn, die 'ietskes' groter zijn? En is't jullie nog niet opgevallen dat juist die jaloers zijn op ONZE internet access?

Haha, heb jij de laatste 5 jaar in een atoomschuilkelder geleefd?
Ik ken vanwege mijn werk de Nederlandse situatie erg goed en kom constant in contact met klanten daar. Idem voor Parijs.
Welnu, ik kan je verzekeren dat ze ons ofwel uitlachen ofwel medelijden hebben, en dat er nog NOOIT iemand jaloers geweest is op onze hopeloos achterlijke situatie hier in België.
Slik je woorden dus maar snel in.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

teleweb schreef:Welnu, ik kan je verzekeren dat ze ons ofwel uitlachen ofwel medelijden hebben, en dat er nog NOOIT iemand jaloers geweest is op onze hopeloos achterlijke situatie hier in België.

Dat nu ook weer niet juist. België was veel vroeger met zijn nationale DSL-dekking dan de buurlanden. Op dat vlak waren ze wel jaloers. Helaas is de tijd in België blijven stilstaan en is het product breedband-internet niet verder geëvolueerd zoals in de buurlanden.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Nationale dekking :lol: :lol: :lol: . Ook niet in belgie , en dat gaat nog héél lang duren eer het zover is .
teleweb
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2007, 06:04

lithion schreef:Dat nu ook weer niet juist. België was veel vroeger met zijn nationale DSL-dekking dan de buurlanden. Op dat vlak waren ze wel jaloers. Helaas is de tijd in België blijven stilstaan en is het product breedband-internet niet verder geëvolueerd zoals in de buurlanden.

Oeps, sorry dat dit een beetje verkeerd kon overkomen, ik had het echter enkel over de situatie van de laatste jaren.
Het klopt dat het ooit nog anders geweest is, daar heb je 100% gelijk in, helaas is België altijd maar verder weggezakt... en het wordt dus hoog tijd dat er nieuwe initiatieven ontstaan.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”